bir kaç video izledim yapamayacağım bir iş değil yapabileceğime inanıyorum. Servise götürdüğümde hiç 1lt mazot falan götürdüğümü hatırlamıyorum bu arada.
@Savatage üstadım bu seviye iyi mi 5 dkkdır böyle
Seviye idare eder, bir daha ki sefere çok az daha ilave ediniz.,
Önemli not: bu işlemi yaparken yani —>yeni mazot ilavesi yaparken filtrenin (kenarlarındaki boşluklardan) ilave yapınız., kesinlikle ortadaki (yeşil deliğin) oradan mazot ilavesi yapmayınız..!! ve filtre değişimlerinde kazanın kapağını kapatmadan önce filtrenin contasını elinizle hafiften mazot ile ıslatınız, bu sayede conta daha iyi sızdırmaklık sağlar.
(Bir önceki mesajınızın yanıtı);
Yakıt filtre kazanının kapağını açtığınız an da yakıt hattına hava girer, servis için bu bir sıkıntı değildir, çünkü bilgisayar yardımıyla depodaki (düşük basınç yakıt pompasını) aktif edip sistemdeki havayı tahliye ederler,
Ancak sizin böyle bir imkanınız olmadığı için yakıt hattında hava kalmış olacak, ve yakıt hattında hava varken aracı çalıştırmaya çalıştığınız an da sistemde hava olduğu için yüksek basınç pompasının ve enjektörlere ciddi zararlar verebilirsiniz, sistemde hava olması yüzünden yakıt akışı sağlıklı bir şekilde sağlanamadığı için bunu aracın zor çalışmasından da anlarsınız,
Bu talimatlara uyulmadan yapılan filtre değişimi size ciddi onarım maliyeti olarak geri döner ve —>yüksek basınç pompası ve enjektörler aşırı pahalı parçalar olduğu için ciddi onarım maliyetleri ile karşı karşıya kalabilirsiniz,
Bunu önlemek için öncelikle filtre kazanındaki kirli mazotu (mama tipi şırınga) ile çekip, kazanın içini bir bez yardımıyla temizlenikten sonra, kazanın yarısına kadar yeni mazot ilavesi yapınız, sonrasında yeni filtreyi taktıktan sonra bir süre (filtrenin mazotu emmesini) beklemeniz, devamında kazanın üst çizgisine kadar (filtrenin kenarlarındaki boşluklardan) mazot ilavesine devam edip, tekrardan filtrenin mazotu emmesini bekleyerek, finalde kazanı full doldurarak işlemi sonlandırmanız gerekir, kazanın full doldurun ama taşmaya yakın az miktar kalınca yakıt ilavesini bitirip kapağı kapatıp, vidaları sıkıp işlemi sonladırın,
-Peki kazanın içindeki eski mazotu neden şırında ile çekiyoruz..? çünkü kazanın içindeki eski yakıtta., filtrenin süzdüğü çer-çöp pislikler vs.. yüzünden zamanla kontaminasyona uğrayıp kirleniyor, ve kazanın içindeki o kirliliği/atık maddeleri temizlemenin başka bir yolu olmadığı için siz kendiniz temizlemediğiniz sürecek orada kalmaya devam edecek ve yeni taktığınız yakıt filtresinin normalden daha çabuk kirlenmesine yol açacaktır,
İşlemi anlattığım gibi bu şekilde yaparsanız aracın zorlanmadan hemen çalıştığını ve bu sayede yüksek basınç pompasına ve enjektörlere zarar vermemiş olursunuz,
Sanayide çoğu usta bunu yapmadığı için aracın motoru can çekişe çekişe defalarca marş yapa yapa çalıştırdıkları için motorun canını alıyorlar, hatta bazıları abi bu araçlarda kontağı 1-2 kez aç-kapa aç-kapa yaparak yakıt pompası aktif oluyor, bu şekilde sistemde hava kalmıyor gibi bilmiş cümleler kurabilir, bu söylemleri dikkate almayınız çünkü 2009 sonrası üretilen VW grubu araçlarda bu özellik kaldırımıştır, yani kontağı açtığızda düşük basınç pompası devreye girmez.!! Eski modellerde olan bu özelliği fabrika artık kaldırdı.!!
Sanal ortamda izlediğiniz videoların %70‘inde bu işlemi hatalı yapıyorlar.