225-45 -17 lastik secimi


@mehmetmert yanıtlar için öncelikle teşekkürler.

Bugün biraz daha ekstra araştırma sonucunda  pirelli, micheline, continantel lastiklerinde balon şikayetleri hakkında bir kaç konu okudum.  

Ben demek ki 4 yıldır bu bozuk yollarda pirelliyle şansa gidiyorum :s

Neye karar vereceğimi çözemedim. Gidip aynı lastiğin sıfırını da almak istemiyorum... 

 

@niclayt hocam falken ziex ecorun öneriririm. 1 yıldır kullanıyorum (16") kar hariç tüm hava koşullarında her türlü yola girdim, çıktım ve hiç bir sıkıntı yaşamadım. oldukça da konforlu bir lastik.  Değerleri de yakıt E ıslak zemin fren A (94w için)
Fiyatı da diğerlerine göre uygundur.  bi bakın derim.  https://www.google.com/search?q=falken+ziex+ze914+ecorun+225/45r17&safe=active&rlz=1C1GCEA_enTR823TR823&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiL_YP97bXhAhVI2aYKHb3sC8QQ_AUIDygC&biw=1600&bih=789#imgrc=HGqPefsvjpfnqM:

 
@mehmetmert yanıtlar için öncelikle teşekkürler.

Bugün biraz daha ekstra araştırma sonucunda  pirelli, micheline, continantel lastiklerinde balon şikayetleri hakkında bir kaç konu okudum.  

Ben demek ki 4 yıldır bu bozuk yollarda pirelliyle şansa gidiyorum :s

Neye karar vereceğimi çözemedim. Gidip aynı lastiğin sıfırını da almak istemiyorum... 
Biraz şans meselesi. Ama benim Conti SC5 balon yapmıştı. Daha sonra kullandığım Eagle F1 Assy3 ve Michelin PS4'de başıma gelmedi.

Tekrar olacak ama CSC5 bence yol tutuş olarak açık ara en iyisi, Michelin PS4 kuruda iyi ıslakta rakipsiz. Ama benim tercih sebebim farklı, dünyada konforu nedeniyle PS4 kullanan tek kişi olabilirim :)

 
@Holigan öneri için teşekkürler hocam, ben o lastiklerde düz yolda yanaktan patlamalar, yüksek hızlarda titreme, rot balans tutturamama gibi bir kaç sorun yaşayan görmüştüm.  (model ve boyutu hatırlamıyorum)    Testlerini inceledim,  Benim aradığım; kuru fren performansı düşük, ıslak fren performansı çok düşük görünüyor.

@Mriya evet şans olduğuna inanıyorum çünkü;  Yaklaşık 1.5 yıldır aracı sürekli mecburiyetten kaldırıma park ediyorum. Günde 2-3 kez kaldırıma çıkıp iniyorum !

Yollarımız ciddi manada berbat ötesi. Şehrin sanki her yeri şantiye alanı gibi... Yeni yollarında ömrü 6 ay gitmiyor.  En son Kızıldağ geçidinden inerken  öyle bir çukura düştüm ki aracın yoldan çıkmaması tamamen şanstı (şehir içinde de rögar kapağı benzeri bir yere düşük hızda aynı sertlikte düşmüştüm, hızım fazla değildi, araç yolcu doluydu.)  Her ikisinde de aynı taraftan aynı tekerle düştüm, lastikte hiç bir şey yoktur. 

Bu kadar olumsuz kullanmaya, pirelli p7 gibi balonuyla meşhur bir lastikte sorun yaşamamam demek ki şans.  (çok şükür lastik bile patlatmadım)

Aynı güzergahta-şartlarda kullanım için uygun bir lastik seçmeliyim.    

* Islak-kuru fren performansı  = A sınıf

* Konforlu  (68-71 db arası)

* Yakıt = C - D arası

* 4-5 yıl kullanım (km 40-50000 arası)   ömrü olan,

* Bozuk, tozlu-topraklı, çakıllı, bol çukurlu yollarda balon vs. yapmayacak,

* Pistte gitmeyeceğiz ancak yol tutuşu ve virajlarda 150-180 km'ye kadar bana güven verebilecek (bu kadar bozuk yoldan çıktıktan sonra tutamıyorum kendimi...)

* Soğuk iklimdeyim (sivas) her ne kadar yazlık alıyor olsam da...  yazı 3-4 ay ancak yaşıyoruz :)   Hava şartlarına uygun, 

* 225/45 r17   91W,  91Y,  94W,  94Y,  runflat, XL  vs. farketmez...   (91w'de düşük olmasın yeter)    lastik arıyorum. 

Ya bana özel bir lastik üretecekler yada bulacağız inş. :)  

 
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 225 45 R17 91Y FP  

bu lastiği aldım arkadaşlar. Perş. veya Cuma günü geliyor.  :))

Goodyear-Eagle-F1-Asymmetric-5.jpg


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Alpyaman teşekkürler. adet 460 TL

Kartı henüz çektirmedim 7 veya 4  taksit olarak alacağım (bonus)

"17’’ ve üzeri yaz veya dört mevsim lastik alanlar 250 TL değerinde Goodyear bayilerinde geçerli servis çeki veya www.goodyearclub.com.tr’de geçerli hediye çeki kazanacaktır."   

Tam olarak neleri kapsıyor bilmiyorum ama kartı çektirdiğimde kampanyaya da dahil olacağım.  Detaylar hakkında bilgi vermeye çalışırım size.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 225 45 R17 91Y FP   lastikleri öğlen 1 gibi teslim aldım arkadaşlar.   

Önlere 32, arkalara 35 ps vurdurdum. (Arkada çoğunlukla 3 yolcum oluyor. malum aile aracı. Sürekli hava vurdurmak yerine bu şekilde bir çözüm ürettim kendimce. Pek oynamıyorum basınçlarla.)

Daha önceki Asy3 serisinde, Nette  3 kanallı 4 kanallı diye muhabbet dönüyordu. Bu asy5'ler içinde geçerli bir durum mu BİLMİYORUM.   Pek alan kullanan yok. Lastik çok yeni, Millet aldıkça yakında öğreniriz.

Asy 5 olarak aldığım bu lastikler   MADE IN POLAND  -  1019  üretim.  (Kanal görüntüsü aşağıdaki resimdeki gibi)   

Poland ?  Germany ?  vs.  Bir farkı var mı bilmiyorum.  Hangisi daha iyi acaba :) 

20190420_115404 - küçük.jpg

Bugün uzun yolum vardı, hemen yola çıktım yaklaşık 450 km git gel yaptım.  Yolda 4 mevsimi yaşadım. Kar yağdı, yağmur yağdı, hafif ısındı, soğudu vs.  Sıcaklık 0.5  -  7 ° arasında sürekli değişiyordu. 120 - 150 km arasında sabit kullandım aracı.

pirelli cinturato p7 çıkartıp,  f1 Asy 5 taktıktan sonra ilk izlenimlerim;

1-)  İkiside "E" sınıfı yakıt ama goodyear'da 0,6 daha fazla yakıt harcadı  (aynı yolu 5-10 defa git gel yaptım, yazlıklar kışlıklar her türlü lastikle gittim bu güzergahı...)   

- Bu yakıt farkı lastikten mi ?

- Yarım depo önce,   Tunap 974 benzin yakıt katkısı eklemiştim (yarım depo harcadım yarısı depoda duruyordu)  bu katkıdan mı ? 

- İlk defa opetten benzin aldım (çok övülüyor bende bir deneyeyim diye)  Deponun yarısı shell, yarısı opetti, bu yakıt farkından mı ?   (hatta  shell + opet + tunap974 katkı)  Dönüşte shell v-power alacaktım neyse bu kadar karışmasın dedim :D :D  

ortalama 0,6'lık farktan TAM EMİN OLAMADIM. İlerleyen zamanlarda kullanımdan anlarım bunu. 

2-) Düzgün asfaltta en ufak bir ses duyulmuyor, araç yolda süzülüyor. Bayıldım.

3-) Önceden aşırı rüzgar olduğunda, özellikle iri kamyonların yanından süratle geçtiğimde araçta azda olsa bir sarsılma hissederdim. Bugün yine rüzgarda vardı ama ip gibi geçiyordum. Bayıldım.

4-) Virajlarda vs. yağmur hafif kar olmasına rağmen en ufak bir kayma hissetmedim. Direksiyon tepkisi çok iyi. Sen karar ver, çevir direksiyonu anında yola aktarıyor... Bayıldım.

5-) Sivas tarafından giderken Kayseri / Kocasinan bulvarının başladığı  (ilk bir kaç km henüz yol yapılmamış, bozuk durumda. Yolu bilenler nereyi anlattığımı tam olarak tarif edebilir.) bozuk yolda ses duyuyordum. Eski lastikle kıyasladığımda hiçbir fark göremedim.

6-) Lastikler parlak siyah değil (bazı lastikler vardır, parlatıcıyı yediğinde ben burdayım diye bağırır. Bunlar öyle değil.)  Kışlıkların rengi gibi daha mat duruyor. Büyük ihtimal hamurundan. 

Aklıma gelenler şimdilik bunlar.

(yağmur, çamur jantlar, görüntü berbat  sory.  :D  )

20190420_115246.jpg

20190420_115252.jpg

20190420_115257.jpg

20190420_115303.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 225 45 R17 91Y FP   lastikleri öğlen 1 gibi teslim aldım arkadaşlar.   

Önlere 32, arkalara 35 ps vurdurdum. (Arkada çoğunlukla 3 yolcum oluyor. malum aile aracı. Sürekli hava vurdurmak yerine bu şekilde bir çözüm ürettim kendimce. Pek oynamıyorum basınçlarla.)

Daha önceki Asy3 serisinde, Nette  3 kanallı 4 kanallı diye muhabbet dönüyordu. Bu asy5'ler içinde geçerli bir durum mu BİLMİYORUM.   Pek alan kullanan yok. Lastik çok yeni, Millet aldıkça yakında öğreniriz.

Asy 5 olarak aldığım bu lastikler   MADE IN POLAND  -  1019  üretim.  (Kanal görüntüsü aşağıdaki resimdeki gibi)   

Poland ?  Germany ?  vs.  Bir farkı var mı bilmiyorum.  Hangisi daha iyi acaba :) 

Ekli dosyayı görüntüle 20355

Bugün uzun yolum vardı, hemen yola çıktım yaklaşık 450 km git gel yaptım.  Yolda 4 mevsimi yaşadım. Kar yağdı, yağmur yağdı, hafif ısındı, soğudu vs.  Sıcaklık 0.5  -  7 ° arasında sürekli değişiyordu. 120 - 150 km arasında sabit kullandım aracı.

pirelli cinturato p7 çıkartıp,  f1 Asy 5 taktıktan sonra ilk izlenimlerim;

1-)  İkiside "E" sınıfı yakıt ama goodyear'da 0,6 daha fazla yakıt harcadı  (aynı yolu 5-10 defa git gel yaptım, yazlıklar kışlıklar her türlü lastikle gittim bu güzergahı...)   

- Bu yakıt farkı lastikten mi ?

- Yarım depo önce,   Tunap 974 benzin yakıt katkısı eklemiştim (yarım depo harcadım yarısı depoda duruyordu)  bu katkıdan mı ? 

- İlk defa opetten benzin aldım (çok övülüyor bende bir deneyeyim diye)  Deponun yarısı shell, yarısı opetti, bu yakıt farkından mı ?   (hatta  shell + opet + tunap974 katkı)  Dönüşte shell v-power alacaktım neyse bu kadar karışmasın dedim :D :D  

ortalama 0,6'lık farktan TAM EMİN OLAMADIM. İlerleyen zamanlarda kullanımdan anlarım bunu. 

2-) Düzgün asfaltta en ufak bir ses duyulmuyor, araç yolda süzülüyor. Bayıldım.

3-) Önceden aşırı rüzgar olduğunda, özellikle iri kamyonların yanından süratle geçtiğimde araçta azda olsa bir sarsılma hissederdim. Bugün yine rüzgarda vardı ama ip gibi geçiyordum. Bayıldım.

4-) Virajlarda vs. yağmur hafif kar olmasına rağmen en ufak bir kayma hissetmedim. Direksiyon tepkisi çok iyi. Sen karar ver, çevir direksiyonu anında yola aktarıyor... Bayıldım.

5-) Sivas tarafından giderken Kayseri / Kocasinan bulvarının başladığı  (ilk bir kaç km henüz yol yapılmamış, bozuk durumda. Yolu bilenler nereyi anlattığımı tam olarak tarif edebilir.) bozuk yolda ses duyuyordum. Eski lastikle kıyasladığımda hiçbir fark göremedim.

6-) Lastikler parlak siyah değil (bazı lastikler vardır, parlatıcıyı yediğinde ben burdayım diye bağırır. Bunlar öyle değil.)  Kışlıkların rengi gibi daha mat duruyor. Büyük ihtimal hamurundan. 

Aklıma gelenler şimdilik bunlar.

(yağmur, çamur jantlar, görüntü berbat  sory.  :D  )

Ekli dosyayı görüntüle 20356

Ekli dosyayı görüntüle 20357

Ekli dosyayı görüntüle 20358

Ekli dosyayı görüntüle 20359
Hayırlı olsun., 3 kanallı 4 kanallı mevzusu EfficientGrip modeli için geçerli bir durumdu., Asymmetric 2 veya Asymmetric 3 tamamı 4 kanallıdır.

 
GOODYEAR 225/45R17 91V EFFICIENTGRIP PERFORMANCE

lastiğini kullanan var mı arkadaşlar ?

yakıt verimliliği B

ıslak zemin tutunma A

ses 69 DB

özellikleri çok iyi geldi fiyatı 500 tl civarında

kullanan varsa tecrübe bekliyorum

 
GOODYEAR 225/45R17 91V EFFICIENTGRIP PERFORMANCE

lastiğini kullanan var mı arkadaşlar ?

yakıt verimliliği B

ıslak zemin tutunma A

ses 69 DB

özellikleri çok iyi geldi fiyatı 500 tl civarında

kullanan varsa tecrübe bekliyorum
Eski bir lastik 3 kanallı ve 4 kanallı olmak üzere iki farklı çeşidi üretiliyor., 3 kanallı olanı fiat egea için (türetilmiş) üretilmiştir., malzemeden çalınmış hali., Etiket değerlerine bakarak lastik almayınız., Ayrıca tanesi 500 tl'den satılıyorsa ciddi şekilde pahalı.,

O fiyata çok rahat Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 veya Asymmetric 5, Continental Premium Contact 6, Michelin Pilot Sport 4 gibi üst sınıf bir lastik alabilirsiniz..

 
Eski bir lastik 3 kanallı ve 4 kanallı olmak üzere iki farklı çeşidi üretiliyor., 3 kanallı olanı fiat egea için (türetilmiş) üretilmiştir., malzemeden çalınmış hali., Etiket değerlerine bakarak lastik almayınız., Ayrıca tanesi 500 tl'den satılıyorsa ciddi şekilde pahalı.,

O fiyata çok rahat Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 veya Asymmetric 5, Continental Premium Contact 6, Michelin Pilot Sport 4 gibi üst sınıf bir lastik alabilirsiniz..
sağolun hocam araştırmaya devam edeyim tekrar

 
Her herde yaziyorum 2 lastik var

1-Conti premium contact 6

2-Michelin pilot sport 4 

 

17.05.2019 tarihinde gittidiyorda linkdeki lastigi aldım adeti 320 tl ye yazlık model ( 1 sene yol yardım ile )

GOODYEAR 205/55 R16 91V EFF. PERFORMANCE 4 KANAL OTOLASTİK 2019

Poland 09.hafta 2019 Etiket bilgileri B-A-68

https://urun.n11.com/oto-lastik/goodyear-20555-r16-91v-eff-performance-4-kanal-otolastik-2019-P247357357

Aracın üzerindekiler 43.000 kmde 2014 üretimi  orjinal lastikleri değiştirince konfor, ses ve fren çok farketti ben memnun kaldım continental alacaktım 200-250 tl fark vardı gerek duymadım nedense :)

150 tl sökme takma balans ve rot ayarını da yaptırdım

 

Geri
Üst Alt