ANA KONU



@EMRAH ATTS tampon difüzörlerinin boyalı falan olması beni benden aldı , ulaşamadığımız ciğere mındar diyoruz işte :D

 
Yeni bir durum daha . şimdi farkettim. aracın içindeyiz ve içerden anahtardan kilitledim aracı. sonra anahtarı kontağı taktım ilk kademeye çevirdim ki arkadan lok sesiyle Depo kapağının açıldığını duydum. bu özellik istasyonlarda aractan inmeden kapılarin kilitli kalmasını isteyenler için çok kullanışlı olabilir. özellikle taşıt tanıma olan araçlarda ?

One Life Live it.!!!
Çok ince bir detay bu kadar da düşünmüşler demekki!!!

 
Bende bir şey keşfettim. Ama ilginizi çekmeyebilir. Hatta istemeyebilirsiniz belki. Benim aracın start-stop olayı kafasına göre çalışıyor. bazen efendi efendi çalışıyor. Bazen de her ışıkta durduğumda veya başka bir sebeple durduğumda araç sürekli 1000 devirde çalışıyor ve start-stop devreye girmiyor. Düğmeye basarak açıp kapatmama rağmen olmuyor. Sebebini ve nasıl olduğunu bilmiyorum. Paylaşayım dedim :D

 
Klima fan hızı ayar düğmesinden klima kapatılıyormuş. Yeni fark ettim. Düğmeyi sola çeviriyoruz ve klima off

 
Bende bir şey keşfettim. Ama ilginizi çekmeyebilir. Hatta istemeyebilirsiniz belki. Benim aracın start-stop olayı kafasına göre çalışıyor. bazen efendi efendi çalışıyor. Bazen de her ışıkta durduğumda veya başka bir sebeple durduğumda araç sürekli 1000 devirde çalışıyor ve start-stop devreye girmiyor. Düğmeye basarak açıp kapatmama rağmen olmuyor. Sebebini ve nasıl olduğunu bilmiyorum. Paylaşayım dedim [emoji3]
Biz buna dpf rejenerasyonu diyoruz Deniz hocam. Dizellerin mecbur olduğu bir ekstra :)

 
Ufak bir frende de start stop devreye giriyor. Buna çözüm var mi ?

 
Klima fan hızı ayar düğmesinden klima kapatılıyormuş. Yeni fark ettim. Düğmeyi sola çeviriyoruz ve klima off
Evet hocam 1. seviyeye geldikten sonra döndürmeyi bırakıp tekrar bir tık yapınca kapanır. Yeni passatlarda rest özelliği bulunuyor ve off tuşunun yerinde bu düğme. Çok detaylı bilmiyorum ama sizin keşfettiğiniz bu yöntemden başka kapatma yolu yok onların klimasını.

Ayrıca "REST" fonksiyonu demişken; bu özellik motoru durdurduktan sonra, diyelim markete gireceksiniz. Rest tuşuna basılarak -akü durumuna göre- klimanın bir süre daha çalışması sağlanıyor. Arabadan indim markete girdim geldim diyene kadar arabanın içi hamama dönmüyor yani :)

 
Biz buna dpf rejenerasyonu diyoruz Deniz hocam. Dizellerin mecbur olduğu bir ekstra [emoji4]
Bu normal ve iyi bir şey yani Muhammed Hocam dimi.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Bu normal ve iyi bir şey yani Muhammed Hocam dimi.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam devir saatinin rölantide 1.000 devirde olması rejenerasyon işleminin yapıldığı anlamına geliyor. Euro 5 ile gelen (diye biliyorum yanlış varsa bilen hocalarım düzeltsin lütfen) normlara uyum sağlayabilmek adına dizel araçlarda dizel partikül filtresi kullanılıyor. Bu parça egzoz gazının içinde doğaya salınacak çok zararlı maddeleri filitreliyor. Haliyle filtre de bir yere kadar taşıyabiliyor. Filtrenin giriş ve çıkışlarında birer sensör bulunuyor ve giren hava ile çıkan havanın akışını ölçüyor. Filtrenin dolduğunu anlayınca sistem tarafından rejenerasyon işlemi başlatılıyor, bahsettiğimiz dizel partikül filtresi yüksek ısılara getirilerek içinde biriken zararlı maddeler yakılıyor ve filtre temizlenmiş oluyor.

Dizel araçlar kısa mesafelerde kullanıldığında filtre çok kısa sürelerde dolabiliyor. Temizleme işleminin yarıda bırakılması sakıncalı diye biliyorum. Bu nedenle rejenerasyon yaptığını anlarsanız işlem bitene kadar gezmeye devam edin :)

Kullanma kılavuzunda da yazıyor olması lazım "4. vites 60km hızda 15 dk kullanın" şeklinde...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@MSE valla eve geldim. Stop ettim. Çıktım eve. Noldu şimdi bizim alet. Bak aklım kaldı ya. :(

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@MSE valla eve geldim. Stop ettim. Çıktım eve. Noldu şimdi bizim alet. Bak aklım kaldı ya. :(

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bir seferden bişey olmaz hocam, bundan sonra dikkat edersiniz  :)  

Uyarı verecek kadar tıkanırsa ve kılavuzdaki uygulamayı yaptığınız halde ışık sönmezse serviste temizlik yapılması gerekiyor diye biliyorum. Parçanın iş görmez hale gelmesi halinde oldukça yüksek bir fiyatı olduğunu duymuştum. Yıllar içerisinde gelişen teknoloji ile dpf de gelişti. Dizel Golf'lerdeki nasıldır detaylı bilgim yok doğrusu.

Daha önce kullandığımız bir aracımızda bu filtre tıkanınca iptalini yaptırmamız gerekmişti. Bu araçtan bizde 2 tane vardı. İptal yapılmayan standart araç 109 hp fabrika değerine rağmen testte 100 hp çıkmıştı. DPF iptali yapılan araç ise 121 hp çıktı :)  Performansı birazcık baltalayan bir parça olmakla birlikte "yeşili sev doğayı koru" sloganına tam destek veren bir parçadır :)

 
@mandufla Deniz hocam bahsettiğim yazıyı ve uyarı ışığını paylaşıyorum.

1b9c4edc3f6928f829bf214bf19fb9b7.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Bende bir şey keşfettim. Ama ilginizi çekmeyebilir. Hatta istemeyebilirsiniz belki. Benim aracın start-stop olayı kafasına göre çalışıyor. bazen efendi efendi çalışıyor. Bazen de her ışıkta durduğumda veya başka bir sebeple durduğumda araç sürekli 1000 devirde çalışıyor ve start-stop devreye girmiyor. Düğmeye basarak açıp kapatmama rağmen olmuyor. Sebebini ve nasıl olduğunu bilmiyorum. Paylaşayım dedim :D
bu bende de oluyor , her zaman devreye girmiyor hele klima falan açıksa. @silvershadow hocam daha detaylı bilgi vermişti , nedenleri ile ilgili. 




 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt