TSI motorlarda yağ eksiltme problemi


bu konuya iki örnek vererek katılmak isterim.

yıllarımı iki tekere vermiş bir motosiklet kullanıcısı olarak;

honda cbf150 commuter tarzı hava soğutmalı inanılmaz dayanıklı ve sorunsuz bir motor bloğu yapmışlar

nette araştırın bu motorlarında çok yağ eksilttiği konusunda yüzlerce şey yazılmış çizilmiş

çok sessiz ama çok yüksek performans olmayan motorlardır.

2013 te sıfır aldım ve 13 bin km ye kadar gram yağ eksiltme olmadı

çevremden de çok kullanan oldu ve kimse de inanmadı.

11 bin d/d olan göstergede 7 bini sayılı geçmişimdir

ki

5. viteste 80-90 km sürate tekabül eder

tel bir istisna olarak ağustos ayında akdeniz turunda biraz sınırları zorladım ve gerçekten de yağ eksiltti

demem o ki diğer kullanıcılar

”yaw bu en son kaç basıyor hele bi deneyim!!

2 kişi tapa gaz ışıktan gazlamalar

vs vs.

ben nasıl 13 bin km de gram yağ eksiltmedim diye sorundum kendime

2.örneğimde yine sıfır aldığım 2015 polo lounge manuel aracım olacak

ilk aldım gayet sakin rodaj vs 

km artıyor 10 bin 20bin 50 bin derken

SS’te 18bin deviri görüp o adrenalin i de ufak 1.2TSİ dan almaya çalışınca bende yağ lambasını görür oldum

sakin kullanınca hiç eksiltmedi

gazlamaya başlayınca

”dur bakim, fazla ileri gidiyorsun” dercesine yağ uyarısını görür oldum.

araç ta manuel olunca red line da kullandığımda epey oldu

ve bunu özellikle de yokuş aşağı motor freni cut off ta yapıyordum.

şimdi ben zorladım diye bunlar gerçekleşti ama ben senin gibi zorlamıyorum zaten DSG 2 bini geçmeden değiştiriyor diyeceksiniz ama burada asıl değinmek istediğim şey aracın zorlanması.

klima açık kırmızı da topuklamak

sıcak ve bol rampalı bir şehirde kullanmak gibi

kullanılan yağın viskozite si de etkili ama niçin bazı araçlar eksiltirken bazıları eksiltmiyor

bunlar benim yaşadığım iki örnek olarak naçizane yorumum

hayırlı bayramlar dilerim dostlara

 

O parça ne bilmiyorum hocam. Araç stok motor olarak.
Hocam buharlaşan yağ buharı emmeden geri veriliyor . Buda uzun vadede kuruma sebeb oluyor . Kurumu önlemek için pcv delete veya oil cath can yapıyorlar . 2.0 tsi kullanan çoğu kişi yapıyor ve oldukça fazla mühendisliği yapılmış kitler var . Araca uzun süre binecekseniz kesinlikle yapın derim . 

 
Hocam buharlaşan yağ buharı emmeden geri veriliyor . Buda uzun vadede kuruma sebeb oluyor . Kurumu önlemek için pcv delete veya oil cath can yapıyorlar . 2.0 tsi kullanan çoğu kişi yapıyor ve oldukça fazla mühendisliği yapılmış kitler var . Araca uzun süre binecekseniz kesinlikle yapın derim . 
Anladım hocam. Siz dedikten sonra araştırma yaptım ve güzel ürünler gördüm. Teşekkürler 👍

 
Yağ eksiltmesi sorun mu değil mi ? Servis bunun bir sorun olmadığını motorların bu şekilde çalıştığını söylüyor. Aracı satacağımız zaman servisin sorun kabul etmediği normal dediği bir durumu alıcıya sorunmuş gibi ayrıca belirtmemize gerek var mı, ne düşünüyorsunuz ?
Kullanım kılavuzunda yazan bu ;

Adsız.png

Sorun mu değil mi bunu ancak nekadar mesafede nekadar eksilttiğine bağlı bir durum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bugün bende 200ml civarında ekleme yaptım. aracım 32000km de son bakımı geçen yıl Kasım ayında yaptırmıştım . Yaptığım mesafe 10000km civarı .. Kullandığım  yağ Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30 ..

 
@calik zaten katkı maddesi sorunu çözmedi, servis 10.000 tl istiyor motor açmak için ve sonrasında garanti vermiyor

 
Bugün bende 200ml civarında ekleme yaptım. aracım 32000km de son bakımı geçen yıl Kasım ayında yaptırmıştım . Yaptığım mesafe 10000km civarı .. Kullandığım  yağ Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30 ..
200ml. hiç bişey motor gayer sağlıklı :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
aranızda 1.4 tsi 122 kullanan var mı bilmiyorum ama uzun süreli kullanım tecrübeme dayanarak bende hiç yağ eksiltme olmadı, acaba bazı motorlara özel bir durum mu ?

 
@Erhan9191 Servis sorunun kaynağını net olarak söyledi mi tespit etmişler mi?

Aşırı doldurma (turbo) dan eksiltiyor mu?

Motorda bir performans düşüklüğü, aşırı yakıt tüketimi emisyon vb durum var mı? Duman atıyor mu?

Hangi yetkili servis? Başka bir yetkili servise daha sorma imkanınız var mı?

Kaç km de. İyi niyet garantisi uygulayacaklar mı?

 
@musiqzz 122Hp motor ve 125 hp 1.4 motorlar en idealleridir , siz fazla ses çıkarmadan oturun :)  yoksa bizi burada dövebilirler...

 
1.4 tsi 122bg aracım 5 senedir 1 kez yağ eksiltme yaptı , oda bu sene 16500 km sonra yağ eksiltme uyarısı verdi 500ml ye yakın yağ konuldu, yoğunluktan 18000km de  bakıma götürebildim.  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Aracı aldığım ilk sene "Cruise Control" kullanarak İstanbul-Balıkesir, Balıkesir- Trabzon deneyimim olmuştu ve bir sorun yaşamamıştım. Sonraki farklı güzergah tecrübelerim de ise yağ eksiltme oldu maalesef. Her iki denememde de 700-900 km arasında yağ uyarısı aldım. 

Bu tecrübelerden çıkardığım netice sonrasında; Cruise Control' ü sadece düz yollarda kullandım.  ( İstanbul'dan Düzce çıkışına, Tosya'dan Havza'ya kadar) gibi yerler.  İniş çıkışın çok fazla olduğu ve curise control' ün araca dengesiz yüklenmesinden kaynaklı yağ eksilttiğini düşünerek manuel kullandım. Bu sürüş tarzından sonra böyle bir durumla karşılaşmadım. 

Teknik olarak yanlış olabilir. Belki tamamen tesadüftür, orasını bilemem :)  Uzman ve daha tecrübeleri arkadaşlar doğrusunu bilir. 

Ben sadece yaşadığım durumları aktarmak istedim. 

Saygılarımla. 

 

Geri
Üst Alt