Partikül filtresi tıkanması


lasttohit

Katılımcı Üye
 
Katılım
14 Nis 2019
Mesajlar
511
Tepkime puanı
242
Konum
İstanbul
İsim
Kubilay
Selamın aleyküm abiler, dün akşam aracımda fotoğrafdaki arızayı aldım ve biraz gazladıktan sonra lamba yok oldu.

Duyduğum kadarıyla 2 bin devirde sabit bir şekilde 15-20 dakika gidildiği zaman sorun büyük ölçüde çözülüyor.

Bu akşam boş bir yolda gazlamayı düşünüyorum tavsiyeniz veya dikkat etmem gereken bir durum var mıdır? 
5988A247-C1CB-4144-BFD0-07E917FF2A7C.jpeg

648B5635-7EF6-4777-B8C6-5425C51EE057.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Toprak_06 Hocam aracın kitapçığında detaylar yazıyor, belirli bir devirde belirli bir süre sürdüm ve uzun zamandır daha uyarı almadım.

 
Upvote 0
Ben isik yandiginda vcds ten kontrol etmistim 11.5gr cendre(kurum) gosteriyordu sonra yola ciktim isik sonene kadar bastim bayagi bi 30km falan yaptim. Sonra geldim tekrar vcds le baktim 8.5gr gosterdi ama isik sonmustu. Yinede gözüme çok geldi bu oran ve vcds le temizleme yaptirdim en son 1gr ma kadar dustu sonra oyle kaldi bende bıraktım sanirim en iyisi vcds temizlemesi ama herkesin gorusune saygim var.

 
Upvote 0
Ben isik yandiginda vcds ten kontrol etmistim 11.5gr cendre(kurum) gosteriyordu sonra yola ciktim isik sonene kadar bastim bayagi bi 30km falan yaptim. Sonra geldim tekrar vcds le baktim 8.5gr gosterdi ama isik sonmustu. Yinede gözüme çok geldi bu oran ve vcds le temizleme yaptirdim en son 1gr ma kadar dustu sonra oyle kaldi bende bıraktım sanirim en iyisi vcds temizlemesi ama herkesin gorusune saygim var.
Vcds ile 1 grama düşmesi ne kadar sürdü ? 

 
Upvote 0
@Koc sürekli vcds ile temizlik önerilmiyor deniliyor, 15 dk sürüyorsa seyir halinde yapılınca zararlı olacağını düşünmüyorum. 1 grama düştükten sonra kaç km sonra pasif rejenerasyona girdi dikkat ettiniz mi? Daha geç girmesi gerekiyor.

 
Upvote 0
@Adv_Dbl Bnede 9 yıldır tdi kullanıyorum hep opetten aldım hiç dpf ışığı yanmadı 2 aracımdada sanırım kullanımlada ilgili ben arada gazlıyorum yüksek devirde kullanıyorum ve kısa mesafeden kaçınıyorum.

 
Upvote 0
@nihat34 orijinal vagcom kablosu ile ya da avrupa klonu ile yapılabiliyor hocam. Youtubeda detaylı videolar var. Ancak önerilen bir temizlik yöntemi değildir. Araç durduğu yerde 650 derecelere kadar çıkıyor soğuyamadığı için sık tekrarda partikül içerisindeki yapıyı bozma, partikül çatlatma riski var.

13-14gr da pasif regenle düşürebildiğiniz kadar düşürün. İster 8 ister 2 ye. 13-14 e geldiğinde tekrar pasif yapar. 22-23gr lara kadar dolduğunda aktif yapar. Aktif regeni tamamladığınızda 3-4gr a kadar düşer. Pasif regende Sürekli olarak 3-4gr a düşürmenin bir anlamı yok. Araç yazılımı mümkün olduğunca sizi ideal aralıkta tutuyor zaten. 

Oldu da araç pasif yaparken stop edip gittiniz 22-23gr a kadar ideal sıcaklıkta pasife zorlanır. İdeal durum hic oluşmazsa 22-23 gr da aktif ışığı yanar. Işık söndüğünde 3-4gr a kadar düşmüş olur. 

Sizin yapmanız gereken aracın pasif yaptığını farkettiğinizde imkan dahilinde 20km 2000+ devir sürüş yapmak. 

Vcds ile regen sağlıklı değildir. 

Ek olarak 100k km de bir aracın dpf oil ash (temizlenemeyen atık yağ kurumu, sizin regen yaparak ortadan kaldıramadığınız miktar.) 20gr civarındadır. Vcds üzerinden oil ash miktarına bakabilirsiniz. Bu hacim 80gr a kadar dolabilir. Volkswagen ea288 kodlu motor kitapçığı 45-50gr oil ash miktarında dpf değişimi ister. Bunu otomatik arıza lambası yakarak belirlenen arıza kodunda söyler. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@nihat34 orijinal vagcom kablosu ile ya da avrupa klonu ile yapılabiliyor hocam. Youtubeda detaylı videolar var. Ancak önerilen bir temizlik yöntemi değildir. Araç durduğu yerde 650 derecelere kadar çıkıyor soğuyamadığı için sık tekrarda partikül içerisindeki yapıyı bozma, partikül çatlatma riski var.

13-14gr da pasif regenle düşürebildiğiniz kadar düşürün. İster 8 ister 2 ye. 13-14 e geldiğinde tekrar pasif yapar. 22-23gr lara kadar dolduğunda aktif yapar. Aktif regeni tamamladığınızda 3-4gr a kadar düşer. Pasif regende Sürekli olarak 3-4gr a düşürmenin bir anlamı yok. Araç yazılımı mümkün olduğunca sizi ideal aralıkta tutuyor zaten. 

Oldu da araç pasif yaparken stop edip gittiniz 22-23gr a kadar ideal sıcaklıkta pasife zorlanır. İdeal durum hic oluşmazsa 22-23 gr da aktif ışığı yanar. Işık söndüğünde 3-4gr a kadar düşmüş olur. 

Sizin yapmanız gereken aracın pasif yaptığını farkettiğinizde imkan dahilinde 20km 2000+ devir sürüş yapmak. 

Vcds ile regen sağlıklı değildir. 

Ek olarak 100k km de bir aracın dpf oil ash (temizlenemeyen atık yağ kurumu, sizin regen yaparak ortadan kaldıramadığınız miktar.) 20gr civarındadır. Vcds üzerinden oil ash miktarına bakabilirsiniz. Bu hacim 80gr a kadar dolabilir. Volkswagen ea288 kodlu motor kitapçığı 45-50gr oil ash miktarında dpf değişimi ister. Bunu otomatik arıza lambası yakarak belirlenen arıza kodunda söyler. 
Anladım hocam bilgileriniz için teşekkür ederim 

 
Upvote 0
Yakıttan ziyade kullanım şekliyle ve kullanım mesafesiyle daha bir ilgili bir durum olduğunu düşünüyorum. Örneğin çokça kısa mesafe kullanılıyorsa ya da araç sürekli düşük devirlerde kullanılıyorsa bu durumun oluşma olasığı artıyor. Arada sport moda alıp biraz da yaramazlık yapmak faydalı olacaktır :)

 
Upvote 0
@bf417 Daha yeni yaptim 150 km falan oldu. Rejenerasyona daha girmedi ve su aralar girmez diye düşünüyorum bekleyip görmek gerekir. Ama arabanin calisma sesindeki rahatlığı hissediyorum diyebilirim. Zaten ilk defa yaptim vcds ile tabi surekli yapılması zararlı olabilir bir fikrim yok

 
Upvote 0

@agacmalzeme dpf temizliğinde tekrar dolup dolmama konusundan ziyade, gereğinden fazla devirde temizlemeye çalışmak farklı arızalara neden oluyormuş. bilmem bişey küçük pistonlara hasar verebiliyormuş. düşünün kanalın çıkışı tıkalı biz bu taraftan basınç uygulayınca geri tepki vererek başka tarafı sıkıştıryor. ve fazlasıyla hasar açabiliyormuş..

bakınız; 


 usta detaylı anlatmış.

filitre temizliğinde aslolan 2500-2700 devirde SABİT hızda 1-2 dakika gidildiğinde araç beyni o zaman algılıyormuş yakma işlemi yapması gerektiğini. ve tabi sonrasındada sabit hızda 2700 devir üst limiti ile gidilmeliymiş.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt