Golf 7 kapı, kaput seri no karşılaştırma



@Golf835 sıkıntı yok tabii, satarken fabrikada ayar yapılmış hatasız denir alırken perte çıkmış in fiyattan biraz denir galerici jargonuyla, araçta bu gibi şeylere kaza yapmış mı yapmamış mı diye bakılır aslında ama artık paranoya derecesinde bir piyasa oluştu asıl problem bu bence.

 
abi fazla bu kadar 

kuruntu sıkıntı  yapmayın,boş verin  binin arabıza  keyfini çıkartın

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
artık paranoya derecesinde bir piyasa oluştu asıl problem bu bence.
Amiyane ifademi mazur görün ama bazı alıcılar sanırsın genelevde bakire arıyor. Bence maksatlı fiyat öldürme yöntemleri bunlar. 

Ve evet bence de hem alıcılar hem de satıcılar bu konuyu fazla abartıyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İşte savatage beyin işleri bunlar.. Hep diyorum :D

Sonra bana kızıyo :D

Bıkmalar, tripler falan :D

 
Arkadaşlar herkese merhaba ;

Konuyu hortlatmak istemezdim ama yoğunluğumdan bakıp bakıp yazamadığım konu çok oluyor;

VW 10500 Şartnamesini markalama ilişkilendirmeleri ve devamında alt şartnameleri ile bağlandığında görsellerini attığınız numaraların  VW 10540 şartnamesi gereği TEDARİKÇİ KODU olduğunu bildirmek isterim.

Bu tedarikçiler , İÇ ve DIŞ tedarikçi olarak ayrılabiliyor , bazı lokasyonlar da her vardiya veya birime tedarikçi kodu verilebiliyor , buna istinaden paylaşılan numaraların izlenebilirlik numarası olan görseller geri dönük hata vs. Gibi durumlarda ilgili tedarikçi veya birimin ayrışmasını sağlıyor , bilgilerinize sunarım...  
Hocam yani parçaların üzerindeki tedarikçi kodları farklı olunca illa fabrikada onarım gerçekleştiği anlamına gelmiyor, doğru mu anlıyorum?

 
@Mugzy Doğrudur , o gün üretilen parça farklı tedarikçi veya farklı vardiya da üretilmiş yarı mamul olabilir ve mamulde bu şekilde oluşturulmuş olabilir...

 
Sanırım bu konuda bize en doğru bilgiyi @ladinkayin hocamız verecektir.. 
Hocam ben bunu paranoyakça buluyorum. First run OK diye bir kavram vardır üretimde. Bu her kısım için değişir. Saç kalıp, kaynak bölümü için bir % oran vardır, Boyahane için %85-90 iyi rakamdır, trim-montaj veya giydirme dediğimiz son aşama için de bir yüzde vardır. 
örn %85 : 100 aracın 85 i belirlenmiş prosesler dışında hiç ilave işlem görmeden süreci tamamlamış demektir. 15 araç işlem görür. Araç Boyahanedeyse boya yüzeyinde toz varsa zımpara yapılır gibi. Bu işlemler çok küçük olabileceği gibi kapı kaput vd parça değişimi de olabilir( parça no farkı bundandır diye düşünüyorum) Yapılan işlem her ne olursa olsun üreticinin belirlediği standart aralığında olan araçlar onaylanır ve satışa sunulur. Standart dışı araç zaten bayiye gitmez. Fabrikasyon hatalı araç terimini ilk defa duydum. Öyle parça numarası farklı veya sıkılmış vidası farkı gibi küçük durumlar için bu terimin kullanılacağını sanmıyorum.  Araç satılırken bunlar da belirtilmez zaten. O aracı inceleyen arkadaş çok bilmiş işgüzarın tekiymiş. Yalnız bazı özel durumlar da olabilir. Kendi yaşadığım bir olayı örnek vereyim. Beyaz astar ve beyaz sonkatı üretici karıştırmış yanlışlıkla ve 40-50 araç bu şekilde boyanmıştı farkedilene kadar. Üretici,  bu araçlar ihraç olmasaydı iç pazara ve filo alımı yapan şirketlere özel fiyattan durum izah edilerek satabiliriz demişti. Filo yani toplu alım yapan şirketlere şahıslara değil. Ancak buna fabrikasyon hatalı terimi kullanılabilir diye düşünüyorum. 

 
@ArabaMeraklisi Bence bu işe fazla takılmayın. İkinci aracım Polo'yu alırken yaptırdığım ekspertizde kaput değişen olarak çıkmıştı. Değişen değil de sökme takma olabilir mi diye merakımdan kaputun ve bütün kapıların kodlarına bakmıştım. Hepsi birbirine yakın ama farklıydı. Ben de ekspertiz raporuna güvenip bıraktım sorgulamayı. Çok takıntılı biriyseniz Tarcanlar Ekspertiz'in yolunu tutacaksınız. :)

 
@DuzboruDownpipe  Hocam merhabalar aranızda yeniyim bu hafta bir golf bakmaya gidicemde parca kodu olan kaput bagaj kapıların olan bölümünü yuvarlaga alıp tam nerde yazdıgını gösterebilir misiniz rica etsem ? bir kaput resmini ekran fotosu alıpta olan bölümlerini paintte yuvarlagada alabilirseniz yada kendi aracınızda gösterirseniz çok memnun olurum

@bf417 @DuzboruDownpipe  Hocam merhabalar aranızda yeniyim bu hafta bir golf bakmaya gidicemde parca kodu olan kaput bagaj kapıların olan bölümünü yuvarlaga alıp tam nerde yazdıgını gösterebilir misiniz rica etsem ? bir kaput resmini ekran fotosu alıpta olan bölümlerini paintte yuvarlagada alabilirseniz yada kendi aracınızda gösterirseniz çok memnun olurum
Merhaba kapıları açtığınızda yere bakan alt tarafta ve kaputta solda görebilirsiniz bagajda plastik parçanın altında kalıyor sanırım onu göremedim.

 
Hocam gerçekten ama gerçekten ülkece sıkıntılı durumdayız. Kimseyi yermek eleştirmek veya dalga geçmek için söylemiyorum. Herkes az buçuk haklı bence. Bazen fazla abartılı oldugunu düşünüyorum ama bazen de haklı olunduğu kanısına varıyorum. Ortası yok. Ben kendim için söylüyorum; araba alırken experden önce ben bakıyorum. Kazasına bakıyorum boyalı araçsa varsa fotoğrafı olan kazalı araca. Güzelce elden geçiriyorum şaselere direklere bakıyorum. İnanın benim için hele ki otomatik araç alacaksam önce şanzuman ve yürüyen aksamdır. Boya takıntısı ede ede memleketin geldiği duruma bakın lütfen? Avrupada gidip görme fırsatım oldu şükür araçlarda boyanan mukavemetini kaybetmiş parça yerine değişen prça takmak daha öngörülebilir bir şey. Haklılarda. Boya olsun değişen olmasın diye 2 büklüm parçaları macunla sıvaya sıvaya içine eder olduk. Gerçekten şu devirde araç almakta araç satmakta zor. Siz satıcıya güvenseniz bile ondan önce (2.sahibi ise) ki sahibi nasıl biridir bilemezsiniz? Bence bu kadar canımızı sıktıgımıza değmez. Aracınızı satacağınız zaman koyarsınjz ilana alan alır almayan bahane uyduran yabşakta almayıversin hocam. Çokta zorlamayın tyani. Sonuçta satmadan önce de kaza yapmayacağınızı (allah korusun) kimse bilemez. Hacı hoca işi de değil. Ben dindar birisiyim ama hacı hoca yalan söylemez diye bir şey yok.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 


Geri
Üst Alt