Elektrikli araç icin Gaza gelme kriterleriniz


Elektrikli araç icin Gaza gelme kriterleriniz

  • A) Menzil olayı benim tek kriterim minimal dipten 900 km menzilli elektrikli araçları bekliycem

    Kullanılan: 14 22.2%
  • B) menzil350-400 km kabulüm Ama sarj istasyonları sehiricinde /dısında herkösebasında olursa anca

    Kullanılan: 8 12.7%
  • C)kendime ait müstakil ev sarjı / site ici şarj istasyonu olmadan düşünmem

    Kullanılan: 11 17.5%
  • D) HEPSİ (Bunların hepsine ulaşabilir oldugumda tetiği çekerim)

    Kullanılan: 30 47.6%

  • Kullanılan toplam oy
    63

Savatage

Uzman Üye
 
Katılım
24 Mar 2018
Mesajlar
6,129
Tepkime puanı
11,035
Konum
ankara
İsim
savatage
Elalem evden şarjla 180 liraya full sarj yapıp şehiriçi 350-400 km yol gidiyor (dısardaki sarj istasyonlarındaki maliyet 500 lira civarı o ayrı konu)
Benim tdi golfle 180 liraya 4,5 litre mazot alınıyo...bununda sehir ici götürüp götürecegi yol 80-85 km anca oluyor

Biz/siz ne zaman gaza gelicez dürtülücez? Bu iş için
 

Şarj noktaları yaygınlaşıp batarya teknolojileri biraz daha geliştiğinde düşünülebilir olacaktır bence.
 
Şu ters duruma full kıl olmamak elde degil

Trafikte , her sabah akşam gözlem yapıyorum

Gariban reno Zoe lere trafikte hiç rastlamazken

Sayısız bmw ix, eqb,eqe,egs , volvo recharg lar gecip gidiyor yanımdan

Tam tersi olması lazım halbuki

Fakir fukara reno zoe lerde dacia elektriklerle full trafikte gezmesi gerekirken

Ultra zenginler elektrikli bmw merso volvo larla fors atıyor.

Benim bildigim zengin adam v6, v8 benzinli araca biner.

Ters millettiz
 
Sitede sarj istasyonu mevcut tiguanin kredisi bittiginde ciddi anlamda ilgilenecegim
 
Sitede sarj istasyonu mevcut tiguanin kredisi bittiginde ciddi anlamda ilgilenecegim

Bende cevap olarak kriterlerin Hepsine oy verdim.

Ama iclerinde en önemlisi müstakil yada site ici ortak kullanımlı wall box bencede . Bu olmadan herdaim dısarda üterler vatandaşı.


Ayrıca ankaradayım

Gecenlerde ulastırma bakanlıgında bir memur arkadaşı ziyarete gittim.

Eee adı üstünde ULAŞTIRMA BAKANLIĞI

personel otoparkına 2 adet ücretsiz şarj istasyonu kurmuşlar.

Sadece bakanlık personeline ücretsiz hizmet varmış.

Ulaştırma bakanlıgında memursan
Şarj bedava

Benim gibi gariban ssk lıya motorin 38 lira

Baht=kısmet=talih=nasip olacak hayatta
 
Genel ağırlık uzun yol yapıyorum, haliyle elektrikli istememe rağmen elektrikliye şu durumda uzağım. Uzun yolda genelde 150-160 bandında seyir ediyorum, otobanda daha da yüksek süratle. Bu koşullarda, yüksek hızlarda 400 km menzil veren (tam dolu değil, %80’de 400 diyelim.) şarj süresinde 15 dk altını sağlayan araçlar tercih edilebilir kılacaktır. Örnek vermek gerekirse geçtiğimiz hafta İstanbul İzmir otoyolunu kullanma durumum oldu. Bir önceki istasyonda benzin almak için durdum, benzinimi alıp devam ettim. Sonrasında bir sonraki mola yerinde sevdiğimiz restoran zinciri var diye durup yemek yedik. Bu sırada beyaz bir tesla model y bir önceki noktada şarj alıyordu, sonrasında biz yemekten kalkarken sonraki mola yerine gelip şarja taktı. Evet bu kadar sık takmayabilirdi ancak yüksek hızda çabucak biten batarya o kişiyi bu endişeye itti. Ben ise basıp yoluma istediğim hızda devam ettim, örneğin o gün için gün ışığından daha çok faydalanıp evime vardım.

Ne zaman elektrikli benim benzin istasyonunda durup bir ihtiyaç molası gidereceğim, kahve alacağım süre kadar sürede şarj olur, o durumda alınır.
 
@Kaaan95.ky

Elektrikli araç alıp 150 hız bandında seyrederseniz o batarya direk fondip yapar menzili zaten.

Markaların teknik veri sayfalarında verdigi menziller sehiriçi 40-50 km yi kesinlikle gecmeyip yüksek süratlere çıkılmayan sehirici güzergahlar icin max menzil anlamını taşır

Eger ki sehir dısı 100 sabit gidin ??

Hele bide 150 gidin ???

Görün menziilin nasıl buhar oldugunu

Bu yüzden dipten tek sarjla 900 km menzilin olacakki yazın uzun yolda sarj istasyonu manyağı olma

Opelin elektrikli corsa sayfasında (asagıya dogru) böyle bir hız/menzil parametre si var ?

Buyrun hızınızı cc 130 yapın ??
Bakın ne oluyor menzil??

 
Aylık 1500-2000 km yol yapıyor olsa idim yakıt ekonomisi için belki alırdım.
(Şuan 300km civarı kullanıyorum)

Şehir dışına pek çıkmıyoruz bu yüzden 400 km menzil yeterli aslında. (En fazla Ankara'ya gidersek 330 km o da...)(düzenleme: yetmezmiş onu anladım)

Benim asıl hoşuma gitmeyen şey pil ömrü!

Yani birkaç yıl sonra yüzde kaça düşecek?

Haydi menzil 400 km den 250 km ye düştü kabul edilebilir, ancak bayır çıkıyoruz gazı köklemek zorunda kaldık aşırı güç gereksinimi ile menzil tepetaklak olacak mı ?.

Kışın sert soğuklarda ekstra düşen menzil ne kadar problem yaratır?

Günlük şarj eder duruma düşersek yakıt ekonomisinden bahsetmek mümkün olmayacak, belki petrolden pahalıya da gelecek.

Satmaya çalıştık diyelim bu 5 yaşında menzili yüzde 70 düşmüş aracı, bu halde kim ne kadara alır? Pil değişmeye kalktık aracın değerinin yüzde kaçına denk gelir?

Yani 4-5 yıl geçsin, herşeyi ortaya çıksın. Hangi markaların pilleri daha çabuk ömrünü tamamlıyor, Kim pil garantisi veriyor, kullanıcı hatası demiyor...

Bunları görelim bir bir, ondan sonra geçeriz diye düşünüyorum.

Zengin olsaydım bunları hiç dert etmez alırdım lüks bir elektrikli Bmw & Merso, 2-3 yıl sonra yenisiyle değişirdim... Şimdi fakir kafasıyla reno zoe çok lüks harcama gibi geliyor bana 😀
 
Son düzenleme:
@Kysr038

Di mi ?

Vadiden aşagıya atlayan 150.000 km yol aldıktan sonra yere ulaşan koyunlara sormak lazım ?? Batarya sağlıgınız performansınız nasıl ?

Sonra duruma göre bizde atlayalım (bizde net koyunuz ama son atlamak her zaman iyidir gibi)
 
@Kysr038

Di mi ?

Vadiden aşagıya atlayan 150.000 km yol aldıktan sonra yere ulaşan koyunlara sormak lazım ?? Batarya sağlıgınız performansınız nasıl ?

Sonra duruma göre bizde atlayalım (bizde net koyunuz ama son atlamak her zaman iyidir gibi)
Ayrıca paylaştığınız linkte birkaç değer girip denediğimde sadece kış soğuklarında değil yaz sıcaklarında da menzilin düştüğünü gördüm.

Diyelim ki şehir içi menzili 900 km hesaplanmış elektrikli aracımız var, haydi ilk sene işler güzel bataryamız taze ya, 110-120 km hızla sürdüğümüzde uzun yolda 400 km menzil gördük Ankara'ya şarj etmeden vardık. Ya sonraki seneler bataryalarımız eskidikçe Ankara'ya varamadan belki Elmadağı tırmanamadan şarj gerekli olacak...

Elektrikli araçların sayısı arttı diyelim (menziller yükseldi ya herkes talep etti satın aldı kullanıyor varsayalım), şarj istasyonlarının önü full kuyruk. Hatta yoğunluktan kısıtlamaya gittiler 30 dk dan fazla şarj edemezsiniz diye. Böyle yolculuk işkenceye dönüşür.. 900 km gibi yüksek menzilli araçlar bile kesin çözüm olmaz gibi görünüyor bu yüzden.

Bayram tatil zamanı herkesin yollara düştüğü zamanları hayal bile edemiyorum...

Bir de aracını hergün aktif kullanmayanlar için bazen 3-5 gün, bazen 10-15 gün kontak açmadığı senaryoya baktığımızda, kış yaz sokakta yatıyor diyelim bu araç. Kullanılmadığı durumlarda soğukta sıcakta boşta beklerken ne kadar enerji kaybediyor?
Ekonomikliği buhar olup gidecek mi?
 
Şarj istasyonların otoparka dönüşeceğine eminim, elektrikli aracı şarja bırakıp saatlerce avmde dolaşılacak, filmler izlenecek...

Birde olayın ağırlık kısmı var zoe dediğimiz araç bile 1557 kg, bu ağırlık için kullanılan süspansiyon haliyle sert olucak ve ülkenin yolları belli.

İkinci araç için daha mantıklı gözüksede ekonomik ilerleyiş de belli.
 
Vw motor parçaları üreten bir firmada çalışıyorum. Parçalar direkt banta gidiyor. Şu an ürerttiğim parçalar elektrikli araçlar için. Benzinli ve mazotlu parçaların da üretimi devam ediyor. Ama 2024 sonu gibi tamamen elektrikli üretime geçebiliriz. Bence elektrikliye geçmek için Türkiyede erken. Burada mesafeler uzun. Başka ülkelerde geçilir. Yan komşu Yünanistan ve Bulgaristan gibi ülkelerde sıkıntı olmaz. Bir ucundan diğer ucuna 450km civarında. Bizim burada 1500-2000km mesafeler var.
 
Teslanın güncel vergisi 36 bin tl miş. Akıl var mantık var 36 tl ye ben aracımı 18 defa depoyu fullüyorum. Yılda 10 bin km yapıyorum buda ortalama 13-14 depo yapar. Ben şimdi gidip neden elektirikli otomobil alayım aptalmıyım. Ayrıca artık şarj istasyonlarındaki elektirik, benzinle aynı neredeyse fiyat maliyet ortalaması.
Şimdi bu elektrikli araç kullanan arkadaşlara sormak istiyorum ne yapmaya çalışıyorsunuz arkadaş siz. Aşırı mantıksız bir çaba. Birde uzun yola çıkınca tek marşta gidemiyorsun. Sürekli şarj istasyonu araıyorusun. Şöyle bir durum var bayramlarda seyranlarda memlekete gideyim derseniz işiniz bitti. Yol boyunca şarj istasyonları full dolu aşağı yukarı 1-2 saat sıra bekliyorsun birde çünkü bayramlarda herkes yola çıkıyor. Bu olayda tecrübeyle sabitlenmiştir. 7 saatlık yola14 saatte gidenleri biliyorum. Elektrikli araçlar bu ülkede mantıksız malesef.
 
