Partikül filtresi tıkanması


lasttohit

Katılımcı Üye
 
Katılım
14 Nis 2019
Mesajlar
511
Tepkime puanı
242
Konum
İstanbul
İsim
Kubilay
Selamın aleyküm abiler, dün akşam aracımda fotoğrafdaki arızayı aldım ve biraz gazladıktan sonra lamba yok oldu.

Duyduğum kadarıyla 2 bin devirde sabit bir şekilde 15-20 dakika gidildiği zaman sorun büyük ölçüde çözülüyor.

Bu akşam boş bir yolda gazlamayı düşünüyorum tavsiyeniz veya dikkat etmem gereken bir durum var mıdır? 
5988A247-C1CB-4144-BFD0-07E917FF2A7C.jpeg

648B5635-7EF6-4777-B8C6-5425C51EE057.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
90.000'deyim, uyarı ışığı daha önce hiç yanmadı, ben titremeyi hissettiğimde ve durup egzozu dinlediğimde (devire hiç dikkat etmedim hiç bir uyarı da çıkmadı, sabah yeni çalıştırdığımda da 900 devirdeydi mesela) kendim karayoluna çıkıp dörtlüleri yakıp en sağdan ışığa da takılmamak için 2. viteste 60 km hızla 2700-3000 devirde 20 dk gittim. Devri de yüksek tutmuşum galiba? Bir de etkisi var mı bilmiyorum, S modda da kullanıyorum arada sırada.

Neredeyse hiç durmadan 200-300 km yol yaptığım olmuyor, hep şehir içi kısa mesafe kullanıyorum. Bu durumda kendi kendine pasif jenerasyona girmesini engelliyormuşum demek ki. Bakım malzemelerimi satın alırken katkı maddesi de almayı düşünmüştüm ama burdaki yoruma istinaden satın almadım, devire de dikkat edip uzak mesafe yol yapsam iyi olacak demek ki.
Sabah aracı çalıştırır çalıştırmaz DPF rejenerasyonu hiçbir zaman devreye girmez 200-300 metre ilerledikten sonra DPF (eğer doluysa) rejenerasyona başlıyor. Başladıktan sonra zaten araç devri limitliyor ve 3500'ü geçmiyor (bunu muhtemelen filtrenin içinde bulunan taşın sağlığı için yapıyor) S modda daha yüksek devirde vites değiştiriyor D modunda genellikle çok erken atıyor vitesi ve bu da aracı yokuş çıkarken bazen boğuyor. Uzun mesafe yola çıkmaya gerek yok rejenerasyon için çevre yolunda biraz devirli kullanmak yeterli olacaktır. Bence sizin sıkıntınız yakıttan kaynaklı.

Üzücü olan araçları alırken bu konuda bize ayrıntılı bilgi vermemiş olmaları, Allahtan forumlar ve videolara kolay ulaşabiliyoruz, aracım 235000km de 16,TDI passat, bir kere uyarı ışığı yaktım, ama rejenerasyon sırasında çok nadir stop etmek zorunda kaldım, kurallara uyarsak DPF nin kolay kolay tıkanmayacağını duymuştum
Aslında bunlar kitapçıkta yazıyor fakat araç tanıtımında içini anlatırken bu tarz teknik detaylara da değinseler fena olmaz. DPF kolay kolay tıkanacak bir şey değil, tabii usulüne uygun kullandıktan sonra.
 
Upvote 0
Benim de uzunca bir süre yaptığım yanlışı siz de yapmayın diye yazıyorum. Aracınızı rolantide bırakıp temizlik yapmasını beklemeyin. Ya bitinceye kadar yol yapın ya da rejenerasyonu yarıda kesin. Yoksa yağa yakıt karışıyor ve yeri geliyor 15000 kmde 2-2.5 litre fazla yağ çıkabiliyor karterden.
Hocam merhaba benimde yağım yükseliyor ben dpf tıkanıklığına bağladım olayı 2 sefer 2bin km de yağımı değiştirdim şu an dpf temizliği ilaçlı yapıldı siz rejenerasyona devam etmeyip stop etmeye başladıktan sonra aynı sorunu yaşadınız mı?
 
Upvote 0
Hocam merhaba benimde yağım yükseliyor ben dpf tıkanıklığına bağladım olayı 2 sefer 2bin km de yağımı değiştirdim şu an dpf temizliği ilaçlı yapıldı siz rejenerasyona devam etmeyip stop etmeye başladıktan sonra aynı sorunu yaşadınız mı?
hocam durmak zorundaysam olduğum yerde durup rejenerasyon için beklemiyorum artık. Böylelikle eskisi kadar motor yağ seviyesini yükseltmiyor. Bu durumla farkında olmadan ilk karşılaştığım zamanı hatırlıyorum aracın daha 3. bakımıydı motordan 7 litreye yakın yağ çıkmıştı... Bir de vagcom kablosu aldım aliexpressden şehir içi kullanım sıklığına göre 3-6 ay arasında sürüş sırasında rejenerasyon başlatıyorum ve yağ değişimlerini her 7500kmde bir yapıyorum şu an için yağ seviyesi artışı eskisi gibi devam etmiyor. Fakat trafikte bir kaç kez rejenerasyona yakalanırsam rahat 500-600ml yakıt yağa karışmış oluyor. Sürüşe göre haftada ya da ayda bir yağ çubuğunu kontrol ediyorum. Eğer yağ seviyesi yükselmişse bir şırınga ve hortum sayesinde yağ çubuğu deliğinden yağ çekiyorum. Bazen 500ml bazen de 1 litreye kadar motordan yağ çekmem gereken durumlar oldu. Eğer yağ/yakıt oranı %10-15in üzerine çıkarsa en kısa sürede yağ değişimi yapıyorum.

Bu arada dpf bölümündeki lambda sensörlerini söktüm ve çubuk kamerayla bakmaya çalıştım olabildiğince ve kurum birikmesi ya da bir tıkanıklık görmedim. Sonrasında da ilaç sıkarak ben de bir temizlik yaptım. Araç cihaza bağlı olduğunda da zaten kurum değerleri 23 gr üzerinde çıkmıyor ve hemen pasif rejenarasyona başlıyor. Kısacası illaki dpf tıkalı olduğu için olmuyor bu durum. Son 2 yıldır dpfi yakinen takip ediyorum ve şunu gördüm ister şehir içi, ister şehir dışı olsun dpf hemen hemen aynı sürüş süresinde doluyor. Eğer sen dpf dolduğunda çevre yolundaysan ya da akıcı bir trafikteysen mükemmel hiç sorun yok ama dpf doldu ve sen dur kalk trafikte 40dk yol gidiyorsan geçmiş olsun o yakıt o yağa karışacak. Aracım şu an 127 bin kmde ve sadece şehir içi kullanımda 225-275 km, şehir içi/çevre yolu karışık kullanımda 283-320 km arasında dpf doluyor ve temizliğe başlıyor. Uzun yolda test ettiğimde ise 350-400km civarında sürüş sırasında otomatik olarak dpf temizliği devreye giriyor. Uzun yolda siz ilermeye devam ettiğiniz sürece o işini arka planda bitirip size hiç bir şey hissettirmiyor. Özellikle yaz aylarında daha fazla uzun yol yaptığım için normalde 5-6 bin kilometrede yağ seviyesi yükselen araçta hiç bir kıpırdama olmuyor.

istanbuldan çıkmayı dört gözle bekliyorum, biliyorumki aracımda buradan gitmekte benim kadar hevesli :)
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt