VAG Ali Delen Mağduriyetim


Arkadaşlar öncelikle bir esnaf ile şahsen ticaret yapmadıysanız Gooogle'da veya farklı bir sosyal mecrada olumlu veya olumsuz yorum yazılmaması gerektiğini düşünüyorum. Forum bir destek platformu ve her türlü mağduriyetin de olumlu durumunda paylaşılması önemli ancak aceleci davranıp yanlış bir iş de yapmayalım derim.  Yarın burada yazılan durum kişişler arasında çözüme kavuşur, beklemediğimiz bir yöne gider o yazılanlar hata olur.

Ali Delen'i yıllar önce eski dükkanından beri tanırım, bir çok arkadaşımı, firmayı yönlendirdim, kendi arabama da işlem yaptırdım. "Ben" bir sorunla karşılaşanı duymadığım gibi bir çok hatalı işi düzelttiğini, çalışmaz hale gelen beyin arızası veren aracı toparladığını "şahsen" biliyorum. 

Necati Usta'yı da bir çok platformda duydum, yazıştım ancak şahsen çalışmadığım için sadece emeğine saygı duyarım, ne kıyaslama ne de yorum yapmam doğru olmaz. 

Ali Delen, Ankara Aydoğanlar'a teknik destek verir, taktığı ürünler servis tarafından teyit edilirse garantiyi de bozmazlar çünkü çoğunlukla o tür montajları servis doğru düzgün yapamadığından zaten kendisine yönlendiriyor. Orijinal ürün dışında ürün satmaz/monte etmez. Örneğin Tayvan malı led far, kayar sinyal vs satmaz, takmaz. Koltuk ısıtma işi yapmaz vs... Bu tür montajların daima elektrik sisteminde sıkıntı yaratma ihtimali var, yapılan başka biri işi bozabileceğinden kendi fikri olarak bu işlere girmiyor.

Söylediklerim yanlış anlaşılmasın, ben yaşadıklarım nispetinde bilgi veriyorum. Başka arkadaşlarımızın yaşadıkları için üzüldüm ancak olayın teknik kısmına hakim olmadan yorum yapmayı kendi açımdan doğru bulmuyorum. Burada zaman zaman şöyle bir durum yaşanabiliyor; bir retrofit uygulama yapılırken sadece o durumu çözecek en ekonomik uygulama yapılıyor ancak bir sonraki adımda düşünülen ilave geliştirmeler konuşulmadıysa (Örneğin ACC eklenmesi) sıra o işe geldiğinde donanımın tekrar revize edilmesi gerekebiliyor. O yüzden tavsiyem ileride düşündüklerinizi de aktarıp komple bir çözüme odaklanmanız veya parça parça ilerlenecekse Gateway gibi kritik parçaları iyice netleştirmeniz. Yine belirtmek istiyorum yukarıdaki olay özelinde değil genel yazıyorum. 

Tanışık olmamıza rağmen benim de mesajlarıma genel oalrak  dönmüyor veya çok geç dönüyor. Atolyede 1-2 saat geçirirseniz telefonunun hiç durmadığını görürüsünüz. Bir yandan çalışıp bir yandan telefonlara cevap verdiğinden muhtemelen mesajlara bakmıyor. bu konuyu sorduğumda arayan veya mesaj atanların çok büyük bir kısmının sadece fiyat aldığını, iş yaptırmak isteyenin zaten dükkana geldiğini söylemişti. Bir yerden sonra cevap vermeye yetişemiyorum işimi gücümü bölmek zorunda kalıyorum o zaman da bekleyen müşteriye ayıp oluyor demişti. Ben de bu konuda bir asistan işe almasını önermiştim. Arka planı bilin diye anlatıyorum. 

Ben kendisine hayalet gösterge ve yeni nesil medya ünitesi taktırmıştım (modelini hatırlamıyorum) , ünite Türkçe menü kullanılınca hayalet ekranı durup durup Çince'ye çeviriyordu, "ister bekle yazılım düzeltmesi çıksın ister eski cihazını takalım" dedi ve söktüğü hiç bir parçayı da almadı, hepsini kutulayıp bana teslim etti.

