Elektrikli araç icin Gaza gelme kriterleriniz


Elektrikli araç icin Gaza gelme kriterleriniz

  • A) Menzil olayı benim tek kriterim minimal dipten 900 km menzilli elektrikli araçları bekliycem

    Kullanılan: 14 22.2%
  • B) menzil350-400 km kabulüm Ama sarj istasyonları sehiricinde /dısında herkösebasında olursa anca

    Kullanılan: 8 12.7%
  • C)kendime ait müstakil ev sarjı / site ici şarj istasyonu olmadan düşünmem

    Kullanılan: 11 17.5%
  • D) HEPSİ (Bunların hepsine ulaşabilir oldugumda tetiği çekerim)

    Kullanılan: 30 47.6%

  • Kullanılan toplam oy
    63
Cevap üzülerek hiçbiri,
5 yılda 150 bin km yaptım tek değiştirdiğim triger seti elektrikli araçlar doğa dostu gibi gösteriliyor alakası olmadığını çevreye daha fazla zarar verdiğini biliyoruz. Alacaksan artı getirecek saydığın tüm paraya değecek onu da şu an tesla taycan vs markalara girmen lazım harici tırt.
 

@ogzogz Hocam elektrik bedavada olsa bu araçların yakıt maliyeti 0 tl de olsa devlet vergiyi 36 bin tl alırsa hiç bir mantığı kalmıyor. Ben aracıma 38tl den yakıt alsam dahi yıl boyunca en fazla 30 bin tl yakıt yakabiliyor. Yıllık Vergisi de 2200tl şimdi nerde bu mantık anlamadım. Birde yola çıkacağım 6 saatlik yola 10 saatte gitmesi var.
@tuncer_2632 hemfikiriz. Şu an alanlar, pek mantık ve maliyet aramadan alıyorlar. Sadece sonra satarımcı mantığı ile ya da zaten çoğunun da muhtemelen ikinci ya da üçüncü arabası olabiliyor.
Sonuca baktığımızda yine kullanım koşulları ve ne amaçla alındığına göre değişebiliyor.
Bire bir aynı maliyet ve bire bir aynı mesafeler olsaydı da tek gerekçe çevreye zarar vermemesi nedeniyle tercih edebilirdim.
Diğer taraftan da elektrikli araç için ileride söyleyeceğim ve şu an aklıma gelen bir şarkı sözü olan söz;" sen bana geç kaldın, ben sana erken"
 
Genel ağırlık uzun yol yapıyorum, haliyle elektrikli istememe rağmen elektrikliye şu durumda uzağım. Uzun yolda genelde 150-160 bandında seyir ediyorum, otobanda daha da yüksek süratle. Bu koşullarda, yüksek hızlarda 400 km menzil veren (tam dolu değil, %80’de 400 diyelim.) şarj süresinde 15 dk altını sağlayan araçlar tercih edilebilir kılacaktır. Örnek vermek gerekirse geçtiğimiz hafta İstanbul İzmir otoyolunu kullanma durumum oldu. Bir önceki istasyonda benzin almak için durdum, benzinimi alıp devam ettim. Sonrasında bir sonraki mola yerinde sevdiğimiz restoran zinciri var diye durup yemek yedik. Bu sırada beyaz bir tesla model y bir önceki noktada şarj alıyordu, sonrasında biz yemekten kalkarken sonraki mola yerine gelip şarja taktı. Evet bu kadar sık takmayabilirdi ancak yüksek hızda çabucak biten batarya o kişiyi bu endişeye itti. Ben ise basıp yoluma istediğim hızda devam ettim, örneğin o gün için gün ışığından daha çok faydalanıp evime vardım.

Ne zaman elektrikli benim benzin istasyonunda durup bir ihtiyaç molası gidereceğim, kahve alacağım süre kadar sürede şarj olur, o durumda alınır.
Kesinlikle hocam haklısınız şarj süreleri şu an bence çok uzun . Ayrıca diyelim ben yarın 500 km'lik bir yolculuğa çıkacam ve aracım % 100 şarjla bu yolculuğu kaldırıyor diyelim, güncel pil seviyesi % 50 de ise ben tekrar neden şarj edip bataryanın ömründen çalayım diye düşünüp % 50 ile yolculuğa çıktığımızda beklenenden fazla şarj etme durumumuz olacak. Yüksek hıza çıktığında verilen menzil verileri zaten baya bi aşağı çıkıyor velhasıl kelam 800-900 km menzil ve maks 20 dakkada full batarya olacak ki aklımızı çelsin bu aletler.
 
su ile çalışan yapılınca alacağım o vakte kadar benzine devam
 
Elektrikli isi zengin isi zoe kapsam disi :)

Ekonomi falan hesap kitap mantik kullaninca benim gibi fakirlerin almasi zor ve gereksiz geliyor param olursa alirim cok parametre devreye sokarsam kesinlikle alamam

Binlerce elektrikli jeep suv satin alan kisilerin bence geneli bu hesaplari yapmiyordur para var huzur var

Uzun yolda sarj istasyonlarinda vakit kaybi kimine gore zaman kaybi olabilir kimine gore keyif

elektrikli tadini alan sesizlik ve torkun keyfini alan benzinli/dizel kolay kolay geri donemez
 
Teslanın güncel vergisi 36 bin tl miş. Akıl var mantık var 36 tl ye ben aracımı 18 defa depoyu fullüyorum. Yılda 10 bin km yapıyorum buda ortalama 13-14 depo yapar. Ben şimdi gidip neden elektirikli otomobil alayım aptalmıyım. Ayrıca artık şarj istasyonlarındaki elektirik, benzinle aynı neredeyse fiyat maliyet ortalaması.
Şimdi bu elektrikli araç kullanan arkadaşlara sormak istiyorum ne yapmaya çalışıyorsunuz arkadaş siz. Aşırı mantıksız bir çaba. Birde uzun yola çıkınca tek marşta gidemiyorsun. Sürekli şarj istasyonu araıyorusun. Şöyle bir durum var bayramlarda seyranlarda memlekete gideyim derseniz işiniz bitti. Yol boyunca şarj istasyonları full dolu aşağı yukarı 1-2 saat sıra bekliyorsun birde çünkü bayramlarda herkes yola çıkıyor. Bu olayda tecrübeyle sabitlenmiştir. 7 saatlık yola14 saatte gidenleri biliyorum. Elektrikli araçlar bu ülkede mantıksız malesef. Milli arabamız Togg vergisi 25 bin 288 liraymış. Ya gerçekten ben yakıta para vermiyim devlete yaktığımdan daha fazlasını vergi vereyim diyorsanız alın size elektriklli...
togg vergisi 25bin küsür derken yıllık mtv mi. link verebilirmisiniz, hemen iptal edeyim siparişi... :)sipariş özetinde 3226tl yazıyor yıllık mtv.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20230829_111729_Trumore.jpg
    Screenshot_20230829_111729_Trumore.jpg
    69.9 KB · Görüntüleme: 24
Son düzenleme:
Bende cevap olarak kriterlerin Hepsine oy verdim.

Ama iclerinde en önemlisi müstakil yada site ici ortak kullanımlı wall box bencede . Bu olmadan herdaim dısarda üterler vatandaşı.


Ayrıca ankaradayım

Gecenlerde ulastırma bakanlıgında bir memur arkadaşı ziyarete gittim.

Eee adı üstünde ULAŞTIRMA BAKANLIĞI

personel otoparkına 2 adet ücretsiz şarj istasyonu kurmuşlar.

Sadece bakanlık personeline ücretsiz hizmet varmış.

Ulaştırma bakanlıgında memursan
Şarj bedava

Benim gibi gariban ssk lıya motorin 38 lira

Baht=kısmet=talih=nasip olacak hayatta
O bakanliktaki personele hizmet gorunumlu nereden biliyorsun diye sorma..(memurunda senden bir farki yok)

bakanliklara ve genel mudurluklere togg verildi makam araci olarak kullanilsin diye..
 
Elektrikli eqs mercedesin var?
Menzillin cortlamasın diye istanbul antalyaya cc 70 le gitmek??

196 beygirin yalan oldu.

Zaten şunu merak etmistim ilk başlarda

Elektrikli araçlar performans/race aracı mı ki bu kadar beygirleri yüksek oluyor?

Olay beygir degil tork aslında

+1600 kilo aracı yerinden kaldırabilmek icin uzun rampa tırmanışlarında nefes darlıgı sebebli yere yıgılıp kalmamak icin +1600 kiloyu hareket ettirecek torka ihtiyaç var

Tork yüklemesi yapılınca otomatik beygir gücü enflasyonu da kendiliginden oluyor zaten.

+160 beygir olunca zannediyorsun ben bu aracla ucup kacarım 5,20 (1.6 170 lik) bmw lerle kapısırım

Bmw istanbuldan eve (antalyaya) vardıgında sen halen 3 kere 4 kere şarj istasyonlarında perisan beklersin


Buna Şarj prostatı diyorlar halk arasında.
 
-Şehiriçi pil teketimi halaa yeterli değil,
-Uzun yol da pil tüketimi vasat,
-yıllık MTV vergisi (benzinli/dizel araçlar için) ödenenden 15 katı fazlasını her yıl ödemek
 
Ek mtv lerle 2023 vergi toplamı 50 bin liraya yaklaştı yani...
Kesin bilgimi, teyidi edilememiş şehir efsanesimi. Ben togg trumore uygulaması üzerinde ödeyeceğim mtv yi belirttim. Normal benzinli dizel aynı model yılı araçla aynı.
 
-Şehiriçi pil teketimi halaa yeterli değil,
-Uzun yol da pil tüketimi vasat,
-yıllık MTV vergisi (benzinli/dizel araçlar için) ödenenden 15 katı fazlasını her yıl ödemek
Pil tüketimi vs. haklı olabilirsiniz. Mtv nerede yazıyor, kesin bilgi varmı. Link paylaşırmısınız.
 

Kesin bilgimi, teyidi edilememiş şehir efsanesimi. Ben togg trumore uygulaması üzerinde ödeyeceğim mtv yi belirttim. Normal benzinli dizel aynı model yılı araçla aynı.
Kesin bilgi ancak bir Togg kullanıcısından öğrenilebilir sanırım hocam.

Benim yazdığım rakam linkteki habere istinaden, eğer o yanlış çıkarsa benim yazdığım da yanlış demektir...
 

Geri
Üst Alt