2020 OTOMOBİL FİYATLARI


Bugün bir bayiyi 1.5 TSI Highline model için arkadaşım aramış ve ellerinde olduğunu 246 bin olarak vereceklerini söylemiş. Maşallah piyasa nereye gidiyor böyle.

 

@sergentunc  246 ya eski kasa golf alacagima 280e yeni kasa bmw 1 alarim, vw bu kafayla nereye gider bilmiyorum. 

 
@sergentunc 246 bin lira kelepir(haziran gibi cok daha artar fiyat), wildtrack pickup'in yanina ucuz ama sifir km arac alayim dedim golfü satip, suzuki swift cok hosuma gitti, fiyatini sordum; "150 bin lira" oda yaza teslim :)

@ZITIPAŞA hocam 280 bine bayide bmw1 yok, en erken temmuz teslim ve temmuz kuru ile satilacak, tahmini 320-330 bin lira fiyati var, galerilerdekiler aslinda suanda cok ucuz, galerilere 225 bine highline golfte var

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@krym  kardesime suzuki swift aldik hocam eylul ayi gibi 109 a, gayet hos arac gercekten bayagi dolu, yakiti cok cok iyi 4.3 falan sehir ici. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@bf417 Ben de şubatta 1.5 higline siparişi vermiştim. Bugün bayi ile tekrar görüştüm bana aşağı yukarı bir fiyat söyleyin diye ısrar edince şubatta 214 bin olan araba 240 bin tl olmuş. Bu durumda arabadan vazgeçeceğim. 

Bu arada arkadaşlar bir araç buldum 2019 model istediğim renkte ve sadece 170 km de. 215 ile 220 arası bir fiyata pazarlık durumundayım. 2020 ye 240 vermek yerine aynı özellikteki 2019 araca 20-25 bin daha az vermek mantıklı mı?

 
@bf417 Ben de şubatta 1.5 higline siparişi vermiştim. Bugün bayi ile tekrar görüştüm bana aşağı yukarı bir fiyat söyleyin diye ısrar edince şubatta 214 bin olan araba 240 bin tl olmuş. Bu durumda arabadan vazgeçeceğim. 

Bu arada arkadaşlar bir araç buldum 2019 model istediğim renkte ve sadece 170 km de. 215 ile 220 arası bir fiyata pazarlık durumundayım. 2020 ye 240 vermek yerine aynı özellikteki 2019 araca 20-25 bin daha az vermek mantıklı mı?
10bin için mantıksız, 

20bin için mantıklı. 

 
@Alehondro01 mantikli cünkü highline bayide 260 bin lira olur yeni arac gümrükten gectiginde, 215 bine o arabayi alirsaniz, alirken. kazanmis olursunuz, ama iyi expetiz yaptirin

 
@Negatiwe milletimiz çok uyanık hocam...

100 binlik arabası 130 eder mi yok yok 140 eder ya düşüncesiyle yaptılar 180 bin e sonuç devlette güzelim vergilerini esirgemedi olan yine bize oldu...

Herkez uyanık olunca 100 binlik arabanı 180 ne satsan da bişey ifade etmiyor çünkü alacağın 120 binlik arabayı da 200 e alacağın için :))) göya uyanıklar işte bize bizden fazla zarar veren olmadı ne yazık maddi konularda...

Bu kadar fırsatçı olmasak 3 ay sabrebilirdik kimse almasa piyasa yenilir yutulur bi seviyeye gelecekti ama yok ben arabamı sıfır 65 aldım 2015 de şimdi 135 veriyor galeri :))) ne güzel belki 160 a satarım direksiyon u değiştireyim bende :)))) 

Hakkımızda hayırlısı olsun...

Malımızın kıymetini bilelim diyecek söz çok ama burada bitireyim 

Saygılarımla....

 
WP ticaret grubumuzda İtalya otomobil sektörünün görüşü paylaşıldı.  TR de aynı yönde beklenti olduğu belirtilmektedir.
 

Dün de bir Oyder Webinar günüydü. Covid-19'un İtalya'ya ve İtalyan otomotiv sektörüne getirdiği sorunları, şimdiyi ve geleceği kıymetli arkadaşım Çınar Noyan'ın moderatörlüğünde Doç. Dr. Leonardo Buzzavo'dan dinledik. Kısaca özetleyecek olursak:
1 - Sıfır denecek sayıda yeni araç satışı mümkün oldu Mart ve Nisan aylarında.
2 - Sıfır araç satışları kısa sürede toparlanacak gibi değil. İnsanların önceliği sıfır araç almaktan çok uzakta. Öncelikle hayatta kalmaya çalışıyorlar. Şirketler de öyle.
3 - Yetkili satıcılar uygun fiyatlı ikinci el araç satışına, yedek parça ve servis hizmetlerine yönelmek zorunda.
4 - Yeni müşteri elde etmeye çalışmak yerine eldeki eskileri iyi değerlendirmek, onlarla bağlılığı artıracak ürün ve hizmetler geliştirilmeli, uygun fiyatla akü - lastik değişimi, periyodik bakım paketleri hazırlanmalı.
5- Yetkili satıcıların maddi yapıları kuvvetli olanları bu krize daha dayanıklı olabilir ama bir kısmı kapanacaktır maalesef.
6 - Gelecek eskisi gibi olmayacak. Artık dijital her anlamda hayatımızın içinde daha çok olacak. Tanıtımda eski sistemler de yaşayacak (fuar, teşhir, deneme sürüşü) ama dijital tanıtım sistemleri ile birlikte.

7 - Post virüs döneminde toplu taşıma çok da cazip olmayacak, işlerine şahsi araçlarıyla gitmek isteyenler sıfır olmasa da makul fiyatlı bir otomobil almak isteyeceklerdir. İkinci elde bu anlamda hazır olmalı bayiler.
8 - Premium markalar bayi adetlerini azaltacaktır. 
Bütün bunlar İtalya'dan yansımalar ama bence tüm dünyada geçerli olacak şekilde net anlatıldı. @Oyder'e ve sayın Buzzavo'ya teşekkürler...

 
@Culture33 Başına 1 rakamı çok iyimser olmuş. Doğrusu 3 olacak. Başına 1 rakamı ile sadece pillerini alırız.

Ayrıca yerli olunca millet ÖTV teşvikli felan olacak sanıyor .Gümrük birliği anlaşmasına göre tek bir firmaya yerli diye ÖTV muafiyeti olması mümkün değil. Herkes ortada yerli arabadan ötv almazlar diye sallıyor. 
Elektrikli araçta zaten ötv çok düşük değil mi. 

 
Elektrikli araçta zaten ötv çok düşük değil mi. 
Silindir hacmi  85 kW'ı geçmeyen elektrikli araçlardan %3 ÖTV, %18 KDV,

Silindir hacmi 85 kW'ı geçip, 120 kW'ı geçmeyen araçlardan %4 ÖTV, %18 KDV,

120 kW üzeri elektrikli araçlardan ise %15 ÖTV, %18 KDV alınıyor.

----

Güncel kurlarla birlikte Highline 1.5 tsi bir Golf için ötv oranı %60 olacak. 

1600 cm3 arası silindir hacmine kadar, Vergisiz satışı 70.000 TL - 120.000 TL arası araçlarda %50 ÖTV

1600 cm3 arası silindir hacmine kadar, Vergisiz satışı 120.000 TL üzeri olan araçlarda %60 ÖTV

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
WP ticaret grubumuzda İtalya otomobil sektörünün görüşü paylaşıldı.  TR de aynı yönde beklenti olduğu belirtilmektedir.
 

Dün de bir Oyder Webinar günüydü. Covid-19'un İtalya'ya ve İtalyan otomotiv sektörüne getirdiği sorunları, şimdiyi ve geleceği kıymetli arkadaşım Çınar Noyan'ın moderatörlüğünde Doç. Dr. Leonardo Buzzavo'dan dinledik. Kısaca özetleyecek olursak:
1 - Sıfır denecek sayıda yeni araç satışı mümkün oldu Mart ve Nisan aylarında.
2 - Sıfır araç satışları kısa sürede toparlanacak gibi değil. İnsanların önceliği sıfır araç almaktan çok uzakta. Öncelikle hayatta kalmaya çalışıyorlar. Şirketler de öyle.
3 - Yetkili satıcılar uygun fiyatlı ikinci el araç satışına, yedek parça ve servis hizmetlerine yönelmek zorunda.
4 - Yeni müşteri elde etmeye çalışmak yerine eldeki eskileri iyi değerlendirmek, onlarla bağlılığı artıracak ürün ve hizmetler geliştirilmeli, uygun fiyatla akü - lastik değişimi, periyodik bakım paketleri hazırlanmalı.
5- Yetkili satıcıların maddi yapıları kuvvetli olanları bu krize daha dayanıklı olabilir ama bir kısmı kapanacaktır maalesef.
6 - Gelecek eskisi gibi olmayacak. Artık dijital her anlamda hayatımızın içinde daha çok olacak. Tanıtımda eski sistemler de yaşayacak (fuar, teşhir, deneme sürüşü) ama dijital tanıtım sistemleri ile birlikte.

7 - Post virüs döneminde toplu taşıma çok da cazip olmayacak, işlerine şahsi araçlarıyla gitmek isteyenler sıfır olmasa da makul fiyatlı bir otomobil almak isteyeceklerdir. İkinci elde bu anlamda hazır olmalı bayiler.
8 - Premium markalar bayi adetlerini azaltacaktır. 
Bütün bunlar İtalya'dan yansımalar ama bence tüm dünyada geçerli olacak şekilde net anlatıldı. @Oyder'e ve sayın Buzzavo'ya teşekkürler...
Teşekkürler hocam bilgiler için. Bu beklentiler gerçekleşecek gibi gözüküyor...

 

@bf417 Ben de şubatta 1.5 higline siparişi vermiştim. Bugün bayi ile tekrar görüştüm bana aşağı yukarı bir fiyat söyleyin diye ısrar edince şubatta 214 bin olan araba 240 bin tl olmuş. Bu durumda arabadan vazgeçeceğim. 

Bu arada arkadaşlar bir araç buldum 2019 model istediğim renkte ve sadece 170 km de. 215 ile 220 arası bir fiyata pazarlık durumundayım. 2020 ye 240 vermek yerine aynı özellikteki 2019 araca 20-25 bin daha az vermek mantıklı mı?
170 km de araba sıfır  araba demek bence . 170 km için gidipte fazladan 10 bin bile vermem tabi istediğim özellikler var  olmak şartıyla.

 

Geri
Üst Alt