Partikül filtresi tıkanması


lasttohit

Katılımcı Üye
 
Katılım
14 Nis 2019
Mesajlar
511
Tepkime puanı
242
Konum
İstanbul
İsim
Kubilay
Selamın aleyküm abiler, dün akşam aracımda fotoğrafdaki arızayı aldım ve biraz gazladıktan sonra lamba yok oldu.

Duyduğum kadarıyla 2 bin devirde sabit bir şekilde 15-20 dakika gidildiği zaman sorun büyük ölçüde çözülüyor.

Bu akşam boş bir yolda gazlamayı düşünüyorum tavsiyeniz veya dikkat etmem gereken bir durum var mıdır? 
5988A247-C1CB-4144-BFD0-07E917FF2A7C.jpeg

648B5635-7EF6-4777-B8C6-5425C51EE057.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@maviplanet partikül filtresi dolmadan önce yüksek devirlerde kullanmak dpf tıkanmasının bir nevi önüne geçecektir. Tıkandıktan sonra 3-5 bin devir aralığında aracı sürmenin pek bir mantığı olmaz. 

"Dizel partikül filtresinin tıkanmasını önlemek için otomatik şanzımanlı araçlarda dizel partikül filtresinin otomatik olarak temizlenmesi için sürüş işletiminde motor devri yükselebilir. Bu sırada kontrol lambası yanmaz." 

Ayrıca her usta yok şöyle sürmeli yok böyle yapmalı diyerek kafasına göre dpf temizliği öneriyor. Ben yine doğru olanı aşağıya yapıştırayım.

"Yaklaşık 15 dk. 4. viteste (düz şanzıman) veya D sürüş kademesinde (otomatik şanzıman) en az 70 km/sa (45 mil/sa.) hızla sürüş yapın." 

Keyifli ve kazasız sürüşler dileğimle. 

 
Upvote 0

@lasttohit Depoyu doldur, 4. vitese tak  ile 2500-2700 gez dolaş, bundan sonraki zamanlarda da araç ile bu işlemi partikül tıkanmadan yaparsınız. genelde bunu araç ile giderken otomatik olarak yapar ama dikkat etmediğimizden dolayı aracı erken stop ettiriyoruz ve temizleme işlemini yarıda bırakıyor. kitapçığında da yazar. dizel veya benzinli fark etmiyor araçları devirli kullanmak gerekiyor.  2019 model ve üzeri  benzinli araçlarda da partikül filtreleri mevcut.

 
Upvote 0
Video ki her şey yanlış, daha önceki DPF videosunda da her şey yanlış. Özel mesaj attım ama görmedi, insanlarıda yanlış yönlendiriyor.

-Videosunda diyor ki bilgisayar ile rejenerasyon yaptığımızda normal araba sürerken bu sıcaklıklara erişemezsiniz(600 derece). Bu yanlış, seri kullanımda hatta dip gaz otoban sürüşleriden 800 dereceleri geçmekte, emisyon standartlarına göre fabrikasyon EGT limitleri değişmektedir. Mesela benim aracımda 850 derecede limit var orijinal olarak, bunu geçtikten basınc yakıt gibi değerleri kısarak (gücü kısarak) limiti indirmeye çalışıyor. Neyse bu yanlış
 

-Bilgisayar ile servis rejenerasyonu yapmak çok zararlı araba yanabilir diyor. Çeşme hortumunu çektik ve müdahale edeceğiz diyor(evet su ve hortumla). Evet altında ot çöp var ise yanabilir ama suyla sönmez neyse. 45mg soot oranı geçildiyse servis rejenerasyonu yapılmaz, zaten cihazın kendiside uyarı yapıyor. Eğer soot 40mg olduysa servis rejenerasyonu dışında çözümünüz yok araba kendini korumaya alır. 45mg üstünde ise servis rejenerasyonuda yapılamaz. Söküp temizlenecek yada DPF değiştirilecek

-Ayrıca servis rejenerasyonu yaptığı arabaya diyor ki bu değerleri sıfırlamamız lazım, adaptasyon yapmamız lazım diyor. Halbuki odis ekranında kocaman diyor ki filtre belirlenen değerin üstünde , lütfen DPF'i değiştirdikten sonra sıfırlayın diyor. DPF'e servis rejenerasyonu yapıyor ve sıfır filtre takmış gibi adaptasyon girdi... Sakın ve sakın ne bunu yapın vcds, vcp, odis değişmez nede yaptırın. 
3.jpg
4.jpg

Ve bunu gören tamircilerde bunu yapmaya çalışacaltır. Ve arabalar sıfır DPF' takılmış gibi devam edecek ve DPF arıza ışığı yakmayacak oil ash limitine geldiğinde. Bu superb ne olacak acaba çok merak ediyorum durumunu :)   Oil ash yani motor yağının içerisinde bulunan katkılarkan oluşan kül miktarı 1200 dereceyede getirseniz rejene edilemez, VW'nin SSP(Self Study Program)sinde bunu açıkca belirtmiş ve göreblirsiniz. 

1.jpg

Daha nice nice yanlışlarının olduğu videosundan bahsettim ve o video bu,



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@nihat34 

Vcds ile regen sağlıklı değildir. 

Ek olarak 100k km de bir aracın dpf oil ash (temizlenemeyen atık yağ kurumu, sizin regen yaparak ortadan kaldıramadığınız miktar.) 20gr civarındadır. Vcds üzerinden oil ash miktarına bakabilirsiniz. Bu hacim 80gr a kadar dolabilir. Volkswagen ea288 kodlu motor kitapçığı 45-50gr oil ash miktarında dpf değişimi ister. Bunu otomatik arıza lambası yakarak belirlenen arıza kodunda söyler. 
Oil ash değil, soot miktarı VCDS'de o arıza  ışığını yakan şey. Olurda rejenerasyon gerçekleşemedi ve soot miktarı 40grama geldi işte o zaman DPF ışığı yakacaktır. Soot miktarı 40 ve 45 arasında ise araç arıza ışığı yakıp korumaya alacaktır. Servis rejenerasyonuu şart bu durumda, bu yapmadan limp mode den çıkmayacaktır. Eğer 45 gramın üstüne çıkarsa soot miktarı işte o zaman DPF değiştirilmeli.

Oil Ash için limit 80gram, 80 gram olmadanda arıza ışığı yakmaz. ama benim tavsiyem 40 gramlara geldiğinde sökülüp temizlenmeli. Muhtemelen yukarıdaki superb soot için değil, oil ash miktarı 70gramı(eskilede limit 70) geçtiği için arıza ışığı sönmedi. Arabaya odisile rejenerasyon yaptırıp arıza sönmeyince de yeni DPF takmış gibi oil ash miktarını sıfırladı.

Ayrıca DPF öyle 650 derecelerde falan çatlayıp, patlayacak bir şey değildir. Aracınızın egzoz sıcaklık sensörlerini log alarak otobanda 2 dakika dip gaz sürdüğünüzde 800 derecelere geldiğini göreceksiniz. Burada VCDS,VCP, ODIS fark etmeksizinin risk yaratacak tek şey soot miktarının 45 gramın üstünde rejenereasyon yapılması.

Araba kendi rejenerasyon yaparken(aktif) rolantide ışıkta da beklediğimiz oluyor ve o zamanda sıcaklıklar 650 derecelerde oluyor. Hepimizin DPF'ninin çatlaması gerekirdi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Depoyu çeyrek altına düşürmeyin (yakıt az iken rejenerasyon yapmaz ben yarımda tutuyorum) rejenerasyon yaparken (devir 1000)  altına düşmeden stop etmeyin ben kendi tabirimle bazen araba beni gezdiriyor bazen ben onu olay kısaca bu...

Birde yakıt aldığınız yere dikkat edin opetten alırsam daha çok rejenerasyon yapıyor ben shell fuel save kullanıyorum.

 
Upvote 0
Oil ash değil, soot miktarı VCDS'de o arıza  ışığını yakan şey. Olurda rejenerasyon gerçekleşemedi ve soot miktarı 40grama geldi işte o zaman DPF ışığı yakacaktır. Soot miktarı 40 ve 45 arasında ise araç arıza ışığı yakıp korumaya alacaktır. Servis rejenerasyonuu şart bu durumda, bu yapmadan limp mode den çıkmayacaktır. Eğer 45 gramın üstüne çıkarsa soot miktarı işte o zaman DPF değiştirilmeli.

Oil Ash için limit 80gram, 80 gram olmadanda arıza ışığı yakmaz. ama benim tavsiyem 40 gramlara geldiğinde sökülüp temizlenmeli. Muhtemelen yukarıdaki superb soot için değil, oil ash miktarı 70gramı(eskilede limit 70) geçtiği için arıza ışığı sönmedi. Arabaya odisile rejenerasyon yaptırıp arıza sönmeyince de yeni DPF takmış gibi oil ash miktarını sıfırladı.

Ayrıca DPF öyle 650 derecelerde falan çatlayıp, patlayacak bir şey değildir. Aracınızın egzoz sıcaklık sensörlerini log alarak otobanda 2 dakika dip gaz sürdüğünüzde 800 derecelere geldiğini göreceksiniz. Burada VCDS,VCP, ODIS fark etmeksizinin risk yaratacak tek şey soot miktarının 45 gramın üstünde rejenereasyon yapılması.

Araba kendi rejenerasyon yaparken(aktif) rolantide ışıkta da beklediğimiz oluyor ve o zamanda sıcaklıklar 650 derecelerde oluyor. Hepimizin DPF'ninin çatlaması gerekirdi
Partikül filtresinde sürekli artan grafik oil ash miktarı zaten onu biliyoruz.  Yukarda bahsettiğimiz aktif pasif regeni yaptıran da soot miktarı onu da biliyoruz. 100K km de bir aracın ortalama 20gr oil ash miktarı olur diye ekstra bilgi vermişim???? (oil ash: temizleneyemen atık yağ kurumu) yazmışım.

DPF in öyle 650-700 derecelerde çatlamayacağını tabiki biliyoruz. Araba her regen yaptığında egzoz sıcaklığı bu değerleri görüyor zaten. Ben orada bu sürekli yapılması sağlıklı değildir dedim. Öyleyse araba her pasif regen yaptığında servise gidip ya da kapının önünde kablo bağlayıp durduğu yerde regen yaptıralım. Bunu öneren var mı? 

Bir aracın giderken regen yapmasıyla. Durduğu yerde regen yapması açısından bakarsak zamanı da işin içine soktuğumuzda mecbur soğuma efektiyle regen yapmak daha sağlıklı ve önerilendir. Durduğu yerde regen yaptırmak kullanım kılavuzunda bile yazmıyor. Bir noktadan sonra servise gidin diyor.

Isıdan etkilenen partikülün içindeki silisyum karbür ya da seramik değil, çevre faktörler olabilir onu düşünmek lazım.

Bunu daha önce yine yazdım yük grafiğiyle.




 
Upvote 0
Evet diger bilgiler dogru onlara bir sey demedim ki hatta konuda ki en guzel cevaplar sizden gelmis bu kadar soru isaretini neden koydunuz anlamadim :)  , sadece su kisim oil ash icin degil; vw degisim istemiyor oil ash icin. Soot miktari 45 ustundeyse ve rejenerasyon yapilmadiysa degisim istiyor oil ash icin degil.

