Ne olacak bu golfün yol tutuşu focusa bak hele


Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
@forzaGilles benim gözlemlediğim abs nin erken devreye girmesi o da lastikle doğrudan  alakalı turanzada özellikle ıslak zeminlerde kayma erken başlayınca abs hemen devreye giriyor bu da fren güç kaybına neden oluyor kışlık olarak nokian wrd4 kullanıyorum ıslak zemin performansı harika turanza ile arkayı birçok kez toplamak zorunda kaldım birkaç kez gece ıslak zeminde kavşaklara hızlı girdim arka ciddi bırakıyor yanda başka araç olsa ona kesin girmiştim nokian ile öyle bir durum yaşamadım. Frenlerden memnunum lastiklerin çok etkisi olduğunu düşünüyorum.

 

@forzaGilles benim gözlemlediğim abs nin erken devreye girmesi o da lastikle doğrudan  alakalı turanzada özellikle ıslak zeminlerde kayma erken başlayınca abs hemen devreye giriyor bu da fren güç kaybına neden oluyor kışlık olarak nokian wrd4 kullanıyorum ıslak zemin performansı harika turanza ile arkayı birçok kez toplamak zorunda kaldım birkaç kez gece ıslak zeminde kavşaklara hızlı girdim arka ciddi bırakıyor yanda başka araç olsa ona kesin girmiştim nokian ile öyle bir durum yaşamadım. Frenlerden memnunum lastiklerin çok etkisi olduğunu düşünüyorum.
Hahh işte yalnız değilmişim 2-3 kez bu olay benimde başıma geldi frene bastığımda uyguladım basınç ile ABS devreye girmemesi lazım., ama ne oluyorsa abs devreye giriyor., ben frene hafiften dokunuyorum., güç kaybı oluşunca da bu sefer ortada hiç bir şey yokkekn iş ciddiye binmeye başlıyor., ani fren ihtiyacı doğuyor., işin ilginç tarafı tamam ABS devreye girsin ona bişey demiyorum ama madem devreye girdi adam akılllı yapıştır freni., sanki canı çalışmak istemiyor gibi gönülsüzce fren yapıyor.. O zman bir bakıyorsunuz ortada hiç bişey yokken tehlike çanları çalmaya başlıyor., Hem abs devreye girecek ama hem de vasat (hafiften frenleme) yapacak başka bir araçta böyle bişey yaşamadım..

Dediğinizde haklılık payo var katılıyorum., lastiklerden kaynaklı olabilir., ama bu yaşadığımız benzer sıkıntı ben de ıslak zeminde başıma gelmedi., asfalt tamamen kuruyken başıma geliyor., Frene bastığımda aracın nasıl fren performası sergileyecekğini bilememek kadar kötü bişey olamaz., Ben de fabrikanın taktığı Dunlop SportMaxx RT lastikler var ve araç daha 20bin km'de., Bilmiyorum umarım lastiktendir., Baharda veya yazın lastikleri Continental Premium Contact 6 ile değiştireceğim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles başlarda ani frenlemede araç yolu tutuyor burnu yola yapışıyor bariz belli.kayma başladığı anda freni ister kökleyin isterse serin kanlılığınızı koruyun hafif dokunun kayma başladığı an abs devrede az önce asfalta yapışan burun kalkıyor atmosferden çıkıp uzay boşluğundaymış gibi küt küt abs atışları acaba duracak mı bakışlarıyla o an yaşanıyor 😀 abs nin fren mesafesini uzattığını biliyoruz bosch üretiyor sanırım burdan bosch fren bölümüne seslenelim ya siz işinizi iyi yapamıyorsunuz ya da biz araç kullanmayı bilmiyoruz toroslardaki gibi golfü de mi freni pompalayalım anlamadım.

 
@Golf835 yusuf bey R sahibi 120 falan onun için sürat değil ama neticede dört teker tabi burada önemli olan arabanızın limitlerini bilmek limitleri aşmadıkça sıkıntı yok
Ben yeni R sahibi oldum hocam. Bu dediklerimi midline plus ile yapmıştım. 

 
Vw suspansiyonlarinı oldum olasi hic sevmedim. Passat golf polo sahibi olmuş biri olarak kendi siniflarindan baska arac surdugumde ne yol tutuyo diye iç gecirmisimdir. Passat b6 son makyajli 4 bagimsiz suspansiyona sahipti. Polo 1.6 tdi 2011 ona kw v1 4 coilover taktimda ilk verdiğim tepki ' biz tofaş suruyomuşuz dedim '. Yine bir clio 4 ile virajlarda beni zorluyodu. 

Golfe gectim dedim iyi aslinda ama 3.5 eibach yaylari takıp arkalara spacer koyunca yine cok tatmin etmese de orjinale göre focusa yaklaşmıştir.

Tek begendigim suspansiyon b8 deki bagimsiz suspansiyon resmen araba akiyo gir dal cık banamisin demiyo

Focus 2 kullanmiştim arabada hem konfor var hem deli gibi yol tutuş. Adamlar resmen sanki sirf bunun üzerine calismislar. Golfun hastasiyiz ama yeri gelince yerden yere vurmasini biliriz yani bu aracın trim sesleri , kronik gicirtilari focuslarin hic birinde yok.

Vw tasarim ve motordan beni cezbediyo. Hem yakit hemde performans ve kisisellestirmeye ucu acik bir arac yoksa kapiya koyulmaz. 

Clio ve fiesta, bu iki arac golfu virajlarda saga sola yatirir seridinden ayar o derece iyiler.

Not : 10 senedir vw kullanan . 5 senedir sirket aracı clio 4 kullanan kardesiniz olarak konusuyorum

 
Bırakın da önce şartlar eşitlensin., sonrasında tartışırız, konuşuruz ederiz karar veririz., Yok efendim zaten kötü diyee sonuç değişmez vs. diyeceğimize madem böyle bir test yapıyorlar., Test, yarışma, müsabaka bunların hepsi eşit şartlar sağlandığı zaman onun adına müsabaka diyebiliriz., Diğer türlü yaptıkların şeyin adı başka bişey oluyor.,

Size amatör liglerden bir futbolcuyla çim sahada tek kale maç yaptıralım., sizin ayağınızda altı kösele kundura ayakkabı olsun., diğer futbolcu arkadaşta ise krampon verelim., Sonra da diyelim ki yaa zaten sen futboldan anlamıyorsun ayağında krampon olsaydı da değişen bişey olmayacaktı., Böyle şey olmaz 2 kişiyede aynı şartlar sağlanır, manyağın biri canı öyle istedi diye kafasına göre iş yapamaz.. Yaparsa da dikkate alınmaz..

Fren konusuna sonuna kadar katılıyorum Golf 'ün frenleri vasat güven vermiyor.. Hatta standart bir B segmenti araçtan bile kötü performas verdiğine bile olduğuna şahit olduğum zamanlar oldu..
Ben testten bagimsiz soyledim yol tutus hakkindaki gorusumu... Focus la viraja girdiginizdeki tutunma hissi golf e gore belirgin guven verici.. Yoksa bircok kisinin de vurguladigi gibi kimse araclariyla ralli yapmiyor.. :)

Ayni sekilde frenler icin de benzer bir yorum yaptim.. Kimse golf duramiyor demiyo, fren yaparken bir tedirginlik yasaniyor deniyor.. Yoksa al bak ben durdum golfumle videosu koyunca uzerinde tartisilan zemine uygun bir arguman sunulmus olmuyor... Ancak algilama sorunu olunca bu anlasilamiyor bir turlu...

Yoksa golf duruyor da yoldan da cikmiyor... Sikinti yok... Al bak ben virajdan su hizla geciyorum yoldan cikmadi orasi burasi kopmadi diye video koyacaklara soyluyorum bunlari da :)

Kaldi ki tabiki de lastik, yol sartlari, agirlik vs bir suru sey etkiler tutusu ve frenlemeyi :) Bunlari da degerlendiremiyorz degilll :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Herkese merhaba ,

1.Golf sınıfında en iyi yol tutan araba evet değil....

2.Ford Focus sınıfında en iyi yol tutan araba değil...