Son düzenleme:
Teslanın güncel vergisi 36 bin tl miş. Akıl var mantık var 36 tl ye ben aracımı 18 defa depoyu fullüyorum. Yılda 10 bin km yapıyorum buda ortalama 13-14 depo yapar. Ben şimdi gidip neden elektirikli otomobil alayım aptalmıyım. Ayrıca artık şarj istasyonlarındaki elektirik, benzinle aynı neredeyse fiyat maliyet ortalaması.
Şimdi bu elektrikli araç kullanan arkadaşlara sormak istiyorum ne yapmaya çalışıyorsunuz arkadaş siz. Aşırı mantıksız bir çaba. Birde uzun yola çıkınca tek marşta gidemiyorsun. Sürekli şarj istasyonu araıyorusun. Şöyle bir durum var bayramlarda seyranlarda memlekete gideyim derseniz işiniz bitti. Yol boyunca şarj istasyonları full dolu aşağı yukarı 1-2 saat sıra bekliyorsun birde çünkü bayramlarda herkes yola çıkıyor. Bu olayda tecrübeyle sabitlenmiştir. 7 saatlık yola14 saatte gidenleri biliyorum. Elektrikli araçlar bu ülkede mantıksız malesef. Milli arabamız Togg vergisi 25 bin 288 liraymış. Ya gerçekten ben yakıta para vermiyim devlete yaktığımdan daha fazlasını vergi vereyim diyorsanız alın size elektriklli...
Benzer düşünceler yaklaşık 10 yıl önce benzin ve dizel için de vardı. Bi temsilci tanıdıkla görüşmemizde, müşterinin illa ki dizel almak istediğinden, ancak yılda az km yaptığından arada verdiği fiyat farkının mesafeye oranında kendisine avantaj sağlamadığını defalarca anlatmasına rağmen dizel aldığından bahsetmişti.

Elektrikli araç olayı da benzer durumda şu an.
Belirli başlıklar var elbet. Yenilenebilir enerji.. çevreye zararsız.. az maliyetli.. 0-100 değeri düşük.. ilgi çekici görüştüsü.. ama en çoğu da yatırım amaçlı alıyorlar. Yani gelecek elektrikli araç diye diye alıp şişirip satma derdinde.. hani kamyonu olmayıp uygun diye kamyon tekeri almak mantığı gibi..


Elbette bütçe sorunu olmayan alsın koysun denesin deneyimlesin. Direkt olarak yıla yansıyan maliyete bakıldığında hiçbir taşıt bir diğerinden kârlı ya da zararlı diyemeyiz. Bir bakarsınız yarın elektrik daha da uçar. Sonuç olarak kullanıcıların kullanım koşullarına göre değişen ve net olarak sonucu olmayan değerler ile karşılaşılabilir..

Yüzeysel bakarsak elinizdeki araçla takas edecek olsanız ve bunu ticari düşünmeden kullanacak olan, yani yarın satarımcı, al-satcı olmayan biri için kısa yol yapıp evinden şarj eden şarj yapabilen için kaybı olmaz. Yılda 2-3 defa uzun yol yapan da katlanabilir..

Özetle biz daha dizel mi benzinli mi?'yi açıklayamadık, yarın elektrikli mi sulu mu diye bir kıyaslama da çıkabilir..
 

@ogzogz Hocam elektrik bedavada olsa bu araçların yakıt maliyeti 0 tl de olsa devlet vergiyi 36 bin tl alırsa hiç bir mantığı kalmıyor. Ben aracıma 38tl den yakıt alsam dahi yıl boyunca en fazla 30 bin tl yakıt yakabiliyor. Yıllık Vergisi de 2200tl şimdi nerde bu mantık anlamadım. Birde yola çıkacağım 6 saatlik yola 10 saatte gitmesi var.
 

Geri
Üst Alt