Bu Golf Alınır mı


@yarar42 istanbulda kesinlikle manuel işkence ama baştaki dertten kurtulacam diye başka dertlere yelken açmayın hocam kararınız ne olursa olsun kazasız belasız günler dilerim.
Bu yoruma katılıyorum. Gerekirse a4 ü daha düşük fiyata verin, dertlerinizi çoğaltmayın. 

Ki golf 7.5 varsa elinizde yılı yüksek km si bayağı düşüktür diye tahmin ediyorum. Yani Özetle daha masrafsız. Manuelin yoruculuğunun farkındayım benim araç da manuel. Ama bakın iyi nokta şu ki yıllar sonra satarken dsg den gözü korkan herkes bizim manuele talip olacak ayağınız her ağrıdıkça bunu düşünün 😃

İlandaki golfü alıp bakım masrafı olasılığınızı artıracağınıza elinizdeki a4 den fiyat indirimi yaparak satmak bence daha mantıklı olabilir. Mahsuru yoksa sizin aracın ilanını atar mısınız belki forumdan alıcı çıkar. 

 

Maşallah 👍 Çok güzel bir araçmış hocam ben eski a4 lerden sandım sizin yazdıklarınızı okuyunca. Ancak yakıt tüketimi çok aşırı görünmüyor golf e göre 0.8 lt fazla sadece. 

Umarım kısa sürede istediğiniz rakamlara satılır. 

 
@Kysr038 sağolun hocam arkadaş kendi golfünü 100 bin sayıp üstüne 50 bin lira teklif etti ama kilometre yüksek oluşundan ötürü birçok masraf açar diye pek sıcak bakamıyorum

 
Bizim forumdaki arkadaşlara gore araç 150 bine geldiğinde direk çöpe at ne alınır ne satılır

 
hocam aracın donanımı dolu dolu geliyor insana. aracın bakımları zamanında yapıldı ise km çok önemli değil bana göre. Lpg'li aracımı 235 bin km'de sattım. araç bakımlıysa km'ye bakmazlar. Ancak bu ilandaki golf'ün jantları orijinal durban mı ? 18 jant fabrikasyon ise spor süspansiyon olması lazım, ama sanki orijinal değillermiş gibi. ön helezonlar daha basık gibi. eğer sonradan 18 jant yapılmış ve süspansyon sistemide buna uygun değişmemişse arabanın yürürü size sorun çıkarabilir. 

 
Jantlar orjinal durban degil. Dizel icin 100 bin km uzeri masrafli bakimlarin basladigi donemdir. Dsg konusunda sikintiya gerek yok servis bakimli oldugu surece cuzi miktara mekatronik ve kavrama degisir. Sirf ariza cikabilme ihtimali icin manuel tercih edin diyen arkadaslara aldirmayin. Ariza cikabilir diye istanbulda dsg konforundan vazgecip hergun manuel eziyeti cekilmez. Arac sahibi golfunu arac olarak kullanmis yani binmis vurmus kirbaci, direksiyon parlamis diyicem ama ayna gibi olmus, farlar matlasmis vs vs. 

Ergo koltuk ve uled disinda doluluk bi durumu yok. Panjur meselesi ayri mevzu birde euro 5 motor bunlar . Ben almazdim takasada girmezdim.

 
1.6 tdi lerin triger seti 120 binde değişir. Muhtemelen bu araçta değişmemiştir . Bunu sorun öncelikle . Trigerle beraber genelde devirdaim pompasında değişir.en az 3 bini bulur serviste bu değişimler. (Fiyatı tam bilmiyorum) Yaşına göre km yüksek olduğu için siz alırsanız hep yaşına göre km yüksek olacak. Bu bir sorun . Bunun dışında motor sorun çıkarmaz düzgün kullanıldıysa. Dsg arıza yapmış diyorsunuz ki bence bu tehlike uzak durun . Sonuç olarak dsg ve arıza geçmişinden dolayı bence almayın. 

 
@Kysr038 sağolun hocam arkadaş kendi golfünü 100 bin sayıp üstüne 50 bin lira teklif etti ama kilometre yüksek oluşundan ötürü birçok masraf açar diye pek sıcak bakamıyorum
Hocam 110-120 bin liraya düşük km’de biraz dolu 1.6 tdi Highline’lar var. Hiç olmadı 130-140’a makyajlı kasa 10-20bin km 1.4 tsi highline dolu dolu araçlar var. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Dizel konusundaki gelen olumsuz yorumlara güzel bir cevap, arkadaşım vasıtasıyla bildiğim galeriden bir PASSAT - 1.6 tdi - dsg     269.000 km'de,

Triger seti değişimi, 2 kez kavrama değişimi, 1 şansuman yağı pompası değişimi / Tam servis bakımlı araç

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-acun-dan-2016-passat-1.6tdi-comfortline-tamamina-kredi-imkani-602420346/detay

Ayrıca forumdan @mehmetmert kardeşimiz, youtube kanalı da var, aracının hakkını vererekte kullanır, 30000 km altından beri yazılımlı, yanlış hatırlamıyorsam 80000 km civarlarından beri de GTD büyük turbolu bir araç kullanıyor, sıfır kmden beri kendisinde. Maşallah'ı var hala. En önemli şey olan bakımlarını da zamanından önce yaptırır. Aracı şu an 110000 kmye yaklaştı.

Tdi'ın motor bloğu dökme demirden ki, sağlamlığına diyecek bir şey yoktur. 2.0 tdi ile aynı bloktur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
tdi ömrü için paranoya yokken bi anda sıkıntılı mesajlar yazıldı

100 bine gelip servisin ön kapısından giren , girişi güvenlik  kamera kayıtlarına yansıyan ama bi daha servisten hiç çıkmayan servis içerisinde kim vurduya giden ortadan kaybolan dizel motorlar için soruşturma başlatmak lazım ? gercekten ölüyo mu bu dizel motorlar?

ben 100 binde 200 bin de ölen dizel motor 20 yıldır duymadım

tabi şuda var 

25-30 yıl öncesinin 55. kalite fix kamyon /binek ayırtetmesizin satılan legal/illegal mazotlarını arabaya doldurmayıp wc giderine döksen tüm altyapı lağım sistemi tıkanır çöker.

vakti zamanında vatandaşların  dizel araçları  mazot kanseri olmuş o günden sonra dizel kanserojen?

amorti problemi dışında sıkıntı yok beyler!!!

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Dizel konusundaki gelen olumsuz yorumlara güzel bir cevap, arkadaşım vasıtasıyla bildiğim galeriden bir PASSAT - 1.6 tdi - dsg     269.000 km'de,

Triger seti değişimi, 2 kez kavrama değişimi, 1 şansuman yağı pompası değişimi / Tam servis bakımlı araç

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-acun-dan-2016-passat-1.6tdi-comfortline-tamamina-kredi-imkani-602420346/detay

Ayrıca forumdan @mehmetmert kardeşimiz, youtube kanalı da var, aracının hakkını vererekte kullanır, 30000 km altından beri yazılımlı, yanlış hatırlamıyorsam 80000 km civarlarından beri de GTD büyük turbolu bir araç kullanıyor, sıfır kmden beri kendisinde. Maşallah'ı var hala. En önemli şey olan bakımlarını da zamanından önce yaptırır. Aracı şu an 110000 kmye yaklaştı.

Tdi'ın motor bloğu dökme demirden ki, sağlamlığına diyecek bir şey yoktur. 2.0 tdi ile aynı bloktur.
-Ben kısaca cevap vereyim , evet aracım sıfırdan beri bende ve dediğiniz km'lerde doğru .Şu an big turbo ile yaklaşık 190-95hp 400-420nm aralığında 30.000kmdirde kullanıyorum.

-Burada km olarak konuştuğumuzda söylemem gereken biraz noktalara var.

-Dizel öncelikle çok kirli , emisyon olarak malesef benzinli kadar olamadı hiç.Bu yüzden benzinli bir araca göre çok kompleks bir egzoz emisyon sistemine sahip .Yani DPF ve EGR'si çok farklı emisyonu düşürmek için  , ve ciddi pahalı parçalar.TSI'da böyle sistemler bulunmuyor.

-Km ilerledikçe , düzgün yakıt ve bakım yapılmadığında + olarak düzgün sürüş bu parçalar malesef bozulmaya başlıyor ama dünyanın sonu değil.DPF ortadan ikiye bölünse , EGR tamamen parçalansa bile DPF - EGR iptali 1000tlye halloluyor tabii bu son çare olmalı bozulana kadar kullanılmalı...Fakat stock halinde asla ve asla DPF egr iptal etsenizde duman göremezsiniz golfun TDI motorunda...Neyse bunu geçiyorum  , düzgün yakıt kullandıysa 200k'ya kadar sorunsuz DPF'in gitmesi gerekiyor ama diyelim en kötü senaryo 700 tl egzoz işçiliği + 1250 yazılım desek 2000tlye sorun çözülmüş oluyor . 150 hp 350nmlik golfunuzolurda bu modifiye işlerini geçiyorum ama en kötü senaryoda 2000tlniz gitti ve artık DPF'siz bir golfe sahip oldunuz demektir.Bunun için Vagcom cihazı ile gidip DPF oil ash kısmına girip doluluk oranına bakıp alınabilir.Bu kmlerde bir aracın ki 20-21g olmalı ki değişim ömrü 40g idir yani bir 120.000km daha en kötü götürmesi gerekmekte.

-DSG olayına gelince kavramanın durumu için konuşmak zor , manuelin baska balatası gibi DSG'ninde var.Nasıl kullanıldı , değişim ne zaman nasıl yapıldı bunları bilemeyiz.Kavrama yani baskı balata değişimide Dışarıda yaptırdğınızda max 2000tl tutacaktır.En kötü senaryoda bunuda yazmanız gerekir bir kenara.Bu DSG senaryosu TSI ve TDI için fark etmeksizin ortak.O kavrama biticek eninde sonunda.Ben manuel aracımda 107.000de ve 1 kez değişim yaptırdım baskı balatamı  (950tl)

-En önemli olay aracın geçmişi, bakımlarının nasıl yapıldığı.Servis bakımlı olmasa bile bunları kanıtlayabiliyorsa sorun yok.Birde aldığı yakıt , enjektörler benzinlilere oranlar çok ama çok yüksek basınçla çalıştığı için bu zaman kadar kullandığı yakıtın kaliteside çok önemli...

-120.000de triger değişimi yapılmış mı bunu öğrenmek lazım , serviste 1000tl parçaları tutuyor.Ben yeni değiştirdim min 1250tl'ye onu dışarıda hallettirebilirsiniz.Tabii bu su pompası hariç fiyat(elektronik olduğu için değişmesine gerek yok ama değişsse daha iyi olur) . Pompa içinde +750tl ekleyin oraya.Bu aracın triger bakımının yapılıp yapılmadığının kontrol etmek lazım.Yapılmayıp 8000km geçildiyse ve aracın geçmiş bakımları bir şekilde kanıtlanamıyorsa trigeri 8000 km geçmş halde değiştirmeyeninde bakımlarını düzgün yaptırdığını sanmıyorum

-Jantlar replika durban bunda netiz...Farların durumu bayağı kararmış bir halde , eğer çatlak falan olup içinden kirlenmediyse(bence çatlak yok) dışarıdan polisaj ve birkaç dokunuş ile çok güzel hale gelecektir(150tl)

-Panjur comfortline panjuru , bu kadar km'de her şey olabilir.Belki öndekine tıklayıp çıkma olarak bu panjur takılmış olabilir.Ben böyle binmezdim bunuda değiştirmeniz gerekecek buda nerden baksanız 200tl yapar

-Direksiyon çok parlak ben böyle binmezdim , çok güzel kılıflar var onlar ile hallolabilir 200tl

-Araçta bir yay var ne olduğunu öğrenmekte fayda var , biraz garip duruyor ön 7/arka yüksekliği.Zemindende olabilir tam çözemedim ama az çok yüksekliğine bakarak muhtemelen yaylar ısıtılmış , preslenmiş...vs mühendislikle alakası olmayan bir iş yapılmış gibi duruyor(zemindende olabilir).Bunu netleştirdikden sonra araçta eğer kasaplık varsa tekrar spor yay almak+montaj falan 1000tlyi bulur

-Yani benimki felaket tellallığı ama kenara köşeye en kötü senaryoları yazdım.

*DSG'de titreme sorunu yoksa özellikle 2. viteste kavramalık işiniz yok demektir.
*DPF doluluğundada sorun yoksa
*Bakımlarıda düzgün zamanında yapıldıysa / kanıt yoksa bile karşıda ki insan size inandırdıysa
*Düzgün bir yerde bakım yapıldıysa
*Ve trigeri değiştiyse

Ben olsam alırdım , keyfinide sürerdim.TSI ve TDI motorlara hiç ama hhiç bir şey yapamazsınız.Dikkat ettiyseniz yazdığımız veya konuştuğumuz parçalar hep yardımcı elemanla..(egzoz sitemi , vites...vs).Düzgün yakıt kullanıldığı sürecede enjektörlerde sorunsuzdur ki CLH motorun enjektörleride çok ama çok dayanıklı.Son paranızda bu değil , araç için kenarda 5-6.000tl var ise ve bazı şeyler netleşirse ben alabilirdim :)  

 
@mehmetmert hocam panjur comf demişsiniz onu nasıl ayırt ediyosunuz ben far yıkamaya bakardım hep

 

@mehmetmert çok güzel yazmışsınız mesela benim araç bir sefer dpf uyarısı verdi denildiği gibi 15 20 dk 4. Viteste 2500 3000 devirde gittim düzeldi. Şöyle bir durum var uzun yol yaptıktan sonra da bazen fan açma durumu oluyor bu normal mi sence servis sürekli normal bu durum diyor ama insan yine de araştırıyor :)

 

Geri
Üst Alt