Güncel Bakım Masrafları


Moderatör tarafında düzenlendi:

@gokayozyer o değil adamlar ciddi ciddi 0w30 kullanmaya başladılar benzinlide kullanan var forumda paylaşan olmuştu ama dizelde ilk defa duyuyorum, 507 sertifikalı mı bu shell?

 
@gokayozyer o değil adamlar ciddi ciddi 0w30 kullanmaya başladılar benzinlide kullanan var forumda paylaşan olmuştu ama dizelde ilk defa duyuyorum, 507 sertifikalı mı bu shell?
bende şimdi fark ettim. bahsedildiğini duymamıştım forumda.  ama 0W30'u  ve shell i yeni gördüm.  bende servisin yağını bi arkadaşa överken, bana serviste kullanılan shell resmi paylaştı :)  bişey diyemedim. bende tüm bakımlarda yağımı (mobil 1 formula) kendim götürüyorum. ama sevisteki yağıda tabiki kötüleyemem. elimdeki yağdan ne artısı var diye düşünürken bu listeyi gördüm tesadüf. e ozaman gün gelir bunlar mobil de kullanır.  :)  zaten bi ara kullanıyorlardı diye hatırlıyorum. 

 
Aracın ilk sahibi misiniz.? İlk defa jurid marka balatalı olanı sizden duydum., 

Fren hidroliğini dışarda değiştirmek isteseniz de VW 501.14 onaylı fren hidroliğini dışarda bulmanız çok zor., neredeyse imkansız diyebilirim., ve dışarda satılan standart dot4 f.hidrolikleri bizim araçlar için uyumlu değildir..!!  Ayrıca şuan servislerde aracın yaşına göre %15-30 arası bakım ve onarım işlemlerinde yedek parça ve işçilikte kampanya başladı., https://binekarac.vw.com.tr/tr/kampanyalar/Zubizu-Servis-Kampanyasi.html 
@forzaGilles Yetkili servis indirimlerden sonra ön disk ve balata için işçilik dahil 1 240 tl fiyat vermişti.

Disk ve balataları delphi taktırdım işçilik dahil 600₺ Ötme ses vs yok. hiç ate textar ferodo vs aranıp yüksek meblağlar ödemeye gerek yokmuş. Belki bu markalar kullanım ömrü olarak daha uzun süreli olabilir ama sonuçta delphi de merdiven altı bir marka/firma değil :)   ayrıca malzemeleri aldığım firma şehrimdeki en büyük vw audi seat toptancısı ate textar ferodo da vardı ama onların değişim istediklerinde tedarikçi firmaların sıkıntı çıkardığını ama delphi nin hiç sıkıntısız değişim yaptığını belirtip benim disk balatalarda ötme vs. problem olursa hiç sıkıntısız hemen kendi ellerindeki stokdan değişim yapacaklarını söyledi değişim garantili yani :)  

yetkili serviste firen hidroliği ve antifrizi 298₺ ye değiştirdim. antifrizi 2 kutu kullanmışlar 0,5 lt artmış araca koymuşlar. 2.5 lt antfiriz kullanmışlar toplamda en az 3-3,25 lt kullanırlar diye düşünmüştüm.

Fiyatlar nasıl sizce, disk balata konusundaki düşüncemde inşallah yanılmam.

895AF9B0-EA85-4464-873A-2B30646A684E.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles Yetkili servis indirimlerden sonra ön disk ve balata için işçilik dahil 1 240 tl fiyat vermişti.

Disk ve balataları delphi taktırdım işçilik dahil 600₺ Ötme ses vs yok. hiç ate textar ferodo vs aranıp yüksek meblağlar ödemeye gerek yokmuş. Belki bu markalar kullanım ömrü olarak daha uzun süreli olabilir ama sonuçta delphi de merdiven altı bir marka/firma değil :)   ayrıca malzemeleri aldığım firma şehrimdeki en büyük vw audi seat toptancısı ate textar ferodo da vardı ama onların değişim istediklerinde tedarikçi firmaların sıkıntı çıkardığını ama delphi nin hiç sıkıntısız değişim yaptığını belirtip benim disk balatalarda ötme vs. problem olursa hiç sıkıntısız hemen kendi ellerindeki stokdan değişim yapacaklarını söyledi değişim garantili yani :)  

yetkili serviste firen hidroliği ve antifrizi 298₺ ye değiştirdim. antifrizi 2 kutu kullanmışlar 0,5 lt artmış araca koymuşlar. 2.5 lt antfiriz kullanmışlar toplamda en az 3-3,25 lt kullanırlar diye düşünmüştüm.

Fiyatlar nasıl sizce, disk balata konusundaki düşüncemde inşallah yanılmam.

Ekli dosyayı görüntüle 19322
Fren hidroliği ve antifiriz için ödediğiniz rakam gayet uygun.,

diskler ve balatalar için 1240 tl. ilk etapta insana pahalı gelebilir ancak serviste değişen her parça için 2 yıl garanti veriyor., ben araçlarımda bu zamana kadar orjinal disk ve balata kullandım., delphi 'nin kötü olacağını zannetmiyorum ancak piyasada o kadar çok farklı ürün var ki., örneğin aynı ürün 2 farklı kalitede olabiliyor., firma birini çin gibi ülkelerde üretirken aynı marka aynı ürünü avrupa ülkelerinde de üretiyor.., bu da ister-istemez kalite ve fiyatı etkiliyor

 
@Savatage 1375 lira daha ekleyip araba bile değiştirilir ne yaptınız öyle model yenileyin daha iyi, şahin alıp toplasanız bu kadar masrafı çıkmaz.

 
Evet değerli arkadaşlar biraz bilgi biraz birikim paylaşımına ihtiyacımız var... aracım malum a3 1.6 tdi dsg..2017 temmuz çıkışlı araç şuan 27000 de ilk bakım doğuşta temmuz 2018 de 15000 de iken.. 1100 tl ye yapımıştı..ki araç servisden çıktık dan sonra ki 1000 km de ilk çalıştırmada değişik sesler çıkarmaya başlamıştı ve servise bir kaç kez götürdüğümüzde normal değip başlarından savmışlardı. sonra yağ vizikositesi falan dediler bir çok araçta var dediler sorun değil dediler ama ilk 15000 de olmayan ses sonradan olunca acaba serviste ne yapıldı da içine ne yağ konuldu da bu ses olmaya başladı..... malum temmuz 2019 da da 2 yıllık garantisi bitiyor iyi hoş iyi niyet garantisi denen düzmeceye takılıp servisten şaşmayalım dedik ama 30 000 bakımı içi 1800 tl fiyat verdiler yüzde 5 internet randevusu indirimi vs vs.... çok ağır geldi sanayide yapılacak işler en baba 500-600 hallolur. 3 katı fiyat ödemek pek makul gelmiyor araç otomatik olmasa servis umrum da olmaz ama her sene 1000-1500 tl bedavadan servise vermek çokta akıl karı değil..ki yarın birgün bir problem olsa iyi niyet uygulayıp uygulamayacakları bile muallak... ne yapmalı ne yapmalı????

 
@arfkync şu an için başka alternatifiniz yok aslında sorunuza yanıtınızı kendiniz vermişsiniz dsg olunca soyulmanın kaçarı yok aslında satıp başka marka otomatik araca yönelmek düşünülebilir ama o da bu piyasada zor bence serviste yaptırın dsg ye güven olmaz bu zamana kadar uyarı vermediğine şaşırdım.

 
Şimdi benim anlayamadığım bişey var lütfen beni aydınlatınız., Hem DSG ‘den bu kadar arıza yapar diye çekiniliyor., hem de manuel vites tükaka oluyor., ben bunu anlayamıyorum..

 
Benim de anlamadığım,

Göreceli olarak yüksek fiyatlı bir taşıta sahip olup (40-50 bin değil de 100 bin ve üzeri) bakım için 1000 - 2000 aralığının çok fahiş bulunması.

- Tamirhane ile Yetkili Servis bakımlarının aynı olması beklentisi gerçekci ve mantıklı değil çünkü servisin gideri, yaptığı işlemlerin faturalı olması, 2 yıl garanti vermesi vb. birçok maliyeti artırıcı gideri var.

- Servisin iyi niyet garantisi uygulama ihtimali var

- Bir bakıma servis taşıtı kısmen sigortalatmak gibi 

Dolayısıyla sadece fiyat üzerinden kıyaslamada hep yüksek fiyatta olan servisin tercih edilme şansı hiç olamaz ki.

Yine de servis fiyatları yüksek kabul. Keşke daha düşük olsa da herkes yetkili servise gitse.

Ancak 1000 TL pahalı 300 e yaptırdım bana biraz ilginç geliyor. Ben öyle bir servis geçmişi olan taşıtı ikinci elde tercih etmem.

Sonuçta serviste göz göre göre uygunsuz bir işlem veya parça değişimi ile kazıklanmak gerekmez elbette ancak bakım için bir miktar fazla verilebilir benim düşüncem.

 
@calik Aracınız 1999 model piyasa degeri 25000 olan golf 4 te olsa servis aynı ücreti alıp aynı parçaları takıyor, servis fiyatının aracın fiyatı ile ne alakası var orasını anlayamadım.

 

doğru dsg güzel çalışan lakin belli sıkıntıları olan bir sistem..günümüz trafiğinde düz vites özellikle istanbulda çok yorucu olabiliyor bu sebepten dsg tercih sebebi oluyor riski göze alınarak.ayrıca vag gurubu genel olarak güzel araçlar üretiyor vazgeçenler tekrardan geri dönüyor..asıl konu dünyanın bir çok ülkesinde 7-9 sene arası garantisi oluyor bizde ise 2 yıl üstüne fahiş fiyatlarlarla garanti ediyoruz...bizde ne ucuz ki?görünen oki servise gitmek kaçınılmaz olucak 

 

Geri
Üst Alt