Antifiriz Değişimi


@ttez

(Dod) 2. El işi yapan adamlara , araç emanet edip yerin 3 kat altına aracı göndermek?
Benim şarj dinamosunu söküp 200k devirmiş çıkma / sorunlu şarj dinamosu takma paranoyaları var bende (adamlar bi şekilde kurumsal galerici sonucta galerici)
10 yıl sonra +10 yaş vw araçlara zibuzu indirimi %80 deseler , ben yine gitmem sanırım.

Aşağıda araç başında durmak serbestse anca kabul.
 

@ttez

(Dod) 2. El işi yapan adamlara , araç emanet edip yerin 3 kat altına aracı göndermek?
Benim şarj dinamosunu söküp 200k devirmiş çıkma / sorunlu şarj dinamosu takma paranoyaları var bende (adamlar bi şekilde kurumsal galerici sonucta galerici)
10 yıl sonra +10 yaş vw araçlara zibuzu indirimi %80 deseler , ben yine gitmem sanırım.

Aşağıda araç başında durmak serbestse anca kabul.
tam dediğinizi anlayamadım da özel vw servisine götürdüm aracın başında da dikildim iş biteni kadar. Hatta değişmeyen bu alternatör kasnağının da kontrolünü ben kendim yaptım ustada baktı tabi durumuna. Yok öyle bekleme salonunda bekleyecem de ne yaptıklarını göremeyecem gece rüyalarıma girer bende de o paranoya var :D Eski çıkan her parçasını da aldım kontrol ettim parçalarda neler oluşmuş falan hepsi iyi durumda sadece v kayışının gergi bilyasının rulmanında dönerken bi anormallik hissettim o da her v kayış değişiminde değişen parçaymış. Şeyde dikkatimi çekti devirdaimin elektrikli açılıp kapanan bir halkası var 120 bin km giden devirdaimimin halkasının yayı hala çok sıkıydı bıraksam bir o kadar km daha gider gibiydi. Devirdaim problemleri kronikmiş galiba bu golflerde öyle birşeyler görmüştüm halkası takılı kalıyor falanmış.
 
4 Tane 1 Litre Liqui Moly KFS 13 + 1 Tane de yedek olarak
10 Lite Distile saf su + 1 Litre de yedek olarak

Aldım ve 15-20 gün önce geldi antifiriz.
Saf suyu yeni aldım. O da geldiğinde bir hafta sonu kardeşimle beraber değiştireceğim. Kardeşim aracı 1500 d/dk. da tutacak :)
Tamirhane Arslan ustanın videolarına göre yapabileceğime inanıyorum.
 
Son düzenleme:
1 litre antifriz 1.5 saf su -30 seviyesine olacak. Fazla antifrizde zararlı boruları erken çürütür. Sistem de kirli pas korozyon var ise sisteme market suyu verip radyatör açıcı sıvı ile 3-5 saat sistemi kimyasal ile temizlemek en güzeli komşumun Cay tdi skodası 4 tur da halen paslı su veriyordu. 1500 devirde çok fazla su vermiyor. 2000 devir ideal kapalı yerde yapmayın sağlığınız açısından. Dökülen sıvı sıcak olacağından ince plastik petleri eritebiliyor. Genleşme kabına kolay dolum için 1.5 litre su pet şişesini ortadan kesip huni gibi kullanın ..
 
@rager007
Recep hocam benim araçta genleşme kabına bakıyorum hala ilk günkü gibi net asla bulanıklık yok.
Elektrikçi komşumun bom metresi ile derecesini ölçtüm -30C
Ancak ben arac üretiminden itibaren 6 yıl oldu diye değiştireceğim.

Araç 7Litre soğutma sıvısı alıyor bu durumda 3,5Litre atifiriz 3,5 litre saf su yapmaya çalışacağım. Fabrika öyle diyor daha iyi korozyon koruması için.

Ek; Hocam benim araç 1.4 TSI o nedenle 1500 devir. Tamirhane aslan usta benzinli araçlarda 1500 devir yeterli diyordu videosunda.
 
Son düzenleme:
İki seçeneğiniz var;

ya gidip G13 konsantre olan antifirizi alıp saf su ile %50 / %50 oranında karıştıracaksınız parça kodu: G013 A8J M1 (konsantre olan)

yada

Hazır karışım (kullanıma hazır) olan G013 774 M2 antifiriz alıp., direkt olarak (saf su ilave etmeden) değişim yapabilirsiniz., Ancak hazır karışım olan ellerinde stok olarak bulunmaz sipariş geçilir., 1 ay sonrası gelir.,

Eğer ki konsantre G13 antifiriz alırsanız saf su/distile su ile %50 / %50 oranında seyreltmeniz gerekir., Çeşme suyu veya içme suyu ile karıştırırsanız yaptığınız uğraş ve masrafın hiç bir anlamı kalmaz paranız çöp olur.

Aracın toplamda 6-7 litre arası soğutma suyu kapasitesi vardır.
Ben trendyoldan aldim gecen ay eksiltmeyi tamamladim fakat urunun kodu sizin yazdiginiz kod degil bi zarari olur mu farki nedir acaba bilginiz var mi
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2021-12-30-20-34-11-80_5a351068dae84964efd3bc6808f60b72.jpg
    Screenshot_2021-12-30-20-34-11-80_5a351068dae84964efd3bc6808f60b72.jpg
    40.7 KB · Görüntüleme: 13
  • Screenshot_2021-12-30-20-34-07-81_5a351068dae84964efd3bc6808f60b72.jpg
    Screenshot_2021-12-30-20-34-07-81_5a351068dae84964efd3bc6808f60b72.jpg
    32.8 KB · Görüntüleme: 13
@rager007
Recep hocam benim araçta genleşme kabına bakıyorum hala ilk günkü gibi net asla bulanıklık yok.
Elektrikçi komşumun bom metresi ile derecesini ölçtüm -30C
Ancak ben arac üretiminden itibaren 6 yıl oldu diye değiştireceğim.

Araç 7Litre soğutma sıvısı alıyor bu durumda 3,5Litre atifiriz 3,5 litre saf su yapmaya çalışacağım. Fabrika öyle diyor daha iyi korozyon koruması için.

Ek; Hocam benim araç 1.4 TSI o nedenle 1500 devir. Tamirhane aslan usta benzinli araçlarda 1500 devir yeterli diyordu videosunda.
Renk değişmemiş pas yok. -30 gösteriyorsa durumu iyidir. kabın resmini dıştan içten çekip atarsanız net birşey söylenebilir. Geçen triger değişen caddy 1.9tdi antifriz renk ilk atıldığı gibiydi -28 felan gösterdi. Devirdaym söküldüğünde baktım hiç korozyon yoktu pasta hiç değişmemiş 2009 araç şartlara bağlı anlaşılan
 
4 Tane 1 Litre Liqui Moly KFS 13 + 1 Tane de yedek olarak
10 Lite Distile saf su + 1 Litre de yedek olarak

Aldım ve 15-20 gün önce geldi antifiriz.
Saf suyu yeni aldım. O da geldiğinde bir hafta sonu kardeşimle beraber değiştireceğim. Kardeşim aracı 1500 d/dk. da tutacak :)
Tamirhane Arslan ustanın videolarına göre yapabileceğime inanıyorum.
Şimdiden kolay gelsin.

Şurada da bir video var, ona da bakınız.


Yukarıdaki video 1 sene oncesine ait.
Aynı kişi bu hafta da değişim yapmış onu da ekliyorum.
 
Şimdiden kolay gelsin.

Şurada da bir video var, ona da bakınız.

Yukarıdaki video 1 sene oncesine ait.
Aynı kişi bu hafta da değişim yapmış onu da ekliyorum.
Bence gereksiz yere para harcamış :) bozulduğunda pas rengine dönüyor her sene ortalama 5 derece kayba uğruyor. Kaliteli orjinal antifriz 4/5 yıl rahat gider.
 
Şimdiden kolay gelsin.

Şurada da bir video var, ona da bakınız.


Yukarıdaki video 1 sene oncesine ait.
Aynı kişi bu hafta da değişim yapmış onu da ekliyorum.
Oğuz hocam. Bu adamın yaptığı antifiriz değişimi değil ki.üstteki video da
Araçtaki 7Litre soğutma sıvının sadece 2 Litresini aldı üzerine yeni karışım ekledi.
Bence gereksiz iş yapıyor.

Alttaki video da da sistemdeki suyu tamamen tamizlemiyor.


Ben bu videonun 9:30 dan sonraki kısmını yapacağım.
 
@Terms Ahmet Hocam sadece belki işinize yarar farklı birşey görüp fayda sağlar diye paylaştım.
Tamamen temizlik durumu için elbette tamirhane videosundaki gibi yapabilirsiniz.

Tek aklıma takılan durum, olası içeride oluşan tortu pas kir vs. varsa, bunun radyatör kısmından boşaltma ile boşaltımı sağlanması daha sağlıklı olabilir mi diye de düşünmüyor değilim.
Yanılmıyorsam servis alttan boşaltım yapıp sonradan ekleme yapıp hava alma işlemi olarak yapıyorlar.
Yukarıdaki videoda tamamen boşaltma olmaması sonucu hava alma gibi bir işlem gerektirmediği avantajı olmasıyla yapılabilir görünüyor.
 
Serviste radyatörden boşalttıklarını sanmıyorum. Ben Uzay Oto da yaptırdım. Genleşme kabına Geri dönüş hortumu ile sirküle ettirdik.

Tortu olsa da bu yöntem ile temizlenir. Radyatöre dokunmaya gerek yok.

Dikkatli yaparsanız yani genleşme kabından başta saf su sonunda antifiz ara vermeden sürekli eklerseniz) İşlem bitince hava da yapmamış oluyor. Biz öyle yaptık.

İşlem bitince fan açana kadar 2500 rpm de motoru çalıştırdı servis.

Bence hava yapmadan oldu. Ancak sonrasında yağ sıcaklığı eskisi gibi 92 C olmuyor gibi geldi bana (geçen haftaki soğuk havalarda). Bu nedenle tekrar Bu hafta servise gittim ve bilgisayar ile hava alma işlemi yapıldı. Şimdi gözleyeceğim durumu.

Sonuç olarak geri dönüş hattından temizleme + bilgisayar ile hava alma en iyi seçenek.
 
Serviste radyatörden boşalttıklarını sanmıyorum. Ben Uzay Oto da yaptırdım. Genleşme kabına Geri dönüş hortumu ile sirküle ettirdik.

Tortu olsa da bu yöntem ile temizlenir. Radyatöre dokunmaya gerek yok.

Dikkatli yaparsanız yani genleşme kabından başta saf su sonunda antifiz ara vermeden sürekli eklerseniz) İşlem bitince hava da yapmamış oluyor. Biz öyle yaptık.

İşlem bitince fan açana kadar 2500 rpm de motoru çalıştırdı servis.

Bence hava yapmadan oldu. Ancak sonrasında yağ sıcaklığı eskisi gibi 92 C olmuyor gibi geldi bana (geçen haftaki soğuk havalarda). Bu nedenle tekrar Bu hafta servise gittim ve bilgisayar ile hava alma işlemi yapıldı. Şimdi gözleyeceğim durumu.

Sonuç olarak geri dönüş hattından temizleme + bilgisayar ile hava alma en iyi seçenek.
Euro6 motorlarda hava alma soğutma suyu değişimi için bilgisayardan yapılan işlemler var. Özellikle servisin yapması gerekirdi niye yapmamışlar acaba?
Araçta kalorifer, şarj hava soğutucusu ve radyatör bu 3ünün havasını almak zordur. Özellikle bilgisayarsız işlemde elektrikli su pompasını çalıştırtabilmeniz lazım diye düşünüyorum. Bilgisayardan yapılan işlemde adımlarda motor kapalıyken bir süre elektrikli pompa çalıştırtılıyor falan durumları da vardı + olarak bilgisayarlı işlemden sonra araç 100-150 km boyunca sürekli devirdaim yapıyor soğuk motorda dahi. bilginize
 
En güzeli yazın araç sıcakken genleşme kabının üst hortumun söküp ilk aşamada 10 litre temiz market suyunu + Radyatör açıcı kaliteli ürünle aracı çok zorlamadan yaklaşık 5 saat sakin kullanmak ve sıvının ciddi anlamda tekrar kirlendiğini göreceksiniz. Sonrasında bir sefer daha market suyu koyup 10 litre kadar bir gün daha sadece suda kullanmak bu süreçte kimyasalı ve sistemdeki pislikleri 1 kere daha temizlemiş olursunuz. Sonrasında G13 Konsantre olacaksa %40 antifriz %60 Saf su şeklinde -25 dereceleri yakalamanız yeterli Fazla antifriz boruları erken çürütür. Konsantre olmayacaksa 5 litre G13 geri kalanı saf su 2 litre kadar.. Su akışkanlığı ciddi anlamda arttırıyor.. Keskin sirke küpüne zarar. Açık pembe renk ölçümlerde -20/-25 arası gözüken sıvılar 10 yılın üstünde sorunsuz sisteme zarar vermediğini gözlemleyen şahsi deneyimim ve usta görüşleri var. Yakın zamanda 2009 Caddy triger değişiminde de bu görüşümü destekler düzeyde sonuç alındı.
Bu arada araç max 90 dereceyi gördüğünde kalorifer çok sicakta açık konumda kalsın her işlemde 2bin devirde 10 litre suyu 10 dakikada genleşme kabından doldurabilirsiniz. Genleşme kabını açarken dikkat edin birden açmayın kaba su koyarken sürekli takip edin kabın içi dolu olsun.
 

@rager007 Benim araçtaki soğutma sıvısı çok berrak hani derler ya pespembe
Bu dediklerinize gerek yok. Ben sadece 6 yıl oldu diye değiştireceğim. Bulanık vs olduğu için değil.

10+1 saf su almıştım bol bol durulamak için 5L daha saf su sipariş ettim.
Gelirse Genleşme kabından 15Litre saf su vererek iyice duruladıktan sonra
Genleşma kabından 3,5Litre G13 koyacağım.
böylelikle fabrikanın ve @forzaGilles Ali hocamın tavsiyesi gibi %50/50 olacak karışım.

Aslan usta 7 litre dedi sıvı haznesine.
 

Geri
Üst Alt