Golf'ten sonra ne alınır?


balcis

Üye
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
84
Tepkime puanı
55
Konum
İstanbul
İsim
Sedat
kredi mredi demeden 1.2 leon'dan yükselte yükselte Golf'e kadar geldim. herkesin fikri kendine; yatırımımı üzerinde gittiğim aracıma yapmayı seviyorum. neredeyse 0km (5800km) uygun fiyata alıp leon'larla arasındaki kalite farkına şaşırdım (kimse yanlış anlamasın otomobil bütçem leon kadar olsa leon gider alırım). performans, kalite hissi, tüketim olarak memnunum. kendi sınıfında donanım olarak da memnunum ama isteklerim hiç bitmiyor. şimdi vava'nın en düşük verdiği fiyat bile aldığımın 2 katı kadar.

şimdi donanım olarak daha üstün, nispeten daha heybetli (baba arabası diyor kızım) ama sürüş kalitesi olarak üzmeyecek (Golf'ün darbe emişini seviyorum), performans olarak "keşke" dedirtmeyecek, mekanik olarak verdiğim farka değecek bir araç arıyorum. böyle bir aracın Golf kadar değil Golf'e yakın bile tüketmesini beklemiyorum ne yazık ki; her şey bir arada olmuyor.

Aklımdan en az bir kere geçen araçlarla ilgili fikirlerim:
+Epeydir Full bir Ateca. Seat olduğu için kalite eksikleri olabilir gibi geliyor. darbe emişin sertliği ve eksikliği, kaplamasız gözler, bağımsız olmayan arka süspansiyon... ama artısı elektrikli koltuk ve elektrikli bagaj + ısıtmalı direksiyon (kör nokta retrofiti lazım). heybeti şekli tam sevdiğim türden.
+Kocaman ekranlı bir Formentor (kapı gözleri kaplamasız, kaput hidroliksiz hadi neyse, darbe emişi Golf kadar iyi değildir gibi geliyor, (mekanik üstünlüğü DSG ve MQB+ ama önden çeker).
+Tucson Hybrid veya N-Line. en donanımlıları bunlar, ön ısıtma, soğutma, masaj, şoför koltuğu hafıza, arka soğutma, kör nokta kamerası vs. ama doğası gereği ağır (özellikle hybrid), çok tüketir gibi geliyor, performans her zaman soru işareti. DCT'yi bilmiyorum.
+A4 45 tfsi quattro. sınıfı farklı olsa (ve SUV heybeti olmasa da) mekanik üstünlük işte budur, 245hp quattro versiyon 4 çeker. 2020'den itibaren büyük ekran. fiyat yüksek.
+g20 BMW 320i. 170hp, yazılımla 245 beygir güç, 2020 sonrası sport line ve m sport'ların dijital ekranlıları (40b km altı) 1800 civarı. arkadan çekiş olması düşündürüyor, kar kış oldu mu performans beklemiyorum 4 çekere göre, yolda kalan bmw mercedes'i leon'umla solladığım çok vaki. aynı yılların Mercedes C'si benzer fiyata 2 eski nesil multimedya sunuyor, dokunmatik yok, makul değil.
+Mercedes GLB. 4 çeker versiyonları koyu gri ve krom aksamla çok güzel duruyor. içindeki multimedia da göstergeyle bütünleşik ve güzel. donanım sıkıntısı da yok ama bu listede en pahalı araçlardan biri.

Golf'ü olup "şu olsaydı parasına değerdi" diye düşünen arkadaşlar varsa fikirlerini beklerim.
 

Golf 6 dan 7 e geçtik 7 den 7,5 8 9 10.... Diye gidiyor ama belki TOG
 
Cok guzel araclar ve yorumlar yazmissiniz. Bende sizin gibi gidip geldim. Sifir karoq prestige aldim. Simdilik 200 km yol yaptik. Golf cok doluydu ama karoq daha dolu.. yakit iyi..gucu kuvveti yerinde.. yakisikli.. kaplamasiz gozler var ama takilmadim. yalitimi daha iyi.. bagimsiz suspansiyon tek eksikligim ama kisaca memnunum..
 
kredi mredi demeden 1.2 leon'dan yükselte yükselte Golf'e kadar geldim. herkesin fikri kendine; yatırımımı üzerinde gittiğim aracıma yapmayı seviyorum. neredeyse 0km (5800km) uygun fiyata alıp leon'larla arasındaki kalite farkına şaşırdım (kimse yanlış anlamasın otomobil bütçem leon kadar olsa leon gider alırım). performans, kalite hissi, tüketim olarak memnunum. kendi sınıfında donanım olarak da memnunum ama isteklerim hiç bitmiyor. şimdi vava'nın en düşük verdiği fiyat bile aldığımın 2 katı kadar.

şimdi donanım olarak daha üstün, nispeten daha heybetli (baba arabası diyor kızım) ama sürüş kalitesi olarak üzmeyecek (Golf'ün darbe emişini seviyorum), performans olarak "keşke" dedirtmeyecek, mekanik olarak verdiğim farka değecek bir araç arıyorum. böyle bir aracın Golf kadar değil Golf'e yakın bile tüketmesini beklemiyorum ne yazık ki; her şey bir arada olmuyor.

Aklımdan en az bir kere geçen araçlarla ilgili fikirlerim:
+Epeydir Full bir Ateca. Seat olduğu için kalite eksikleri olabilir gibi geliyor. darbe emişin sertliği ve eksikliği, kaplamasız gözler, bağımsız olmayan arka süspansiyon... ama artısı elektrikli koltuk ve elektrikli bagaj + ısıtmalı direksiyon (kör nokta retrofiti lazım). heybeti şekli tam sevdiğim türden.
+Kocaman ekranlı bir Formentor (kapı gözleri kaplamasız, kaput hidroliksiz hadi neyse, darbe emişi Golf kadar iyi değildir gibi geliyor, (mekanik üstünlüğü DSG ve MQB+ ama önden çeker).
+Tucson Hybrid veya N-Line. en donanımlıları bunlar, ön ısıtma, soğutma, masaj, şoför koltuğu hafıza, arka soğutma, kör nokta kamerası vs. ama doğası gereği ağır (özellikle hybrid), çok tüketir gibi geliyor, performans her zaman soru işareti. DCT'yi bilmiyorum.
+A4 45 tfsi quattro. sınıfı farklı olsa (ve SUV heybeti olmasa da) mekanik üstünlük işte budur, 245hp quattro versiyon 4 çeker. 2020'den itibaren büyük ekran. fiyat yüksek.
+g20 BMW 320i. 170hp, yazılımla 245 beygir güç, 2020 sonrası sport line ve m sport'ların dijital ekranlıları (40b km altı) 1800 civarı. arkadan çekiş olması düşündürüyor, kar kış oldu mu performans beklemiyorum 4 çekere göre, yolda kalan bmw mercedes'i leon'umla solladığım çok vaki. aynı yılların Mercedes C'si benzer fiyata 2 eski nesil multimedya sunuyor, dokunmatik yok, makul değil.
+Mercedes GLB. 4 çeker versiyonları koyu gri ve krom aksamla çok güzel duruyor. içindeki multimedia da göstergeyle bütünleşik ve güzel. donanım sıkıntısı da yok ama bu listede en pahalı araçlardan biri.

Golf'ü olup "şu olsaydı parasına değerdi" diye düşünen arkadaşlar varsa fikirlerini beklerim.
hocam saydığın araçların çoğunda tecrübem var özellikle g20 GLB ve ateca da bu araçlar için sırasıyla söyleyecek olursam
GLB -Uzun dönem baya kullandım amg paket 4matic araç 6000km kadar süspansiyon darbe emişleri hissiyatı çok tok gerçekten golfle yakından uzaktan bağlantı kuramadım ben glb çok bambaşkabi araç bi anlam veremediğim kadar kesinlikle tavsiye ederim biz alırken 1,500,000TL almıştık şuan uçtu gerçi gece verdiği ambiyans hissi falan apayrı bir dünya
G20 -Hocam ya direk hissiyat olarak bana bir tık tok hissettirdi 1 aya yakın kaldı bende çok sevdiğim 2 özelliği vardı bir sessizliği iki iç tasarımı her zaman sert ama bi o kadarda yumuşak olabilen bi arabaydı bende adaptive suspansiyonda vardı baya memnundum f10'lardan bile daha iyiydi yani güncel onlarında fiyatı uçtu yine uzak veya yakın golfle alakası yok ben 170hp olarak kullandım uzunyol haricinde bana daha fazlası gerek olmadı yani 170lik de güzel oluyor
Ateca -Hocam tam olarak golf ile polo arasında kalmış ama t-roc ada yetişememiş gibi geliyodu bana 2020 fr denk geldi kullanımda o zaman beyaz 1-5TSİ genel olarak bu araba keşke sahip olsam demedim ama çok çokta canımı sıkmadı eğer şuanki golfün 7,5 sa birde doluysa seni kesmez ateca üzer gibi sana ben olsam ya 2022-2023 T-roc makyajlandı ikame olarak aldım 2 haftalığına aşırı beğendim bazılarını multimedia yeri falan sarmadı ama bence gayet güzel nerdeyse tiguana yaklaşacak yani yada direk Formentor öneririm hayırlı günler olsun.


Tucson sahibi arkadaşlarım var 2 tane ikiside hiç pişman değil bu arada not olarak yazayım baya mutlular sadece birinde yuvarlanma sesi geliyormuş 120 den sonra o kadar haricinde şuanlık yorumları iyi
 
Son düzenleme:
Hocam bütcenizden anladığım kadarıyla ben sizin yerinizde olsan audi Q3 35TFSI alırdım birde S-line olursa tadından yenmez.
Hem yüksek hem heybetli hem konforlu ve kaliteli golfü kesinlikle aramazsınız.
Bmw g20 alacaksanız kesinlikle 2020 yılı ve sonrası üretimi olsun. 2019 yılı üretimi olanlar çoğu özellik ve donanımlar eksik.
 
Son düzenleme:
Bu kadar para arabaya verilmez dacia sandero bile yeter tasarım olarak harika dacia logosunu kaldır Toyota koy fiyatı 1 milyon
 
Cok guzel araclar ve yorumlar yazmissiniz. Bende sizin gibi gidip geldim. Sifir karoq prestige aldim. Simdilik 200 km yol yaptik. Golf cok doluydu ama karoq daha dolu.. yakit iyi..gucu kuvveti yerinde.. yakisikli.. kaplamasiz gozler var ama takilmadim. yalitimi daha iyi.. bagimsiz suspansiyon tek eksikligim ama kisaca memnunum..
https://www.n11.com/urun/skoda-karoq-konfor-seti-8355643

Kaplama çözülebilecek en basit şey hocam, araç iyi ve kaliteli olsun da varsın kaplamasız olsun.
 
SUV heybeti arıyorsanız A4 Allroad Quattro??
Fiyat olarak daha yüksek ama pek bir fark yoktur herhalde.GLB'ler çok ara segment gibi geliyor bana,çok altyapılı bir araç olmayabilir.Ama benim tasiyem,VAG grubundan ayrılmayın.
G20 daha spor,MSportları şık,ayrıca Stage2 yapınca GolF 8R ile kapışıyor hatta geçiyor bile.Ancak arkadan itiş,difransiyel ile ilgili problemleri olabilir,ancak hiç BMW sahibi olmadım pek bir bilgim yok.
2020 sonrası A3 veya Q3 Sportback'lere de bakabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
@balcis Ateca dsg dq200 kodlu kuru kavrama aklınızda olsun. Formentor ya da tiguan r-line düşünebilirsiniz. Ayrıca yeni 408'e de bakın derim, gerçekten muazzam bir araç olmuş. Tek handikapı 1.2 motoru.
 
@balcis Ateca dsg dq200 kodlu kuru kavrama aklınızda olsun. Formentor ya da tiguan r-line düşünebilirsiniz. Ayrıca yeni 408'e de bakın derim, gerçekten muazzam bir araç olmuş. Tek handikapı 1.2 motoru.
Hocam orda Türkiye’ye gelmeyen yakışıklı C5X de var; şeklen formentor, 408 ve C5X benziyor birbirlerine ama iç mekanlarının kalitesi ve performansları düşündürüyor.

Vag neden düşünemiyorum söyleyeyim donanım kanseri resmen. Q3 alırsam 2. Eline üste 400 bin veriyorum araçta ACC şerit takip yok, kör nokta masal kahramanı. Komple tekrar retrofite girmek gerekiyor. Bu kendini beğenmişlik sinir ediyor beni.

Listede Tucson’un hybridi var hem ev modu var hem donanım olarak full. Araç yok sürüşü iyiyse düşüneceğim hiçbir bayi sürüş falan yaptırmıyor veyahut araç yok.
 
Son düzenleme:
Gittiğim galerilerde honda civic, c5 aircross, Opel astra da sürdüm. Civic garip bir hissiyat veriyor ve sürüşü rahat olsa da yalıtım ve şanzıman tarafı alışık olmayana garip gelebilir. Astra’nın süspansiyonu ise şaşırtıcı derecede tok darbe emiyordu ama kullandığım en yapay direksiyon ve gaz pedalına sahip olabilir. C5 de aşırı hafifti ama o ağırlık ve motorla da uzun yolda hızlı gitmek gerekirse zor olacaktır.
 
hocam saydığın araçların çoğunda tecrübem var özellikle g20 GLB ve ateca da bu araçlar için sırasıyla söyleyecek olursam
GLB -Uzun dönem baya kullandım amg paket 4matic araç 6000km kadar süspansiyon darbe emişleri hissiyatı çok tok gerçekten golfle yakından uzaktan bağlantı kuramadım ben glb çok bambaşkabi araç bi anlam veremediğim kadar kesinlikle tavsiye ederim biz alırken 1,500,000TL almıştık şuan uçtu gerçi gece verdiği ambiyans hissi falan apayrı bir dünya
G20 -Hocam ya direk hissiyat olarak bana bir tık tok hissettirdi 1 aya yakın kaldı bende çok sevdiğim 2 özelliği vardı bir sessizliği iki iç tasarımı her zaman sert ama bi o kadarda yumuşak olabilen bi arabaydı bende adaptive suspansiyonda vardı baya memnundum f10'lardan bile daha iyiydi yani güncel onlarında fiyatı uçtu yine uzak veya yakın golfle alakası yok ben 170hp olarak kullandım uzunyol haricinde bana daha fazlası gerek olmadı yani 170lik de güzel oluyor
Ateca -Hocam tam olarak golf ile polo arasında kalmış ama t-roc ada yetişememiş gibi geliyodu bana 2020 fr denk geldi kullanımda o zaman beyaz 1-5TSİ genel olarak bu araba keşke sahip olsam demedim ama çok çokta canımı sıkmadı eğer şuanki golfün 7,5 sa birde doluysa seni kesmez ateca üzer gibi sana ben olsam ya 2022-2023 T-roc makyajlandı ikame olarak aldım 2 haftalığına aşırı beğendim bazılarını multimedia yeri falan sarmadı ama bence gayet güzel nerdeyse tiguana yaklaşacak yani yada direk Formentor öneririm hayırlı günler olsun.


Tucson sahibi arkadaşlarım var 2 tane ikiside hiç pişman değil bu arada not olarak yazayım baya mutlular sadece birinde yuvarlanma sesi geliyormuş 120 den sonra o kadar haricinde şuanlık yorumları iyi
Hocam sağol uzun yanıtın için. Güzel fikir vermişsin.

İkame olarak BMW 2 gran Coupe geldi, sürdüm ve iç mekan kalitesi, donanım olarak eski 1 ve 3’e göre çok iyi gördüm. 3 daha da iyidir diye düşünüyorum, hissiyatı ve gidişi gerçekten kaliteliydi.

Eqb sürdüm ama Glb sürmek nasip olmadı ama dediğim gibi 1600-1700’den sonrası zorlar beni.
 

İnsanlar şunu anlayamıyor; Alman araçlarında donanım vs. herşey ekstra opsiyondur, her zaman bu böyle olmuştur..!! paraya kıyıp her özelliğin olduğu full bir araç almak istediğinde de bir üst segmentteki araç ile aynı rakama gelir, bundan dolayı en full olanı mantıksız olur,

Türkiye’de çoğu insan Mercedes-Benz Türkiye, Borusan, Doğuş Oto ‘ya sitem ederek çok boş donanımsız araç getirdiklerinden şikayet ederler,

Aslında olay tam tersidir Almanya ‘ya gittiğinizde (en üst donanım) aracın bile Türkiyedeki orta paket bir araçtan daha boş olduğuna şahit olursunuz,

Peki neden..? çünkü bir alman ihtiyacı olan özellikleri alır, geriye kalan efendim direksiyon ısıtması, park assist, Navi ekran, deri koltuk vs.. ihtiyacı olmayan özellikleri almaz, Kışın -20 °C derecelerin yaşandığı bir ülkede adam deri koltuğu ne yapsın.!!

Biz de ise kullanmadığımız özelliklerin de tamamının olmasını isteriz, neden katlanır ayna yok, konsoldaki tuşlar neden boş, bizde hastalıktır tüm tuşlar dolu olacak, radar olcak, hatta D segmenti bir araçta (gece görüşlü termal kamera) neden yok diyee sitem ederiz,

Donanım isteyenler; her donanımın olduğu full dolu isteyenler kore, fransız araçlarına bakması daha doğru tercih olacaktır,

Almanlar —>the araba satar, diğerleri aksesuar satar.
 

Geri
Üst Alt