Akü bitti


@Golftdi Evet malesef agm'ler biraz tuzlu firmalara sordum bugün agm olan araca efb takılmıyormuş ama efb olan araca agm takılabiliyormuş.

 

@dinar626 peki hesaplı bir öneri var mı acaba? Bu çok pahalı, tavsiye var mı arkadaşlar lütfen?

 
@forzaGilles kendim değişebilir miyim hocam? Neye dikkat etmem gerekir değişirken? Kodlama vs gibi?

 
@Golftdi  eliniz yatkınsa değişebilirsiniz..boşluk kalmayacak şekilde sıkmak lazım aku uçlarını..açıkcası agm akuler biraz sıkıntı ücret olarak..aynısını bulursanız alın derim..riske girmeye gerek yok..lastik motor yağı akü fren balatası gerçekten riske girip ucuza kaçılacak seyler değil..

 
Kocaeli' den eskişehire gelesiye bu akünün başına ağırlığı sebebiyle neler gelir neler fiyat çok uygun ama ağır parçaları kargocuların nasıl yerden yere vurduklarına bir kez şahit olmuştum. Garantide sorun çıksa yine baş ağrısı en iyisi 1100 ü gözden çıkartmak, akünün dayandığı yere kadar beklemeyi düşünüyorum bagajda takviye hazır😀havalar soğumaya başladı her an elveda diyebilir. Winter is coming

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
10 günü aşkındır süredir. Start stop devreye girmiyor. Bilgi ekranında hep aynı bilgilendirme!

"Aracın enerji ihtiyacı yüksek" ??? (fındık/tahin/red bull karıştırıp  araca içiresim geldi ? 10  günlük bitkinlik çok fazla bi süre)

Daha önceden bu uyarı yine olurdu ama ertesi gün start stop aktif duruma geçerdi

Buradan akünün artık mefta olmaya yakın olduğunu anlıyorum ben !

Araç 2018 ocak trafiğe çıkışlı. Km 45 bin

Bu kadar kısa sürede ömür tüketen akülerle işimiz zor....

Karadüzen normal bir aküyü opel astra G  aracıma takıp (mutlu)  6,5 yıl sorunsuz kesintisiz enerji aldığımı bilirim 6,5yıl  hizmet! 

Start-stop /erken biten akü masrafı /yakıt ekonomisi ilişkisinde amorti hesabı  yapıp evet start stop faydalı bişey diyebilmek için ??? İyi hesap yapmak lazım

Bu 10 günde Klima kapalı /off

Dfp rejenerasyonu yok 

Onu da belirteyim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Peki arkadaşlar alacağım agm akü golf 7 deki yere birebir oturuyor mu? Büyük yada küçük kalma durumu olabilir mi?

 
@Savatage hocam peki aracı kullanım sıklığınız ve mesafeniz nedir, hergün min 20 km yol yapıyorum. Bunu sormamın sebebi akü şarj olmaya fırsat bulamamış olabilir. Benim Orjinal Aküm 6 sene dayandı. 2 sene bayağı erken bir süre. Olmadı akücüye şarja bıraksanız aküyü bir de öyle deneseniz bir süre. 

@Golftdi

Hocam amper değeri olarak aynı alırsnız boyutta fark olmaz. Akü kılıfı da uyar akü tablası da uyar. Değişimi basit kuralı vardı sökerken ve takarken sıralaması netten bulmak lazım. Bir de kabloları arabanın kaportasına değdirmeden yani kısa devre yaptırmadan işlemi bitirmek gerekiyor. Çıplak elle de değmeyin kutup başlarına. 

 
@Kysr038 son bir aydır günlük yolum toplam git gel 15 km civarı..daha öncesinde günlük 72 km ev-iş yolum vardı...

15 km de bir günde alınan yol olarak aküyü optimal şarja getirmek için yeterli aslında??

 
Aküyle ilgili bilgi alışverişi tavan yapmışken:

- Akü şarj etme cihazıyla akü şarj etmek sağlıklı mıdır? 

- Ortalama bir akünün, ortalama şartlarda ortalama ömrü ne kadardır? 

- Varta ve Mutlu Akü gibi yerli üretim akülerin arasındaki fiyat farkı aralarındaki kalite farkıyla doğru orantılı mıdır?

Teşekkürler. 

 
@forzaGilles kendim değişebilir miyim hocam? Neye dikkat etmem gerekir değişirken? Kodlama vs gibi?
Bazı alet edevatınız varsa kolay., sökerken önce (-) kutbu., yenisini takarken de önce (+) kutbu sonra (-) kutbu takıyorsunuz., bu işlemi araç çalışır esnada yapmalısınız ve akü kablolarını kaporta gibi metal bir yüzeye değdirmemelisiniz (bez ile sararsanız sıkıntı olmaz) aklıma gelenler bunlar.. 

Ancak link verdiğim o akü kocaeli’inden şırnak gelene kadar anasını ağlatırlar., akü/pil/batarya gibi şeyler fazla sarsıntıya gelmez bizim kargocularında eşyaları nasıl taşıdıkları belli., ben 100-200 fazla verip gider aynı şehirdeki varta satıcısından veya serviste taktırırım., çünkü 3 kuruş ucuz olucak diye paranızla rezil olmaya değmez..

 
@Kysr038 son bir aydır günlük yolum toplam git gel 15 km civarı..daha öncesinde günlük 72 km ev-iş yolum vardı...

15 km de bir günde alınan yol olarak aküyü optimal şarja getirmek için yeterli aslında??
2018 trafiğe çıkış ama o akü büyük ihtimal araç satışa çıkmadan bir yıl kadar feleğin çemberinden az şarjla geçmiştir. 2018 çıkışlı aracın garantiden değiştirmeleri lazım 

 
10 günü aşkındır süredir. Start stop devreye girmiyor. Bilgi ekranında hep aynı bilgilendirme!

"Aracın enerji ihtiyacı yüksek" ??? (fındık/tahin/red bull karıştırıp  araca içiresim geldi ? 10  günlük bitkinlik çok fazla bi süre)

Daha önceden bu uyarı yine olurdu ama ertesi gün start stop aktif duruma geçerdi

Buradan akünün artık mefta olmaya yakın olduğunu anlıyorum ben !

Araç 2018 ocak trafiğe çıkışlı. Km 45 bin

Bu kadar kısa sürede ömür tüketen akülerle işimiz zor....

Karadüzen normal bir aküyü opel astra G  aracıma takıp (mutlu)  6,5 yıl sorunsuz kesintisiz enerji aldığımı bilirim 6,5yıl  hizmet! 

Start-stop /erken biten akü masrafı /yakıt ekonomisi ilişkisinde amorti hesabı  yapıp evet start stop faydalı bişey diyebilmek için ??? İyi hesap yapmak lazım

Bu 10 günde Klima kapalı /off

Dfp rejenerasyonu yok 

Onu da belirteyim
2018 ocak ayı trafiğe çıkışlı ise garantilidir o akü, direkt değişimini yapsınlar.

 

2018 ocak ayı trafiğe çıkışlı ise garantilidir o akü, direkt değişimini yapsınlar.
Ters giden bişey olduğu belli, 1,5 senede hiç bir akü bu kadar kısa sürede bitmez., yüksek ihtimalle araç bayi nin garajında satılmadan uzun süre bekledi ve bu sürede şarj etmedilerse akü zayıf düşmüştür.,

Aracın ruhsatta yazan “ilk muhayene geçerlilik tarih”  ne yazıyor bakın., bu tarihten 3 yıl öncesi aracın üretim tarihi oluyor.,

Araç üretildi., tren ile taşınması ve gemi ile ülkeye gelmesi toplam 1 ay falan sürüyor., gümrük işlemleri, aracın bayiye fatura edilip, tır ile taşınmasııp bayiye gelmesi falan bunlarda toplamda 7-8gün sürüyor.. Hesaplamasını yapın artık.,

Hatta VW müşteri hizmetlerini veya Doğuş merkezi ararsanız size aracın ne zaman gümrüğe giriş yaptığını, ne zaman bayiye fatura edildiğini vs.. aracın tüm taşıma geçmişini söylerler., hepsi kayıtlıdır.. 

Şeyet bu zaman zarfında bayi aracı ara ara şarj etmediyse akü daha görevini icra etmeye başlamadan ömrünün yarısı gitmiş olabilir.. 

Böyle bir durum söz konusu ise garantiden değiştirmeleri lazım., bi ara forumda bir arkadaş söylemişti, aracın garantisi 2 sene ama aküye 3 yıl garanti veriyorlar diyee bahsetmişti., sizin araç daha yeni zaten...

 

Geri
Üst Alt