Golf 7 kapı, kaput seri no karşılaştırma



@DuzboruDownpipe  bence 2000-3000 civari bir fark normaldir hocam, yani adamlar 0 hata ile banttan indirmek istiyor araclar o esnada bir aksaklik gorunce gidermeleri normal bence ama sizinki gibi cok alakasiz rakamlar dizisi olursa belliki arac fabrikadan ciktiktan sonra degistirilmis parcalar

 
@Savatage Genel olarak ilk 6 kodun tutması kapıların hepsine orijinal demek için yeterli oluyor sanırım, ama sizinkindeki 1100 fark bana biraz fazla geldi, benim sol 2 kapı arasındaki fark 6 çünkü. Servisten kağıt alırsanız bir sıkıntı yaşamazsınız diye düşünüyorum. Bu arada kaputa ve bagaja değişmiş diyen Peugeot servisi kapıyı nasıl fark etmedi acaba?

 
Şurada paylaşılan bilgilerle hepimiz epey bilgi sahibi olduk bu seri nolara çoğu expertizin bakmadığına da eminim en azından benim expertiz yaptırdığım yer bakmadı,yeni expertiz firması açmaya karar verdim adı bile hazır cancanlar oto expertiz,

girişe büyük harflerle sadece vw bakılır doğuş sağolsun kendi kendimize kavruluruz arada bir de yazılım vagcom falan, oğlanı özel üniversitede okuttuk mu tamam. İşini iyi yapan expertizlere selam olsun.

 
@Savatage Genel olarak ilk 6 kodun tutması kapıların hepsine orijinal demek için yeterli oluyor sanırım, ama sizinkindeki 1100 fark bana biraz fazla geldi, benim sol 2 kapı arasındaki fark 6 çünkü. Servisten kağıt alırsanız bir sıkıntı yaşamazsınız diye düşünüyorum. Bu arada kaputa ve bagaja değişmiş diyen Peugeot servisi kapıyı nasıl fark etmedi acaba?
4 kapı + kaputlar arasında 

bir genelleme yaparsak son 2 hane farklılığı var kullanıcılarda . (10 fark 20 fark 40 fark falan )

bazı durumlarda  son 3 hane farklılığıda olabiliyor sanırım (100 lü 200 lü farklar )  buda kabul edilebilir fark diyebiliriz sanki  ..

büyük ihtimal günde 200-300 golfün üretildiği fabrikada 100 lü 200 lü farklar bunu destekliyor 

benim dün aracı gösterdiğim exper ustanın  mesleki bilgisi olan bu keşif te  

kaput evet oynanmış ! dedi

bunun başka bir aynı renk -model golften çıkma orjinal mi  takıldığı yoksa fabrikada üretim sonrası sekonder somun sıkma olayımı olduğunu nasıl anlarızın cevabını 

kaput /4 kapı seri nolar biribirini tutuyorsa  bu beş parça orjinal fabrikasyon ... somunlar sekonder sıkma nedeniyle sıkılmış sonucu çıkar ! demişti ( dün ben onun dediğini serial no lar birebir aynı olması lazım anlamıştım bugün düzelttim zaten)

bu kontrolde kaput sol ön arka kapı sağ arka kapı ardışık 5-10 farkla gidiyor.   sağ ön kapı  +2733  zıplaması var

zaten ustanın dediği şu 

araç fabrikasyon ayıplı üretilmiş  somunlar sonradan sıkılmış kaputta + bagajda

sol ön kapı 2733 fark yine fabrikada değiştiğine işaret ediyor dedi .... 3 gün sonra 5 gün sonra 10 gün sonra ??? artık bilemeyiz.

sizin değişen kapıların serial nolar değişmeyen orjinal kapılara göre   MİLYON fark içeriyor (7 hane değişik )   zaten kaza yaptım değişti olayının doğrulaması bu yani 

 
yani hocam zaten direkt kapı değişmiş derken sadece seri no.ları kriter değil vidalar da kriter olmalı. aynı hans ustanın kaputta sıkarken iz bıraktığı gibi kapıda da iz bırakması lazım iz yoksa sorun da çıkmaz.

 
sağ ön kapı  +2733  zıplaması var

zaten ustanın dediği şu 

araç fabrikasyon ayıplı üretilmiş  somunlar sonradan sıkılmış kaputta + bagajda

sol ön kapı 2733 fark yine fabrikada değiştiğine işaret ediyor dedi .... 3 gün sonra 5 gün sonra 10 gün sonra ??? artık bilemeyiz.
Benim düşünceme göre araç fabrikasyon ayıplı olması için; bir parça 2 kez boyanmış olmalı., buna benzer örnek vs.. 

Diyelim ki; aracın iç montajında veya elektrik tesisatının montajını yaparken sıkıntı çıktı araç banttan indirildi., doğal olarak beklediği süre kadar kapının son rakamı +800-900 arttı., 

Numarası +2733 olan kapının menteşe somunlarında anahtar izi veya rötüş yokmuş sanırım.?

 
@forzaGilles

evet benim kafa dağınık ! açık ve net yazamıyorum 

exper in dediği 

fabrikasyon ayıplı derken , 

%100 hatasız üretime  belirli işlemlerden sonra ulaşılmış olması 

örneğin kaput bagaj somunlarının sıkılması , 

sağ ön kapının uygun görülmeyerek tekrardan fabrikada değiştirilmesi gibi .

yani şu an ayıplı mı ? 

değil tabi ? 

şu an ki durumu fabrikasyon Asab bozucu 

edit. : sağ ön kapı : boya optimal / somunları oynanmamış temiz durumda 

karışık işler ...............................

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-sahibinden-25-ocak-ta-teslim-alinmis-golf-1.5-tsi-comfortline-785163016/detay

2019 model Golf, kaput hariç fabrikasyon çift kat boyalı, kaputu, sağ ön çamurluğu ve sol ön çamurluğuna da fabrikasyon işlem yapılmış. Araç sahibi mükemmeliyetçi yapısından dolayı satıyormuş :)  Bu da bir örnek olsun. @Savatage hocam beterin beteri var görüyorsunuz.
İstemsiz, az bi güldüm :)

 
Alanım otomoasyon değil. Fabrikada her parça ayrı bölümlerde üretilip depolanıp araç toplanırken monteye denk gelen depodaki parçalar sırasız(sağ kapılar bitip sol kapılar gibi) kullanılınca doğal olarak rakamlar arası tıtarsızlık yanı sol kapı 00001 sağ kapı 00002 çıkamayabilir. Önemli olan parçaların orijinal ve fabrika montajlı olması. Senelerin golf tutkunları olarak parçaların seri nosunun bile nerede yazılı olduğunu birbirimizden öğrenebiliyoruz. Kaldı ki benim gibi aranıza yeni katılan biri bu tür detayları (bırakın hangi pakette ne tür özellikler var? Ve hasar durumu gibi) experden sormaktan ileri gitmiyecektir. Elbette @savatage ağağabeyimin merakını ve kuşkularının kaynağını ortaya çıkarma gayretini gayet normal buluyorum. Buradan hakeretle böyle bir bakış açısının da diğer parça bileşenlerine de sıçraması tüm araç sahiplerini yerli yersiz meşgul edebilir. İzalesi için de golf tutkusu platformu olarak sn yetkililerimizin fabrikadan biz üyelerinin endişe ve tereddütlerini giderebilme adına izahat istemeleri uygun olabilir diye düşünmekteyim.

 
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-sahibinden-25-ocak-ta-teslim-alinmis-golf-1.5-tsi-comfortline-785163016/detay

2019 model Golf, kaput hariç fabrikasyon çift kat boyalı, kaputu, sağ ön çamurluğu ve sol ön çamurluğuna da fabrikasyon işlem yapılmış. Araç sahibi mükemmeliyetçi yapısından dolayı satıyormuş :)  Bu da bir örnek olsun. @Savatage hocam beterin beteri var görüyorsunuz.
Mükemmeliyetçi yapısı varsa neden Golf R almamış sormak lazım :)  

 

Bence bu arayışlar amacını aşıyor, gereksiz ve çözümü zor bir paranoya yaratıyor. 

Yani değişik bir hobi olarak kabul edilebilir ama yine bence,

  • Seri numarasının uymaması montajın fabrikada olmadığı anlamına gelmez
  • Velev ki sonradan değişmiş bir kapı ise montajı doğru yapılmışsa ve ek bir boya tespiti söz konusu değilse benim için arabanın değeri düşmez
  • Satıcıya güvenirsem alırım, güvenmezsem almam (tanımadığım araca ekspertiz yaptırma koşulu ile)
  • Bana güvenmeyene de aracımı satmam
Gözümün önüne kapıların altına yatmış bir sürü Golf sürücüsü geliyor.

Ama herkesin tarzı farklı, saygıyla karşılarım. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt