ANA KONU



Araci park ettiginizde parklar acikken sinyal kolunu hangi tarafda birakirsaniz o tarafın on ve arka park lambaları acik kaliyor.tesadüfen ogrenmis oldugum bir ozellik.

 
@Adv_Dblserkan abi al bence valla bende düşünüyorum çok kirleniyor çamurlukların oradan çok pahalıda degilmiş

 
Bende bir şey keşfettim. Ama ilginizi çekmeyebilir. Hatta istemeyebilirsiniz belki. Benim aracın start-stop olayı kafasına göre çalışıyor. bazen efendi efendi çalışıyor. Bazen de her ışıkta durduğumda veya başka bir sebeple durduğumda araç sürekli 1000 devirde çalışıyor ve start-stop devreye girmiyor. Düğmeye basarak açıp kapatmama rağmen olmuyor. Sebebini ve nasıl olduğunu bilmiyorum. Paylaşayım dedim [emoji3]
Auto hold aktif kemer takılı Klima yeni acilmamis ve motor sicakligi birde araç frenle tamamen durmuş olması gerekiyor. Bunlar aklıma gelenler [emoji1]

One Life Live it.!!!

 
@Adv_Dblserkan abi al bence valla bende düşünüyorum çok kirleniyor çamurlukların oradan çok pahalıda degilmiş
Siparişi verdim zaten gelsin bakalım takınca nasıl olacak yağmurlu havada arka cami silmekten adeta gına geliyor ve ben ise yaramasından ziyade tampona temas eden kısımların zamanla boyaya zarar vermesinden çekiniyorum. Görüntü noktasında özellikle efsane ralli aracı delta integrale deki görüntüyü animsatacagindan bence yakisacaktir 

 
Auto hold aktif kemer takılı Klima yeni acilmamis ve motor sicakligi birde araç frenle tamamen durmuş olması gerekiyor. Bunlar aklıma gelenler [emoji1] One Life Live it.!!!
Auto hold aktif

Kemer takılı

Klima kapalı

Frene tamamen basılı

Hava sıcaklığı 26 derece motor sıcaklığı 85 derece.

Şartlar bu Ender Hocam. Muhammed Hocamın dediği durum gerçekleşiyor bence de. :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@mandufla Deniz hocam Dizel aracı arada devirli kullama dpf açısından iyidir, arada manuel modda veya S de kullanın ki 3 bin devri görsün geçsin, yoksa ara ara böyle devir yüksek ve start stop çalışmıyor olacaktır. 

 
Araci park ettiginizde parklar acikken sinyal kolunu hangi tarafda birakirsaniz o tarafın on ve arka park lambaları acik kaliyor.tesadüfen ogrenmis oldugum bir ozellik.
Değerli Hocam bu özellik karanlık bir mekanda(örneğin gece yolun kenarında) fark edilmenizi kolaylaştırmak amaçlı yapılmış sistem. Sola sinyal verdiğinizde sol stop lambalarınız yanar ve araçlar sizi rahat farkedip temkinli geçerler yanınızdan.

Özelliğin çalışması için parkların açık olmasına gerek yok.  Aracı stop edip indikten sonra hangi taraf yola dogruysa o tarafa sağa ya da sola sinyal vermeniz yeterli olacaktır. :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Araci park ettiginizde parklar acikken sinyal kolunu hangi tarafda birakirsaniz o tarafın on ve arka park lambaları acik kaliyor.tesadüfen ogrenmis oldugum bir ozellik.
Alman arabalarına özgü bir bir özelliktir, sadece alman arabalarında bulunur.. 1980 yada 2016 model farketmeksizin Mercedes, BMW, VW, Audi tüm alman arabalarında bulunur.. Bu özelliği babamın 1994 model W124 Mercedes 230E bir gün kullanma hayali ile kurcalarken bulmuştum.. Şu anlama gelir; kısa süreli park ettim birazdan çıkacağım.., diğer bir anlamı da; trafikte gör-görül kuralı neticesinde park edilebilir ama köşe bir noktaya park ettiniz diyelim sokağı dönecek diğer aracın sizi farkmesi içindir.. Aslında parkların açık olmasına da gerek yoktur.. Anahtarı kontaktan çıkardıktan sonra sinyal kolunu aşşağı yada yukarı itmeniz yeterlidir..

