Golf'ten sonra ne alınır?


Eğer çok yol yapmıyorsanız ve altımdaki araç biraz güçlü olsun derseniz A4 derim.
Suv tarzı bir araç ise GLB kesinlikle öne çıkar. Ateca ve Formentor çok güzel araçlar olsa da kalite olarak çok iyi değiller.
 

İnsanlar şunu anlayamıyor; Alman araçlarında donanım vs. herşey ekstra opsiyondur, her zaman bu böyle olmuştur..!! paraya kıyıp her özelliğin olduğu full bir araç almak istediğinde de bir üst segmentteki araç ile aynı rakama gelir, bundan dolayı en full olanı mantıksız olur,

Türkiye’de çoğu insan Mercedes-Benz Türkiye, Borusan, Doğuş Oto ‘ya sitem ederek çok boş donanımsız araç getirdiklerinden şikayet ederler,

Aslında olay tam tersidir Almanya ‘ya gittiğinizde (en üst donanım) aracın bile Türkiyedeki orta paket bir araçtan daha boş olduğuna şahit olursunuz,

Peki neden..? çünkü bir alman ihtiyacı olan özellikleri alır, geriye kalan efendim direksiyon ısıtması, park assist, Navi ekran, deri koltuk vs.. ihtiyacı olmayan özellikleri almaz, Kışın -20 °C derecelerin yaşandığı bir ülkede adam deri koltuğu ne yapsın.!!

Biz de ise kullanmadığımız özelliklerin de tamamının olmasını isteriz, neden katlanır ayna yok, konsoldaki tuşlar neden boş, bizde hastalıktır tüm tuşlar dolu olacak, radar olcak, hatta D segmenti bir araçta (gece görüşlü termal kamera) neden yok diyee sitem ederiz,

Donanım isteyenler; her donanımın olduğu full dolu isteyenler kore, fransız araçlarına bakması daha doğru tercih olacaktır,

Almanlar —>the araba satar, diğerleri aksesuar satar.
Çok kalıplarla konuşmuşsunuz bense detaya inip anlatmaya çalıştım. Almanlar araba diğerleri donanım satıyorsa şerit takip, kör nokta, geri sürüş asistanı, park asistanı, elektrikli bagajı olan BMW ya alman değil ya araba değil o halde. Opsiyon dediğiniz donanımlar ise opsiyon değil imkansız; zira standart araç için bile bayilerde kara borsa olmuş durumda; hiç araç yok. Aynı grubun kuzenleri, parçaları bile ortak ateca şerit takibine kadar dolu, yeni parti formentorda 360 çevresel kamera olacak, tiguan ön çarpışma asistanı gibi temel güvenlik donanımıyla geldiği zaman şükrediyoruz. Baktığım Koreli araçlarınsa hepsi donanımlı değil, ben alt donanım istemediğim için üstlere bakıyorum. Bir de Almanlar alacağı donanımı ister diye genellemeniz olmuş; onu da yanıtlayayım: aldığım veya istediğim her donanıma ciddi ihtiyaç duyup aldım; aracımda arka kol dayamaya çocuğumun içeceğini koymaktan onunla alışveriş yapınca poşetleri yere koymadan ayakla bagaj açmaya kadar kullandığım ve istediğim her donanımın şahsi kullanım senaryomda yeri hazırdır. Bunun istisnası yurtdışında full olup da dijital gösterge veya cam tavan olmayan araçlardır; bizde “olmazsa olmaz” görülüp orada dolu araçlarda olmayınca şaşırdığım tek donanım bunlar açıkçası.
 
Bu araçların fiyatları arasında uçurum var ya, beni GOLF'ten sonra herhalde geçiş yaparken Formentor çok yormaz onu tercih ederdim.
 
Bu araçların fiyatları arasında uçurum var ya, beni GOLF'ten sonra herhalde geçiş yaparken Formentor çok yormaz onu tercih ederdim.
formentor süspansiyon hissi için çok düşündürdü beni. dinamizmi ile güzel bir güncelleme olur; ama bence kalite hariç.
 
Hafta sonu

1.2 tsi dsg golf den bmw1,16 dizele gecen arkadaşla kısa- orta git gel 250 km gezi yaptık

Araç henüz 1050 km de idi

Ankara - Gerede- ankara

110 sabit cc git 110 cc sabit gel

Giderken 3,7 ile vardı

Dönüşde 3,6 ile tüm geziyi tamamladık

Daha bu aracın rodaj süreci devam ederken , bu degerlere şaşırdım

Çünkü 110 sabit tdi golf 4,3 / 4,4 yakarken (100 kere aynı güzergahları tdi golfle 110 sabit katettim bende geride kalan 5,5 yılda)

Bmw1 dizel 110 sabit hızla 3,6 / 3,7 acaba hile mi var dedim ???
 
Hafta sonu

1.2 tsi dsg golf den bmw1,16 dizele gecen arkadaşla kısa- orta git gel 250 km gezi yaptık

Araç henüz 1050 km de idi

Ankara - Gerede- ankara

110 sabit cc git 110 cc sabit gel

Giderken 3,7 ile vardı

Dönüşde 3,6 ile tüm geziyi tamamladık

Daha bu aracın rodaj süreci devam ederken , bu degerlere şaşırdım

Çünkü 110 sabit tdi golf 4,3 / 4,4 yakarken (100 kere aynı güzergahları tdi golfle 110 sabit katettim bende geride kalan 5,5 yılda)

Bmw1 dizel 110 sabit hızla 3,6 / 3,7 acaba hile mi var dedim ???
insan ne zaman yakıt aldığını unutur o nasıl verimlilik öyle.
 
@yusuf

Dizel Bmw1 110 sabitle 3,7 falan ??? kıskandım yani

Tdi golfle hatta tsi golfle de

3,7 oluyor ama

70-80 sabit gidersen


Rodaj bitince bu bmw dizel 3,3 le mi gezecek uzun yolda 110 sabit? O da merak konusu??
 
Hafta sonu

1.2 tsi dsg golf den bmw1,16 dizele gecen arkadaşla kısa- orta git gel 250 km gezi yaptık

Araç henüz 1050 km de idi

Ankara - Gerede- ankara

110 sabit cc git 110 cc sabit gel

Giderken 3,7 ile vardı

Dönüşde 3,6 ile tüm geziyi tamamladık

Daha bu aracın rodaj süreci devam ederken , bu degerlere şaşırdım

Çünkü 110 sabit tdi golf 4,3 / 4,4 yakarken (100 kere aynı güzergahları tdi golfle 110 sabit katettim bende geride kalan 5,5 yılda)

Bmw1 dizel 110 sabit hızla 3,6 / 3,7 acaba hile mi var dedim ???
tüketim bayağı şaşırtıcı. bmw 1 güncel kasa benzinli baktım hala bakıyorum beğeniyorum da ama bmw, 3 serisi varken buna 2. sınıf bir araç gibi davranıyor. bence golf'ü özel yapan unsurlardan birincisi vw'nin bu araca ikincil önem değil sanki en önemli aracı gibi yaklaşması. bmw 1'de koltuk ısıtma yok, arka kol dayama yok. bence arka kol dayama olmaması demek "biz bu aracı genç aracı olarak tasarladık arkaya da doluşsunlar işte zaten çoğunlukla tek sürülecek bu araba" demek :). kişisel fikrim.
 
tüketim bayağı şaşırtıcı. bmw 1 güncel kasa benzinli baktım hala bakıyorum beğeniyorum da ama bmw, 3 serisi varken buna 2. sınıf bir araç gibi davranıyor. bence golf'ü özel yapan unsurlardan birincisi vw'nin bu araca ikincil önem değil sanki en önemli aracı gibi yaklaşması. bmw 1'de koltuk ısıtma yok, arka kol dayama yok. bence arka kol dayama olmaması demek "biz bu aracı genç aracı olarak tasarladık arkaya da doluşsunlar işte zaten çoğunlukla tek sürülecek bu araba" demek :). kişisel fikrim.
Hocam bu yaklaşım BMW’nin mi distribütörün mü? Açık söyleyeyim alman konfigüratöründe her şey varken böyle araçları getiren distribütörün yaklaşımıdır.
 
tüketim bayağı şaşırtıcı. bmw 1 güncel kasa benzinli baktım hala bakıyorum beğeniyorum da ama bmw, 3 serisi varken buna 2. sınıf bir araç gibi davranıyor. bence golf'ü özel yapan unsurlardan birincisi vw'nin bu araca ikincil önem değil sanki en önemli aracı gibi yaklaşması. bmw 1'de koltuk ısıtma yok, arka kol dayama yok. bence arka kol dayama olmaması demek "biz bu aracı genç aracı olarak tasarladık arkaya da doluşsunlar işte zaten çoğunlukla tek sürülecek bu araba" demek :). kişisel fikrim.
Arkadaş aracını teslim aldıktan tam bir hafta sonra

Bmw araç olustur sayfasına

Koltuk ısıtma
Acc
Anahtarsız giriş (anahtarsız çalıstırma zaten vardı)
Ayakkla bagaj açma (elektrikli bagaj kapatma zaten vardı)

Bu opsiyonlar eklendi artık alınabiliyor/eklenebiliyor

Arka kol dayama bana göre çok kisisel bir opsiyon . Evet arkada hep oturan varsa iyi olurdu .

Valla bende bu 1.16 d nin yakıt tüketimine çok şaşırdım. 1000 km de rodajı bitmemis araç 110 sabit nasıl 3,7 ile yol alır ilginç??

Bmw 3 ten başlar
Audi A4 ten başlar
Mercedes E den başlar atasözleri fix tabi.


Bmw1 dizel + hifi opsiyonlu

1.312.000 e mal oldu arkadasa kosiflerden. (13 mart)

Aynı tarihte bayiden bmw3
2,2 milyon küsür olurdu.

Aradaki fark bütcesi zaten yokken
Bmw1 e şükretmek mecburiyetleri

+ Şu konu önemli

Tsi denen motordan inip herhangi bir turbolu benzinli aracın tsi gibi yakacağını zannetmek büyük yanılgıdır.

Bmw 1,18 alan Bmw3 alan yakıtından bahsetmez. Bmw ye biniyorum yakıtına mı bakcam der ama? Zaten bakmasın morali bozulur. Baksada forum alemlerinde yakıt tüketimi görseli ekleyecek makul tüketimi olmadığı icin yakıt muhabbeti açmaz.
zaten.

1,310.000 e ne alınırdı ? Az yakan ?

1.270.000 e yanarlı dönerli alevli peugeot 408 hatasına düşmem diyen gider anca bmw1,16 alırım derdi. Öyle yaptı
 
BMW 1.18i M Sport kayıt sırasında girdim. Temmuz teslim aracımı bekliyorum. Şu an 2022 Golf life aracım var. Dolar euro artsa bile aradaki makas yaklaşık aynı kalacağından zamları dert etmiyorum. BMW 1 serisinde her donanım opsiyonu mevcut. Distributor eklemiyor. Ben bmw'nin 1 serisinde bile gerekli kaliteyi özeni gösterdiğini düşünüyorum araçlarına. Ek olarak şu an BMW sıfır araç alımında ek masraflar çıkarmayan tek marka gibi. Bu sebeple bu markaya geçmeyi anlamlı buldum. Golf evet güzel bir araç çoğu araca fark atar ama beni şaşırtmayan yönleri yok değil. Daha sıfır araçta frende disklerden ses gelmesi, araç multimedya yazılımının yeni mezun olacak stajyere yazdırılmış hissi ve yavaşlığı.. 1 serisinde en azından bu tarz temel sorunların olmayacağını düşünüyorum. Yakıt olarak ise zaten sakin kullanan biriyim. varsın 1, 1.5 lt fazla yaksın. Zaten yılda 15 bini geçmeyen biriyim en aktif kullanımda.
 
Hocam bu yaklaşım BMW’nin mi distribütörün mü? Açık söyleyeyim alman konfigüratöründe her şey varken böyle araçları getiren distribütörün yaklaşımıdır.
hocam marka düşmanı katiyyen değilim tabi ki distribütörün yaklaşımı. ama yakın zamanda konfigüratöre girdiğimde bunlar eklenebiliyordu; ama şu an otomobil piyasası bildiğiniz OHAL'de olduğu için böyle araçlar sipariş edilebiliyor mu ne zaman geliyor gelince fiyat ne olur bilemiyorum.
 

listeye eklemediğim araçlardan mazda cx-5 donanımıyla dikkatimi çekiyor. mazda önceki 3'ün sedanını istanbul park'ta sürdüğümden beri sempati duyduğum bir marka. cx-5'te de ön koltuk ısıtma, soğutma, arka koltuk ısıtma, elektrikli ön koltuklar, elektrikli bagaj, adaptif, şerit takip, kör nokta gibi donanımlarıyla dikkatimi çekiyor, tasarım olarak da çok beğeniyorum ama şimdi cx-60 plugin hybrid yeni nesil iç mekanıyla geleceği için ve daha da önemlisi motor-performans sebebiyle bırakıyorum. bir ara müsait olunca test sürüşü yaparım.

test sürüşü demişken bugün volvo'ya giderek c40 elektrikli suv coupe'yle test sürüşü yaptım. iç mekan sade ve her şey yerli yerinde, donanım olarak da iyi ama birincisi iç mekanda havalandırma çıkışları başta olmak üzere tasarımı eskimiş geliyor ikincisi bilgi eğlence sistemi de epey eski ve kullanıcılar sorunlu olduğundan bahsediyor.

araçta tek pedal kullanım var ancak bazı elektrikli araçlarda olduğu gibi vites kulakçığıyla rejenerasyon artırma-azaltma yok. kullandığım single motordu ve tek ayak kullanımında tamamen duruyordu, pedal tepkileri güzel, direksiyonun hafif-ağır olmak üzere iki ayarı var.

şarj mevzu ise ilginç; 450km'ye kadar dedikleri aracın şarjı %73'tü ve kalan menzili 180 küsur km gösteriyordu.

yalnız şöyle bir şey var önceki leon'larımda daha üst segment bir araçla test sürüşü yapınca aracın tokluğu beni etkiler ve çok imrenirdim. bu golf'te nasıl bir şeytan tüyü varsa sırf parayı bağlamış (yatırım mevzuları) olmak için bile olsa daha üst sınıf bir araca geçeyim diyorum ama test sürüşünde araçları beğenir gibi olsam da golf'e geçince "aradaki farka kesinlikle değmez" diyorum. ne biçim bir araba bu.

bu arada görevli aracın 1600kg olduğunu söyledi ben de nasıl olur diye şaşırdım gelince baktım 2 ton'luk araca 1600kg diyormuş.
 

Geri
Üst Alt