Dizel konusundaki gelen olumsuz yorumlara güzel bir cevap, arkadaşım vasıtasıyla bildiğim galeriden bir PASSAT - 1.6 tdi - dsg
269.000 km'de,
Triger seti değişimi, 2 kez kavrama değişimi, 1 şansuman yağı pompası değişimi / Tam servis bakımlı araç
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-acun-dan-2016-passat-1.6tdi-comfortline-tamamina-kredi-imkani-602420346/detay
Ayrıca forumdan
@mehmetmert kardeşimiz, youtube kanalı da var, aracının hakkını vererekte kullanır, 30000 km altından beri yazılımlı, yanlış hatırlamıyorsam 80000 km civarlarından beri de GTD büyük turbolu bir araç kullanıyor, sıfır kmden beri kendisinde. Maşallah'ı var hala. En önemli şey olan bakımlarını da zamanından önce yaptırır. Aracı şu an 110000 kmye yaklaştı.
Tdi'ın motor bloğu dökme demirden ki, sağlamlığına diyecek bir şey yoktur. 2.0 tdi ile aynı bloktur.
-Ben kısaca cevap vereyim , evet aracım sıfırdan beri bende ve dediğiniz km'lerde doğru .Şu an big turbo ile yaklaşık 190-95hp 400-420nm aralığında 30.000kmdirde kullanıyorum.
-Burada km olarak konuştuğumuzda söylemem gereken biraz noktalara var.
-Dizel öncelikle çok kirli , emisyon olarak malesef benzinli kadar olamadı hiç.Bu yüzden benzinli bir araca göre çok kompleks bir egzoz emisyon sistemine sahip .Yani DPF ve EGR'si çok farklı emisyonu düşürmek için , ve ciddi pahalı parçalar.TSI'da böyle sistemler bulunmuyor.
-Km ilerledikçe , düzgün yakıt ve bakım yapılmadığında + olarak düzgün sürüş bu parçalar malesef bozulmaya başlıyor ama dünyanın sonu değil.DPF ortadan ikiye bölünse , EGR tamamen parçalansa bile DPF - EGR iptali 1000tlye halloluyor tabii bu son çare olmalı bozulana kadar kullanılmalı...Fakat stock halinde asla ve asla DPF egr iptal etsenizde duman göremezsiniz golfun TDI motorunda...Neyse bunu geçiyorum , düzgün yakıt kullandıysa 200k'ya kadar sorunsuz DPF'in gitmesi gerekiyor ama diyelim en kötü senaryo 700 tl egzoz işçiliği + 1250 yazılım desek 2000tlye sorun çözülmüş oluyor . 150 hp 350nmlik golfunuzolurda bu modifiye işlerini geçiyorum ama en kötü senaryoda 2000tlniz gitti ve artık DPF'siz bir golfe sahip oldunuz demektir.Bunun için Vagcom cihazı ile gidip DPF oil ash kısmına girip doluluk oranına bakıp alınabilir.Bu kmlerde bir aracın ki 20-21g olmalı ki değişim ömrü 40g idir yani bir 120.000km daha en kötü götürmesi gerekmekte.
-DSG olayına gelince kavramanın durumu için konuşmak zor , manuelin baska balatası gibi DSG'ninde var.Nasıl kullanıldı , değişim ne zaman nasıl yapıldı bunları bilemeyiz.Kavrama yani baskı balata değişimide Dışarıda yaptırdğınızda max 2000tl tutacaktır.En kötü senaryoda bunuda yazmanız gerekir bir kenara.Bu DSG senaryosu TSI ve TDI için fark etmeksizin ortak.O kavrama biticek eninde sonunda.Ben manuel aracımda 107.000de ve 1 kez değişim yaptırdım baskı balatamı (950tl)
-En önemli olay aracın geçmişi, bakımlarının nasıl yapıldığı.Servis bakımlı olmasa bile bunları kanıtlayabiliyorsa sorun yok.Birde aldığı yakıt , enjektörler benzinlilere oranlar çok ama çok yüksek basınçla çalıştığı için bu zaman kadar kullandığı yakıtın kaliteside çok önemli...
-120.000de triger değişimi yapılmış mı bunu öğrenmek lazım , serviste 1000tl parçaları tutuyor.Ben yeni değiştirdim min 1250tl'ye onu dışarıda hallettirebilirsiniz.Tabii bu su pompası hariç fiyat(elektronik olduğu için değişmesine gerek yok ama değişsse daha iyi olur) . Pompa içinde +750tl ekleyin oraya.Bu aracın triger bakımının yapılıp yapılmadığının kontrol etmek lazım.Yapılmayıp 8000km geçildiyse ve aracın geçmiş bakımları bir şekilde kanıtlanamıyorsa trigeri 8000 km geçmş halde değiştirmeyeninde bakımlarını düzgün yaptırdığını sanmıyorum
-Jantlar replika durban bunda netiz...Farların durumu bayağı kararmış bir halde , eğer çatlak falan olup içinden kirlenmediyse(bence çatlak yok) dışarıdan polisaj ve birkaç dokunuş ile çok güzel hale gelecektir(150tl)
-Panjur comfortline panjuru , bu kadar km'de her şey olabilir.Belki öndekine tıklayıp çıkma olarak bu panjur takılmış olabilir.Ben böyle binmezdim bunuda değiştirmeniz gerekecek buda nerden baksanız 200tl yapar
-Direksiyon çok parlak ben böyle binmezdim , çok güzel kılıflar var onlar ile hallolabilir 200tl
-Araçta bir yay var ne olduğunu öğrenmekte fayda var , biraz garip duruyor ön 7/arka yüksekliği.Zemindende olabilir tam çözemedim ama az çok yüksekliğine bakarak muhtemelen yaylar ısıtılmış , preslenmiş...vs mühendislikle alakası olmayan bir iş yapılmış gibi duruyor(zemindende olabilir).Bunu netleştirdikden sonra araçta eğer kasaplık varsa tekrar spor yay almak+montaj falan 1000tlyi bulur
-Yani benimki felaket tellallığı ama kenara köşeye en kötü senaryoları yazdım.
*DSG'de titreme sorunu yoksa özellikle 2. viteste kavramalık işiniz yok demektir.
*DPF doluluğundada sorun yoksa
*Bakımlarıda düzgün zamanında yapıldıysa / kanıt yoksa bile karşıda ki insan size inandırdıysa
*Düzgün bir yerde bakım yapıldıysa
*Ve trigeri değiştiyse
Ben olsam alırdım , keyfinide sürerdim.TSI ve TDI motorlara hiç ama hhiç bir şey yapamazsınız.Dikkat ettiyseniz yazdığımız veya konuştuğumuz parçalar hep yardımcı elemanla..(egzoz sitemi , vites...vs).Düzgün yakıt kullanıldığı sürecede enjektörlerde sorunsuzdur ki CLH motorun enjektörleride çok ama çok dayanıklı.Son paranızda bu değil , araç için kenarda 5-6.000tl var ise ve bazı şeyler netleşirse ben alabilirdim