Akü bitti


Servisle aranız iyiyse, yada o an serviste başka bir işleminiz daha varsa kodlama işini bence 5dk da ücretsiz hallederler.
Yalnız o esnada serviste başka bir iş yaptırıyor olmalısınız :D  

Benim taktik genelde bu. Basit işlerde;  X sorun için gidiyorum Y sorunu bedava yaptırıyorum... İşe yarıyor !

 

.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Seri numarası burası mı arkadaşlar? Sorguladım çıkmıyor birşey.

F49B2AAA-F1FB-4407-A2A5-E7068FA8F614.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Golftdimerhaba sizin akünüz orijinal bu yüzden site sorgulamasinda üretim tarihi çıkmaz siz akünüzün üretim tarihi kutup başınızın üzerinde 4adet rakam yazması gerekiyor 2 adet yılı diğer ikisi üretim haftasını belirtir.

 
@Golftdimerhaba sizin akünüz orijinal bu yüzden site sorgulamasinda üretim tarihi çıkmaz siz akünüzün üretim tarihi kutup başınızın üzerinde 4adet rakam yazması gerekiyor 2 adet yılı diğer ikisi üretim haftasını belirtir.
Orginal olduğunu nereden anlıyoruz hocam, sonuçta üzerinde marka yazıyor.

 
@Salim o zaman benim akü iyi dayanmış hocam, 2013 model

 
@Golftdi ben start stopu kullanmıyorum akünun ömrü uzuyor..yakıt tasarrufu -akü değişimi arasında tercihimi aküyü geç değiştirerek kullanıyorum..ama sizin araçta 2013 model akü iyi gitmiş..genelde start stop için ort çalışma saati yılda 15000km*5 yıla denk geliyormuş..15000km/yıl*5 75000km değişim normal kabul ediliyormuş...exide sordum adamlar açıklamsı bu..75000km den önce bitiyorsa ya çok fazla start stop yapmışsınızdır yada aracı kısa mesafede kullanmışsınızdır deniliyor..ayrıca soğuk yerlerde start stop fazla yapıyorsanız akü bitmesi hızlanıyor..akü hızlı bitiyorsa çevre etkileri, aractaki extra sistemlerin çalışması, kısa mesafe  kullanımı, start stop sayısının fazlalıgı aküde fabrikasyon hataları vb.. bir çok etken varmış..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
14. Gün....

Start sop halen inaktif.. (sadace 1.5 gün dfp devreye girdi o da bitti) 

Bugün yine aracın enerji ihtiyacı  yüksek / motor çalışması gerekli 

Şeklinde devam.....

Oto elektriğe uğradım az önce sanayide 

Akü ölçümü aşağıdaki gibi ! 

Not: (aracın sgk primleri yatmadığından yetkili servise gidemiyoruz tabi  /garanti dışı yani)

IMG_20191025_175026.jpg

 
14. Gün....

Start sop halen inaktif.. (sadace 1.5 gün dfp devreye girdi o da bitti) 

Bugün yine aracın enerji ihtiyacı  yüksek / motor çalışması gerekli 

Şeklinde devam.....

Oto elektriğe uğradım az önce sanayide 

Akü ölçümü aşağıdaki gibi ! 

Not: (aracın sgk primleri yatmadığından yetkili servise gidemiyoruz tabi  /garanti dışı yani)

Ekli dosyayı görüntüle 24682
Akü ölçümü marş basarken kaç çıktı? Çalışır vaziyette ben size bitik aküde 13.50 volt değer de bulurum. Yarım saat yolda şarj olmuş rahat çıkar, araç yatınca sabah ya da dediğim gibi çalıştırırken ölçün, aynı sorun şu an 2015 tdi aracımda da mevcut, ölçtüm 13.50 çıktı, marş basarken 9.50, 8 in altı zaten basmaz,her zamanki felsefe bagajıma  takviyemi alırım yolda kalasıya kadar devam.

 
akünün imal tarihi sarı işaretli kutup başındaki tarih midir arkadaşlar?

FE067B54-A51D-40A8-A020-2A9989033A35.jpeg

 
@bf417

Araç çalışmıyorken ölçüldü?

Ama tabi 25 dakika yol gelip öyle ölçtürdüm....

Geceden aç karna ölçtürcez demekki?

 
@bf417

Araç çalışmıyorken ölçüldü?

Ama tabi 25 dakika yol gelip öyle ölçtürdüm....

Geceden aç karna ölçtürcez demekki?
Aynen fırsatınız yoksa ki yoktur her evde ampermetre olmaz😀 dediğim gibi marşa basarken ölçsünler ayrıca motor kapalıyken ölçüm yapan ve bu akü sağlam diyen akücüye de birdaha uğramayın. Böbrek taşı tespitini zıplayarak yaptıran ürolog görmedim hiç.

 

@reko doğru hocam araç 2012 12 ay çıkış, vay be ilk akü hala sağlam...

 

Geri
Üst Alt