Golf 7 => BMW 3.20iED


@Kingslayer Hocam bir de aracı doldurmaya kalkayım derseniz asıl sorun burada başlıyor. Sadece hız sabitleyici düğme-kablo seti 2500 TL, carplayli nbt ekran taktırayım deseniz 10.000 TL ve ikinci el. M direksiyon yine ikinci el 5000 TL'den başlıyor. Hayalet ekran orjinal sıfırı 10.000 TL. Daha şerit takip olayına falan hiç girmiyorum. 

Kısacası retrofit düşünüyorsanız iyi bir bütçe lazım. Ya da sınırları zorlayıp 40. yıl paket alıp keyfinize bakacaksınız :)  o da 400 bin TL'den aşağı yok maalesef. 
Kesinlikle katılıyorum bu yoruma. Hocam eğer alıcaksanız bmw temiz bulup 40. yıldan alabiliyorsanız alın yoksa boşverin, benim arkadaşımda 3.20i 40.yıl var gerçekten çok farklı bi havası aracın mekanik olan el frenine rağmen :) Ama boş kasaya da bindim sadece bixenon far ve geri görüş var diğer kısımlar çöp kendi aracımı arar oldum binince.

Tavsiyem bmw f30 alıyorsanız kesinlikle dolu olan bi f30 alın. Ön park sensörü olmayan koltuk ısıtması katlanır aynası olmayan özellikle nbtsi olmayan bi aracı almayın yoksa aldıktan sonra yapmak isterseniz cebinizde para kalmaz :)

 

@GodThread hocam katılıyorum haklısınız ama benim yapım gereği aracın donanımı neyse ona devam ederim büyük değişiklik yapacağımı sanmıyorum :) . Halı hazırda bindiğim arabada far sensörü ve yağmur sensörü bile yok :D  

Golf özellikle motor ve şanzıman olarak beni mutlu etmiyor esas sebebi hem motor şanzıman hem de sedan araç olması. 

Tabiri caizse arabadaki donanımları kullanamıyorum bile Bluetooth var bi kere bile açmadım :D

 
Önceki mesajlarda araçla ilgili bir çok detay bilgi verilmiş. Ben de önce golf7 highline ve sıfır leon fr tecrübesinden sonra 2019 Mart ayında makyajlı kasa bmw 3.20ied’ye geçiş yaptım ve hala kullanıyorum. Malum bu araçlar hertürlü olumsuz kullanıma maruz bırakıldığı için, alırken önemli olan mümkünse az el değiştirmiş, servis kayıtları olan, düzgün bir kullanıcıdan, düzgün kullanılmış bir araç bulmak. Bunlar bir araya geldikten sonra çok sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. Vag grubundan geçince ilk olarak el freni dahil olmak üzere günlük kullanımda golfte çok daha pratik olan bazı özelliklerin eksikliği yadırgansa da verdiği sürüş hissiyatı, keyfi bunları bir süre sonra unutturuyor.

 
@gkhn Hocam haklısınız zaten bende aile aracı olarak kullanacağım için servis kayıtlı hor kullanılmamış bi araç tercihim olacak. 

@mbonat @gkhn Ek olarak, daha önceki mesajlarda @Holigan sag olsunlar belirtmiş ama yine size ise bazında sorayım golften sonra aracın rüzgar sesi, yalıtımı nasıl acaba? Birde bu golfte olan burç gıcırtı sorunu yine bu araçta da var mi dikkatinizi cekti mi acaba? Ben kısa süreli kullandim ama uzun süreli tecrübeler daha önemli. 

-Diğer sorum ise bagaj yükleme eşigi sizce yeterli mi? Yani bebek arabası vs için sıkıntı yaratacak durum var midir? 

-Lastik olarak ta 205-55-16 kullananız var mi acaba özellikle kışlık lastiklerde (yüksek km ve hız yapmayacak)? 

-Kısa süreli sürüş tecrübemde özellikle virajlara girerken bayağı tedirgin oldum (ilk arkadan itiş araba sürüşüm olduğu için). Özellikle kışın çok sıkıntı yaratır mi? Sizin tecrübeleriniz nasıl bu konuda? 
 

 
Selamlar, 177bg olan dizel bmwerde triger zinciri ve yag pompasi kronik sorundu. Maliyeti oldukca yuksek bir ariza cunku bu arizanin sonucunda sandik motor takmak gerekiyordu, ayrica triger zinciri motorun arka tarafinda oldugundan ariza yapmadan zinciri degistirmek bile 10k tl civarinda tutuyordu duzgun servislerde. 184luk motorda triger one alindi, her ne kadar bir onceki nesildeki sorun kadar cok olmasada genede bazi araclarda triger ve pompa arizasi oluyor bu nesildede. Inceleyin BMW 320d ilanlarini 2013 modele kadar her 10 arabada bir sandik motor koyulmustur yazani mutlaka gorursunuz. F30da dedigim gibi bu ariza azalsada bitmedi. 

Alacaksaniz bakimlari zamaninda yapilmis ve yuksek kmlerde olmayan bir arac bulup her daim kosenizde bir 20k tl bu arac icin bekletin.

Hor kullanilmis bir BMW sizi hayattan sogutur iyi arastirin.

Nacizane tavsiyem Arteon da bakabilirsiniz.

 
@KingslayerHocam benim golfü satma sebebim otomatik şanzumanlı bir araca geçmek ve çocuk doğduktan sonra daha büyük bir bagaja ihtiyaç duymamızdı. 

-Bagaj hacmi 480 lt. Oldukça geniş. Bebek arabası, oyuncak vs. koymak sorun olmuyor. Tabii ki bir liftback araç olsa yükleme çok daha kolay olurdu ama yine de sorun olmuyor. 

-F30'ların orijinal lastik ölçüleri 16" için 205/60/16, 17 için 225/50/17, 18 için 225/45/18 (m sportlarda ön arka ebatları farklı) Bu ebatlar dışına çıkmamanız iyi olur. Ben yaz kış 17" lastik kullanıyorum, tabii ki kışın 16" takmak hem balans açısından hem de maliyet açısından daha mantıklı olur. 

-Arkadan itişin emanet araçla değişik gelmesi çok normal. Kendi aracınızı alınca kapalı bir yolda ufak tefek alıştırmalar yapar, çabuk alışırsınız. Kış şartlarında herhangi bir dezavantajını görmedim açıkçası, iyi bir kış lastiği ve sakin kullanımda sıkıntı yaşamazsınız. Tabii ki yoğun karda azıcık gaza yüklenseniz arkayı kaybediyorsunuz, önden çekişe göre handikaplı ama dediğim gibi gaza yüklenmediğinizde sorun olmayacaktır. 

 
[mention=1092]gkhn[/mention] Hocam haklısınız zaten bende aile aracı olarak kullanacağım için servis kayıtlı hor kullanılmamış bi araç tercihim olacak. 
[mention=5502]mbonat[/mention] [mention=1092]gkhn[/mention] Ek olarak, daha önceki mesajlarda [mention=4683]Holigan[/mention] sag olsunlar belirtmiş ama yine size ise bazında sorayım golften sonra aracın rüzgar sesi, yalıtımı nasıl acaba? Birde bu golfte olan burç gıcırtı sorunu yine bu araçta da var mi dikkatinizi cekti mi acaba? Ben kısa süreli kullandim ama uzun süreli tecrübeler daha önemli. 
-Diğer sorum ise bagaj yükleme eşigi sizce yeterli mi? Yani bebek arabası vs için sıkıntı yaratacak durum var midir? 
-Lastik olarak ta 205-55-16 kullananız var mi acaba özellikle kışlık lastiklerde (yüksek km ve hız yapmayacak)? 
-Kısa süreli sürüş tecrübemde özellikle virajlara girerken bayağı tedirgin oldum (ilk arkadan itiş araba sürüşüm olduğu için). Özellikle kışın çok sıkıntı yaratır mi? Sizin tecrübeleriniz nasıl bu konuda? 
 
 
- Rüzgar sesi ve yalıtım konusunda bence zayıf. Belki premium araç ve marka algısından kaynaklı daha iyisini beklediğimiz için durum böyle. Kaymak asfaltta sıkıntı yok ancak biraz pütürlü ve kalitesiz asfaltta runflat lastikler normalden daha fazla gürültü uğultu yapıyor. Yine rft’den kaynaklı özellikle ağır tonajlı araçların bozduğu yollarda, lastik sizin isteminiz dışında yol izini takip ediyor. Süspansiyon konforu 225-50-17 rft lastiğe rağmen bence başarılı. Rft’nin bazı olumsuzlukları ve fiyatının yüksek olmasından kaynaklı normal lastiğe dönüş yapan bir çok kullanıcı var.
-Ön takım ve alttan gelen herhangi bir ses yok. Her zaman olmasa da arada ufak tefek trim sesi mevcut.

- Bagaj yükleme eşiği bence Yüksek değil, bir sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum.
- Yakıt tüketimi şehiriçi normal kullanımda, çok aşırı dur kalk trafiğe girmezseniz 8-8.5 lt civarında, uzun yolda kullanıma bağlı olarak ekonomi yaparsanız 5-5.5, ortalama kullanımda 6.0 litre yakıyor.
a6bd7df5ba20ecac3c5d4fd38f05ee9b.jpg



5046eee7a6082c746df41f029cde5693.jpg
 
Yalıtım olarak ben bir sıkıntı görmedim daha sessiz veya daha sesli diyemem arada uçuk bir fark hissetmedim . 
Biz 19 jant ve eibach 5 lik yaylarla kullanıyoruz bu haliyle stock 18 inç jantlı leon frdan yumuşak . Aracı alırsanız tavsiyem rftleri iptal etmeniz hem yol sesi hemde komfor açısından çok yararlı olur . 
Yol tutuşa gelince Dtc sistemini kapatmazsanız bir problem olacağını sanmıyorum.   Biz büyük ebat lastik ve spor yayla kullandığımız için baya yol tutuyor araç.  
Trim sesi olarak hiçbir sorunumuz yok .
Bagaj konusuna gelince golfe göre genişlik olarak dar fakat uzunluk olarak daha büyük bir bagaja sahip . 

 
@gembad hocam öneriniz için çok teşekkürler ama kesinlikle VW düşünmüyorum artık. Ama sandık motorda çok okudum gerçekten bilgilendirmeniz için teşekkürler bende sizin dediğiniz gibi kenarda 15-20k TL bırakmayı düşünüyorum. 

@Holigan Haklı yorumlarınız için teşekkürler hocam 🙏

@gkhn Hocam lastik konusundaki tavsiyelerinizi kesinlikle dikkate alacağım. Aracın vermiş olduğu zevk o kadar yüksek ki benzini düşünmez oldum açıkçası :)  

@mbonat Hocam mesela geniş olan çocuk arabasını dikine sokup içerde çevirsek olur sanırım yani insallah olur sanırım ilk is runflat iptali ve yumuşak hamurlu lastik almak olacak 

 
benimde bi dönem niyeti bozup araştırdığım bi model idi 320i ed.  direk 40. yıl olanlarına baktım . çevremde hep "alıyorsan 40. yıl al yoksa alma "  diyorlardı. ama baktım benim aracı 200 civarına satsam bi o kadar daha eklemem gerekiyor.  bide bunların 100.000 den sonra gibi ağır bakımları varmış , maliyeti "şahin doğan parası" :)  ...  üzüle üzüle bi F30 BMW 320i ed sahibi olamadan göçüp gidecez diye geçirdim içimden :)  ...

 peki arkadaşlar farklı bişey sorsam , arkadan itişli keyifli bi motora sahip 320ied muadili bi mercedes önerirmisiniz. illa spor ruhlu olmasın , arkadan itişili konforlu ve keyifli de olur ...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@gokayozyer Hocam Golf sonrası premium D segment geçmek maddi olarak gerçekten çok zor bende zorlanacağım sanırım. Umarım iyi olur ama kesinlikle 3.20iED sürmeden olmaz diyorum. Sonrası sanırım biraz daha yaşlanınca Mercedes E serisine geçiş olur :D  

Hocam şahsen arkadan itiş başka alacaksanız Mercedes bakın derim ama oda E den başlıyor :( .

3.20ied düşüncesi öncesinde konfor ve arkadan itiş düşüncem bi ara W211 kasa E serisi idi. Gerçekten 2006 model arabada yok yok süper ve konfor üst seviye en prestijli Mercedes modeli bence. 

 

@gokayozyer Hocam Golf sonrası premium D segment geçmek maddi olarak gerçekten çok zor bende zorlanacağım sanırım. Umarım iyi olur ama kesinlikle 3.20iED sürmeden olmaz diyorum. Sonrası sanırım biraz daha yaşlanınca Mercedes E serisine geçiş olur :D  

Hocam şahsen arkadan itiş başka alacaksanız Mercedes bakın derim ama oda E den başlıyor :( .

3.20ied düşüncesi öncesinde konfor ve arkadan itiş düşüncem bi ara W211 kasa E serisi idi. Gerçekten 2006 model arabada yok yok süper ve konfor üst seviye en prestijli Mercedes modeli bence. 
kesinlikle çok pahallıya geliyor. otomotiv piyasası zaten toz duman oldu hiç kımıldamamak daha akıllıca. şimdi siz konuyu açınca benide bi kaşıntı tuttu :)  her gördüğümde  aklım bi gidip geliyor. konu konuyu açıyor ama ben 4 sersini de çok beğeniyorum . ne 3'e benziyor ne 5'e. şişkin çamurlukları daha yayvan duruşu ayrı güzel.  ona da,  garibim 136 bg motor takmışlar dalga geçer gibi..   avrupada değiizki bi m3 veya  m4 çeksek altımıza, vursak kırbacı vursak kırbacı  :lol: ..

e serisi konusunda haklısınız mercedes e'den başlar diye boşuna söylemiyorlar.  geçen bi sürücü kursunun eğitmeni ile ayak üstü sohbet ettim. nasıl bu a serisi diye sordum. "mercedes amblemli clio" dedi adam iyimi !!!  bi ara GLA serisine bakındım.  büyük ızgarası , hafif yerden yüksekliği, arkadan sportif duruşu oldukça cezbedici, tabi sıfır alamayacam 2. el kovalayacaz ama dizelleri 105 bg. şaka gibi.  1.4 tsı 'dan sonra gitmez gibi geldi bana. 

konu uzar gider allah gönlüne göre versin dostum ,

ne kadar para o kadar çokomel.. :)

para çokomel , para çokomel..  :lol:

 

Geri
Üst Alt