Alman arabalarına özgü bir bir özelliktir, sadece alman arabalarında bulunur.. 1980 yada 2016 model farketmeksizin Mercedes, BMW, VW, Audi tüm alman arabalarında bulunur.. Bu özelliği babamın 1994 model W124 Mercedes 230E bir gün kullanma hayali ile kurcalarken bulmuştum.. Şu anlama gelir; kısa süreli park ettim birazdan çıkacağım.., diğer bir anlamı da; trafikte gör-görül kuralı neticesinde park edilebilir ama köşe bir noktaya park ettiniz diyelim sokağı dönecek diğer aracın sizi farkmesi içindir.. Aslında parkların açık olmasına da gerek yoktur.. Anahtarı kontaktan çıkardıktan sonra sinyal kolunu aşşağı yada yukarı itmeniz yeterlidir..Konu açılmışken diğer bir Alman arabalarına özgü bir özellikten bahsediyim., Alman arabalarında arka sis farlarından "sadece sol tarafta" olan aktiftir., aslında sağ tarafta da sis farı ampülü mevcuttur fakat sağdaki sis farı lambası yanmaz.. Sebebi ise; sis şartlarında araba kullanmak çok farklı bir tecrübe ister ve siste uzun süreli araba kullanırken yön duygunuzu kaybedebilirsiniz, yolun hangi tarafı gidiş yönü hangi tarafı karşı istikamet bir anda kaybolur.. Bir anda kendinizi asfaltı, yol çizgilerini, 10m önünüzü göremiyecek kadar yoğun bir sis içinde bembeyaz bir bulutun içindeymiş gibi bulabilirsiniz.. İşte bu sebeten sadece soldaki sis lambası yanar ve önde bir araca yaklaştığınızda sadece sol yandığı için geçiş yönünü algılamızı sağlamasıdır.. Şimdi peki arkadaş neden o zaman sağ taraftaki sis lambasının ampülünü koyuyorlar diyebilirsiniz.., Hemen açıklıyayım Alman her ihtimali düşünür ve hiç bir hataya mahal vermiyen bir felsefeye sahip olduklarından, sağdaki tesisatı çekilmemiş sis farının ampülünü eğer ki olurda park lambalarımızdan yada fren lambalarımızdan biri patlarsa acil durumlarda yedek olarak kullanmamız, patlayan ampül yerine değiştirmemiz için koymaktadır..
Fakat yurdum insanı ise bu ufak bir detay gibi gözüken ama hayati bir önemi olan bu özelliği bilmediğinden gider sağdaki sis farına da tesisat çektirir veya bir şekilde aktif eder, trafikte sırf daha havalı duruyor diyee sis bile yokken kendini beğenmiş tavuskuşu misali arkasındaki sürücüleri rahatsız ettiğini umursamadan yakar.. Yetmezmiş gibi gider ön sislerere de LED takar bilmez ki siste en iyi aydınlatmayı halojen ampüller ile sağlanmaktadır.. Halojen eski bir teknolojidir fakat sisi delip geçebilen o beğenmediğimiz sarı yanan halojenlerdir.. Araba kullanmak sadece nasıl kullanıldığını bilmekten ibaret değildir.., merak ister, eğitim ister, belirli bir kültür seviyesi ister, bu gibi ufak hatalar ölümcül sonuçlar doğurur ama bizde bu gibi şeyler hep ikinci plandadır teferruattır..