5 Kasım 2020 VW Zammı


Ne yazık ki kadere bak... Aaaaah aaaaahhhh nereden nereye... Coğrafya kaderdir.

 

Bu ş...siz  Doğuş'un aptal fiyat listesi politikası yüzünden ikinci elde Golf'ler yerinde sayıyor. alacağımız araçların fiyatları uçtu gitti Golfler 2 aydır aynı fiyatta.. Tiguan, Passat 3 kere zam yedi aynı liste üzerinde Golfün fiyatı aynı.
Gerçekten de araç yerinde saydı diğerleri aldı başını gitti.Kendi sınıfındaki araçlar arasında baya uygun durumda ikinci el Golf.

O listeyi güncelleseler çok farklı olurdu.Doğuşun işine gelmiyor o ayrı.

Kia ceed bile aynı fiyatlara satılıyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
400 lere mi alışmak kötü
200k da pahalıydı 400k da pahalı hatta bir sonraki sene 400k için uygun diyebiliriz sanırım fakat  iş gereği online araç satış platformu projesi (tek bir marka için) yazmıştım geçen başvurularına göz atayım dedim ve her gün neredeyse kredili satış için ortalama 100-200 arasında başvuru geldiğini gördüm. başvurular sabah mesaisi ile başlıyor akşama kadar sürüyor. :)  Çevremde çok kişi tepki gösteriyor fakat insanlar bu duruma çok çabuk mu alışıyor hiç bir şey olmamış gibi devam ediyor anlamıyorum.

Özetle bu fiyatları kabullenip bir şey almamak lazım. 

 
@Aliiii Hocam bu arada o zaman iyi fiyattan almışsınız Temmuz'da 60'a 1.2 Comfortline'ını almıştım

 
Yurt dışından 2. El arac getirme yolu açılmış sanırım....

Devrim gibi bir adım...

Doğruluğu varmidir acaba...

Yurt dışından sıfır aldirma ikinci el hurda lar la doldur ülkeyi...

Hayal bile edemediğimiz aklımıza mantığımıza yatman işler hercek oluyor...

Aman sus kimseye çaktırma 

Şuraya koyayım da yurt dışı ikinci el gevur dedimiz hem uretsin hem kullansin atacakken  alabileceğimiz ürünlerin kaynağını 



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Golf fiyatlarina zam gelmemistir. Zam gelseydi 1.5 tsi highline standart haliyle 399.999₺ cok rahat olurdu. 

 
@dgn Çok uzun zamandır hiçbir yerde araba yok ki hocam

Hadi Golf 8 çıktı mevcut kasa o sebeple yok

Eylül ayının başından beridir Polo arıyorum galeriler doldu taştı bayiyi arayınca ne araba var ne de sıraya yazılmaya izin

 
Bu ş...siz  Doğuş'un aptal fiyat listesi politikası yüzünden ikinci elde Golf'ler yerinde sayıyor. alacağımız araçların fiyatları uçtu gitti Golfler 2 aydır aynı fiyatta.. Tiguan, Passat 3 kere zam yedi aynı liste üzerinde Golfün fiyatı aynı.
T-Roc denilen araç B segmenti bir araç, Polo 'nun yerden yüksek aracı., T-Roc 1.5 TSI DSG Highline fiyat 414.500

Üretimi durmuş olsa da piyasada halaa yüzlerce sıfır km Golf var.,

T-Roc 'un 414 bin tl. olduğu bir ortamda Golf 'ün halaa 350 bin olması evet bence de saçma bir durum.,

Sıfır km araç piyasasında fiyatları uzun süredir galericiler belirliyor., ancak nasıl oluyorda benim esas anlamadığım galericiler bu olayı nasıl oldu da gözden kaçırdı/kaçırıyor.. Onlar bilmiyor mu C segmenti bir araç B segmenti T-Roc 'dan her anlama daha iyi bir araç olduğunu..

 
@zdezen Hocam çünkü krediler hala ucuz. Faizler artmadıkça da ucuz olmaya devam edecek. Az biraz birikimi ve finansal okur-yazarlığı olan birinin şu piyasada krediyle araç satın alması kadar doğal bi durum yok. Çünkü ödeyeceği anapara ve faiz çok değil 1-2 yıl sonra kendini amorti edecek. (döviz piyasası böyle devam ederse daha da kısa sürebilir) İnsanlar alıştı diyoruz ama kayıtlı-sigortalı çalışan nüfusun yarısı asgari ücretle çalışıyor. Çalışan nüfusun % 35'leri de kayıt dışı. Ne kadar maaş aldıkları bilinmiyor, asgari ücret altında çalışan neredeyse yüzbinler var. Alışan kesim iyi kötü asgari ücret üstünde geliri olan ve yatırım yapabilecek birikimi olan % 10'luk-20'lik kısım. 

Sony playstation 5 çıktı mesela, satış fiyatı Avrupa'da 400-500 avro, Türkiye'de 8-9 bin TL. Sonra havuz medyası utanmadan haber yapıyor, play station 5'ler satışa çıkmadan tükendi diye. Güya hem kriz var hem bunları kimler alıyor algısı yaratıyorlar. Aynısı otomobil piyasası için de geçerli.

Tabana yayılmayan refah; ülkenin değil, dar bir zümrenin zenginleştiğini gösterir. Ülkenin yarısı asgari ücretle çalışırken çok küçük bir azınlık müthiş bi bolluk içinde yaşıyor. İktisat biliminde kalkınmanın tanımı tam olarak budur işte. Nüfusun tamamının ülkenin tüm kaynaklarından yararlanmasıdır. Bizde hukukun üstünlüğü, bilimin öncülüğü, liyakat vs. vs. kısacası bir ülkede uyulması gereken kuralların hiç biri olmayınca kendi kendimize soruyoruz sıfır golf neden 400 bin TL, dolar niye sürekli yükseliyor, işler neden kesat, niye ortadoğu gibiyiz diye. Cevabı bu kadar basit aslında. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Cıvic eco elegance 1.6 gecen hafta 228bin fiyatı varken zamla beraber bir sonraki vergi dilimine girdi. Suanki liste fiyatı 286bin lira oldu. 50bin lira birden koydu arkadaslar şaka gibi.  Şuan midline golf manuel in fiyatı 250binden aşağı olmaması gerekir . Bakalım N11 de kaç liradan verecekler

 
T-Roc denilen araç B segmenti bir araç, Polo 'nun yerden yüksek aracı., T-Roc 1.5 TSI DSG Highline fiyat 414.500

Üretimi durmuş olsa da piyasada halaa yüzlerce sıfır km Golf var.,

T-Roc 'un 414 bin tl. olduğu bir ortamda Golf 'ün halaa 350 bin olması evet bence de saçma bir durum.,

Sıfır km araç piyasasında fiyatları uzun süredir galericiler belirliyor., ancak nasıl oluyorda benim esas anlamadığım galericiler bu olayı nasıl oldu da gözden kaçırdı/kaçırıyor.. Onlar bilmiyor mu C segmenti bir araç B segmenti T-Roc 'dan her anlama daha iyi bir araç olduğunu..
hocam burada sanırım biraz da golfe alternatif olan araçların piyasasına bakılıyor. Golf yoksa leon ,astra focus civic gibi araçların fiyatına göre degerlendiriliyor. BU araçların en üst donanımlar hariç alt vergi diliminden alınabiliyordu. Artık o da kalmadı. Civic bir üst dilime girdi ve fiyatı 220den 280e fırladı Kİ Golf saydığım araçlardın hepsinden daha iyi .192bine sıfır golf satan varsa ben kredi çekip 2 tane alabilirim :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles Hocam aslında VW grubu SUV'lerinde segment anlamında bir karışıklık mevcut

T-ROC normal mantığa göre dediğiniz gibi Polo'nun yükseği ve B segmenti olması gerek ama aslında araç C Segmentine yakın bir konumda ve boyutlarda, aynı şekilde donanımları da böyle

Ayrıca mesela Q2 ile T-ROC aynı araç ama inceleyecek olursak Q2, A1'in değil A3'ün yüksek hali diyebileceğimiz bir araç

Tiguan da da aynı durum var C SUV'lerin hepsinden daha üst ve daha büyük bir araç fakat C SUV segmentinde yer alıyor

Bunların hiçbiri segmentinin karşılığı değil arada kalmış araçlar, ne üst segmentine konabiliyor ne de alt segmentine.

Genel olarak vag grubu SUV ailesinde bu durum mevcut.

 
Arkadaşlar bu zamlar bayinin değil, döviz kuru ve ötv den doğan katmerli fark nedeniyle aylık günceleniyor. 

Bu nedenle hesabınızı şuradan yapabilirsiniz, 

ÖTV zammı sonrası 31 Ağustos sabahı:

1.5tsi comfortline dsg aracın liste satış fiyatı 293.400TL 

1.5tsi highline dsg aracın liste satış fiyatı 349.300TL olarak yayınlandı. 

Satış temsilcimden aynı sabah net fiyatları sordum ve comfortline direk liste fiyatı, highline ise %5 iskontolu veriyoruz dedi. 

Buradan hareketle diğer modellere ne kadar % zam geldiyse, golf araçlara da aynı % miktarında zam uygularsanız sonuca ulaşılır. 

Tabi buna ulaşınca ne değişecek? Sadece tatmin.. 

Screenshot_20201105_152944_com.whatsapp.jpg

Screenshot_20201105_153239.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt