Antifiriz Değişimi


@rager007 Benim araçtaki soğutma sıvısı çok berrak hani derler ya pespembe
Bu dediklerinize gerek yok. Ben sadece 6 yıl oldu diye değiştireceğim. Bulanık vs olduğu için değil.

10+1 saf su almıştım bol bol durulamak için 5L daha saf su sipariş ettim.
Gelirse Genleşme kabından 15Litre saf su vererek iyice duruladıktan sonra
Genleşma kabından 3,5Litre G13 koyacağım.
böylelikle fabrikanın ve @forzaGilles Ali hocamın tavsiyesi gibi %50/50 olacak karışım.

Aslan usta 7 litre dedi sıvı haznesine.
Sizde durum farklı kimyasal bozulmamış ve önlem olsun diye yapıyorsunuz. Piyasadaki araçların 10 da 6 sı paslanmış korozyona uğramış sıvı ile kullanılmaktadır. Genleşme kabından anlaşılıyor. Antifriz su kadar ısıyı iletemediğinden bulunduğunuz ilin şartlarına göre en az antifriz, en fazla saf su oranını belirleyin.
Size zahmet olmayacak ise çıkan sıvıyı şeffaf bir kaba koyup resmini buradan paylaşın

Aslan usta konsantre kullanmazsınız belki diye demiştir. Konsantreye saf su atılır.
Konsantre olmayanda hazır su atılmış olarak -37 vs.. olarak gelir. Markasına göre karışıma göre üstünde değerler yazar.
 

Evet sonunda bugün abimle antifirizi değiştirdik.
Liqui Moly KFS 13 4L(4x1) +1Litre
Distile Saf su 15 Litre(5x3) + 1Litre

Sistemi kurdum.
Tamirhane Aslan ustaya ve @forzaGilles Ali hocama selam olsun.
photo_2022-01-03_13-47-39.jpg

photo_2022-01-03_13-47-40.jpg

Devirdaim başladı. İçeride abim aracı 1500devir de falan tuttu.
Ek; Bu esnada da kalrifer 4. kademe manuel açık ve ısı ayarı HI idi.

İlk bidon; 6 Yıllık Fabrika dolumu.
photo_2022-01-03_13-48-06.jpg
İknci , üçüncü ve dördüncü bidonu çekemedim.
İkinci daha bir açık pembe idi.
Üçüncü şeffafa yakındı
Dördüncü bidunu yaklaşık 13 litre saf sudan sonra almaya başladım. Tamamen şeffaftı.
photo_2022-01-03_13-48-07.jpg
Bu da işlem sonundaki seviye ayarı.

Turladım fan açana kadar sonra eve geldim seviye baktım üstteki gibiydi.
Komşunun bome si ile ölçtüğümde -35C idi donma derecesi.

Elimde 0,55Litre açılmış, 1Litrede açılmamış antifiriz ve 1Litre de saf su kaldı yedek olarak..
 
Son düzenleme:
Gayet iyi olmuş. Elinize sağlık. Zaten @forzaGilles ve Arslan usta yöntemlerini takip ettiyseniz daha detaylısı olmaz :)

Yağ sıcaklığını önceden takip ediyor idiyseniz, yeni halinde bir değişiklik var mı diye yazarsanız bilgi olur.

Güle güle kullanın.
 
@Terms
Adana, İzmir, Marmaris, Muğla gibi sıcak iklim olan bölgelerde isteyen (%40 antifriz, %60 saf su) şeklinde karışımı yapmayı tercih edilebilir (tabii araçla bir gün soğuk iklim olan bir şehre gitmeyecekseniz)., böyle bir senaryoda başınıza iş alabilirsiniz., çünkü sıvının zamanla donma derecesi kötüleşir., -25 demek kesin bu sıcaklığa kadar koruma sağlar anlamına gelmiyor., -20 derecede de donabilir., -18 derecede de donabilir., haliyle bir de zaten sürekli ısınan ve soğuyan sıvıda da donma derecesinde kötüleşme olacağını hesaba katarsak en iyi karışım oranı (%50 antifriz / %50 saf su) şeklindedir.,

@rager007
G13 antifrizinlerin içeriğinde gliserin vardır., gliserin özellikle kauçuk malzemeler ve hortumlar için “nimet gibi” bişeydir., gliserin kauçuk yapılı malzemelerin ömrünü uzatır., sertleşmesini önler.
 
@Terms hocam eline sağlık.., miss gibi tertemiz olmuş., yalnız bişeyi tam anlamadım., elimde (0,5 lt. açılmış ve 1 lt. ‘de açılmamış kapalı kutu antifriz) kaldı demişsiniz., daha önce de 4x1 Litre yani toplamda 4 litre antifriz aldığınızı söylediniz diyee hatırlıyorum., Yani o zaman 2,5 litre antifriz mi kullandınız..? Şundan sordum daha önceki konuşmalarda %50-50 karışım yapıcağınız söylemiştiniz diye hayırlıyorum.
 
@rager007
G13 antifrizinlerin içeriğinde gliserin vardır., gliserin özellikle kauçuk malzemeler ve hortumlar için “nimet gibi” bişeydir., gliserin kauçuk yapılı malzemelerin ömrünü uzatır., sertleşmesini önler.
G13 de gelmiş gliserin g12 serisinde genelde çok antifriz atıldığında kesin bir yerleri patlatırdı benim polonun her ay bir yeri patlıyodu. :) G12evo dahil kullanmamak lazım şu durumda en iyisi günceli her açıdan sorunsuzu G13.
@Terms 1.5 litre kaldı dedin 2.5 litre attın tam karışınca umarın -15 felanda kalmaz
 

Ekli dosyalar

  • Adsız.jpg
    Adsız.jpg
    11.6 KB · Görüntüleme: 11
@Terms hocam eline sağlık.., miss gibi tertemiz olmuş., yalnız bişeyi tam anlamadım., elimde (0,5 lt. açılmış ve 1 lt. ‘de açılmamış kapalı kutu antifriz) kaldı demişsiniz., daha önce de 4x1 Litre yani toplamda 4 litre antifriz aldığınızı söylediniz diyee hatırlıyorum., Yani o zaman 2,5 litre antifriz mi kullandınız..? Şundan sordum daha önceki konuşmalarda %50-50 karışım yapıcağınız söylemiştiniz diye hayırlıyorum.
Ali hocam ben 4 Tane 1L antifiriz demiştim siz de bana +1 yedek demiştiniz.
Ben de bunun üzerine bir önceki sayfada 4Litre + 1Litre yedek aldım demiştim
Sonra saf suya 5Litre daha ilave ettim.

4 Tane 1 Litre Liqui Moly KFS 13 + 1 Tane de yedek olarak
10 Lite Distile saf su + 1 Litre de yedek olarak
Toplamda aldığım 4L(4x1)+1Litre KFS13 Antifiriz.(Toplamda 5 tane 1Litre)
15Litre (5x3) + 1Litre saf su aldım.
@rager007

Kullandığım
3 Tane 1L antifirizi tam kullandım. + Bir tanesinin de 0,45Litresi kullandım.
Böylelikle Araca 3,45Litre antifiriz koymuş oldum.
Elimde 1 tane 0,55Litre 1 tane de açılmamış1Litre antifiriz kaldı yedek.

15 Litre saf suyu tamamen kullandım. Yedek olarak aldığım 1litre saf su kaldı.

Sonuçta Aslan usta su kapasitesi 7Litre dediğine göre
Sanırım Ben 49/51 falan yaptım. Eksilme olursa elimde kalan açık antifirizle tamamlarım 50/50 olur diye düşünüyorum..

Antifirizleri zamlardan önce aldığım için toplam maliyet bana
Antifiriz 424₺
Saf Su 68₺ ye mal oldu.
 
Son düzenleme:
G13 de gelmiş gliserin g12 serisinde genelde çok antifriz atıldığında kesin bir yerleri patlatırdı benim polonun her ay bir yeri patlıyodu. :) G12evo dahil kullanmamak lazım şu durumda en iyisi günceli her açıdan sorunsuzu G13.
@Terms 1.5 litre kaldı dedin 2.5 litre attın tam karışınca umarın -15 felanda kalmaz
https://www.milescontinental.co.nz/shop/parts/fluids/g12evo-coolant/

Description​

Volkswagen G12evo Ready Mix Coolant/Antifreeze.

Comes in a 1L bottle, premixed and ready to fill.

This is the updated version of G13 coolant and is backwards compatible. It supersedes G13 and G12 coolants and will mix safely with all other VW coolants (G11, G12, G12+, G13).

Genuine G12EVO coolant additives protect individual engine components, safeguarding the engine’s long service life. It contains substances that form a protective coating against corrosion, helping to prevent foaming and neutralise ‘hard’ water ie water with a high mineral content. It provides optimum anti-freeze, overheating and corrosion protection. Its special composition raises the water’s boiling point to 135C (275F) while preventing evaporation, and lowers the freezing point to -35C (-40F) while maintaining a constant pH value. It performs best at high temperatures and prevents the engine from being destroyed by heat caused by combustion and friction. It is environmentally friendly, as it contains no nitrates, phosphates and other harmful agents, and is produced from renewable resources. Optimal material composition means the product has been approved in accordance with VW TL 774.

Ayrıca:
https://www.ato24.de/en/vw-g12evo-kuhlmittel-ready-mix.html
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
G13 mor/menekşe renklidir ve G12++ ile aynı harika soğutma ve antifriz performansını gösterir. Aralarındaki temel fark, G13'ün glikol yerine gliserin kullanılarak üretilmesidir. Gliserin, glikole kıyasla çevreye çok daha az zarar verir. Gliserin, biyodizel üretiminin bir yan ürünüyken glikol, madeni yağdan elde edilir. Demiş açıkalamada..
 
@forzaGilles Ali Hocam, @rager007 Recep hocam.
Benim antifiriz ilk günkü gibi net bulanıklık yok diyordum ve 6 sene olduğu için değiştireceğim diyordum ve değiştirdim.
Ancak değişim bilgisi mesajımda belirtmeyi unutmuşum!
Yeni koyduğumla araçtan aldığım arasında renk farkı var. Araçtan aldığım bulanıklık olmamasına ve gayet net öbür taraf gözükmesine rağmen rengi koyulaşmıştı turuncu gibiydi.
Oysa yenisi Pembe renkli.
 
G13 mor/menekşe renklidir ve G12++ ile aynı harika soğutma ve antifriz performansını gösterir. Aralarındaki temel fark, G13'ün glikol yerine gliserin kullanılarak üretilmesidir. Gliserin, glikole kıyasla çevreye çok daha az zarar verir. Gliserin, biyodizel üretiminin bir yan ürünüyken glikol, madeni yağdan elde edilir. Demiş açıkalamada..
Gönderdiğiniz link eski. Daha G12evo çıkmamışken ki yazılmış yazı.

Yetkil servislerdeki VW nin yedek parça ve servis uygulamasında G13 yerine G12evo geldi diye bildirim var. G12evo herhangi bir özellik açısından G13 den kötü olamaz haliyle.
 

Ekli dosyalar

  • image007 (002).png
    image007 (002).png
    19.6 KB · Görüntüleme: 17
  • Beğen
Tepkiler: SCC
G13 mor/menekşe renklidir ve G12++ ile aynı harika soğutma ve antifriz performansını gösterir. Aralarındaki temel fark, G13'ün glikol yerine gliserin kullanılarak üretilmesidir. Gliserin, glikole kıyasla çevreye çok daha az zarar verir. Gliserin, biyodizel üretiminin bir yan ürünüyken glikol, madeni yağdan elde edilir. Demiş açıkalamada..
Gliserin oranı %10-30. Tamamı değil. Gerisi G12++/G12 evo gibi ethly glycol.

Gliserin bazı avantajları olsa da zaman içinde metal yüzeyler üzerinde ince bir katman oluşturup ısı iletimini zayıflattığı yönünde bilgiler var. Bazı kullanıcıların G12 sonrası G12++ veya G12 evo geçişi sonrası yağ sıcaklıklarında düşmeler gözlenmiş..

Tabi bütün bunlar gözlem ve deneyim. Herhangi kanıtlanmış bir lab testi olmadan kesin hükümler verilmez. Ancak unutulmamalı ki VW bir sebepten ötürü G13'ten vazgeçti. Belki maliyet belki başka sebepler belki hepsi nedeniyle...

Açıkcası kendi aracımda G12++ orjinal antifiriz sonrası G12 evo kullandım. G13 kullanan 6 yaşındaki başka bir aracımıda G12 evo kullanmayı düşünüyorum.

iyi sürüşler
 
Son düzenleme:
Teşekkürler @Lycian Yağ sıcaklığı düşmesi ile ilgili kaynağı paylaşabilir misiniz? Ben de 2013 1.6 TDI 90 HP de 2 ay önce G13 fabrikasyon sıvıyı G12evo ile değiştirdim. Ben de yağ sıcaklığı düştü gibi algıladım (110.000 km dir önümde yağ sıcaklığı açık kullanıyorum) ama sonra bunu düşük hava sıcaklıklarına bağladım, tam emin olamadım. Çünkü birebir aynı şartlarda test yapma imkanımız yok haliyle. O nedenle emin olamadım bir etkisi oldu mu diye. Hatta sistemde hava olabilir diye servise gidip tekrar hava alma işlemi yaptırdım.

Siz kaynağı paylaşabilirseniz incelemek isterim. @forzaGilles de konu ile ilgili, onu da etiketledim merak ediyordur diye.
 
Son düzenleme:

Aracımı alığımda 2 sene oldu yağ derecesi 118 derecelerde olurdu uzun yokuşlarda fan sık sık açardı fazla sıkıştırmalarda genleşme kabı sık sık tahliye yapardı kapak kısmından sonrasında kışın petek ısıtmadığında iç kalorifer peteğinde sorun olduğunu anladım. neyse uzun hikaye temizlik, tamir, sıvıyı yenileme vs..iç anadolu için -25 seviyesinde karışım yaptım akışkan olsun diye şu anda yağ 110 geçmiyor cinnah yokuşu gibi yerlerde zorladığımda + Genleşme kabı arada su atardı oda bitti + Fan genelde rejenerasyon işlemi dışında açmıyor.
Yağ ısısı düşme nedeni yağ soğutucusu sistemdeki antifriz su sistemi ile soğuyor. :)
 

Geri
Üst Alt