Yakıt Tüketimi


1.2 manuel şehiriçi verisi. Hey gidi golf'lü güzel günler :)  Diğer ikisi de 2013 bmw f30 3.16 şehiriçi ve şehirdışı ortalamaları. Golflerinizin kıymetini bilin arkadaşlar.

IMG_0965.JPG

IMG_2073.JPG

IMG_2076.JPG

 

@vsoner hangi petrolde hocam o yakıt bende 5.760 dan alıyorum 1 senedir herhangi bi proplemim yok aynı mazot 

 
@vsoner hangi petrolde hocam o yakıt bende 5.760 dan alıyorum 1 senedir herhangi bi proplemim yok aynı mazot 
ankarada samsun yolu ortaköy mezarlığından önce giderken sağdaki eski Jetpet şimdi adı değişti. hatta aynı yol üzerinde 5-10 km uzakta yine giderken sağda 5.45 ten satan istasyon da gördüm. ankara kırıkkale arası ve ankara gölbaşı arası yol üzerinde ucuz mazot satan çok istasyon var. ben yıllardır shell opet vs istasyonları unuttum. onları sadece WC için kullanıyorum.  :lol:

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@cembo 1.5 150 hp. İş ev arası günlük değer. Ankara kışında bir de. Dizele gerçekten gerek yok:) 

DSC_0343.JPG

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ack937

1.5 tsi icin 34 km yol (ankara)

5,8 ortalama / ort hız 69

Veri resmi koydunuz üstte ...

Dizele gerek yok yazdınız

Şimdi altta sizin bu veriyle örtüşen kendi tüketim görselini ekledim

Sizin 5,8 ile benim tdi aracın 3,3 ankara benzer km  / ort. Hız 

Sonrası

Ekonomi oranlaması %44 tdi lehine ekonomi veriyor....birde pompada %6 fark var etti %50 .....

Şimdi yazdım ettim dünya ahiret şampiyon TDİ mı yani ??

Benim geçek gözlemlerim

1.6 Tdi ile 

1.0 tsi / 1.2 tsi lara göre taş çatlasa (pompa avantajıda dahil) yapılacak ekonomi max %25 dir

1.5 tsi için ? 

Bu fark olsa olsa %30 a çıkar 

Yani benim 3.3 değer  1.5 tsi ile çok rahat 4,7 olur....

Screenshot_20200201-185817.thumb.png.d9d4c0957caa8db6d677557b72c32c88.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Savatage dizel motorun gürültüsünü, sürekli arıza çıkarmasını (uzun vade düşünüyorsanız), sıfır aldıysanız aradaki fiyat farkını, bakım ücretlerini, motor yedek parça fiyatlarını vs. Bunları elbet ki ben de biliyorum.km/yıl referansıyla aradaki farkı amorti etmek istiyorsanız dizele epey Bi yıl binmeniz gerekecek gibi görünüyor. Çünkü ben bu değerler ile Bi depoyu 700e yakın km de bitiriyorum. Siz 800 küsür falan max. Aradaki farka dizele binmeye değer mi?  Ha tabi performansı sürüş keyfini es geçmek olmaz yahu?? (performans isteyince 150hp'nin hakkını veriyor ama içiyor da meret:) 

 
dizelin harbi dezavantajı

kışın harbi soğuk havalarda  tsi  araçta   max  0,5 artan   ortalama tüketim 

tdi araçta  1 litre artıyor o kesin .  

bu eşik hava sıcaklığını da tespit ettim aslında.  6 derecenin altında yukarda bahsettiğim durum gerçekleşiyor. 

yoksa 7-8-9-  derecelik  çalıştırmalarda  negatif etkilenme pek olmuyor  tdi golfte  

mtv ? 

1.2 tsi ve 1.0 TSİ için büyük avantajdı 

halen 1.0 tsi için sıfır araç alındığında yıllık toplamda 900 lira eksik ödemek güzel birşey (ilk 3 yıl 900 yıllık 4 yaşına girince makas azalıyor 600 e düşüyor 1.6 lara göre ... yine de avantaj devam) 

1.5 tsi için bu durum geçersiz tabi

tdi aracın tsi araçtan tek periyodik bakım farkı 

yakıt filtresi  o da her 2 yılda bir değişiyor ... Maliyeti 120 lira ....(mann) 

TSI larında her 4 yılda bir buji masrafı var Maliyeti 240 lira 

bunlar zaten yıl ve fiyat olarak biribirini götürüyor.   yani sıfırasıfır elde  var sıfır hesabı  

dizel sesi  ?  tamamen  şehir efsanesi ! 

TDİ golf sesli değil ! 

esas TSİ golften hiç ses gelmemesi  (sıfıra yakın ses ) bu algıya neden oluyor.    

harbi dizel sesi nasıl olur ? bdoblo gibi olur / ford transit gibi olur /  dacia duster gibi olur .

tsi /tdi   ekonomi hesabı .?

alırken verilen tdi hava parası amorti hesapları  uzun hesaplar doğru.

heleki  %25 ekonomiye göre başta verilen hava parasının çok dikkatli analiz edilmesi lazım.

150 hp 1.5 TSİ ?  roketleme mutlak haz veriyordur insana .  bu tatlarıda almak lazım hayatta 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Manisa- çankırı- kırıkkale-ılgaz- Manisa.  Genelde sakin kullanırım aracımı. 1.4 tsi act. 

20200124_214739.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu da benim 1.0tsi istanbul karisik ortalamam. Sakin kullanirim genelde

bu ortalamalarla tdi 6 altina dusuyor mu merak ediyorum?

AA3F6778-3052-495E-A2DD-FDF76CF9DB95.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
TDİ düşebiliyor 

23 ortalama hızla bu 

26 ile 5,6-5,7 olacağını tahmin ediyorum .

dediğim %20 ye geliyor. %5 de pompada avantaj var.

%25  nettttttt

sek.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Ucuz mazot alan arkadaşlar üç beş kuruş ekonomi yapıyorsunuz fakat bu sizden fazlasıyla çıkar haberiniz olsun 2 yıl biner satarım derseniz o ayrı ama uzun süre binmeyi düşünüyorsanız bir yıllık mazot parası enjektöre emme subaplarına gider, hemen olacak bir şey değil bu zamanla tireme rölantide düzensizlik çekişte kayıp vs ile başlar, dpf egr vs hiç hesaba katmıyorum.Her iki mazot da aynı diyenlere de aldanmayın şu an almış olduğunuz 2.sınıf mazot toplamda zaten 3 sınıf mazot var 2.kategoride mazot 1d mazota göre kükürt ve partikül oranı 2 kat fazladır, sanılanın aksine motor soğukken tüketimi fazladır, normal şartlarda daha az yaktığı doğrudur en fazla %3-4.

Aracınız en az yüzde 20 daha vuruntulu çalışır, setan oranı düşüktür ve parlama noktası yüksek olduğu için yanma için daha yüksek sıcaklığa ihtiyaç duyar. Yine de siz bilirsiniz golf sizin para sizin 😬@vsoner @Kemal Kapaklı 

 

Geri
Üst Alt