ANKET- Neden dizel neden benzin?


Kimde dizel kimde benzinli var?

  • Dizel

    Kullanılan: 41 25.2%
  • Benzin

    Kullanılan: 120 73.6%
  • Tüp taktım

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Dizel aldım pişmanım

    Kullanılan: 2 1.2%
  • Benzinli aldım pişmanım

    Kullanılan: 4 2.5%

  • Kullanılan toplam oy
    163
Artik en dandik petrollerde bile euro dizel satma zorunluluğu var. Ancak kacak satan yerlerden almaniz gerekir ki sahsen ben ordan benzin bile almam.

Suan dizelle sehir ici 6 lt ortalamam var kisa mesafede. Hemen hemen ayni guzergahta arkadasin 1.2 tsi i 9-9.8 gibi seyrediyor. Sıkışık trafik. Dizelle bas basabildigin kadar 7-8 i gecmez. Benzinli aracla dip gaz giderseniz 10 u rahatlikla geciyor.

Murat hocamin @maniax  guzergahinda benzinli ideal soyleki cevre yolu yada duble yola cikip 4. Vitesin ustundeki viteslerde cruze ile giderseniz benzinli cok verimli. Eger benim gibi sıkışık trafikte dur kalk, birde arabanin tadini cikara cikara gazlayarak giden birisi iseniz, hem cebiniz hemde gonul rahatligi ile basmak icin de ben dizeli sectim.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Bir konuda aydınlanmaya ihtiyaç duyuyorum;

Olaya sadece ekonomik boyuttan bakan arkadaşların çoğu yılda belirli bir mesafe (15 - 20 Bin KM) yapılmadıkça dizel almak gereksiz diyor, bunu da dizel aracın fiyatının C segment bir araç için ortalama 10 Bin TL pahalı olmasına bağlıyorlar anladığım kadarıyla!

Benim anlayamadığım, bu aracı dizel olduğu için pahalı satın alanlar, aracı 2. el satmaya kalktığında benzinli ile aynı fiyatı mı istiyorlar? Ya da örneklendirelim; 70 Bin TL'ye sıfır benzinli araç almış birisi 3 yıl sonra diyelim ki (kazasız - değişensiz vs) 30 Bin KM'deki aracına 55.000 TL isterken, aynı koşullarda 80 Bin TL'ye dizel araç almış ve aynı koşullarda sürüp 3 yıl sonra satarken 65 Bin TL istemeyip o da mı 55 Bin istiyor, bu nedenle mi yılda 20 Bin yapmalı diye bakılıyor?

Yılda 5 Bin KM bile yapılsa, aynı marka ve model araç için konuşuyorum ve aynı sürüş tarzıyla, dizelde (karma olarak ortalama 5,5 L/100 KM) yıllık  950 TL, aynı koşullarda benzinde ise yıllık (karma 7 L/100 KM) 1.500 TL yakıt gideri olacaktır. Aradaki fark 550 TL, bu rakam için dizelin gürültüsü, kışın performansı vs çekilmez deniyorsa burada zaten konforu konuşmuyoruz, sadece ekonomik değerlendirme açısından bakıyoruz. (Ayrıca dizeli çekmek için kaç Lira kar etmek gerekir, bu kişiye göre değişir zaten)

Yılda 10 Bin yapılsa ve 4 sene kullanılsa 4.400 TL fark ortaya çıkıyor, bu rakam mı beğenilmiyor mesela? Hangi ekonomik hesapla yılda 15-20 Bin Km yapılması gerektiğini birisi açıklarsa mutlu olacağım cidden.

Ha bunu eğer aracın kaskosu primi daha pahalı diye düşünüyorlarsa aracın da kasko değeri ona göre değil mi, Allah korusun dizelde araç perte ayrılsa 10 Bin TL düşük mü ödenecek?

Yıllık MTV açısından bakan da oluyor bazen, kardeşim 1.300 CC dizel araç yok mu piyasada? Ya tüm benzinli araçlar 1.200 motor mu?

Kaldı ki şu var, yılda 30 Bin KM yapsa ve 7 yıl kullansa 200 Bin KM'yi devirecek araç. Bu kilometredeki hangi araca daha sempatik bakarsınız, dizel mi benzinli mi?

Konuya ekonomik yaklaşmayanlara hiçbir sözüm yok, gürültüsünü sevmiyordur, ya da performansını, kışın motorun geç ısınmasını vs hepsini anlarım.

Bu arada ben de aracı benzinli aldım, hem dizel hem DSG bütçemiz yetmedi maalesef.

 
@GG hocam burda bi arkadaş Çok güzel hesaplamıştı aradaki fiyat farkının benzinli araca oranla kaç yıl sonra aynı miktara geldiğini o hesaba ben de inanmıştım ondan dolayı alırken benzinli tercih ettim hele krediyle araba alınıyorsa 10.000 tl fark ve üstüne gelecek olan faizle beraber 14.000 olacaktır bence gereksiz bir macera olur ben şuan 1.4 benzinli aldım şu anda araç yeni olmasına rağmen şehir içi ortalama tüketim 6.3 yani araç biraz daha açılırsa yarım litre daha az aldığını düşünürsek ki en kötü ihtimalle 7 litre bile olsa beş sene sonra 10.000 tl kafa kafaya geliyor Ve benim gibi araçtan beş sene sonra Sıkılacağınız garanti ise ve değiştirecekseniz hiç gereği yok ayrıca dizel araçlar satılırken kilometre problemi ile karşı karşıya kalıyor fakat benzinli arabada ikinci elde hiç böyle bir sıkıntı yok gerisi sizin bütçenize kalmış bir Olay.. Benim bulunduğum şehirde de trafik bayağı sıkışık Buda en son notumu olsun :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@muslumbingollu

Benin anlayamadığım neden aynı fiyata denk getirilmeye çalışılıyor? Aynı temizlikte ve aynı KM yapmış benzinli ve dizel araç aynı fiyata mı satılıyor? Alırken 10 Bin TL farklı da satarken aynı fiyat mı?

Yaklaşık 6 ay boyunca ikinci el araç baktım. Golf için konuşalım hatta bu durumu, dizel bir Golf nasıl sıfır fiyatında farklıysa ikinci elde satılırken de daha pahalı. Opel, Ford, Audi, Renault, Peugeot hepsi için geçerli bu durum.

Adam aracı alıp hurdaya çıkarana kadar binecekse anlarım, ama sanki sıfır alınırken dizel için fazladan ödenen fark çöpe atılıyormuş gibi bir düşünce var, hayır hocam satarken de üzerine koyuyorsun, çok net.

 
muslumbingollu dedi:
@GG hocam burda bi arkadaş Çok güzel hesaplamıştı aradaki fiyat farkının benzinli araca oranla kaç yıl sonra aynı miktara geldiğini o hesaba ben de inanmıştım ondan dolayı alırken benzinli tercih ettim hele krediyle araba alınıyorsa 10.000 tl fark ve üstüne gelecek olan faizle beraber 14.000 olacaktır bence gereksiz bir macera olur ben şuan 1.4 benzinli aldım şu anda araç yeni olmasına rağmen şehir içi ortalama tüketim 6.3 yani araç biraz daha açılırsa yarım litre daha az aldığını düşünürsek ki en kötü ihtimalle 7 litre bile olsa beş sene sonra 10.000 tl kafa kafaya geliyor Ve benim gibi araçtan beş sene sonra Sıkılacağınız garanti ise ve değiştirecekseniz hiç gereği yok ayrıca dizel araçlar satılırken kilometre problemi ile karşı karşıya kalıyor fakat benzinli arabada ikinci elde hiç böyle bir sıkıntı yok gerisi sizin bütçenize kalmış bir Olay.. Benim bulunduğum şehirde de trafik bayağı sıkışık Buda en son notumu olsun :)
Hocam ben de aradaki farkın çok yüksek olduğunu ve zor bir şekilde çıkarılacağını düşünenlerdenim, fakat bir konuda forumdaşların beni aydınlatmasını rica ediyorum, atmosferik benzinliler uzun ömürlü motorlar oluyordu ve dizeller 5-10 sene öncesine kadar yeni yeni yer edindiğinden ustası ve parçası daha zahmetliydi ama artık dizeller de çok yaygın ve benzinliler de eskiye nazaran çok karışık, çünkü sıkıştırılmış turbolu motorlar kullanılıyor acaba bu durumda 5 sene sonra 150000 km. civarında olan TSI ve TDI masraf ve ikinci el tercihi yönünden ne olur ?

Şahsi görüşüm bir TSI ın da TDI dan cok farklı olduğunu düşünmüyorum, ama daha cok teknik bilgiye sahip arkadaşlardan dinlemek isterim.

 
@GG hocam tamam fiyat farkı oluyor ama verdigin zamanki enflasyon oranındaki o zamanla satttıgın zamanın parası aynı degil ve  dizel arac alma mantıgı şu degilmi gezeyim ama az para gtsin yakıta daha iki gün önce bi arkadasım 2 aydır arabamı satamıyorım (dizel km 130000) her gelen cok km li diyormus buyur burdan yak..? Model 2011.. Yani algı şu dizel alırken piyasada cok km li olmasın aman diyorlar ha ama alıp 60 bin 70 bin km de satacaksan bişey diyemem..
 
GG dedi:
Bir konuda aydınlanmaya ihtiyaç duyuyorum;

Olaya sadece ekonomik boyuttan bakan arkadaşların çoğu yılda belirli bir mesafe (15 - 20 Bin KM) yapılmadıkça dizel almak gereksiz diyor, bunu da dizel aracın fiyatının C segment bir araç için ortalama 10 Bin TL pahalı olmasına bağlıyorlar anladığım kadarıyla!

Benim anlayamadığım, bu aracı dizel olduğu için pahalı satın alanlar, aracı 2. el satmaya kalktığında benzinli ile aynı fiyatı mı istiyorlar? Ya da örneklendirelim; 70 Bin TL'ye sıfır benzinli araç almış birisi 3 yıl sonra diyelim ki (kazasız - değişensiz vs) 30 Bin KM'deki aracına 55.000 TL isterken, aynı koşullarda 80 Bin TL'ye dizel araç almış ve aynı koşullarda sürüp 3 yıl sonra satarken 65 Bin TL istemeyip o da mı 55 Bin istiyor, bu nedenle mi yılda 20 Bin yapmalı diye bakılıyor?

Yılda 5 Bin KM bile yapılsa, aynı marka ve model araç için konuşuyorum ve aynı sürüş tarzıyla, dizelde (karma olarak ortalama 5,5 L/100 KM) yıllık  950 TL, aynı koşullarda benzinde ise yıllık (karma 7 L/100 KM) 1.500 TL yakıt gideri olacaktır. Aradaki fark 550 TL, bu rakam için dizelin gürültüsü, kışın performansı vs çekilmez deniyorsa burada zaten konforu konuşmuyoruz, sadece ekonomik değerlendirme açısından bakıyoruz. (Ayrıca dizeli çekmek için kaç Lira kar etmek gerekir, bu kişiye göre değişir zaten)

Yılda 10 Bin yapılsa ve 4 sene kullanılsa 4.400 TL fark ortaya çıkıyor, bu rakam mı beğenilmiyor mesela? Hangi ekonomik hesapla yılda 15-20 Bin Km yapılması gerektiğini birisi açıklarsa mutlu olacağım cidden.

Ha bunu eğer aracın kaskosu primi daha pahalı diye düşünüyorlarsa aracın da kasko değeri ona göre değil mi, Allah korusun dizelde araç perte ayrılsa 10 Bin TL düşük mü ödenecek?

Yıllık MTV açısından bakan da oluyor bazen, kardeşim 1.300 CC dizel araç yok mu piyasada? Ya tüm benzinli araçlar 1.200 motor mu?

Kaldı ki şu var, yılda 30 Bin KM yapsa ve 7 yıl kullansa 200 Bin KM'yi devirecek araç. Bu kilometredeki hangi araca daha sempatik bakarsınız, dizel mi benzinli mi?

Konuya ekonomik yaklaşmayanlara hiçbir sözüm yok, gürültüsünü sevmiyordur, ya da performansını, kışın motorun geç ısınmasını vs hepsini anlarım.

Bu arada ben de aracı benzinli aldım, hem dizel hem DSG bütçemiz yetmedi maalesef.
Hocam şimdi yılda 5.000km yapan biri için yaptığınız hesaba eklemeler yapalım.

Araçlar 1.2 TSİ ve 1.6TDİ olsun.

Yakıt farkı 550TL dedik.

Bu fark sadece vergi ile kapanıyor.

Kasko ile de 150TL fark etse. 1.2 alan kara geçmiş oluyor.

Alırken kredi çekti alan desek mesela buradan 10.000 TL  fazla kredi için yılda 500TL desek.

Bakımda 50-100 TL desek.

Bu hesaba göre 10.000 km'ye kadar kesinlikle 1.2 almak  çok daha mantıklı ve karlı. 15'e kadar da amorti edilir bu.

15'den sonra keyif meselesi.

Hesapta yanlış varsa dinliyorum ;)

 
@muslumbingollu Hocam benzinli araç enflasyondan etkilenmiyor mu? :)

Şöyle bakalım, aynı marka aynı model ve aynı motor hacminde birisi dizel ve birisi benzinli iki araç ele alalım. Birisi 1.6 benzinli, diğeri de 1.6 dizel. Benzinli 80 Bin TL dizel olansa 90 Bin TL.

Bugün ilanda aynı iki arabayı gördük diyelim, her ikisi de aynı temizlikte aynı koşullarda kullanılmış olsun, araçlar 3 yıllık ve toplamda 20 Bin KM yapmış olsunlar, benzinli araç sahibi 60 Bin TL isterken aracına, dizel sahibi kaç Bin ister sizce?

Ya da 5 yıllık ancak 100 Bin yapmış olsunlar, benzinli araç sahibi 52 Bin isterken, dizel sahibi de mi 52 Bin ister yoksa en az 60 Bin yazmaz mı?

Aynı şeyi ben de söyledim aslında, madem dizel alırken çok KM yapmamış olması tercih, demek ki dizel alınca yılda en az 20 Bin yapmalı teorisi zaten kafadan çökmez mi?

Olaya sadece analitik bakmaya çalıştım, herkesin hesabı, algısı, düşüncesi başka olabiliyor demek ki.

 
@GG

hocam tabiki çöpe atılmıyor. ama 4-5 yıl önce verdiğiniz 10000₺ nin enflasyonla beraber pek kıymeti kalmıyor. koyduğunuz tam olarak geri alabildiğinizi düşünmüyorum.

bir de ben aynı fiyata tdi comfortline alabilirdim, tsi highline alıp her gün daha Mutlu olarak aracıma binmeyi tercih ettim. ikisi de yanlış olmazdı. çıkabileceğiniz maksimum meblağla, neler istediğinize karar vererek kendimizce en mantıklı seçimi yapıyoruz.

dizel mi alınır benzinli mi tartışmasının kazananı yoktur bence :)

 
yusuf dedi:
Bir konuda aydınlanmaya ihtiyaç duyuyorum;

Olaya sadece ekonomik boyuttan bakan arkadaşların çoğu yılda belirli bir mesafe (15 - 20 Bin KM) yapılmadıkça dizel almak gereksiz diyor, bunu da dizel aracın fiyatının C segment bir araç için ortalama 10 Bin TL pahalı olmasına bağlıyorlar anladığım kadarıyla!

Benim anlayamadığım, bu aracı dizel olduğu için pahalı satın alanlar, aracı 2. el satmaya kalktığında benzinli ile aynı fiyatı mı istiyorlar? Ya da örneklendirelim; 70 Bin TL'ye sıfır benzinli araç almış birisi 3 yıl sonra diyelim ki (kazasız - değişensiz vs) 30 Bin KM'deki aracına 55.000 TL isterken, aynı koşullarda 80 Bin TL'ye dizel araç almış ve aynı koşullarda sürüp 3 yıl sonra satarken 65 Bin TL istemeyip o da mı 55 Bin istiyor, bu nedenle mi yılda 20 Bin yapmalı diye bakılıyor?

Yılda 5 Bin KM bile yapılsa, aynı marka ve model araç için konuşuyorum ve aynı sürüş tarzıyla, dizelde (karma olarak ortalama 5,5 L/100 KM) yıllık  950 TL, aynı koşullarda benzinde ise yıllık (karma 7 L/100 KM) 1.500 TL yakıt gideri olacaktır. Aradaki fark 550 TL, bu rakam için dizelin gürültüsü, kışın performansı vs çekilmez deniyorsa burada zaten konforu konuşmuyoruz, sadece ekonomik değerlendirme açısından bakıyoruz. (Ayrıca dizeli çekmek için kaç Lira kar etmek gerekir, bu kişiye göre değişir zaten)

Yılda 10 Bin yapılsa ve 4 sene kullanılsa 4.400 TL fark ortaya çıkıyor, bu rakam mı beğenilmiyor mesela? Hangi ekonomik hesapla yılda 15-20 Bin Km yapılması gerektiğini birisi açıklarsa mutlu olacağım cidden.

Ha bunu eğer aracın kaskosu primi daha pahalı diye düşünüyorlarsa aracın da kasko değeri ona göre değil mi, Allah korusun dizelde araç perte ayrılsa 10 Bin TL düşük mü ödenecek?

Yıllık MTV açısından bakan da oluyor bazen, kardeşim 1.300 CC dizel araç yok mu piyasada? Ya tüm benzinli araçlar 1.200 motor mu?

Kaldı ki şu var, yılda 30 Bin KM yapsa ve 7 yıl kullansa 200 Bin KM'yi devirecek araç. Bu kilometredeki hangi araca daha sempatik bakarsınız, dizel mi benzinli mi?

Konuya ekonomik yaklaşmayanlara hiçbir sözüm yok, gürültüsünü sevmiyordur, ya da performansını, kışın motorun geç ısınmasını vs hepsini anlarım.

Bu arada ben de aracı benzinli aldım, hem dizel hem DSG bütçemiz yetmedi maalesef.
Hocam şimdi yılda 5.000km yapan biri için yaptığınız hesaba eklemeler yapalım.

Araçlar 1.2 TSİ ve 1.6TDİ olsun.

Yakıt farkı 550TL dedik.

Bu fark sadece vergi ile kapanıyor.

Kasko ile de 150TL fark etse. 1.2 alan kara geçmiş oluyor.

Alırken kredi çekti alan desek mesela buradan 10.000 TL  fazla kredi için yılda 500TL desek.

Bakımda 50-100 TL desek.

Bu hesaba göre 10.000 km'ye kadar kesinlikle 1.2 almak  çok daha mantıklı ve karlı. 15'e kadar da amorti edilir bu.

15'den sonra keyif meselesi.

Hesapta yanlış varsa dinliyorum ;)
Hocam senin hesabında dizel ve benzinli farkını incelememişsin, farklı motorların vergi ve faiz yüklerini hesaplamışsın :) Aynı hesabı 1.2 TSI ve 1.4 TSI (ikisi de benzinli) araç için yap yine  benzer fark olur, demek ki senin hesabın dizel - benzin farkı değil, aracın yakıtından bağımsız fiyatı ve vergi yükü için :)

Senin hesabını bir de 1.6 dizel ve 1.6 benzinli araç için yapar mısın? Bir de onun sonuçlarına bakalım ;)

 
@maniax

Ben olaya sadece ekonomik boyuttan baktım, ikame olarak düşününce (onun yerine highline almak, ya da donanım ekletmek) bu başka bir konuya kayıyor zaten.

O zaman sıfır araç almayalım da 5 yıllık Passat alalım, daha donanımlı, daha büyük, daha kullanışlı ;)

 
Şahsen benzinli aldığıma hiç pişman değilim. Golfüm ile olan tek sıkıntım şu sağ-ön kapı tarafından sesler.

Haftanın 6 günü aracımla işe gidiyorum. Kış : Yola çıktığımda 85-90 km/s hıza ulaşıp CC yi çalıştırır isem, kavşak/ışıklara yaklaşır ve uzaklaşırken fazla gaz pedalını kullanmaz isem 17km lik mesafenin sonunda 6 lt ort tuketim ile yolculuğumu tamamlıyorum. Eğer ışıklara takılırsam ort. tüketim 7lt oluyor.  Yaz aylarında bu değerler 1 litre daha aşağıda oluyor.

Diyeceksiniz amma da pimpirikli adam... Ortalama tüketim menüsünü oyuncak/eğlenme aracı niyetine kullanıyorum... Acaba ne kadar daha aşağıya düşürebilirim diye...

 
@GG @maniax @yusuf  @muslumbingollu

Şöyle bir hesap yapalım o halde, vaktim az acele ile yazıyorum hatalar olursa çekinmeyin düzeltin beni :)

Ben Highline standart bir Golf alacağım. Motor seçeneklerimiz 1.4 TSI DSG  (86.800 TL) ve 1.6 TDI DSG (99.700 TL ) olsun.

Benim 60.000 TL nakit param var ve kalan miktara 48 ay vadeli kredi kullanacağım.

Kredi oranımız 1,15

1.4 TSI DSG Highline için 26.800 TL kredi kullanmam lazım. 26.800 TL'nin geri ödemesi 36.826 TL yapıyor.

1.4 TSI DSG Highline kredi kullanarak diğer hiçbir masrafı eklemeden liste fiyatı üzerinden bana 96.826 TL'ye maloluyor.

1.6 TDI DSG Highline için 39.700 TL kredi kullanmam lazım. 39.700 TL'nin geri ödemesi 54,553 TL yapıyor.

1.6 TDI DSG Highline kredi kullanarak diğer hiçbir masrafı eklemeden liste fiyatı üzerinden bana 114.553 TL'ye maloluyor.

İki aracın liste fiyatındaki 12.900 TL'lik fark 60.000 TL peşin kalanı kredi kullanılarak alınınca 17.727 TL'ye ulaşıyor.

Yarın bir gün satacağınızda kimse kredi kullandığınıza bakıp fazla ödeme yapmaz. 1 yaşındaki 30 bin km civarındaki araç için %6 değer kaybı olacağını varsayarsak;

86.800 TL liste fiyatı olan 1.4 TSI DSG %6 değer kaybı ile satıldığında 81.592 TL'ye satabilirsiniz. Kredi ile birlikte 96.826 TL'ye malolan aracı bu fiyata sattığınızda 15.234 TL havaya uçmuş oluyor.

99.700 TL liste fiyatı olan 1.6 TDI DSG %6 değer kaybı ile satıldığında 93.718 TL'ye satabilirsiniz. Kredi ile birlikte 114.553 TL'ye malolan aracı bu fiyata sattığınızda 20.835 TL havaya uçmuş oluyor.

Kredinin kalan anaparasını ödeyip faizden kurtulmayı dahil edersek işler değişir elbet ama vaktim kalmadı eve geçince devam ederiz :)

Yazdıklarım eleştiriye açıktır, aceleyle yazıldığından hatalar olabilir. Eğer paranız peşin ise dizel alacaklara bir sözüm olmaz. Konya'dan bir kardeşimize de para peşin ise dizel alıp geçin demiştim.

 
MSE dedi:
@GG @maniax @yusuf  @muslumbingollu

Şöyle bir hesap yapalım o halde, vaktim az acele ile yazıyorum hatalar olursa çekinmeyin düzeltin beni :)

Ben Highline standart bir Golf alacağım. Motor seçeneklerimiz 1.4 TSI DSG  (86.800 TL) ve 1.6 TDI DSG (99.700 TL ) olsun.

Benim 60.000 TL nakit param var ve kalan miktara 48 ay vadeli kredi kullanacağım.

Kredi oranımız 1,15

1.4 TSI DSG Highline için 26.800 TL kredi kullanmam lazım. 26.800 TL'nin geri ödemesi 36.826 TL yapıyor.

1.4 TSI DSG Highline kredi kullanarak diğer hiçbir masrafı eklemeden liste fiyatı üzerinden bana 96.826 TL'ye maloluyor.

1.6 TDI DSG Highline için 39.700 TL kredi kullanmam lazım. 39.700 TL'nin geri ödemesi 54,553 TL yapıyor.

1.6 TDI DSG Highline kredi kullanarak diğer hiçbir masrafı eklemeden liste fiyatı üzerinden bana 114.553 TL'ye maloluyor.

İki aracın liste fiyatındaki 12.900 TL'lik fark 60.000 TL peşin kalanı kredi kullanılarak alınınca 17.727 TL'ye ulaşıyor.

Yarın bir gün satacağınızda kimse kredi kullandığınıza bakıp fazla ödeme yapmaz. 1 yaşındaki 30 bin km civarındaki araç için %6 değer kaybı olacağını varsayarsak;

86.800 TL liste fiyatı olan 1.4 TSI DSG %6 değer kaybı ile satıldığında 81.592 TL'ye satabilirsiniz. Kredi ile birlikte 96.826 TL'ye malolan aracı bu fiyata sattığınızda 15.234 TL havaya uçmuş oluyor.

99.700 TL liste fiyatı olan 1.6 TDI DSG %6 değer kaybı ile satıldığında 93.718 TL'ye satabilirsiniz. Kredi ile birlikte 114.553 TL'ye malolan aracı bu fiyata sattığınızda 20.835 TL havaya uçmuş oluyor.

Kredinin kalan anaparasını ödeyip faizden kurtulmayı dahil edersek işler değişir elbet ama vaktim kalmadı eve geçince devam ederiz :)

Yazdıklarım eleştiriye açıktır, aceleyle yazıldığından hatalar olabilir. Eğer paranız peşin ise dizel alacaklara bir sözüm olmaz. Konya'dan bir kardeşimize de para peşin ise dizel alıp geçin demiştim.
Hocam hesabın kesinlikle doğru da, ama senin kredinle ilgili ;)

Sonunda sen de demişsin zaten, peki tamamını nakit alıyorsan?

Bu hesabını 1.4 TSI 125 PS  Comfortline ve 1.4 TSI 150 PS ACT Highline için yaparsan (dikkat ikisi de benzinli) yine benzer farklara ulaşırsın.

Ya da bu hesabı şöyle yap; 1.6 TDI Midline Plus Manuel fiyatı 75.400 TL, 1.4 TSI DSG Highline 92.700 TL, bu sefer de dizel olanı almaya kalkarsın, çünkü çektiğin kredinin maliyeti var. Benim yaptığım yorum kredi ya da MTV değil, kilometredeki yakıt tüketimi ve araçların ikinci el değerleri üzerineydi.

Ne kadar kredi çektiğin ve ne kadara faiz ödeyeceğin çok başka bir konu, dizel motor bir aracın satış fiyatının pahalı olması çok başka bir konu bence.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt