Antifriz Pink Floyd görünümünde (perfect)
2 yıl daha devam.
Ama yinede yetkilide hazır kışa girerken bir ölçüm
+ Enjektörle numune cekerek bardak görünümü testi faydalı olur.
Moderatör tarafında düzenlendi:
Antifriz Pink Floyd görünümünde (perfect)
Bahsettiğiniz castrol ‘ün G13 onayı yoktur ve aynı zamanda bu antifirizin G13 ile uzaktan yakından alakası yoktur., içerik olarak bu antifiriz eski nesil G12++ bir sıvıdır.,Herkese merhaba
Bu cumartesi triger setini komple değiştirtcem bu değişimde antifrizde değişiyormuş. Ben parçaları kendim alıp gidiyorum bu antifrizi alacam da trigeri aldığım yerde ''Castrol Radicool SIOAT 3 Litre Organik Eflatun Antifriz'' mevcut ve volkswagen g13 onaylı yazıyor açıklamalarda da VW TL 774J soğutma sıvısı tavsiye edilen yerlerde kullanılabilir yazıyor. silikat içeren OAT teknolojisi ile geliştirilmiş antifriz / soğutma sıvısı falan yazıyor bi problem olmaz sanırım tavsiye eder misiniz ? 3 litre kadar da iş yerinde ki saf su makinası var oradan ultra saflıkta su arıtacağım serviste karıştırıp doldururuz diye düşünüyorum. 3 litresi 180 tl yazıyordu bana uygun gibi geldi. Motulun de hazır karışımlı 5 litresi 250 tl yazıyordu internette toplam 6 litre kadar ihtiyaç oluyor diye gördüm.
Bu donma derecesi ölçüm aleti falan da var kendim kontrol edeceğim sonrasında.
Araç 2016 model 1.6tdi golf
liqui marka olanından alacağım. Karışımı kaç yapayım diye düşünüyorum da ben hep istanbuldayım doğudaki gibi çok soğuklar yok. Liqui nin özelliklerinde karışıma baktım 1 lt antifriz 2 lt saf su -20Bahsettiğiniz castrol ‘ün G13 onayı yoktur ve aynı zamanda bu antifirizin G13 ile uzaktan yakından alakası yoktur., içerik olarak bu antifiriz eski nesil G12++ bir sıvıdır.,
Uygun fiyatlı G13 antifriz arıyorsanız;
Motul G13 Auto Cool Ultra veya Liqui Moly KFS13 öneririm. Sistemi kapasitesi tam olarak boşaltırsanız sistemin kapasitesi yaklaşık 7-8 lt. arasıdır., yani en az 3,5 lt. antifriz ihtiyacınız var.,
Hazır karışım olan antifrizler masraflı olur., bu sebebten konsantre olan antifrizlerden alıp saf su ile %50-50 karışım yapmanız daha az masraflı olacaktır., saf su makinanız varsa sistemin içini temizlemek için 9-10 lt. ve antifriz ile saf su karışımı için de 4 lt. yani toplamda 14 lt. saf su bulundurmanızı öneririm., aldığınız antifrizin üretim tarihine dikkat edin eski tarihli olmasın.
Liqui Moly KFS 13 https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs-13-g13-tl774j-kirmizi-1-l-21139
Öncelikle şunu baştan belirteyim araç üreticisi; motor soğutma suyunda (en az %40 oranında antifiriz) olması gerektiğini özellikle belirtmektedir.@forzaGilles
liqui marka olanından alacağım. Karışımı kaç yapayım diye düşünüyorum da ben hep istanbuldayım doğudaki gibi çok soğuklar yok. Liqui nin özelliklerinde karışıma baktım 1 lt antifriz 2 lt saf su -20
1 lt antifriz 1 lt saf su -35
bu şekilde yazıyor istanbulda -15 den bile yukarı hatırlamıyorum zaten yerlerin karlı olduğu havalarda otobüs kullanacağım bu durumda 1litre antifriz 1.5 litre saf su karışımı yapsam düz mantık -27.5 oluyor buda yeterli olur diye düşünüyorum siz ne düşünüyorsunuz uygun mudur ?
+birde liquil de renk kırmızı yazıyor pembe olması gerekiyor gibi bir şeyler gördüm kırmızı problem eder mi? sizin dediğiniz Liqui Moly KFS13 modelinde yazıyor kırmızıyı.
Fiyat karşılaştırması yaptım da motul marka olan 6 litre tam 300tl tutuyor. Diğer liquil sadece sizin verdiğiniz sitede fiyat uygun. Orasıda izmirdeymiş bunun dışında hep 90tl falan litre fiyatı. Ben 5 litre +1 litre alacağım eğer eksik kalırsa saf su ile tamamlarım diye düşündüm. Bu şekilde de -25 den aşağıya inmez sanırım. Tekrardan yazayım - 20-25 derece istanbul için uygun olmaz mı?
1929 yılında en düşük sıcaklık -16 falan görmüş istanbul![]()
Buradan aynen dogrulayacak şekildeÖzetlersek;
Araç üreticisi motor soğutma suyunda (en az %40 oranında antifiriz) olması gerektiğini özellikle belirtmektedir
İlginiz için teşekkür ederim.Öncelikle şunu baştan belirteyim araç üreticisi; motor soğutma suyunda (en az %40 oranında antifiriz) olması gerektiğini özellikle belirtmektedir.
İlave olarak şunu da belirteyim saf yapıda olan antifrizin donma noktası -12 °C derecedir.
Antifirizin motor için 3 ana görevi vardır., donma koruması sağlamak, korozyon/pas oluşumunu engellemek ve motorun "ideal çalışma sıcaklığına" en kısa sürede ulaşmasına sağlamak.
(Antifriz-Saf Su karışımının) oranındaki değişiklikler motorun optimum sıcaklığa ulaşmasını (olumlu/olumsuz) doğrudan etki etmektedir..!! Yani şunu demek istiyorum evet dediğiniz gibi İstanbul 'da son 100 yıldır sıcaklık -16°C derecenin altına düşmemiş olabilir fakat yukarda da belirtiğim gibi antifriz-saf su karışımın oranındaki değişiklik motorun en kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşmasını (+/- olarak) doğrudan etki etmektedir.
Diğer bir deyişle motor soğutma suyundaki antifriz oranı (motorun ısı iletimine) doğrudan etki etmektedir..!!
Piyasada 2 tip antifriz bulunur;
-Konsantre yapıda olan antifrizler., bu tip antifrizler araca uygun oranda saf su ile karıştırılarak., uygun oranda bir karışım elde edilir.
,-Kullanıma hazır (ready mix / ready to use) yapıda olan antifrizler., bu tip antifrizlerde; saf su ile karışım hazırlanmasına gerek yoktur., çünkü üretim aşamasında kullanıma hazır yani önceden antifriz/saf su karışımı elde edilerek şişelenmiştir.
Özetlersek;
Araç üreticisi motor soğutma suyunda (en az %40 oranında antifiriz) olması gerektiğini özellikle belirtmektedir.
Aynı zamanda araç üreticisi şuna da belirtiyor; motor soğutma suyundaki (antifriz oranı %60 'ı) aşmamalıdır.
Yaşanılan bölgenin iklim koşullarına bağlı olarak motor soğutma suyunda kullanılması gereken antifriz-saf su karışım oranları;
%40 antifriz / %60 saf su karışımı donma noktası: yaklaşık -24 °C derece ***(düşük seviye korozyon-pas koruması /en iyi ısı iletimi)
(Adana, İzmir, Antalya, Afrika kıtası, gibi) kışın soğuk geçmediği "sıcak iklim kuşağında" bu oran kullanılabilir FAKAT bu oranda karışım hazırlanan bir aracın kullanım ömrü boyunca (soğuk bir şehir yolculuğu yapıp/yapmayacağı) mutlaka dikkate alınmalıdır..!! Çünkü donma noktası -24°C derece yaklaşık bir değerdir ve hiç bir zaman kesin sabit bir değer olamaz., Bu olaya matematiksel formüllere dayalı denklem gibi düşünmeyiniz..!!
Farz-ı misal siz -24°C derece donma noktası kadar dayanak bir karışım hazırladınız., bu karışım kesin olarak -24°C dereceye kadar dayanacak diye bir şey söz konusu değildir., Bu sıvı karışımı -22°C derece de donabilir., -19°C derece de donabilir., hatta -14 °C derece de donabilir.., Neden çünkü motor soğutma suyu sürekli ısınıp-soğuduğu için ve zamanla kullanıma bağlı olarak bu "donma noktası değeri" kötüleşir..!! Motorun içindeki bu sıvının vaad ettiği donma noktası değerinde sürekli kayıplar oluşur..!!
Bu oranda bir karışım hazırlanması durumunda; kışın olası bir soğuk şehire yolculuk esnasında akraba düğünü veya Uludağ gezisi vs.. gece araç park halindeyken soğutma suyu donar ise başınıza iş alırsınız., çok yüksek onarım masrafları ile karşı karşıya kalırsınız.
%50 antifriz / %50 saf su karışımı donma noktası: yaklaşık -36 °C derece ***(iyi seviye korozyon-pas koruması / çok iyi ısı iletimi)
En ideal karışım oranıdır, hem çok iyi donma noktası sağlanmış olur, hem de optiumum ısı transferi sağlanmış olur., soğuk motorun en kısa sürede "ideal çalışma sıcaklığına" ulaşması sağlanmış olur. bu sayede motorun ısınması için geçen süre kısalmış olur, motorun ısınması için geçen süre kısalması demek motor yağının daha kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşması demektir., bunun neticesinde motorun içindeki silindir gibi hareketli parçaların aşınması önlemeye yardımcı olunur. Araç üreticileri bu sebeblerden dolayı fabrikada üretim/montaj aşamasında motora %50-50 karışım dolumu yapar.
%60 antifriz / %40 saf su karışımı donma noktası: yaklaşık -52 °C derece ***(çok iyi korozyon-pas koruması / vasat ısı iletimi)
(Alaska, Kanada 'nın bazı bölgeleri, Rusya 'nın bazı bölgeleri, Sibirya vs...) çok çok iyi donma noktası sağlanmış olur ama motorun ısı iletimi (ısı transferi) kötüleşir., bunun neticesinde soğuk motorun kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşmasından feragat edilmiş olur., Çünkü bu tip çok soğuk (extreme iklim koşullarında) ilk öncelik motor soğutma suyunun donmasını engellemektir..!!
Golf Mk7 ve Mk7,5 araçlar için konuşursak sistemin kapasitesi yaklaşık 7-8 litre dir. bu ne demek oluyor..? yapılacak %50-50 karışım için ihtiyacınız olan antifriz miktarı (konsantre yapıda yani saf antifriz miktarı) yaklaşık 3,5-4 litre arasıdır., geriye kalan 3,5-4 litre için de saf su ihtiyacınız olucaktır.
SORUNUZ: fiyat karşılaştırması yaptım da motul marka olan 6 litre tam 300tl tutuyor. Diğer liquil sadece sizin verdiğiniz sitede fiyat uygun. Orasıda izmirdeymiş bunun dışında hep 90tl falan litre fiyatı. Ben 5 litre +1 litre alacağım eğer eksik kalırsa saf su ile tamamlarım diye düşündüm. Bu şekilde de -25 den aşağıya inmez sanırım. Tekrardan yazayım - 20-25 derece istanbul için uygun olmaz mı?
CEVAP: bahsettiğiniz Motul 6 litre antifriz 600 tl. tutuyor dediğiniz bu antifriz (saf mı yoksa kullanıma hazır mı) olduğunu bilmiyorum..? Sanırım bu almak istediğiniz Motul kullanıma hazır olanlardan..? Fark etmez (saf mı yoksa kullanıma hazır mı bilmediğim )Motul 'den de alabilirsiniz veya saf olan Liqui Moly KFS13 'te alabilirsiniz., Burada sizin bütçeniz ön plana çıkıyor., kullanıma hazır olanlar biraz daha masraflı olur hepsi o kadar ama avantajı ise: saf su ile karışım yapmak ile uğraşmazsınız. Gerçi her halükarda bir miktar saf su ihtiyacınız olacak., çünkü yeni dolum öncesi sistemin içini temizlemeniz gerek. dolayısıyla her halükarda en az 7-8 lt. saf su almanız gerekecek., sonra bu sistemin içini temizlemekte kullandığınız saf suyu tahliye edip., yeni sıvının dolumunu gerçekleştireceksiniz. 2015 model yani 6 yaşında olan bir aracınız var ve sistemin içinde tortular/pislikler oluşmuş olabilir., yeni dolum öncesi sistemin içini saf su ile temizlemeniz motorun ve radyatör gibi ilgili aksamların sağlığı açısından önemlidir.
KSF13 için verdiğim Link 'teki satıcının İzmir 'de olmasının sizin için bir sakıncası var mı..?Verdiğim link 'teki bu satıcı Liqui Moly 'nin Türkiye Distribütör dür., yani acaba güvenilir bir satıcı mıdır diye endişeniz olmasın., Ana distribütör 'den daha güvenilir bir yer olamaz sanırım..
Not: aldığınız antifrizin üretim tarihine veya son kullanım tarihine (bidonda hangisi yazıyorsa) dikkat ediniz..!! eski tarihli antifrizin vaad ettiği koruma/donma vs.. öellikleri daha kullanmadan kötü etikelnmiş olur.
LUK markası kavrama (baskı-balata) gibi şanzıman parçaları üretir.,O kadar bıdı bıdı edip gidip motulun 5 litrelik karışımı yapılmışını alacaktım ki adam siteye saf antifriz olanını koymadık çok kafası karışıyor müşterilerin vs. derken biri 230tl 5 litre karışımlı motul ve diğeri karışımsız 5 litre 330 tl di bende karışımsız aldım. 100 lira farkla fazladan 2.5 litre karışımı yapılmamışını almış oldum. Ustayı arayıp sorduğumda karışımı yapılmış 3 litre yeter dedi sanırım petek radyatör falan boşaltmadan ekliyorlar direk.
Yarın triger kayış komple değişim yaptırmaya gideceğim de bu ina markası bu aracın kendi üstündeki orjinal markasımı oluyor ? Daha geçenlerde de kavrama volant değişti luk markası takıldı bunun içinde aynısını dediler aracın orjinal çıkanları da luk markaymış söylediklerine göre. Doğru mudur bunlar?
Teşekkürler.LUK markası kavrama (baskı-balata) gibi şanzıman parçaları üretir.,
INA markası ise triger kayışı, v kayışı, rulman, bilya vs.. alanında uzmanlaşmış bir markadır.,
Triger setinde en iyisi INA 'dır. Triger seti değiştirecekseniz devirdaim pompası (su pompasını) değiştirmeniz sizin yararınıza olur., yani triger seti alırken devirdaim'li set alınız., VW 'nin neredeyse tüm araçlarında devirdaim kronik sorunlu bir parçadır., ne zaman nerede arıza vereceği belli olmayan bir parça., yıllardır parçada iyileştirme de yapmıyorlar. devirdaim değişmezse ilerde muhtemel arızası durumunda tekrardan aynı işçiliği 2. kez ödemek zorunda kalabilirsiniz.
***Aldığınız antifrizin bidonun üzerinde yazan "son kullanım tarihini" kontrol etmeniz iyi olur.
Öncelikle @forzaGilles e bilgilendirme için teşekkür ederim.Olanilir hocam G12 oldugunu biliyorum ama evo olduğu hakkında bilgim yok
Yeni araç almanın çok zorlaştığı bu dönemde araçlarımıza eskisinden daha iyi bakılması gerektiğini düşünüyorum., Artık 2. el araç almak bile çok zorlaştı.,Ben bilirim mantığıyla çalışanlar yüzünden çoğu araba +200bin km den sonra iyice değersizleşiyor sanayiden çıkmaz bu deniliyor tercih edilmiyor. Haklılar. Adamlar çeşme suyu koyuyor aracın blogunda korozyondan dolayı deformelerden oluşup çeşme suyu silindire tünel açıyorÇalıştığım yerde hertürlü test de yapıldığından korozyon testleri var ne denli uzun vadede tehlikeli olduğunu iyi biliyorum ki blogun su kanalları pürüzsüz yapıda falan da değildi sanırım yanlış bilmiyorsam. Baya gevezelik ettim eğer araç ömürlük binilmeyecekse ve 2. el özel servis bakımlı alınacaksa çokta önemsememek mi gerek acaba ?
![]()