Golf'ten sonra ne alınır?


2WD abi bendeki. Mevcut kasada 4WD sadece 2.0 dizel alınca geliyor o da vergiden dolayı Audi A6 fiyatına geliyo
Evet maalesef vergi her yerde suratımıza şamarı yapıştırıyor. Duruma göre Cupra Formentor / Yeni 2024 Tiguan da olabilir. Kısmet artık.
 

golften sonra yine bir golf alınır :cool:
kredi mredi demeden 1.2 leon'dan yükselte yükselte Golf'e kadar geldim. herkesin fikri kendine; yatırımımı üzerinde gittiğim aracıma yapmayı seviyorum. neredeyse 0km (5800km) uygun fiyata alıp leon'larla arasındaki kalite farkına şaşırdım (kimse yanlış anlamasın otomobil bütçem leon kadar olsa leon gider alırım). performans, kalite hissi, tüketim olarak memnunum. kendi sınıfında donanım olarak da memnunum ama isteklerim hiç bitmiyor. şimdi vava'nın en düşük verdiği fiyat bile aldığımın 2 katı kadar.

şimdi donanım olarak daha üstün, nispeten daha heybetli (baba arabası diyor kızım) ama sürüş kalitesi olarak üzmeyecek (Golf'ün darbe emişini seviyorum), performans olarak "keşke" dedirtmeyecek, mekanik olarak verdiğim farka değecek bir araç arıyorum. böyle bir aracın Golf kadar değil Golf'e yakın bile tüketmesini beklemiyorum ne yazık ki; her şey bir arada olmuyor.

Aklımdan en az bir kere geçen araçlarla ilgili fikirlerim:
+Epeydir Full bir Ateca. Seat olduğu için kalite eksikleri olabilir gibi geliyor. darbe emişin sertliği ve eksikliği, kaplamasız gözler, bağımsız olmayan arka süspansiyon... ama artısı elektrikli koltuk ve elektrikli bagaj + ısıtmalı direksiyon (kör nokta retrofiti lazım). heybeti şekli tam sevdiğim türden.
+Kocaman ekranlı bir Formentor (kapı gözleri kaplamasız, kaput hidroliksiz hadi neyse, darbe emişi Golf kadar iyi değildir gibi geliyor, (mekanik üstünlüğü DSG ve MQB+ ama önden çeker).
+Tucson Hybrid veya N-Line. en donanımlıları bunlar, ön ısıtma, soğutma, masaj, şoför koltuğu hafıza, arka soğutma, kör nokta kamerası vs. ama doğası gereği ağır (özellikle hybrid), çok tüketir gibi geliyor, performans her zaman soru işareti. DCT'yi bilmiyorum.
+A4 45 tfsi quattro. sınıfı farklı olsa (ve SUV heybeti olmasa da) mekanik üstünlük işte budur, 245hp quattro versiyon 4 çeker. 2020'den itibaren büyük ekran. fiyat yüksek.
+g20 BMW 320i. 170hp, yazılımla 245 beygir güç, 2020 sonrası sport line ve m sport'ların dijital ekranlıları (40b km altı) 1800 civarı. arkadan çekiş olması düşündürüyor, kar kış oldu mu performans beklemiyorum 4 çekere göre, yolda kalan bmw mercedes'i leon'umla solladığım çok vaki. aynı yılların Mercedes C'si benzer fiyata 2 eski nesil multimedya sunuyor, dokunmatik yok, makul değil.
+Mercedes GLB. 4 çeker versiyonları koyu gri ve krom aksamla çok güzel duruyor. içindeki multimedia da göstergeyle bütünleşik ve güzel. donanım sıkıntısı da yok ama bu listede en pahalı araçlardan biri.

Golf'ü olup "şu olsaydı parasına değerdi" diye düşünen arkadaşlar varsa fikirlerini beklerim.
 
Ben Golf 7 Highline araçtan Tiguan 2018 Higline 1.4 TSI 150 BG DSG araca geçiş yaptım. Şanzıman özellikle S modda aracı sanki golf gibi atik hale getiriyor. Ortalamada 1600 kg cüssesi olan araç 7 lt civarı yakıyor. ACT olması ciddi bir tasarruf yaptırıyor. Uzun yolda 5.5 lt ye kadar tüketimi düşürdüm. Sonradan istediğin retrofiti yaptırmak çok kolay. VAG grubuna bulaşan bence başka grupta aradığını bulamaz.

Mutlaka Tiguan veya Audi Q3 (Q3 yüksekliği 15-20mm daha alçak baş mesafesi tiguan'a göre bir tık daha az)
 
İhtiyacın ne olduğuna bakılır.
Dar geliyorsa biraz daha büyük araç tercih edilir.

Yenisi çıktı ve eskidiğini düşünüyorsanız, yenisi tercih edilebilir. Yenisini beğenmemişseniz ve aynı sınıf bir araç düşünüyorsanız alternatifleri bellidir.

Bana göre bir araçtan sonra ne alınır olarak bakış açısı illa ki bir büyüğü olsun değil. Golf, Golf'ten sonra Tiguan, Tiguan'dan sonra Touareg gibi bir sıralamam yok.(diğer markalar da dahil edilebilir)
Ama tersi bir durum olsaydı, yani Touareg'im olup Tiguan'a veya Golf'e geçecek olsam üzerdi.

Sedan aklımın ucundan geçmez..

Golf'ümden memnun olmakla birlikte bende kapı bu aralar bi şekilde Formentor'a çıkıyor.
Ne büyük, ne de küçük..

Neyse biz fazla dikkat çekmeden Golf ile biraz daha devam edelim..
 
Ben 1.2 tsi golften 116 d ye gecis yaptim.benzinli almaya cesaret edemedim.simdi cok memnunum.iyikide dizel almisim.1.5 tsi motorlu bmw olmus olsaydi gozu kapali alirdim oda ayri bi konu
 
İhtiyacın ne olduğuna bakılır.
Dar geliyorsa biraz daha büyük araç tercih edilir.

Yenisi çıktı ve eskidiğini düşünüyorsanız, yenisi tercih edilebilir. Yenisini beğenmemişseniz ve aynı sınıf bir araç düşünüyorsanız alternatifleri bellidir.

Bana göre bir araçtan sonra ne alınır olarak bakış açısı illa ki bir büyüğü olsun değil. Golf, Golf'ten sonra Tiguan, Tiguan'dan sonra Touareg gibi bir sıralamam yok.(diğer markalar da dahil edilebilir)
Ama tersi bir durum olsaydı, yani Touareg'im olup Tiguan'a veya Golf'e geçecek olsam üzerdi.

Sedan aklımın ucundan geçmez..

Golf'ümden memnun olmakla birlikte bende kapı bu aralar bi şekilde Formentor'a çıkıyor.
Ne büyük, ne de küçük..

Neyse biz fazla dikkat çekmeden Golf ile biraz daha devam edelim..
Tiquan rline alinacaksa ok.ama digerleri malzeme kalitesi olarak golfun cok ama cok altinda
Cupra ise goruntu harika ici ise vasat ben begenmedim
 
Ben 1.2 tsi golften 116 d ye gecis yaptim.benzinli almaya cesaret edemedim.simdi cok memnunum.iyikide dizel almisim.1.5 tsi motorlu bmw olmus olsaydi gozu kapali alirdim oda ayri bi konu
Bir Arkadaşın bmw 1,16 aracından verilerde beni imrendiriyor

İstanbuldan ankaraya

110 sabit

Verisi bu şekilde 3,7

Bende defalarca tdi golf mauelle ank istanbul git gel yaptım 110 cc ile ....hep 4,3 oldu daha aşagısı olmadı

Bizim tsi + tdi larda 70-80 sabit gidersen 3,5 / 3,7 yakalayıyor tabide önemli olan 110 sabit gidip bu degeri yakalamak.

Kırmızı çercevede

İstanbul şişliden otoyola çıkana kadar 11,04 dakika start stop devreye girmiş

Yol boyunca 91,6 km cut off yani sıfır tüketimle yol almış ....(hani 91 km gidip bu veriyi yakaladı zannedilmesin. Yaptığı km 469 km )



IMG_20231030_191241.jpg
 
Son düzenleme:


Geri
Üst Alt