Yakıt Tüketimi


@tiesay

Hocam biraderin Sıfır aldığı

2012 / B7 passat 

Manuel / TDİ

GÜNCEL KM 268 BİN 

Şu ana kadar açtığı tek masraf

245 bin km de debriyaj baskı balata değisti.. (245 bin de de bi zahmet bitsin kabul)

Partikül filtresi ? 268 bine kadar ses çıkarmadı? 

Dsg dizeller icin konuşursak ?

Evet benim araç manuel tdi golf ...

Bugün devreye girdi mesela pasif rejenerasyon ! 26 km yi 2500 devir genelde 3. Vites kullandım ....rejenarasyon bitti!

Dsg alemi ? 

Mecbur manuel moda  alacak ...3 vites 2500 devir yada 4. Vites 2000 devir 

Ya 26 km de(3 vitez) yada 32-33 km de (4. Vitez) temizligiyapacak ....

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

@tiesay

Hocam biraderin Sıfır aldığı

2012 / B7 passat 

Manuel / TDİ

GÜNCEL KM 268 BİN 

Şu ana kadar açtığı tek masraf

245 bin km de debriyaj baskı balata değisti.. (245 bin de de bi zahmet bitsin kabul)

Partikül filtresi ? 268 bine kadar ses çıkarmadı? 

Dsg dizeller icin konuşursak ?

Evet benim araç manuel tdi golf ...

Bugün devreye girdi mesela pasif rejenerasyon ! 26 km yi 2500 devir genelde 3. Vites kullandım ....rejenarasyon bitti!

Dsg alemi ? 

Mecbur manuel moda  alacak ...3 vites 2500 devir yada 4. Vites 2000 devir 

Ya 26 km de(3 vitez) yada 32-33 km de (4. Vitez) temizligiyapacak ....
Ben de uzun süre dizel araç kullandım ama manuel olduğu için hiç devirsiz kullanmazdım, en ufak sorun da yaşamadım.. Mevzu dsg olunca eğer D konumunda aynı karakteriskte çalışıyor ise işte ona soru işareti koydum. Aslında iddia da etmedim, "neden olabilir" diye fikir belirttim. 

Uzun süre sorunsuz, kazasız ve belasız kullanalım hocam önemli olan o. 

 
@tiesay Sevgili dostum verdiğiniz sitede ki 1.6 TDI 2010 model golf 6 ya ait değerler. Ben forumumuzda paylaşılan bir görseli kullandım kendim bulduğum bir değer değildi. Ancak şunu net olarak söyleyebilirim ki 2016 golf 7 ile 2017 golf 7 facelift motor karakteristiği ve sesi dahi farklı. Her iki aracı da sıfır alıp kullandım. Ses yalıtımı faceliftte daha iyi. Bu konuda sanırım son zamanlarda yapılmış güvenilir bir test ve sonuç yok.

Bu konuda aşağıda linkini koyacağım otopark ın yaptığı yeakın zamanlı 2.0 TDI 240 PS passat ile 1.5 TSI passat arasında bir test var . Evet rolantide ciddi bir ses seviyesi farkı var ama videonun 22.30 unda TDI ıcın 90 km/h hızda olculen deger 62.5 desibel aynı yer aynı hız 1.5 TSI için videonun 29.45 sn sinde 62.5 desibel yani dizel üstelik 2.0 TDI dahi aynı. Golf için durum nedir bilmiyorum ama ben zerre rahatsızlık duymuyorum sevgili dostum.
 



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Perşembe günü 18 kuruş indirim muhabbeti var.....

Cuma kesin ötv si artar 20 kuruş!

Mahallenin ense kalın ağır abileri gibi 

Övünerek anlatırlar okey masalarında

"Hanımı Hem severim hem döverim"  

 
Bir saat önce, Adv_Dbl yazdı:

@tiesay Sevgili dostum verdiğiniz sitede ki 1.6 TDI 2010 model golf 6 ya ait değerler. Ben forumumuzda paylaşılan bir görseli kullandım kendim bulduğum bir değer değildi. Ancak şunu net olarak söyleyebilirim ki 2016 golf 7 ile 2017 golf 7 facelift motor karakteristiği ve sesi dahi farklı. Her iki aracı da sıfır alıp kullandım. Ses yalıtımı faceliftte daha iyi. Bu konuda sanırım son zamanlarda yapılmış güvenilir bir test ve sonuç yok.

Bu konuda aşağıda linkini koyacağım otopark ın yaptığı yeakın zamanlı 2.0 TDI 240 PS passat ile 1.5 TSI passat arasında bir test var . Evet rolantide ciddi bir ses seviyesi farkı var ama videonun 22.30 unda TDI ıcın 90 km/h hızda olculen deger 62.5 desibel aynı yer aynı hız 1.5 TSI için videonun 29.45 sn sinde 62.5 desibel yani dizel üstelik 2.0 TDI dahi aynı. Golf için durum nedir bilmiyorum ama ben zerre rahatsızlık duymuyorum sevgili dostum.
 

Mesajınıza sonradan ekleme yapmışsınız videoyu seyrettim dostum. Passat konusunda kıyas yapmak zor bir de en full versiyon 2lt motor ile en baz versiyon kıyası olunca izolasyon farkı olabilir mi diye düşünmüyor değilim. 

Şuan mobil olduğum için kopyalama yapamıyorum ancak yukarıdaki mesajımda gönderdiğim linkte birebir kıyas açısından passat station için 1.6tdi ile 2.0tdi var alt alta. 2.0tdi motor bariz sessiz görünüyor verilerde.

Çıkarımım belki motor farkı nedenli, belki de 2.0lt motorda izolasyonu olarak farklı bir durum nedeniyle 1.6tdi motor daha sesli. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bir saat önce, Adv_Dbl yazdı:

@tiesay Sevgili dostum verdiğiniz sitede ki 1.6 TDI 2010 model golf 6 ya ait değerler. Ben forumumuzda paylaşılan bir görseli kullandım kendim bulduğum bir değer değildi. Ancak şunu net olarak söyleyebilirim ki 2016 golf 7 ile 2017 golf 7 facelift motor karakteristiği ve sesi dahi farklı. Her iki aracı da sıfır alıp kullandım. Ses yalıtımı faceliftte daha iyi. Bu konuda sanırım son zamanlarda yapılmış güvenilir bir test ve sonuç yok.

Bu konuda aşağıda linkini koyacağım otopark ın yaptığı yeakın zamanlı 2.0 TDI 240 PS passat ile 1.5 TSI passat arasında bir test var . Evet rolantide ciddi bir ses seviyesi farkı var ama videonun 22.30 unda TDI ıcın 90 km/h hızda olculen deger 62.5 desibel aynı yer aynı hız 1.5 TSI için videonun 29.45 sn sinde 62.5 desibel yani dizel üstelik 2.0 TDI dahi aynı. Golf için durum nedir bilmiyorum ama ben zerre rahatsızlık duymuyorum sevgili dostum.

@Adv_Dbl passat karşılaştırma testinde, tsi araç lastik açısından da avantajlı olmuş. Desibel farkı ne kadar da testte eşit gözükse de, tdi'ye haksızlık yapılmış. Muhtemelen tdi en az 0.5 daha düşük olacaktır.

 
@ogzogz dostum ben burada bir kaç arkadaşımızın "TDI çok sesli traktör gibi çekilmez" vs yorumlara binaen yazma gereği hissettiğim için yazdım. Elbetteki düşük hızlarda benzinli bir araç dizelden bariz şekilde sessizdir fakat üst hızlara çıkıldıkça fark yakıt tüketimi gibi dizel lehine değişiyor çünkü daha az devir çeviriyor. Bu hususu da göz ardı etmemek gerek yoksa hepimiz golf kullanan ve seven kişileriz. Amacım TSI kötüdür seslidir demek asla değil 1.2 TSI nı da kullanıyoruz ben sadece dizeli gürültü sebebiyle adeta tü kaka ilan etmeye kalkan arkadaşlarımıza cevap yazdım. Yaklaşık 3.5 yıldır dizel golf kullanıyorum inan bir gün bile sesinden rahatsızlık duymadım. 

 
yeni nesil elektrikli araçların  kapı hoparlörlerinden  spor motor sesi alma opsiyonu gibi bir durum varken 

bu sessizlik yarışı bana abartı geliyor! 

lastik sesi  / motor sesi     evde mutfağın contası bozuk musluğundan şıp şıp damlayan su sesi gibidir. 

dinlerseniz  kafanıza damlar ( çin işkencesi)

dinlemezseniz laylayyy lommm

askerde 130 kişilik koğuştaydım 

bir gece saydım 41 kişi horluyor ....   

dinlersen askerlik bitmez !!!

dinlemedim !!!!! 

 
@ogzogz dostum ben burada bir kaç arkadaşımızın "TDI çok sesli traktör gibi çekilmez" vs yorumlara binaen yazma gereği hissettiğim için yazdım. Elbetteki düşük hızlarda benzinli bir araç dizelden bariz şekilde sessizdir fakat üst hızlara çıkıldıkça fark yakıt tüketimi gibi dizel lehine değişiyor çünkü daha az devir çeviriyor. Bu hususu da göz ardı etmemek gerek yoksa hepimiz golf kullanan ve seven kişileriz. Amacım TSI kötüdür seslidir demek asla değil 1.2 TSI nı da kullanıyoruz ben sadece dizeli gürültü sebebiyle adeta tü kaka ilan etmeye kalkan arkadaşlarımıza cevap yazdım. Yaklaşık 3.5 yıldır dizel golf kullanıyorum inan bir gün bile sesinden rahatsızlık duymadım. 
İyi kime göre iyi, kötü kime göre kötü..

Cam tavanı olmayan;"cam tavanlı araç ses yapar, takla atarsa güvensiz",

Cam tavanı olan; "cam tavan olunca içerisi daha bi ferah oluyor, cam tavansız araca binemem" der.

Düz vites kullanan; "dsg saatli bomba, düz vitesin zevki bi başka oluyor",

Dsg kullanan; "dsg'nin tadını alınca düz vites kullanmak istemiyorum" der

Tsi kullanan;"dizel sesli çalışıyor, zaten dizel kalkacak",

Dizel kullanan; " benzinli araba çok yakıyor. Hem de ışıklarda durunca araba çalışıyor mu,çalışmıyor mu anlayamıyorum"  der. 

Herkes böyle düşünmeyebilir ama düşünenler de haksız değiller.

Sonuç : Ne kadar da hepsinin adı Golf olsa da; en iyi Golf, sahip olunan Golf'tür.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
2016 1.2 tsi manuel, yari sehir ici yari sehirlerarasi 100 km/h kullanimli yakit tuketim verilerim

20200305_194221.jpg

 
Sürüş modu eko modundan dolayı iyiki yaptırmışım manuel olsa aracınız yaptırın 

 
@ogzogz ben size katılmıyorum en iyisi 1.2 tsi basmayinca dizelden z yakiyor hele yokus assagi 6. Vites 0.0 yazmiyor mu aman Allahim....:)))) çünkü benim aracım 1.2 tsi :))) 

Hocam elinize sağlık ne güzel aciklamissiniz herşey gonluzce olsun ...

Ama dizel de mundar ya sonucta sifiri 240 mi ne?  kedi misali ulasamayinca da mundar diyelim:))

Dizel ve benzinli kullanicisiyim 2 side iyi yonleri de var kotu yonu yok!:)  gibi sonucta ask sevgilinin carpik bacaklarini duz gormektir die bi soz vardir...

Golfumuz askimiz...

Saygılarımla....

 
@Mmt0634 iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Maalesef her seçiş bir vazgeçiş. Bir Golf'ü seçerken diğer Golf'ten vazgeçiyoruz.

 
Bu akşam taksim halkalı 32 km yolu 90 dk da ortalama 23 km hızla  geldim 6.8 lt/km ortalama yakaladım sanırım eko sürüş modunun faydası normal de 7.5 altına düşeceğini sanmıyorum. 
17 kışlık lastikler ile 1.4 manuel 125bg

9FBB2DC5-9CC3-449B-AA3B-00394D926DE6.jpeg

 

1. 2017 model 7.5 1.6. TDI 115 DSG aracımla 200km uzun yol sayılmaz belki ama 5.5in altına inemedim. Aracım 23bin kmde. Bakımı yeni yapıldı. Araçta 4 kişiydik, bagaj boştu. 100-120 km/h hızla gittim Sinop Samsun arası.

2. 35 km rakımlı bir yolda zorlamazsam 5.8, sert kullanırsam 6.8 gösteriyor. 2 kişi bagaj yarı yüklü.

İki deneyimde de klima açık şekilde.

2011 Focus 2 105 manuel vites aracımdan sonra yakıt değerleri yüksek geldi.

 

Geri
Üst Alt