Golf 8 Alternatör/Akü arızası


Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
8
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, yeni akü taktırdım ardından test yaptılar söylediklerine göre alternatör sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. 7-8 aydır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Bazı arkadaşlar ilk yıl ya da çok düşük kilometrede yaşamış, aracı çalışmayanlar olmuş. Benim başıma geldiğinde 37-38bin kmdeydi şu an 46bin km.
 
Son düzenleme:

Sacmaliktan ibaret bir servis akü biter değişir bunun önüne gecmek mümkün degil tmm ama alternator arizasi nedir allah aşkına 3 4 yaşında aracin alternatoru mu değişiyor ki bu kadar meblag çıkıyor tamirse bu kadar çıkmamalı değişimse alternatörün değiştiğini ilk defa duyuyorum golf 7im 11 yaşında alternator bakim görmedi

Eski aracim tofas 10 yılı aştı belki oda bakım görmedi bakim olsa yine anlarım 100 bin liralardan bahsediliyor dalga geçiyorlar sanırım
 
Upvote 0

Sacmaliktan ibaret bir servis akü biter değişir bunun önüne gecmek mümkün degil tmm ama alternator arizasi nedir allah aşkına 3 4 yaşında aracin alternatoru mu değişiyor ki bu kadar meblag çıkıyor tamirse bu kadar çıkmamalı değişimse alternatörün değiştiğini ilk defa duyuyorum golf 7im 11 yaşında alternator bakim görmedi

Eski aracim tofas 10 yılı aştı belki oda bakım görmedi bakim olsa yine anlarım 100 bin liralardan bahsediliyor dalga geçiyorlar sanırım
Hocam sırf bu sebepten ikinci el Golf 7.5’lar Golf 8 ile aynı paraya satılıyor şuan. 1.5 TSI Golf 7.5’lar ile 1.5 eTSI Golf 8’lerin benzer fiyattan ilanda olduğunu görebilirsiniz. 2019 Golf 7.5 ile 2022 Golf 8 aynı para. Sebep alternatör bence.
 
Upvote 0
Hocam sırf bu sebepten ikinci el Golf 7.5’lar Golf 8 ile aynı paraya satılıyor şuan. 1.5 TSI Golf 7.5’lar ile 1.5 eTSI Golf 8’lerin benzer fiyattan ilanda olduğunu görebilirsiniz. 2019 Golf 7.5 ile 2022 Golf 8 aynı para. Sebep alternatör bence.
Bu golf 7 konusu saçma geliyor bana. Sonucta parayla çözülemeyecek sorun vw'de yok. Bu parayı -peşin peşin- sırf ihtimal var diye eski kasaya bağlamak da mantıksız geliyor. bir ay veya 1 yıl sonra bu sorunlar dsg gibi kasabada dahi çözülmeye başlayınca, kullandığın aracın yeni kasa daha donanımlı araç olması bana daha makul geliyor. şu var, objektif olmak lazım; golf 8 bırakın 7 yi golf 6 dan bile daha az konforlu bir araç. sonuçta mükemmel otomobil olmadığı gibi. sorunsuz otomobilde yok.
 
Upvote 0
Hocam sırf bu sebepten ikinci el Golf 7.5’lar Golf 8 ile aynı paraya satılıyor şuan. 1.5 TSI Golf 7.5’lar ile 1.5 eTSI Golf 8’lerin benzer fiyattan ilanda olduğunu görebilirsiniz. 2019 Golf 7.5 ile 2022 Golf 8 aynı para. Sebep alternatör bence.
1.5 tsi motora sahip mk7.5 kasalar ilk kez 2019 aralık ayında toplam 50-100 adet arası olarak getirilmişti. Maalesef 2019 model olarak geçtiler gümrükten. 2020 modeller ile aynı standart donanımlı araçlar zaten. Ayrıca genel kalitesi hatta iç malzeme kalitesine kadar çok çok daha iyi olduklarını düşünüyorum 2021-2022 mk8’lerden. (Highline ve rline için bu yorumum). Şuana kadar herhangi bir kronikleri de çıkmadı.
 
Upvote 0
Upvote 0
1.5 tsi motora sahip mk7.5 kasalar ilk kez 2019 aralık ayında toplam 50-100 adet arası olarak getirilmişti. Maalesef 2019 model olarak geçtiler gümrükten. 2020 modeller ile aynı standart donanımlı araçlar zaten. Ayrıca genel kalitesi hatta iç malzeme kalitesine kadar çok çok daha iyi olduklarını düşünüyorum 2021-2022 mk8’lerden. (Highline ve rline için bu yorumum). Şuana kadar herhangi bir kronikleri de çıkmadı.
Geçen yıl 1.5 TSI fabrikasyon r-line 7.5 aracım vardı. İhtiyaçtan satmıştım. Aynı araçtan arasam da bulamıyorum şimdi.
 
Upvote 0
Bu golf 7 konusu saçma geliyor bana. Sonucta parayla çözülemeyecek sorun vw'de yok. Bu parayı -peşin peşin- sırf ihtimal var diye eski kasaya bağlamak da mantıksız geliyor. bir ay veya 1 yıl sonra bu sorunlar dsg gibi kasabada dahi çözülmeye başlayınca, kullandığın aracın yeni kasa daha donanımlı araç olması bana daha makul geliyor. şu var, objektif olmak lazım; golf 8 bırakın 7 yi golf 6 dan bile daha az konforlu bir araç. sonuçta mükemmel otomobil olmadığı gibi. sorunsuz otomobilde yok.
Golf 7.5 ile Golf 8 arasındayım şu aralar. Ancak r-line için konuşuyorum Golf 8’in çok eksiği de var. Örneğin tüm tuşların dokunmatik olması çok hoşuma gitmiyor. Çoğu yerden malzeme çalınmış (örnek halı kaplı torpido yok). Bu gibi sebepler ister istemez 7.5’a itiyor beni. Uygun fiyatlı 7.5 bulamazsam 8’e yönelirim yine tabi. Kulağa komik geliyor evet uygun fiyatlı 7.5 bulamayınca 8’e yönelmek :)
 
Upvote 0
Sahsen 3 sene 7.5 kullandim Higline olarak suanda 8.5 aracim var etsi dsg. 7.5 ne kadar guzel bir arac olsada yeni her zaman daha iyidir.

Insanlar yeniyi kotulemeyi cok seviyor ozellikle bizim halkimiz bunu bazen ulasmasi daha zor oldugu icin bazen sadece kotulemek icin yapiyorlar. Atiyorum kaput amortisoru yok (cok onemliyse serviste 2500tl :)) torpitoda hali kapli degil ama ses yalitim kesinlikle daha iyi, koltuk ve direksiyon isitma gelmis, yol tutus iyilesmis, ambiyans isigi gelmis, oldukca gelismis 2. Seviye otonom surus gelmis ozellikle 8.5 daki tesladan bile iyi (yabanci kaynaklardan arastirabilirsiniz bircok test mevcut) vs vs.

Yani terazi gibi dusunmek lazim bazi yerlerden alip o generasyonun gerektirdigi baska yerlere vermek gerekebiliyor teknolojik donanim gibi ve buna kizmak yerine bence insanlar bunu kabullenmeli cunku her marka bunu yapiyor.

Ufak tefek malzeme kalitesi kisilmis ki bence hala 8.5 gayet iyi malzeme kalitesi olarak, zaten sinifi belli o gerekliligide sonuna kadar karsiliyor. Ama teknolojik olarak bircok sey eklenmis ve gelistirilmis kimse bunu konusmuyor 😂

Bu sadece Golfte olmuyor Mercedeste aynini yapiyor diger markalarda. Bu yaratilan 7.5 8 ve 8.5 dan iyi algisi bana cok sacma geliyor ve ikisinede sahip olmus birisi olarak kesinlikle katilmiyorum. Bu benim sahsi fikrim tabiki kimisi katilir kimisi katilmaz ama ikisinide deneyimlemis birisi olarak fikrimi paylasmak istedim.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Yanlış anlamayın lütfen de neden alıyoruz o zaman mild hybrid Golf :) Bir başka yerde de şöyle bir cümle görmüştüm "trafik çok şıkışık ise dsg'li araba kullanıyorsanız manuel'e alın, öyle kullanın" e ben zaten sıkışık trafik için otomatik vites araba alıyorum :) Tamam dsg de manuele alınca tabii ki debriyaj derdi hala yok ancak bu nasıl bir arabadır o zaman beni sürekli kısıtlayan ? :) Neyse ben daha yazmayayım, Golf tutkusu yüksek arkadaşlardan linç yemeyeyim :) Müşteri deneyimlerini okudukça zaten arabanın fotoğrafları çekip hemen sarı siteye koyasım geliyor ilan :)
valla hocam istediğini söyleyebilirsin, yerden göğe kadar haklısın. Hatta haklıyız :) 3 ay sonra borcu bitiyor direkt satıyorum. Alternatörlü araçlara tövbe:) 2025 phev formentor almayı düşünüyorum.
 
Upvote 0
Bu golf 7 konusu saçma geliyor bana. Sonucta parayla çözülemeyecek sorun vw'de yok. Bu parayı -peşin peşin- sırf ihtimal var diye eski kasaya bağlamak da mantıksız geliyor. bir ay veya 1 yıl sonra bu sorunlar dsg gibi kasabada dahi çözülmeye başlayınca, kullandığın aracın yeni kasa daha donanımlı araç olması bana daha makul geliyor. şu var, objektif olmak lazım; golf 8 bırakın 7 yi golf 6 dan bile daha az konforlu bir araç. sonuçta mükemmel otomobil olmadığı gibi. sorunsuz otomobilde yok.
VW Almanya şuan alternatörü üreten firma ile davalık., bu arıza şuan için hemen çözülecek gibi durmuyor ve halen tüm eTSI araçlarında kullanılıyor.
 
Upvote 0
Her cümlesine katılıyorum. 8, 8,5 hepsi öncekinden toplamda daha iyi.
 
Upvote 0
Alternatör arızalanıyorsa tamir de edilebilmeli.Servis yeniyi takar geçer tıpkı kolayca tamir edilebilen kaporta aksamında değişim yaptığı gibi.Ben hala özel serviste tamir ettirdim diyeni duymadım var mı gören duyan , olursa paylaşsın lütfen.

Bu arada akü ile ilgili bazı kaçak testleri yapıyorum.Mesela aracı kilitledikten 2-3 dk sonra 240 mA sabit tüketim var ve 10 .dk ya kadar değişmiyor.ilginç olan 10 dk sonra 0 mA e düşüyor..15. dk sonunda değişiklik olmamıştı yani hala sıfırdı, bu süreyi belki 1-2 saate yayarak tekrar deneyeceğim.Sıfır tüketim mantıklı gelmedi bana.Ayrıca 240 ma değeri de normal değil.Genel olarak uyku modunda 10-50 mA arası olur çoğu araçta ve maksimumda 100 mA kabul edilebilir sınırdır.Sigortaların kontrolü ve uzun bekleme testlerini de yapıp belki bir konu altında paylaşırm.

Şahsen akü ömrünün normalden kısa olması ve alternatörün arıza sebebi olarak araçta sorunlu bir modül yada hatalı bir yazılım olabileceğini düşünmekteyim.
 
Upvote 0
Alternatör arızalanıyorsa tamir de edilebilmeli.Servis yeniyi takar geçer tıpkı kolayca tamir edilebilen kaporta aksamında değişim yaptığı gibi.Ben hala özel serviste tamir ettirdim diyeni duymadım var mı gören duyan , olursa paylaşsın lütfen.

Bu arada akü ile ilgili bazı kaçak testleri yapıyorum.Mesela aracı kilitledikten 2-3 dk sonra 240 mA sabit tüketim var ve 10 .dk ya kadar değişmiyor.ilginç olan 10 dk sonra 0 mA e düşüyor..15. dk sonunda değişiklik olmamıştı yani hala sıfırdı, bu süreyi belki 1-2 saate yayarak tekrar deneyeceğim.Sıfır tüketim mantıklı gelmedi bana.Ayrıca 240 ma değeri de normal değil.Genel olarak uyku modunda 10-50 mA arası olur çoğu araçta ve maksimumda 100 mA kabul edilebilir sınırdır.Sigortaların kontrolü ve uzun bekleme testlerini de yapıp belki bir konu altında paylaşırm.

Şahsen akü ömrünün normalden kısa olması ve alternatörün arıza sebebi olarak araçta sorunlu bir modül yada hatalı bir yazılım olabileceğini düşünmekteyim.
ohm metre ile mi test ediyorsunuz
 
Upvote 0


Geri
Üst