Konu açılmışken diğer bir Alman arabalarına özgü bir özellikten bahsediyim., Alman arabalarında arka sis farlarından "sadece sol tarafta" olan aktiftir., aslında sağ tarafta da sis farı ampülü mevcuttur fakat sağdaki sis farı lambası yanmaz.. Sebebi ise; sis şartlarında araba kullanmak çok farklı bir tecrübe ister ve siste uzun süreli araba kullanırken yön duygunuzu kaybedebilirsiniz, yolun hangi tarafı gidiş yönü hangi tarafı karşı istikamet bir anda kaybolur.. Bir anda kendinizi asfaltı, yol çizgilerini, 10m önünüzü göremiyecek kadar  yoğun bir sis içinde bembeyaz bir bulutun içindeymiş gibi bulabilirsiniz.. İşte bu sebeten sadece soldaki sis lambası yanar ve önde bir araca yaklaştığınızda sadece sol yandığı için geçiş yönünü algılamamızı sağlamasıdır.. Şimdi peki arkadaş neden o zaman sağ taraftaki sis lambasının ampülünü koyuyorlar diyebilirsiniz.., Hemen açıklıyayım Alman her ihtimali düşünür ve hiç bir hataya mahal vermiyen bir felsefeye sahip olduklarından, sağdaki tesisatı çekilmemiş sis farının ampülünü eğer ki olurda park yada fren lambalarımızdan biri patlarsa acil durumlarda yedek olarak kullanmamız, patlayan ampül yerine değiştirmemiz için koymaktadır..

Fakat yurdum insanı ise bu ufak bir detay gibi gözüken ama hayati bir önemi olan bu özelliği bilmediğinden gider sağdaki sis farına da tesisat çektirir veya bir şekilde aktif eder, trafikte sırf daha havalı duruyor diyee sis bile yokken kendini beğenmiş tavuskuşu misali arkasındaki sürücüleri rahatsız ettiğini umursamadan yakar.. Yetmezmiş gibi gider ön sislerere de LED takar bilmez ki siste en iyi aydınlatmayı halojen ampüller ile sağlanmaktadır.. Halojen eski bir teknolojidir fakat sisi delip geçebilen o beğenmediğimiz sarı yanan halojenlerdir..  Araba kullanmak sadece nasıl kullanıldığını bilmekten ibaret değildir.., merak ister, eğitim ister, belirli bir kültür seviyesi ister, bu gibi ufak hatalar ölümcül sonuçlar doğurur ama bizde bu gibi şeyler hep ikinci plandadır teferruattır..

Not: Sis şartlarında uzun farlarla kesinlikle seyir edilmemesi gerekir., Uzun farlar siste bizi kör eder.. Yapılması gereken kısa farlar ile sürüş sağlamak ve araçta mevcut ise sis farlarını yakmaktır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Alman arabalarına özgü bir bir özelliktir, sadece alman arabalarında bulunur.. 1980 yada 2016 model farketmeksizin Mercedes, BMW, VW, Audi tüm alman arabalarında bulunur.. Bu özelliği babamın 1994 model W124 Mercedes 230E bir gün kullanma hayali ile kurcalarken bulmuştum.. Şu anlama gelir; kısa süreli park ettim birazdan çıkacağım.., diğer bir anlamı da; trafikte gör-görül kuralı neticesinde park edilebilir ama köşe bir noktaya park ettiniz diyelim sokağı dönecek diğer aracın sizi farkmesi içindir.. Aslında parkların açık olmasına da gerek yoktur.. Anahtarı kontaktan çıkardıktan sonra sinyal kolunu aşşağı yada yukarı itmeniz yeterlidir..Konu açılmışken diğer bir Alman arabalarına özgü bir özellikten bahsediyim., Alman arabalarında arka sis farlarından "sadece sol tarafta" olan aktiftir., aslında sağ tarafta da sis farı ampülü mevcuttur fakat sağdaki sis farı lambası yanmaz.. Sebebi ise; sis şartlarında araba kullanmak çok farklı bir tecrübe ister ve siste uzun süreli araba kullanırken yön duygunuzu kaybedebilirsiniz, yolun hangi tarafı gidiş yönü hangi tarafı karşı istikamet bir anda kaybolur.. Bir anda kendinizi asfaltı, yol çizgilerini, 10m önünüzü göremiyecek kadar  yoğun bir sis içinde bembeyaz bir bulutun içindeymiş gibi bulabilirsiniz.. İşte bu sebeten sadece soldaki sis lambası yanar ve önde bir araca yaklaştığınızda sadece sol yandığı için geçiş yönünü algılamızı sağlamasıdır.. Şimdi peki arkadaş neden o zaman sağ taraftaki sis lambasının ampülünü koyuyorlar diyebilirsiniz.., Hemen açıklıyayım Alman her ihtimali düşünür ve hiç bir hataya mahal vermiyen bir felsefeye sahip olduklarından, sağdaki tesisatı çekilmemiş sis farının ampülünü eğer ki olurda park lambalarımızdan yada fren lambalarımızdan biri patlarsa acil durumlarda yedek olarak kullanmamız, patlayan ampül yerine değiştirmemiz için koymaktadır..

Fakat yurdum insanı ise bu ufak bir detay gibi gözüken ama hayati bir önemi olan bu özelliği bilmediğinden gider sağdaki sis farına da tesisat çektirir veya bir şekilde aktif eder, trafikte sırf daha havalı duruyor diyee sis bile yokken kendini beğenmiş tavuskuşu misali arkasındaki sürücüleri rahatsız ettiğini umursamadan yakar.. Yetmezmiş gibi gider ön sislerere de LED takar bilmez ki siste en iyi aydınlatmayı halojen ampüller ile sağlanmaktadır.. Halojen eski bir teknolojidir fakat sisi delip geçebilen o beğenmediğimiz sarı yanan halojenlerdir..  Araba kullanmak sadece nasıl kullanıldığını bilmekten ibaret değildir.., merak ister, eğitim ister, belirli bir kültür seviyesi ister, bu gibi ufak hatalar ölümcül sonuçlar doğurur ama bizde bu gibi şeyler hep ikinci plandadır teferruattır..
Hocam bu cok degerli bilgileri bizlerle paylastiginiz icin cok tesekkur ederim.ellerinize saglik.

 
Yeni bir durum daha . şimdi farkettim. aracın içindeyiz ve içerden anahtardan kilitledim aracı. sonra anahtarı kontağı taktım ilk kademeye çevirdim ki arkadan lok sesiyle Depo kapağının açıldığını duydum. bu özellik istasyonlarda aractan inmeden kapılarin kilitli kalmasını isteyenler için çok kullanışlı olabilir. özellikle taşıt tanıma olan araçlarda ?

One Life Live it.!!!
Güzel bir özellik gibi görünse de benzinlikte her zaman araçtan inerek yakıt almak, dalgın bir pompacının yanlış yakıt koymasının önüne geçecektir diye düşünüyorum.. Ben her zaman araçtan inip deponun başında hep kontrol ederim pek çok insanın başına geliyor bu durum genelde bayan sürücüler daha fazla yapıyorlar..

Klima fan hızı ayar düğmesinden klima kapatılıyormuş. Yeni fark ettim. Düğmeyi sola çeviriyoruz ve klima off


Evet hocam 1. seviyeye geldikten sonra döndürmeyi bırakıp tekrar bir tık yapınca kapanır. Yeni passatlarda rest özelliği bulunuyor ve off tuşunun yerinde bu düğme. Çok detaylı bilmiyorum ama sizin keşfettiğiniz bu yöntemden başka kapatma yolu yok onların klimasını.

Ayrıca "REST" fonksiyonu demişken; bu özellik motoru durdurduktan sonra, diyelim markete gireceksiniz. Rest tuşuna basılarak -akü durumuna göre- klimanın bir süre daha çalışması sağlanıyor. Arabadan indim markete girdim geldim diyene kadar arabanın içi hamama dönmüyor yani :)
Aynen doğrudur dostum klima hem off tuşundan hem de klima fan hızı ayar düğmesinden kapatılabiliyor.., sebebi ise eğer opsiyon olarak programlanabilir harici ısıtıcı isterseniz araçta klima off tuşu yerine programlanabilir harici ısıtıcı tuşu oluyor., ve bu özellik olan araçlarda klimayı kapatmak fan hızı ayar düğmesinden sağlansın diye konulmuş :)

 

@mandufla Deniz hocam bahsettiğim yazıyı ve uyarı ışığını paylaşıyorum.

1b9c4edc3f6928f829bf214bf19fb9b7.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ufak bir düzeltme daha doğrusu güncelleme yapayım :) bende ki basım tarihi Kasım 2015 olan kullanım klavuzunda 4. viteste en az 70 km hızla 15 dakika boyunca sürüş yapın diye yazıyor.. 4. vites 80km yeterlidir kanımca fakat 15dk. boyunca İstanbul gibi şehirlerde sabit hızda seyretmek gündüz vakti imkansız ancak gece mümkün :(

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt