Golf 8'den 8.5'a geçen bir kullanıcının detaylı izlenimleri

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan omer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Aynı paraya yada farklı paraya alsaydı yâda almasaydı konusunu bilemem, lakin açık olarak belli olan bir şey var ki; golf 7,5 heleki highline olanı hele hele 1.5 tsi 150 bg dsg olanı golf 8 den en az 5 gömlek üstün, 8,5 için birsey demek zor o konuda yine 7,5 daha kaliteli ama arada 5 gömlek değilde 1-1,5 gömlek var.
Bu yazdıklarımı 2010-2025 yılları arasında 7 adet golfü bir fiil satın alıp
Hepsini en az 1 sene kullanarak tecrübe ederek yazıyorum, 2024 ağustosta golf 8,5 alıp kullanıp memnun kalmayarak tekrar 7,5 almışlığım var, toplamda 200 bin km yaptım golflerle.
O sebeple aynı paraya da olsa hatta daha pahalı da olsa yine 7,5 highline golfü 8 e hatta 8,5 golfe tercih ederim.
Ustte de yazdım göreceli kısımları var. Ama bu piyasada 7.5 a bu para verilip alınmaz maalesef.
 

İstemeye pek devam edemiyorlar hocam 1750 ye 2019-2020 1.5 tsi 150 bg dsg hihgline eğer hatasızsa ve yetkili servis bakımlıysa hele hele ilk sahibindense genelde ikinci günü görmüyor ilanlarda, hepsi için söylemiyorum.
Hatasız
150 bg 1.5 tsi dsg
Highline
Hatasız
Yerkili servis bakımlı
İlk sahibinden.

1800 e satmak serbest ise Almak da serbest tabi !

1800 e Alana satana hayırlı olsun diyelim.
 
Aynı paraya yada farklı paraya alsaydı yâda almasaydı konusunu bilemem, lakin açık olarak belli olan bir şey var ki; golf 7,5 heleki highline olanı hele hele 1.5 tsi 150 bg dsg olanı golf 8 den en az 5 gömlek üstün, 8,5 için birsey demek zor o konuda yine 7,5 daha kaliteli ama arada 5 gömlek değilde 1-1,5 gömlek var.
Bu yazdıklarımı 2010-2025 yılları arasında 7 adet golfü bir fiil satın alıp
Hepsini en az 1 sene kullanarak tecrübe ederek yazıyorum, 2024 ağustosta golf 8,5 alıp kullanıp memnun kalmayarak tekrar 7,5 almışlığım var, toplamda 200 bin km yaptım golflerle.
O sebeple aynı paraya da olsa hatta daha pahalı da olsa yine 7,5 highline golfü 8 e hatta 8,5 golfe tercih ederim.
Hocam antika seviyorsanız şayet 5 gömlek lafı abes kaçmıyor.

Ancak antika araba zevki yoksa fanboy durumunu kenara bırakmakta fayda var, arıza çıkarmaması ve torpido+kapı döşemelerinin yumuşak olması dışında 7.5 un pek bir albenisi kalmıyor. He ben antika sevmiyorum ama kafamı torpido ve kapı döşemesinin yumuşak malzemesine koymadan yolculuk yapamıyorum diyorsanız evet 7.5 ile 8 arasında muhtemelen 5 gömlek oynuyordur sizin için :)

Belirttiğiniz kriterde (1.5 Tsi 7.5 highline 2020) ile 1.0 tsi ımpression kıyaslıyorsanız kesinlikle haklısınız ancak 8 in denk kombinasyonuyla kıyaslayınca 7.5 un pek bir albenisi kalmıyor yeni nesil birkaç gömlek fark atıyor ağabeyine.
 
Hocam antika seviyorsanız şayet 5 gömlek lafı abes kaçmıyor.

Ancak antika araba zevki yoksa fanboy durumunu kenara bırakmakta fayda var, arıza çıkarmaması ve torpido+kapı döşemelerinin yumuşak olması dışında 7.5 un pek bir albenisi kalmıyor. He ben antika sevmiyorum ama kafamı torpido ve kapı döşemesinin yumuşak malzemesine koymadan yolculuk yapamıyorum diyorsanız evet 7.5 ile 8 arasında muhtemelen 5 gömlek oynuyordur sizin için :)

Belirttiğiniz kriterde (1.5 Tsi 7.5 highline 2020) ile 1.0 tsi ımpression kıyaslıyorsanız kesinlikle haklısınız ancak 8 in denk kombinasyonuyla kıyaslayınca 7.5 un pek bir albenisi kalmıyor yeni nesil birkaç gömlek fark atıyor ağabeyine.
Yinede haklı değil hocam 5 gömlek ne demek yahu. Usturuplu konuşmak lazım bu kadar fanatikliğin ne anlamı var Polo kaç gömlek aşağı da o zaman üst kasasına 5 gömlek diyorsun yada passat kaç gömlek üstte. Golf 7 güzelleyeceğiz diye Segmentleri modelleri alt üst ettiler :D
Kazasız belasız binsin herkes inşallah
 
Yinede haklı değil hocam 5 gömlek ne demek yahu. Usturuplu konuşmak lazım bu kadar fanatikliğin ne anlamı var Polo kaç gömlek aşağı da o zaman üst kasasına 5 gömlek diyorsun yada passat kaç gömlek üstte. Golf 7 güzelleyeceğiz diye Segmentleri modelleri alt üst ettiler :D
Kazasız belasız binsin herkes inşallah
Konunun benimle sizinle yâda birkaç kişi ile bir ilgisi yok hocam, genel olarak kabul gören bir durumu açıkladım sadece, zaten reel piyasa da bu şekilde, eğer biraz zahmet edip araştırma yaparsanız insanlar neden highline eşiti olan 8 style yerine 7,5 highline almak istiyor alıyor ve kullanıyor bunu sizde net bir şekilde görebilirsiniz, anladığım kadarıyla golf 8 kullanıyorsunuz ve 7,5 golflerin bu kadar popüler olduğunu kabullenemiyorsunuz, nihayetinde reel piyasa koşulları er meydanıdır orada reklam vesair allama pullama işlemiyor maalesef, bu arada hali hazırda golf kullanmıyorum ve dolayısıyla herhangi bir fanatiklik yada fan olma durumu söz konusu dahi değil.
Lakin kullandığım aracı satıp golf alacak olsam golf 8 style yerine gerekirse daha fazla ödeyip 7,5 highline alırım.
Bu soruyu golf kullanıcılarına yahut ömrü hayatında yolcu olarak dahi her iki araçta 10 ar dakika seyahat etmiş herhangi birilerine sorsanız yine aynı cevabı alırsınız.
Bu şekilde olması sizin hoşunuza gitmiyor olabilir lakin genel görüş bu yönde.
 
150 hp lik gelmeyen mk8,5 style golfe vw-tr 2750 isterse yada fiyat biçerse

150 hp lik mk7,5 larada 1800 çekerler

Al birini vur ötekine

İkiside bu paraları helal etmez

200 er bin düşün ikisindende
 
Konunun benimle sizinle yâda birkaç kişi ile bir ilgisi yok hocam, genel olarak kabul gören bir durumu açıkladım sadece, zaten reel piyasa da bu şekilde, eğer biraz zahmet edip araştırma yaparsanız insanlar neden highline eşiti olan 8 style yerine 7,5 highline almak istiyor alıyor ve kullanıyor bunu sizde net bir şekilde görebilirsiniz, anladığım kadarıyla golf 8 kullanıyorsunuz ve 7,5 golflerin bu kadar popüler olduğunu kabullenemiyorsunuz, nihayetinde reel piyasa koşulları er meydanıdır orada reklam vesair allama pullama işlemiyor maalesef, bu arada hali hazırda golf kullanmıyorum ve dolayısıyla herhangi bir fanatiklik yada fan olma durumu söz konusu dahi değil.
Lakin kullandığım aracı satıp golf alacak olsam golf 8 style yerine gerekirse daha fazla ödeyip 7,5 highline alırım.
Bu soruyu golf kullanıcılarına yahut ömrü hayatında yolcu olarak dahi her iki araçta 10 ar dakika seyahat etmiş herhangi birilerine sorsanız yine aynı cevabı alırsınız.
Bu şekilde olması sizin hoşunuza gitmiyor olabilir lakin genel görüş bu yönde.
Genelde 7.5 yüceltip 8,8.5 karalama kampanyası bana kedinin uzanamadığı ciğere mundar demesi gibi bir şey geliyor bana. Veya ne bileyim golf kullanıcılarının a3 çok kalitesiz algısı da keza aynı şekilde kedi/ciğer ilişkisini çağrıştırıyor. Benzer şeyler....

Piyasadaki yorumlar genelde sizinde belirttiğiniz gibi kullanıcı yorumu. 7-7.5 'un kullanıcılarının yorumu 8 çöp gibi olmuş. Hele mk8 ilk çıktığında 7.5 fanboy tayfa burada terör estiriyordu :D . 2021'de ilk satın aldığım mk8 impressiondu . 1.5 tsi 7.5'dan geçince bana da 7.5 sanki daha iyidi yorumunu yaptırdı katılıyorum. Ancak doludan boşa geçmiştim ki satıp tekrardan 7.5 almayı bile düşündüm hatta niyetlendim bile diyebilirim. Günün sonunda denk donanım mk8 e bindiğimde mk7 facelift tamamen balon geldi bana . A3 e geçtiğimdeyse golften daha iyi sürüş dinamiklerine sahip bir araç olduğunu uzun dönem kullanıcısı olarak anladım. Maddi sebeplerden dolayı a3 ü satıp geri mk8 style aldığımda belirgin kalite düşüşünü de kullanıcı olarak hissettim. A3 --> MK8--- > MK7.5 olarak turneye bağlasaydı olayın tadı iyice kaçardı orası aşikar.

Çevremde f30 sahibi çok arkadaşım var istisnasız g20 kötülerler f30 daha diri duruyor diye göğe çıkarırlar. Keza temiz bir 40th f30 un fiyatının sportline g20 ile denk para olmasını durum açıklıyor. Ne yani şimdi f30 g20'den daha başarılı bir araç mı ? Palavraa kedi-ciğer ilişkisinden başka bir şey değil...
 
Genelde 7.5 yüceltip 8,8.5 karalama kampanyası bana kedinin uzanamadığı ciğere mundar demesi gibi bir şey geliyor bana. Veya ne bileyim golf kullanıcılarının a3 çok kalitesiz algısı da keza aynı şekilde kedi/ciğer ilişkisini çağrıştırıyor. Benzer şeyler....

Piyasadaki yorumlar genelde sizinde belirttiğiniz gibi kullanıcı yorumu. 7-7.5 'un kullanıcılarının yorumu 8 çöp gibi olmuş. Hele mk8 ilk çıktığında 7.5 fanboy tayfa burada terör estiriyordu :D . 2021'de ilk satın aldığım mk8 impressiondu . 1.5 tsi 7.5'dan geçince bana da 7.5 sanki daha iyidi yorumunu yaptırdı katılıyorum. Ancak doludan boşa geçmiştim ki satıp tekrardan 7.5 almayı bile düşündüm hatta niyetlendim bile diyebilirim. Günün sonunda denk donanım mk8 e bindiğimde mk7 facelift tamamen balon geldi bana . A3 e geçtiğimdeyse golften daha iyi sürüş dinamiklerine sahip bir araç olduğunu uzun dönem kullanıcısı olarak anladım. Maddi sebeplerden dolayı a3 ü satıp geri mk8 style aldığımda belirgin kalite düşüşünü de kullanıcı olarak hissettim. A3 --> MK8--- > MK7.5 olarak turneye bağlasaydı olayın tadı iyice kaçardı orası aşikar.

Çevremde f30 sahibi çok arkadaşım var istisnasız g20 kötülerler f30 daha diri duruyor diye göğe çıkarırlar. Keza temiz bir 40th f30 un fiyatının sportline g20 ile denk para olmasını durum açıklıyor. Ne yani şimdi f30 g20'den daha başarılı bir araç mı ? Palavraa kedi-ciğer ilişkisinden başka bir şey değil...
Kesinlikle böyle. Birde biz her zaman değişime ayak direriz zaman alır. 7ye bende bindim kalite algısı yüksekti şimdi 8e biniyorum artık 7 bana daha eski geliyor 8 daha modern. 7nin kalite eşiği daha yüksek bunu bende kabul ediyorum ama bu kadar abartmanın bir anlamı yok 5 gömlek denildiği zaman işin ucu kaçıyor 1 gömlek daha üstündü dese herkes saygı gösterecekken bu abartılı anlayış ister istemez tepkiye sebep oluyor.
 
Benim fikrimce de fanatikliğe gerek yok. Hepsinin de iyi yanları, kötü yanları olabilir. Geriye kalan değerlendirme yapıp kendi tercihimizi yapmak.

Golf 8 itibariyle plastik oranı artmış, kumaş/döşeme oranı azalmış ve bazı noktalardan kesinti yapılmış olması evet Golf'e yapılmaması gereken bir şeydi. Sonuçta Golf den bahsediyoruz, VW'yi VW yapan en önemli araçlardan birisi. Kesintiler özellikle göze batacak yerlerden yapılmış olması insanların araca bakışını değiştiriyor malesef. Yani bunları git troc, tcross, tiago, polo gibi araçlarda yap ama Golf den bahsediyoruz. Ayrıca kesinti ve kalite farklı şeyler, bunu ayırt etmek lazım.



Ancak bu durumu nispeten daha dolu standart donanımlar ile kısmen telafi etmişler. Daha teknolojik güncel motorlar büyük bir ilerleme bence. Hem performans ve hem de yakıt ekonomisi arttırıldı. Benzin ve Dizel arasındaki büyük fark azaltıldı vs.

Mesela modern ve teknolojik yeni tasarım ile yeni müşteriler/kullanıcılar edinmiş ve farklı kitlelere ulaşmış olabilirler. Günümüzdeki özellikle elektrikli araç tasımlarına ayak uydurmaya çalışmış olabilirler.

Sonuç olarak insanlara yeni bir Golf sundular ve kabul edip etmemek kişiye bağlı. Her yeni kasada bir şeylerden şikayet edildi nihayetinde. Kimisi elindekini tuttu, kimisi araç modelini değiştirdi, kimisi markasını değiştirdi, kimisi yeniyi kabul etti.

Ortada yeni bir ürün var. Yeni bir ürün isteyen, ürünün sunduğu imkanlardan memnun olan, üzerinde Golf yazan bir araca binmek isteyen kişiler satın aldılar ve keyiflerini sürüyorlar.

Ayrıca bazıları için arabalar da, maddi değerden ibaret teknolojik cihazlar. Bu yüzden yeni, yenidir.

Ek bilgi olarak geçenlerde gördüğüm bir makalede açıklandığı üzere, ADAC derneğine göre son dönemin kalite olarak önceki nesline kıysla en çok düşüş yaşayan aracının açık ara farkla Audi A3 olduğunu okumuştum. Golf ise çok daha iyi durumda.


Geleneksel VW tasarımına ve ruhuna sadık kalmak isteyenler ve bu radikal değişimi kabul etmeyenler de ya elindekini tutmaya devam edecek yada farklı şeyler deneyimleyecekler.
Ayrıca zaten bazılarımıza göre, bir şey işlevlerini sorunsuzca yerine getirebiliyorsa, beklentileri eksiksizce karşılayabiliyorsa bunun yeni yada eski olması bir şeyi değiştirmez. 2014 model araçta, 2025 model araçta ortalama aynı maliyetlerle bakım yapılıp biniliyor. Değişen çok büyük bir şey yok.
 
Ömer hayırlı uğurlu olsun canım benim. Allah tekerine taş değdirmesin. Güzel yorumlar olmuş. Eeeee jantları ne zaman değişiyoruz?
 
Ömer hayırlı uğurlu olsun canım benim. Allah tekerine taş değdirmesin. Güzel yorumlar olmuş. Eeeee jantları ne zaman değişiyoruz?
çok sağ ol yavuz abi. valla valencia+premiumcontact7 depoda duruyor. onu satıp baska jant mı alsam yoksa taksam mı bilemedim? şimdilik kış spec 16 larla devam :(. 16 inc ts870 kış lastiğim var.
 
Niye 8 aldın 7.5 al keyfine bak düzeyinde mi? Fark vardır konfor da görecelidir ona bir şey demedim zaten. Bu kadar abartilmasi sinirimi bozuyor benim. Golf 7 lerden hangisi fiyatını hakediyor kaç yıllık araba sonuçta. Teoride daha iyi olsa bile (ki ben buna katılmıyorum ama ayrı mevzu bu) pratikte paralar ortada. Bu parayı vermek? Ne bileyim ???

0 arabaların hepsinde eskisine göre kalite düşüşü var tabiki bunu inkar eden yok
Alternatör sorunu olması, 1.5 etsi 116bg ünitenin yeni gelmesi, highline karşılığı style donanımlı araçların 2.5 milyon civarına satılması, 150 hp alırsan fiyatın saçma bir şekilde 3 milyonlara yaklaşması golf severleri 7.5 highline'ye itiyor. Herkes 1.0 yada 1.5 116bg araç kullanmak istemiyor. Dünya para verdikten sonra dolu ve nispeten daha güçlü bir araca binmek istiyor insanlar. Ayrıca 8.5 kasanın impression ve life paketindeki ön tamponları aşırı kötü. Makyaj yada retrofit şart. İnan bana 8.5 kasanın tek artısı sıfır olması. Bunu herkes biliyor. Yan yana koyduktan sonra 7.5 kasa her zaman daha galip gelecektir. Yarış mavisi, içi bej, fabrikasyon R donanım gelen bir 7.5 highline ile hangi kasa 8.5 başa çıkabilir ? yada tam tersi 7.5 comfortline, 8.5 impressionu karşılaştırır mısın ? 8.5 kasada GSR2 olmasa comfort daha baskın geliyor bana.

Kişilerin kendi tercihleri bunlar. Sıfır egea parasına 25 yaşında bmw alan da var. 5 yaşında golf parasına sıfır duster alan da var. Senin tercihin 8.5 impression olmuş olabilir ama herkes araçlara senin gibi bakmıyor.
 
yav arkadaşlar yanlış anlamayın da golf 8 ile 8.5 kıyaslıyoruz. konu ne ara golf 7 ye geldi yine :).
isteyen istediğini alsın biz yeni yenidir mantığından devam.
 

Doluluk derken? Donanım olarak Life paket seviyesinde yani eskinin comfortline oluyor bu kadar dolu bir Golf hatırlamıyorum ben.

Birkaç tane tim malzeme kalitesi dışında başka hiçbir şeyi iyi olamaz eski Golf lerin.
 

Geri
Üst