3.Lastik çok önemli (Lastik farketmez diyenin bilgi eksikliği olduğuna inanıyorum)

Arkadaşlar ;

Km77 testlerini ne yazık ki eşit şartlarda yapmıyor ,Aynı lastiklere ve aynı jant ölçülerine sahip ,  DCC'li RLine bir Golf ile ST line Focus arasındaki yarış birgün yapılırsa o zaman sonuç daha da netleşir.

Ayrıca forumda bu kadar viraj yapan varmıydı şaşırdım valla , viraj deyince aklıma @mehmetmert  :)  geliyor ,benim arabam tutuyordu galiba onun ki de tutuyor ama sizinkinde sorun varsa , öncelikle lastiklerinize sonrasında da  memnun kalmazsanız bence karakterinize uygun araba alın kendinizi üzmeyin.

 
Gerçekçi görünmeyen (eşit şartları sağlamadan yapılacak hiç bir testi anlamlı bulmuyorum) testi geçtim de Golf'ü yerden yere vuran arkadaşların pilotaj konusundaki tecrübelerini merak ediyorum. Çoğumuz strandart sürücüleriz, yani zorlu koşullarda 1 saniyede karar verip doğru refleksi verecek kadar pist tecrübemiz yok, 3 şeritli yolda kıç attırıp kontra vermekten bahsetmiyorum. Bu işin özel bir eğitimini de almadık. Dolayısı ile aracın yol tutuşunu tecrübemiz kadar biz kontrol ediyoruz geri kalanı da aracın aerodinamik durumu, elektronik kontrol sistemleri, süspansiyonu ve lastikleri bertaraf ediliyor. 

Lastikleri yol tutuş konusunda çok önemli görmeyen arkadaşlar hayatlarında Michelin Energy Saver ile pek deneyim yaşamadılar sanırım :)  İyi lastik konfor, yakıt ve yol tutuş konularında çığır açabiliyor emin olun.

Golf genel anlamda son derece dengeli, yola bastığını hissettiğiniz, direksiyon sertliği yüksek hızlarda güzelce ayarlanmış, sürüş hissiyatı iyi bir araç. Bu tespitler kendi sürüş tarzım ve deneyimime göre böyle tabiki. 22 yıldır ehliyeti olan ve kaza yapmamış biri olarak genelde aşırıya kaçmadan, sakin ve güvenli sürüşü tercih eden biriyim. Ancak boş yolda yüksek hıza çıkmaktan kaçınmam, zaten güvenlik konusu bence belli hızlardan sonra büyük oranda devreye giriyor. Yaklaşık 70 km hızla giderken aşağı yukarı aynı segmentteki bir çok araç benzer tepkiyi verir ancak 140 km ile giderken önünüze çıkan köpeği pas geçmek için yapacağını direksiyon hareketi arabanın gerçek gücünü ortaya koyabilir. Bu koşullarda da otobanda bir çok kez Golf hayatımı kurtardı diyebilirim. Yoldan kolay kolay kopan bir araç değil, dengesi bozulduğunda da elektronik kontrol sistemler son derece sakin bir şekilde aracı toparlıyor.

Standart ve orta segment bir araç alıp üstün performans beklemek çok anlamlı gelmiyor. Kendi segmentinde kıyasladığınızda da çok daha yumuşak süspansiyona sahip Astra'dan nasıl geride kaldığını anlayabilmiş değilim. Uzun süre Golf 6,  Astra J ve son olarak Golf 7 kullandım, işyerinde de Focus sedan araçlar var. Golf'ün kesinlikle Astra'dan iyi, Focus ile çok farklı olmadığını düşünüyorum. 

 
Focus'u kullanmadım ama 308'in yol tutuşu ve direksiyon tepkileri dizel Golften çok daha iyi bunu rahatlıkla söyleyebilirim.

 
Herkese merhaba ,

1.Golf sınıfında en iyi yol tutan araba evet değil....

2.Ford Focus sınıfında en iyi yol tutan araba değil...

3.Lastik çok önemli (Lastik farketmez diyenin bilgi eksikliği olduğuna inanıyorum)

Arkadaşlar ;

Km77 testlerini ne yazık ki eşit şartlarda yapmıyor ,Aynı lastiklere ve aynı jant ölçülerine sahip ,  DCC'li RLine bir Golf ile ST line Focus arasındaki yarış birgün yapılırsa o zaman sonuç daha da netleşir.

Ayrıca forumda bu kadar viraj yapan varmıydı şaşırdım valla , viraj deyince aklıma @mehmetmert  :)  geliyor ,benim arabam tutuyordu galiba onun ki de tutuyor ama sizinkinde sorun varsa , öncelikle lastiklerinize sonrasında da  memnun kalmazsanız bence karakterinize uygun araba alın kendinizi üzmeyin.
Otopark.com da Golf R ve Focus RS in tesleri var.

 
Algi sorunu yasayanlari ozele davet etmistim, gulucuk gonderip orali olmamisti.. Buralardayim ben.. Ozelden beklerim ;)  Burda yer kapliyoruz..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Golf835 Arkadaşım senin canın kavga falan mı etmek istiyor , ya da sorunun ne ? Neyin tavırlarındasın anlamıyorum.....

 
@erkanwrcGrande puntoyo zamaninda 205 45 17 jant lastik spor yay takmistim.Uzun yolda en kral arabalarla viraja giriyordum.İnananilmaz bişi olmustu araba yol tutuş mükemmel di.Fakat gel gelelim bozuk yolda hele bozuk vede virajli yolda of ollamaz boyle bisi.Yol bozuk olduğu icin yavas gitmek zorundasin falan filan.Demem o ki bozuk yolda eminim konfor yoktur bu versiyon focusta.Ayrica stline focusun bir fiyat listesinede bakin derim Golfu kotuleyen arkadaslara😂

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Herkese merhaba ,

1.Golf sınıfında en iyi yol tutan araba evet değil....

2.Ford Focus sınıfında en iyi yol tutan araba değil...

3.Lastik çok önemli (Lastik farketmez diyenin bilgi eksikliği olduğuna inanıyorum)

Arkadaşlar ;

Km77 testlerini ne yazık ki eşit şartlarda yapmıyor ,Aynı lastiklere ve aynı jant ölçülerine sahip ,  DCC'li RLine bir Golf ile ST line Focus arasındaki yarış birgün yapılırsa o zaman sonuç daha da netleşir.

Ayrıca forumda bu kadar viraj yapan varmıydı şaşırdım valla , viraj deyince aklıma @mehmetmert  :)  geliyor ,benim arabam tutuyordu galiba onun ki de tutuyor ama sizinkinde sorun varsa , öncelikle lastiklerinize sonrasında da  memnun kalmazsanız bence karakterinize uygun araba alın kendinizi üzmeyin.
Aynı şeyleri daha önce başka bir konuda da söyledim ama boş yapıp nonoş nonoş davranan tipler geziyor forumda.  Muhatap olmaya değmez. Viraj ve fren konusunda yerden yere vuruluyor da neye göre kötü golf? Ya da nerde denediniz de bu kanıya vardınız :) virajlarda olsun fren anlamında olsun tedirgin edici bir durum yaşamadım.  Bu kanıya da her gün gittiğim yolda hergün 30-40 la geçip de ah tedirgin oldum ah araba kayacakmış gibi oldu diyerek varmadım.  Benzer virajlara 70-80 km li hızlarla önce esp açık daha sonra kapalı şekilde girerek yaptım. Daha el frenini yüksek hızda çekince acil durum freni olarak görev yaptığını bilmeyenler burada gelmişler golf şöyle kayıyor golf şöyle virajda bırakıyor diyor. Ne vw babamın fabrikası ne de golfü dayım üretip piyasaya sürmüyor. Sürüş tecrübelerime dayanarak yazıyorum söylüyorum.  Ayrı Bi nokta olarak da demezler mi hemşerim madem bu kadar memnun değilsin madem kayıyor git Bi focus al biz de görelim sen de mutlu ol diye? Sırf şurada yorum yapmış olmak için yorum yapmayın... Karşılaştırmaya yaptığınız araçlardaki lastiği geçtim eşit boyutta jant bile yok.

 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Geri
Üst Alt