ANKET- Neden dizel neden benzin?


Kimde dizel kimde benzinli var?

  • Dizel

    Kullanılan: 41 25.2%
  • Benzin

    Kullanılan: 120 73.6%
  • Tüp taktım

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Dizel aldım pişmanım

    Kullanılan: 2 1.2%
  • Benzinli aldım pişmanım

    Kullanılan: 4 2.5%

  • Kullanılan toplam oy
    163
Allah nasip ederse 3.aracım da benzinli olacak.

Yılda 10-15 bin km arası ancak yapabiliyorum.. o yüzden tercihim her zaman benzinli oluyor.

 

@MSE

Hesaplarda bir hata yok hocam, ben de seni anladım. Sen konuya sadece Golf açısından bakıyorsun, o nedenle halen motor versiyonları üzerine yorum geliyor ;)

10 Bin TL fark herhangi bir markanın herhangi bir modelinde ortalama olarak benzin ve dizel motor farkı olarak yazdım. Kapanması gereken bir fark olmamalı, baştan beri bunu söylüyorum. Dizel olanı benzinliden 10 Bin TL pahalı alıyorsam bu değer zaten aracın üzerinde, bir fark kapanması gerekmez, belirli bir KM yapmam gerekmez demek istiyordum.

Yoksa yakıt hesabına gireceksek, çok net hesap yapmam. Değil yılda 20 Bin, yılda 3 Bin dahi yapsam bugünkü teknolojilerle sıfır dizel alırım. Her halükarda KM başına yaklaşık 10 KR daha az yakacağım. Hatta daha az yol yapacaksam dizel satarken daha değerli olur, aracın modeli eskidikçe az yol yapmış dizel zor bulunuyor.

Bunun dışındaki konular tamamen kişisel tercihlerdir, aracın kaç motor olduğu, donanım seviyesi, paketleri, ACT ya da BMT olması gibi.

Benim için de donanım çok önemli, ve bütçem de imkansızdı hatta, bu nedenle Eylül 2015'te alacaktık ancak eşim Doğuş çalışanı olması nedeniyle 4% çalışan indirimi 6% Dost Drive üzerine eklenince çok cezbetti. DSG de eşimden dolayı elzemdi. Bununla da kalmadı 1,06% vade oranıyla 24 ay VDF kredi kullandık, şartlar bizi sıfır araç almaya yöneltti. Aynı araç 2016 modeli 3.000 TL zamlanmış, hadi blutetooth ve ön - arka park sensörlerini çıkaralım 2.000 TL zam yemiş oluyor, Dost Drive indiriminin de yakında 3%'e düşeceği düşünülürse daha sürmeden 5.000 TL araç üzerine koymuş durumda.

Konya'yı çok iyi bilirim, Meram'ın tepeleri hariç her yer düzlüktür ;)

Bu arada donanımınız çok güzelmiş. Bir sonraki araç alışımda mutlaka açılır tavan ve keyless entry, donanımında yoksa led - xenon far ekleteceğim.

Kazasız belasız keyifle sürün.

 
GG dedi:
@MSE

Hesaplarda bir hata yok hocam, ben de seni anladım. Sen konuya sadece Golf açısından bakıyorsun, o nedenle halen motor versiyonları üzerine yorum geliyor ;)

10 Bin TL fark herhangi bir markanın herhangi bir modelinde ortalama olarak benzin ve dizel motor farkı olarak yazdım. Kapanması gereken bir fark olmamalı, baştan beri bunu söylüyorum. Dizel olanı benzinliden 10 Bin TL pahalı alıyorsam bu değer zaten aracın üzerinde, bir fark kapanması gerekmez, belirli bir KM yapmam gerekmez demek istiyordum.

Yoksa yakıt hesabına gireceksek, çok net hesap yapmam. Değil yılda 20 Bin, yılda 3 Bin dahi yapsam bugünkü teknolojilerle sıfır dizel alırım. Her halükarda KM başına yaklaşık 10 KR daha az yakacağım. Hatta daha az yol yapacaksam dizel satarken daha değerli olur, aracın modeli eskidikçe az yol yapmış dizel zor bulunuyor.

Bunun dışındaki konular tamamen kişisel tercihlerdir, aracın kaç motor olduğu, donanım seviyesi, paketleri, ACT ya da BMT olması gibi.

Benim için de donanım çok önemli, ve bütçem de imkansızdı hatta, bu nedenle Eylül 2015'te alacaktık ancak eşim Doğuş çalışanı olması nedeniyle 4% çalışan indirimi 6% Dost Drive üzerine eklenince çok cezbetti. DSG de eşimden dolayı elzemdi. Bununla da kalmadı 1,06% vade oranıyla 24 ay VDF kredi kullandık, şartlar bizi sıfır araç almaya yöneltti. Aynı araç 2016 modeli 3.000 TL zamlanmış, hadi blutetooth ve ön - arka park sensörlerini çıkaralım 2.000 TL zam yemiş oluyor, Dost Drive indiriminin de yakında 3%'e düşeceği düşünülürse daha sürmeden 5.000 TL araç üzerine koymuş durumda.

Konya'yı çok iyi bilirim, Meram'ın tepeleri hariç her yer düzlüktür ;)

Bu arada donanımınız çok güzelmiş. Bir sonraki araç alışımda mutlaka açılır tavan ve keyless entry, donanımında yoksa led - xenon far ekleteceğim.

Kazasız belasız keyifle sürün.
Hocam şimdi bir soru sorayım size.

Yılda 3.000 km yapıyorsunuz.

1.2 TSİ ve 1.6 TDİ confortline araç arasında kaldınız. Her şey aynı arada 16.000TL gibi bir fark var.

Benim babama bu soruyu sorduğumda dizel alırım diyor. İkna edemedim bir türlü :)

Sizde de babamı gördüm  8D

 
Emrah dedi:
Allah nasip ederse 3.aracım da benzinli olacak.

Yılda 10-15 bin km arası ancak yapabiliyorum.. o yüzden tercihim her zaman benzinli oluyor.
Ben de yılda 10 - 12.000 km yapıyorum fakat sanki dizel daha iyi olurdu gibi geliyor , çünkü şu an aracım 9,7lt yakıyor

 
yusuf dedi:
@MSE

Hesaplarda bir hata yok hocam, ben de seni anladım. Sen konuya sadece Golf açısından bakıyorsun, o nedenle halen motor versiyonları üzerine yorum geliyor ;)

10 Bin TL fark herhangi bir markanın herhangi bir modelinde ortalama olarak benzin ve dizel motor farkı olarak yazdım. Kapanması gereken bir fark olmamalı, baştan beri bunu söylüyorum. Dizel olanı benzinliden 10 Bin TL pahalı alıyorsam bu değer zaten aracın üzerinde, bir fark kapanması gerekmez, belirli bir KM yapmam gerekmez demek istiyordum.

Yoksa yakıt hesabına gireceksek, çok net hesap yapmam. Değil yılda 20 Bin, yılda 3 Bin dahi yapsam bugünkü teknolojilerle sıfır dizel alırım. Her halükarda KM başına yaklaşık 10 KR daha az yakacağım. Hatta daha az yol yapacaksam dizel satarken daha değerli olur, aracın modeli eskidikçe az yol yapmış dizel zor bulunuyor.

Bunun dışındaki konular tamamen kişisel tercihlerdir, aracın kaç motor olduğu, donanım seviyesi, paketleri, ACT ya da BMT olması gibi.

Benim için de donanım çok önemli, ve bütçem de imkansızdı hatta, bu nedenle Eylül 2015'te alacaktık ancak eşim Doğuş çalışanı olması nedeniyle 4% çalışan indirimi 6% Dost Drive üzerine eklenince çok cezbetti. DSG de eşimden dolayı elzemdi. Bununla da kalmadı 1,06% vade oranıyla 24 ay VDF kredi kullandık, şartlar bizi sıfır araç almaya yöneltti. Aynı araç 2016 modeli 3.000 TL zamlanmış, hadi blutetooth ve ön - arka park sensörlerini çıkaralım 2.000 TL zam yemiş oluyor, Dost Drive indiriminin de yakında 3%'e düşeceği düşünülürse daha sürmeden 5.000 TL araç üzerine koymuş durumda.

Konya'yı çok iyi bilirim, Meram'ın tepeleri hariç her yer düzlüktür ;)

Bu arada donanımınız çok güzelmiş. Bir sonraki araç alışımda mutlaka açılır tavan ve keyless entry, donanımında yoksa led - xenon far ekleteceğim.

Kazasız belasız keyifle sürün.
Hocam şimdi bir soru sorayım size.

Yılda 3.000 km yapıyorsunuz.

1.2 TSİ ve 1.6 TDİ confortline araç arasında kaldınız. Her şey aynı arada 16.000TL gibi bir fark var.

Benim babama bu soruyu sorduğumda dizel alırım diyor. İkna edemedim bir türlü :)

Sizde de babamı gördüm  8D
:) Orta yaş sendromuna girmiş olabilirim.

Kesinlikle dizel motor alırım, neden almayım ki? 11 yıldır şirket araçları kullanıyorum. Ford, Renault, Hyundai, Fiat markalarında 5 tanesi sıfır olmak üzere 11 farklı araç kullandım. Hepsi de dizeldi. Hiçbirinde dizel motor kullanmaktan yana bir sıkıntı yaşamadım, keşke benzinli araç olsaydı demedim.

Eğer dizelin gürültüsü, seriliği gibi konular girecekse devreye o zaman benzinlide de daha büyük motor daha yüksek beygir gücü de konuşulabilir. 125 BG olmasın da 150 BG olsun o da yetmez 2.0 motor 190 BG olsun, sonu yok...

Soruna cevaben: Gerçekten arada kaç TL olduğu değil konu, misal 10 Bin TL'ye kadar dizele çıkarım, 16.000 Bin TL ise TSI alırım değil. 16 Bin TL pahalıysa satarken de herhalde ona göre bir fark oluşacaktır değil mi?

İnsanlar arabayı hurdaya çıkana kadar satacağını düşünüyor. Eğer aracın ikinci el değeri çok düşene kadar (misal 15 yıl) kullanacaksam derim ki, ya verdiğim farka değmez, sırf dizel için 16 Bin cebimden fazla çıkacak. O noktada kesinlikle KM hesabı yaparım işte. Derim ki yıl başına yaklaşık 1.000 TL dizel için fazladan ödüyorum o da ayda 90 TL yapar. TSI almam durumunda yapacağım KM bu farkı kapatır mı kapatmaz mı?

Hoş Golf ise söz konusu, 15 yıllık olanı bile değerli :)

İnsanlar araç alırken sanki hurdaya çıkana dek kullanacakmış gibi bu KM - dizel benzin hesabı yapıyor ona şaşırıyorum. Çok yanlış bir algı var burada. Ben şu an sıfır bir araç aldım 10% indirim nedeniyle, bütçeyi patlattık, DSG olması gerekiyordu TDI alamadık. Ancak 5 yıl içinde satacağımı öngörüyorum. İmkanım olsa hiç düşünmez TDI alırdım.

Babana selamlar, ellerinden öperim ;)

 
Gökhan dedi:
Allah nasip ederse 3.aracım da benzinli olacak.

Yılda 10-15 bin km arası ancak yapabiliyorum.. o yüzden tercihim her zaman benzinli oluyor.
Ben de yılda 10 - 12.000 km yapıyorum fakat sanki dizel daha iyi olurdu gibi geliyor , çünkü şu an aracım 9,7lt yakıyor
Ortalaman çok yüksekmiş, umarım sürüş tarzındandır yoksa yandık :)

Biraz agresif sürdüğünü düşünelim, aynı tarzda TDI sürsen 6,5 LT yaktığını farzedelim (110 BG dizel otomatik Megane kullanıyorum ve ayağımı hiç halıdan çekmem buna rağmen 6.8 LT ortalamam var şehir içi)

Yılda 11.000 KM yapsan;

TSI motor: 11.000 KM x 0,097= 1.067 LT yıllık tüketim x 4,25 TL:  4.534 TL

TDI motor: 11.000 KM x 0,065= 715 LT yıllık tüketim x 3,40 TL: 2.431 TL

Sadece 1 yılda 2.103 TL cebinden fazladan yakıt parası çıkıyor. Kaç yılda farkı kapatırdı gibi hesaplara girmeyeceğim kesinlikle :D Çünkü TDI için ödediğin fazla ücret zaten aracın üzerinde olacaktı halen.

Sadece 1.6 motordan dolayı TDI seçenekte yıllık 623 TL yerine 997 TL MTV ödüyor olacaktınız ancak 2.103 TL yakıttan tasarruf edecektiniz.

Ortalama yakıtın ne kadar önemli olduğunu da gösteriyor tüketimleriniz.

100 KM'de yakıtı ortalama 1 LT artıracak şekilde sürerek, ayda 1.000 KM yapan sürücüye yıllık  artışı,

12 ay x 1.000KM x 4.25 TL x 0,01(100 KM üzerinden hesap): 510 TL. 2 LT artsa 1.020 TL

 
@GG

Hocam trafiğim çok 14km hız ortalamam var , geçen sene 18km idi , bu sene trafik yoğunluğu da arttı yakıt da arttı ..

Aslında araç az yakıyor ama yoğun trafikte  çok yakıyor . Yoksa araçla ilgili bir sorun değil aslında, trafik çok . Ama belki yaza doğru dizel birşey düşünebilirim ..

İstanbul trafiği bu arada ..

Kısa ve öz şunu diyebiliriz bence İstanbul da yoğun trafiğe girecekseniz sürekli ve bütçe de varsa DİZEL diyorum ..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yeni benzinli motorların çok az tükettiği, daha ucuz olduğu, bakım masraflarının az olduğu, sessiz olduğu kesin ama golf gibi genlerinde sert kullanılmayı bekleyen bir aracı  benzinli bir motorla sakin kullanmak benim için çok mümkün değil :D Yanlış anlaşılmasın, sert kullanırken hızlı, güvensiz, trafiğe saygısız demek istemiyorum, sadece hızlanırken sürekli yüksek devir kullanmayı, bir fren bir gaz sürekli hızlanıp yavaşlamayı, kırmızılarda en önden fırlayıp geride kalan trafiğin sonradan yetişmesini beklemeyi kastediyorum. Golf bunların tümünü seviyor, eğer çok paranız varsa 170hp bir benzinli araç alıp kaç litre yaktığını hesap etmenden kullanmak en güzeli bana göre. Eğer bütçe düşündürüyorsa, 250nm  torkun her seferinde 20-60 hızlanmalarda sırtınızı koltuğa yapıştırması, keskin viraja sakin girip hızlanarak çıkmanın hissi, dik yokuş yukarı sürekli hızlanarak çıkma gibi tatları ucuza ancak Türkiye'de 1.6 dizel veriyor. Bana göre Golf bu tür bir araba, düşük güç ekonomik benzinli motor çok yakışmıyor. Corollayı aynı sertlikte kullanmayı denerseniz, aracın bunu sevmediğini hemen anlıyorsunuz, ona göre sakin kullanıyorsunuz, onun için bence o tür arabalara düşük güç ekonomik benzin motor daha çok yakışıyor.

Fazla uzun oldu ama özetlersek, bence Golf GTI ya da R gibi bir konfigürasyonlarda kullanılmalı, eğer bu seçenekler pahalı geliyorsa, dizel benim için uygun bir çözüm.

 
senede max 20.000 KM yapıyorum. bu yüzden benzinli tercih ettim. birde içeri gelecek olan ses benimiçin çok önemli olduğu için dizel seçmedim. benzinli araçlarda içeri gelen sesin daha az olduğunu öğrendim.

birde dizel araç daha önce hiç kullanmadım, huyunu suyunu bilmem diye birazda korktum açıkçası, fiyatlarıda fazla olduğu yukarıdaki tercihlerim beni benzine yöneltti.

 
Yazmayayim diyorum ama kendimi tutamayacam. Dizele verdigin farki koruyor dusuncesine hayranim. Bu dusunceye sahip, arabayi almadan satmayi dusunenler sayesinde dogus ve diger markalar dizel otomatik farkini bu kadar fahis rakamlara cikarabiliyor.

Asil konuya donersek evdeki diger iki aracimiz dizel oldugu icin golfumuzu benzinli sectik :) Saka bir yana kmde on kurus az yakacak, satarken o farki geri alacaz umuduyla yasayacagimiza cebimizdeki paraya uyan araci aldik. Bence dizel diye bu kadar buyuk fark vermeye gerek yok, tsi gayet ekonomik. 1.4 tsi motorun yakit tuketimini ornek olmasi icin ekliyorum.
22585c03c1932e08ba0cca28cb48a536.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@gokberks sayın hocam 10 kuruş demişsiniz ama  :'( ben dizelle en fazla(istanbul trafiği) 6,9 yakarken tsi de aynı kullanımda hiç 9,5 un altına inmiyordu ki.aradaki yakıt fiyat farkına bakarsanız 10 kuruştan çok fazla olduğunu görürsünüz.. tşk ederim..ama dize bizim gibi fakir işi..tsi zengin motoru...yanlış anlaşılmasın tsi hayranı biri olarak yazıyorum..
 
arfkync dedi:
@gokberks sayın hocam 10 kuruş demişsiniz ama  :'( ben dizelle en fazla(istanbul trafiği) 6,9 yakarken tsi de aynı kullanımda hiç 9,5 un altına inmiyordu ki.aradaki yakıt fiyat farkına bakarsanız 10 kuruştan çok fazla olduğunu görürsünüz.. tşk ederim..ama dize bizim gibi fakir işi..tsi zengin motoru...yanlış anlaşılmasın tsi hayranı biri olarak yazıyorum..
Hocam bu en extrem durum. Benim istanbul içi ortalamam 7.6 şu an. Toplamda 1600km falan oldu. Genelde de 2-3 km git gel yapıyorum. 16.000 km'de aracım. Uzun yolu da 5.5 - 6 litre arasında desem. Tüm ortalamam 6.4 falan oluyor. Aynı şartlarda dizel bir aracın 5.4 altına düşeceğini hiç sanmam ;)

 
@yusuf hocam 7.6 iyi bi değer istanbul için ben 7-8 aralığını anca trafiksiz istanbul sürüşlerinde yakalıyordum ki genelde yumşak kullanırdım.araç 1.2 mi ?
 
arfkync dedi:
@yusuf hocam 7.6 iyi bi değer istanbul için ben 7-8 aralığını anca trafiksiz istanbul sürüşlerinde yakalıyordum ki genelde yumşak kullanırdım.araç 1.2 mi ?
Hocam 1.2 midline. Trafiksiz yol yakaladım mı 5.5 üstüne çıkmam zor benim. Şehir içi hız sınırlarına dikkat edince 5'in altında kalıyorum.

Tabi ben aracı genelde tek kişi kullanıyorum. Her kişi için 0.2 eklemek lazım ;)

Yarın foto çekip koyayım buraya.

 


Geri
Üst Alt