Temel olarak benim için kritik olan bu tür işlemlerde elektrik tesisatının zarar ve işlem görmemesi. Ali Delen'in hiç bir montajında kablo kesilmez/eklenmez. Tüm parçalar orijinal yedek parçadır ve soket sokete işlem yapılır. Adamın kendi çalışma şekli böyle, istesenizde başka türlüsünü yapmıyor. Israr üzerine bu şekilde yapacağı iş olursa da hiç bir şekilde garanti vermiyor. 

İşin garibi yukarıda yaşananları okuyunca müşteriye nasıl kazık atabilirim tarzı bir esnaf profili çizilmişken ben ve yönlendirdiğim bir çok arkadaşım (Şaşmaz'da da bir çok tanıdığım dükkan ona yönlendiriyor) "iyi ki ona gitmişiz  bizi bir sürü gereksiz parça değişikliğinden kurtardı" diyor. 

Yazılanlar üzücü ve umarım münferit olarak denk gelmiş durumlardır. Bu kadar popüler ve Ankara dışında da bilinen bir esanafın bu şekilde davranması tuhaf geldi. 

Magduruiyet giderilirse yorumlari geri cekeriz, böyle bir durumda yorumlari silmemiz gerekir ama yaptigi isi düzeltecegini zannetmiyorum, umarim yanilirim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Ali Delen sağolsun gittiğimde o zamanlar altında çalışan elemanı ile 400 liraya sürüş profili seçimi retrofitine anlaşmıştık. Tüm gün çalıştılar. Beceremediler. Üstüne 400 lira pra aldılar haftaya tamamlayacağız diye.

Bir ay sonra ne telefonu açan ne de dikkate alan vardı. Sağolsunlar güzel oturmuşlardı içime. Detaylı olarak başıma geleni yazmıştım foruma.

2 yıl sonra ender elektronikte 20dk da halledildi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ack937 Hocam merak etmeyin acc ve şerit takip kalibrasyonunu serviste yaptırabilirsiniz.

Bu işte önemli olan iyi bir yere yaptırıp bir sorun olunca destek alabilmektir. Ben acc yi yapalı 3 hafta oldu radarı takamadıkları için kalibrasyon uçuyor. Oluyor böyle şeyler önemli olan destek ne zaman arasam gel bi bakalım diyorlar.

Orjinalde olsa tadından yenmez ama işte türkiye paketi araçlar. Yeni gelen araçlarda güvenlik ve bazı opsiyonlar standart hale geliyor ama diğer kısımdan kısıyorlar. Yine de fikrinize saygı duyup katılıyorum :)

 
@agacmalzeme geçmiş olsun hocam, her insan gibi ustalarin da karakterlisi, karaktersizi var. Bir daha yaşamamaniz dileğiyle.. 

@Mobydick Yorumunuz hiç inandırıcı değil, yetkili servis dışında takilan bir parçayi servis kabul edecek, garantiyi bozmayacak?? Kurumsal firmalarda süreç böyle işlemez. 

 
Değerli Arkadaşlar, 

Bir kişi yaşamış olduğu olay anlatılmış, birçoğumuz ilgili kişiyi de tanımıyor olabilir.

Fakat, 20 yıl farklı marka araçtan sonra 6 ay süre önce VW marka serüvenine katıldım. sizlerin de bilgiliği gibi ister istemez gizli özellik- geri görüş vs. VAGCOM işlemlerine dahil olmak zorundasınız.

Yaptığım araştırmalar, edindiğim tecrübeler ve sağlamış olduğum görüşmeler sonucu, bu işleri yapan kişilerin çoğunluğunun tam bilgi paylaşımı yapmayan, aracınızdan çıkan parçayı geri vermeyen vb. kişilerin çemberi içerisinde.

Bu işlemleri yapan tüm kişileri zan altında bırakamayız, forumda bu işlemi yapan ve tüm detaylarına kadar anlatan arkadaşımız var.(Sayın Tuna Bey - forjust1day) Bana uzak olduğu için kendisine işlemleri yaptıramadım o ayrı bir konu. 

Fakat servisler dahi bu kişilere yönlendirme yapıyor, nasıl bir ilişki içindeler siz düşünün.

Basit örnek olarak, Orijinal sertifikalı APP Connnet açılımı için sadece ünitenin gönderilmesinin yerli olduğu şaseye gerek olmadığını bildirende var, araca cihaz bağlanmadan şase numarası alınmadan kesinlikle yapılamaz diyen kişiler de var.

Ayrıca bu yazdıklarımız Türkiye için VAGCOM işi yapanlar biri birini tanıdıkları için hızlı bir şekilde yayılmış ve hepsinin bilgisi olmuştur.

Bazıları Ticari olarak kendi aralarında çatışma için de, işte o kişiye denk gelirseniz diğer kişinin size nasıl fırıldaklar çevirdiğini siz sormasanız a söyleyecektir.

işini gerçek anlamı ile yapan kimseyi kötüleme hakkımızda yok.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Mobydick Yazımı okuyup yorum yazdığınız teşekkür ederim. Tabiki her esnafın her müşteriye tavrı aynı olmuyor kimisinin ürünü çalışıyor çok memnun kimisininde ürünü arızalanıyor destek alamıyor sorun yaşıyor. mevzu bahis kişi araca parçaları takarken tüm soruları yanıtlıyor ilgileniyor fakat sorunlar olduğunda bu güleryüz ve samimiyet farklı ilişkilere dönüyor. 

Yorumlarda yazdığım gibi arkadaş ile herhangi bir küfürleşme kötü söz söyleme hakaret herhangi bir durum olmadı, kendisine hırsız dolandırıcı gibi bir söz ile karalama başlatmadım sadece başımdan geçen olayları anlatıp forumda bu iş yerinden hizmet alacak arkadaşları bu konularda dikkatli olmalarını istedim. Bu iş yeriyle alakalı olumsuz hizmet alan arkadaşların başından geçenleri belirtmelerini istedim fakat herkes bu arkadaşa olumsuz yorum yapsın gibi bir şey söylemedim söylememde ahlakımıza uymaz. Yapan arkadaşlarada birşey diyemem. 

Karşı tarafı dinlesek oda diyecekki %100 müşteri haksız ama ben başımdan geçenleri başka insanların benim tecrübelerimden faydalanması için yazdım. Arkadaşı gerekli yerlere şikayet ettim kendiside durumdan haberdardır, kendisinden 1100 tl paramı ve orjinal getway ünitemi talep ettim, kameranın düzgün çalışmadığını söyledim oda yapmayacağını söyledi gerisi ona kalmış tabiki. 

 
@metinkar Kesinlikle katılıyorum zaten belirttim gibi eğer bu kişiyle ilgili başından olumsuz ve mağduriyeti olan arkadaşların durumları belirtmesi etik olacaktır. Öteki türlü karalama gibi olur dikkat etmemiz gerek.

 
@GodThread ACC ile ilgili bende problem yaşıyorum her seferinde gidiyorum ve necati usta üşenmeden tekrar kalibrasyon yapıyor fakat boş bir vaktini tercih ediyorumki işlerini çok aksatmayayım. En son yaptığımız kalibrasyon olacak sanırım, bu işler biraz uğraştırıcı sabır etmek gerek.

 
@agacmalzeme geçmiş olsun hocam, her insan gibi ustalarin da karakterlisi, karaktersizi var. Bir daha yaşamamaniz dileğiyle.. 

@Mobydick Yorumunuz hiç inandırıcı değil, yetkili servis dışında takilan bir parçayi servis kabul edecek, garantiyi bozmayacak?? Kurumsal firmalarda süreç böyle işlemez. 
Bu udurm sadece adını belirttiğim servis için geçerli çünkü kendileri de bu tür montaj işlerini Ali Delen'e yaptırıyorlar, kendi aralarında anlaşmışlar demek ki. İnannıp inanmamak size kalmış ben bizzat yaşadığımı yazdım. Aynı servis faturasını götürürseniz kendi motor yağınızı kullandırtıyor, diğer servisler buna da izin vermiyor.

 
@Mobydick Yazımı okuyup yorum yazdığınız teşekkür ederim. Tabiki her esnafın her müşteriye tavrı aynı olmuyor kimisinin ürünü çalışıyor çok memnun kimisininde ürünü arızalanıyor destek alamıyor sorun yaşıyor. mevzu bahis kişi araca parçaları takarken tüm soruları yanıtlıyor ilgileniyor fakat sorunlar olduğunda bu güleryüz ve samimiyet farklı ilişkilere dönüyor. 

Yorumlarda yazdığım gibi arkadaş ile herhangi bir küfürleşme kötü söz söyleme hakaret herhangi bir durum olmadı, kendisine hırsız dolandırıcı gibi bir söz ile karalama başlatmadım sadece başımdan geçen olayları anlatıp forumda bu iş yerinden hizmet alacak arkadaşları bu konularda dikkatli olmalarını istedim. Bu iş yeriyle alakalı olumsuz hizmet alan arkadaşların başından geçenleri belirtmelerini istedim fakat herkes bu arkadaşa olumsuz yorum yapsın gibi bir şey söylemedim söylememde ahlakımıza uymaz. Yapan arkadaşlarada birşey diyemem. 

Karşı tarafı dinlesek oda diyecekki %100 müşteri haksız ama ben başımdan geçenleri başka insanların benim tecrübelerimden faydalanması için yazdım. Arkadaşı gerekli yerlere şikayet ettim kendiside durumdan haberdardır, kendisinden 1100 tl paramı ve orjinal getway ünitemi talep ettim, kameranın düzgün çalışmadığını söyledim oda yapmayacağını söyledi gerisi ona kalmış tabiki. 
Bence de yazdıklarınızda bir sıkıntı veya hata yok, başınızdan geçeni anlatmışsınız. Ben diğer tepkileri (hiçbir şekilde kendisi ile muhattab olmamış, ticaret yapmamış kişiler için belirtiyorum) biraz acele buldum, onu belirttim.

 
Hocam geçmiş olsun, yaşadıklarınıza sizin adınıza üzüldüm, arkadaş temiz bir dayağı hak etmiş. Ankara'da bu konularda Necati ustadan şaşmamak lazım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@agacmalzemearkadaşım umarım işiniz çözülür, bir daha bu şekilde tatsız bir sorunla karşılaşmazsınız.
Ne yazık ki bir ustaya 1000 kişi gider ama hepsi aynı memnuniyetle oradan geri dönmez. Oluyor böyle şeyler, gülü seven dikenine katlanıyor. Şimdiye kadar bende çok uygulama yaptım aracım midlineplus olduğu için.
Aranızda yeniyim aracımıda yeni aldım. Konulara hiç vakıf değil iken buradan okuya okuya netten araştıra araştıra bişeyler yapmak istedim. Ozamanlar kafamda ne yaparsam yapayım ama işini iyi yapan bir yerde yaptırayım fikri hakimdi. Maddiyat ikinci plandaydı. Hiç bir zaman ucuza kaçıp  gerek parçalardan gerekse ustalıktan  başıma daha sonra huzursuz iş açmayayım dedim. İlerleyen süreçte @CemKabimizin ACC setini ''ender elektronikte montajı yapılacak'' ilanını  okuyunca, forum öncesi zaten aklımdaki tüm işleri Ender de yaptırmayı düşünmüştüm. Bu karşılaşma tuzu biberi oldu.
daha sonrasında gateway vs.. şusu busu değişecek diyerek @zulalyolabimizle diyaloğa girdim. Bir dünya uygulama yaptı kendisi. Şu ana kadar hiç bir sorunla karşılaşmadım. Olur ya insanlık hali bir sorunla karşılaşsak bile ne bugüne kadar uygulama için yardım aldığım ne Cem abi,ne Zülal abi nede @forjust1dayTuna abi kurumsal olarakta Ender elektronik olsun hiçbiri yardımını esirgemezlik yapmadılar ve inanıyorum ki yapmayacaktır. Allah hepsinden razı olsun  işleri güçleri rast gitsin.

 
Çok Geçmiş olsun hocam. 

 


Geri
Üst Alt