”Vcdsüzerinden oil ash miktarına bakabilirsiniz. Bu hacim 80gra kadar dolabilir. Volkswagen ea288 kodlu motor kitapçığı 45-50gr oil ash miktarında dpf değişimi ister.”

Vcds le rejen kismina gelince, araba aktif rejenerasyonda ne yapiyorsa vcds ilede aynisini yapiyor(post injection…vs) Sabah aksam yapsa dahi zarar veremez(soot 40 gram birikmedi ise) buna ne gerek var surekli orasi tartisilir zaten.

”Vcds ile regen sağlıklı değildir. ” ben bu mesajinizdan sagliksiz bir durum olmayacagini soyledim sadece. Tabi ki surekli bunu yapmak kelimesi olmadigi icin anlayamadim surekli kast etmediginizi. 
 

Kullanma kilavuzunda durdugu yerde rejenerasyon yapmasi neden yazsin, normal kullanici nasil yapicak durdugu yerde yazmaz tabiki de, neyse vcds ile rejen yaparsaniz dpfinize bir sey olmaz. Burda sorgulamaniz gereken bilgisayardan rejenerasyon yapmak mantiksiz, araba kendi otomatik yapiyor zaten

 
Upvote 0
Ekli dosyayı görüntüle 29145

Yukarıdaki tek ikaz lambasının yanması, kendi kendine yapılan rejenerasyona girecek kadar aracın ısınmaması ya da devamli rejenerasyonu tamamlamadan aracın durdurulması anlamına gelir.

İkaz olmadan, kendi kendine rejenerasyon işlemi devreye girince de resimdeki tavsiyeye uyarak ya da en azından motoru durdurmadan bitmesine müsaade ederseniz ikaz görmezsiniz.
Genel olarak özet diyebiliriz..

 
Upvote 0
@mehmetmert çuvalla işimize yaramıyacak mesleki terim ve değerden bahsetmişsiniz. 

madem işin pirin kısaca, kendi imkanlarımızla  %100 yanma garantili tarifinizi yazsanız yeterdi.

mekanik vw ustasının verdiği bilgileri yerin dibine sokmakla elinize ne geçti inanın anlamlandırmadım. adam kendi çapında anlatmış hiç bir mekanik usta sizin gibi teknik ince ayra bilmez. bilmek te zorunda değildir.

etik bulmadım yaklaşımızı.  siz o yazdığınız rakamsal detayları ancak diğer vagcom işi ile uğraşanlar ile sohbet esnasında tartışabilirsiniz.

bize partikül filitresinin yanmış olması yeterli gerisi teferruat..

Ayrıca sanırım siz;

https://www.instagram.com/smoke_motion/

bu kişisiniz.. burada hava atana kadar daha 2 gün önce instegramdan bi soru sordum kaale alıp cevap bile yazmadınız. gerçi suç ben de geçen senede yazılımla ilgili bişey sormuştum yine kaale almamıştın. şimdi buraya gelmiş bize ahkam kesiyosun. seni ilk gizli özellik açılma videolarınla tanımıştım. ve saf saf yardım sever sanmıştım. hiç te alakası yokmuş. cebsever mişsin.

kusura bakma sana karşı biraz fazla dolmuşum. ne bilem 3-5 videonu izleyince bişey sanmışım.

 
Upvote 0
@mehmetmert çuvalla işimize yaramıyacak mesleki terim ve değerden bahsetmişsiniz. 

madem işin pirin kısaca, kendi imkanlarımızla  %100 yanma garantili tarifinizi yazsanız yeterdi.

mekanik vw ustasının verdiği bilgileri yerin dibine sokmakla elinize ne geçti inanın anlamlandırmadım. adam kendi çapında anlatmış hiç bir mekanik usta sizin gibi teknik ince ayra bilmez. bilmek te zorunda değildir.

etik bulmadım yaklaşımızı.  siz o yazdığınız rakamsal detayları ancak diğer vagcom işi ile uğraşanlar ile sohbet esnasında tartışabilirsiniz.

bize partikül filitresinin yanmış olması yeterli gerisi teferruat..

Ayrıca sanırım siz;

https://www.instagram.com/smoke_motion/

bu kişisiniz.. burada hava atana kadar daha 2 gün önce instegramdan bi soru sordum kaale alıp cevap bile yazmadınız. gerçi suç ben de geçen senede yazılımla ilgili bişey sormuştum yine kaale almamıştın. şimdi buraya gelmiş bize ahkam kesiyosun. seni ilk gizli özellik açılma videolarınla tanımıştım. ve saf saf yardım sever sanmıştım. hiç te alakası yokmuş. cebsever mişsin.

kusura bakma sana karşı biraz fazla dolmuşum. ne bilem 3-5 videonu izleyince bişey sanmışım.
Bir ara evlerde internetin olmadığı yavaş yavaş ülkenin internetle tanıştığı 2000 li yılların başında mahalle aralarında her evin altında internet cafeler türemişti şimdi de önüne gelen ecu cü olmuş gelen müşteriye hep cennette hurilerden bahsedip gerçekleri anlatmaz olmuş, bu videoda eleştirilen  arslan usta öyle değerli bir adamdır ki tanışmadan benim burada yazdıklarım havada kalır. Teknik anlamda her insan hata yapar ama reklam amaçlı birilerini harcamak kimsenin haddine değil diye düşünüyorum. Ecu işine gelirsek dpf bu olayla doğrudan bağlantılı olmasına rağmen arkadaş en önemli noktayı kaçırmış ecu sonrası dpf nin daha çabuk dolduğunu hatta bu problemin çözümü için dpf iptali yapalım abi diyenleri, dpf iptali sonucunda duman atma, yakıtta artış, turbo hataları, enjektör arızası ve motorun tekleme yapması gibi sorunların olacağı söylenmeden iptal ettikten sonra benim çıkan partikül filtre taşının güzel pra etmesi onu da satmaları daha sıralayım mı bilmiyorum ha bir de kanserojen maddelerin doğaya salınımı olayı var. 
Kimse kimsenin ekmeğiyle oynamasın arkadaşlar ve en önemlisi de lütfen karşılıklı saygı.

 
Upvote 0
Arslan usta sana ne cevap vericek çok merak ediyorum makine mühendisisin ama makine ile hiç alakası olmayan bir işe girmişsin arabaya yazılım yüklemenin mühendislikle zerre alakası yoktur 

 
Upvote 0

@mehmetmert 1-çuvalla işimize yaramıyacak mesleki terim ve değerden bahsetmişsiniz. madem işin pirin kısaca, kendi imkanlarımızla  %100 yanma garantili tarifinizi yazsanız yeterdi.

2-mekanik vw ustasının verdiği bilgileri yerin dibine sokmakla elinize ne geçti inanın anlamlandırmadım. adam kendi çapında anlatmış hiç bir mekanik usta sizin gibi teknik ince ayra bilmez. bilmek te zorunda değildir.etik bulmadım yaklaşımızı.  siz o yazdığınız rakamsal detayları ancak diğer vagcom işi ile uğraşanlar ile sohbet esnasında tartışabilirsiniz.

3-bize partikül filitresinin yanmış olması yeterli gerisi teferruat..

4-Ayrıca sanırım siz;
https://www.instagram.com/smoke_motion/
bu kişisiniz.. burada hava atana kadar daha 2 gün önce instegramdan bi soru sordum kaale alıp cevap bile yazmadınız. gerçi suç ben de geçen senede yazılımla ilgili bişey sormuştum yine kaale almamıştın. şimdi buraya gelmiş bize ahkam kesiyosun. seni ilk gizli özellik açılma videolarınla tanımıştım. ve saf saf yardım sever sanmıştım. hiç te alakası yokmuş. cebsever mişsin.

kusura bakma sana karşı biraz fazla dolmuşum. ne bilem 3-5 videonu izleyince bişey sanmışım.
1-O video merak eden ve öğrenmek isteyenler için ayrıntılı bir video, videonun başlığında yazdığı gibi DPF ve katalizör hakkında her şey. Neyse 100% yanma garantili şeyi söyleyim o zaman, videoyu izlesenizde anlardınız ama tekrardan söyleyim normal sürüşünüze devam edin ve hiçbir şey yapmayın. Araba kendine kendine her şeyi yapıyor.

2- Neresinden tutulsa elinde kalınacak bir şey, 80-90 ile gidince araba kendi kendine rejenerasyon yapmaz. Videoyu izleyip kim bilir kaç kişi boş boş gitti 80-90 ile ve gitmeye devam edecek. Kül miktarı rejenerasyon ile yakılamaz, içeride sonsuza kalır ve temizlenerek yada DPF değiştirilerek kurtulunur. Bunu rejenerasyon ile sıfırladığını söylüyor. Aracın normal sürüşlerde egzoz gazı sıcaklığının 600 derecelere çıkamayacağını söylüyor(tam gaz kullanımda 700 derecelerin gelmesi 1 dakika sürmez), Odis ekranında kocaman DPF değiştirdikten sonra kül miktarını sıfırlayın yazmasına rağmen, DPF değişmeden kül miktarını sıfırlıyor. Arabada 75mg kül var iken onun değeri 0 oldu. Araçta DPF arızası olduğu için rejenerasyonu bilgisayar ile yaptı ve arıza gitmeyince bunu sıfırladı. Ekranda arıza yanmayacak çünkü araba kendine sıfır DPF takıldığını sanıyor ve muhtemelen o kül miktarı ile DPF parçalarına ayrılacak kısa zamanda. İşin dahada kötüsü bunu gören, izleyen, odis cihazına sahip herkes rejenrasyondan sonra bu işlemi yapacak? Bu ne kadar doğru ve etik bir şey? Herkesin DPF kül miktarı aşımına gelecek ama sıfırlandığı için adaptasyon kimse ekranda arıza göremeyecek. Sökülüp temizleme ile kurtarılacak DPF'ler tamamen kırılacak, parçalanacak, araca vereceği zararı saymıyorum bile. Sıfır fiyatı 50-60bin olan DPF'in parçalanması iyi bir şey mi? Ustamız çok iyi, asla kötü niyet yok ama bende yanlış bir video çekersem bende eleştirileyim, banada böyle yorum yapılsın ki kaldırayım. 

3- Tekrar yazayım, normal süreceksiniz arabanızı bu kadar araba zaten hallediyor

4-Günde oraya bir sürü mesaj geliyor, buraya video paylaştığımda bile söylerim özel sorunuz varsa cevaplayabilirim diye. Orası benim şahsi kullanımımda olan, severek, gayri resmi hikayelerimi paylaştığım platform. Sizin yazdığınız gibi oraya mesaj atanların hepsini kaale alsam herhalde tüm gün telefon başında oturup cevap yazmam lazım. Yazılım ile ilgili bilgi almak istiyorsanız, telefon numarama dahil rahatlıkla ulaşabilir, soru sorabilirsiniz bu kadar basit. Gizli özelliklede ilgili soru sorsanız cevap veremem, vaktim yok bunu lütfen anlayın. Yazılımla alakalı soru sorulacak yerde orası değil ve herkesede yeterince destek sunduğumu düşünüyorum. Mesajınız ne bulamadım açıkcası abdülkadir isminde birisi yok. Bir şey sanmanıza gerek yok beni çünkü ben kendimi zaten bir şey sanmıyorum :)

1-Bir ara evlerde internetin olmadığı yavaş yavaş ülkenin internetle tanıştığı 2000 li yılların başında mahalle aralarında her evin altında internet cafeler türemişti şimdi de önüne gelen ecu cü olmuş gelen müşteriye hep cennette hurilerden bahsedip gerçekleri anlatmaz olmuş, bu videoda eleştirilen  arslan usta öyle değerli bir adamdır ki tanışmadan benim burada yazdıklarım havada kalır. Teknik anlamda her insan hata yapar ama reklam amaçlı birilerini harcamak kimsenin haddine değil diye düşünüyorum.

2- Ecu işine gelirsek dpf bu olayla doğrudan bağlantılı olmasına rağmen arkadaş en önemli noktayı kaçırmış ecu sonrası dpf nin daha çabuk dolduğunu hatta bu problemin çözümü için dpf iptali yapalım abi diyenleri, dpf iptali sonucunda duman atma, yakıtta artış, turbo hataları, enjektör arızası ve motorun tekleme yapması gibi sorunların olacağı söylenmeden iptal ettikten sonra benim çıkan partikül filtre taşının güzel pra etmesi onu da satmaları daha sıralayım mı bilmiyorum ha bir de kanserojen maddelerin doğaya salınımı olayı var. 
Kimse kimsenin ekmeğiyle oynamasın arkadaşlar ve en önemlisi de lütfen karşılıklı saygı.
1- Bakın Arslan usta kötü biri demedim, benimde takip ettiğim birisi ki burada da sizinle diğer videosunda bahsetmemin sebebi kanalını takip etmemden dolayı bu durumu görmem. Arslan ustayı asla harcamıyorum, yukaıda sebeplerini yazdım. Burda bir hata var, ben bir başkası herkes yapabilir. Kendisi sizin gibi saldırmak yerine gayet düzgün karşılayacaktır, çünkü başka türlü bir insan olduğunu düşünmüyorum. Ben reklam amaçlı kimi harcadım gerçekten çok merak ediyorum, birgün bende bir hata yaparsam ki eski DPF videolarımda hatalarım var(4 sene önce üniversite okurken çektiklierm) ve bunların ben de farkındayım ama oradaki hataların insanların sökülüp temizlenerek kurtarılacak DPF'in adaptasyonuna sıfır yazılarak parçalama noktasına kadar düşrecek bir hata değil.

2- Hiçbir müşterime DPF iptal et demedim, iş yerimin hiçbir yerinde dpf egr adblue çözümleri diye bir yazı bulamazsınız, hiçbir şekilde sadece DPF EGR Adblue iptali yaptırmak isteyenlere uygulama bu zamana kadar yapmadık, DPF - EGR off yaptıklarımız bize öyle gelenler, DPF'in içini kırdıranlar, başka yazılımları olanlar...vs . Kendi aracımda turbo büyük olsa dahi DPF EGR Adblue her şey üsütnde ve aktif. Hele ki kimsenin DPF'ini boşaltıp üstünede satmadım çünkü dediğim gibi böyle bir şey yapmadım, kimseye tavsiye etmedim, kimseyede DPF'ini iptal et demedim :) Bu konuda gerçekten hiç ama hiç üstüme alınmadım bunu söyleyebilirim :)  

Arslan usta sana ne cevap vericek çok merak ediyorum makine mühendisisin ama makine ile hiç alakası olmayan bir işe girmişsin arabaya yazılım yüklemenin mühendislikle zerre alakası yoktur 
Buna cevabım yok, gerçekten bu ülkede özellikle yazılım ve kalibrasyonda kendimi geliştirerek bir yerlere çıkmaya çalışıyorum ama makine mühendisliğiyle alakası yok yaptığın işin deniliyor. Üzgünüm ama bu cümle çok yanlış
Konuyla alaksız ama  cevapsız bırakmayayım, sadece 1 örnek; Makine - Otomotiv - Elektrik elektronik direkt ilgilendiren bölümler, neyse herkese yeterince cevap verdim bence :)  
https://www.linkedin.com/jobs/view/2658428178/

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt