Golf 8 Alternatör/Akü arızası


Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, yeni akü taktırdım ardından test yaptılar söylediklerine göre alternatör sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. 7-8 aydır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Bazı arkadaşlar ilk yıl ya da çok düşük kilometrede yaşamış, aracı çalışmayanlar olmuş. Benim başıma geldiğinde 37-38bin kmdeydi şu an 46bin km.
 
Son düzenleme:



Adam ne kadar tınlamaz keder yapmaz ruhta

insan cektiği videoda 2 çift küfür eder vw Ag + vw Tr ye

Benim 2017 tdi golf aracım 130 binlik arıza verse

Bi daha bu vw denen markanın yanından gecmem

Koyarım kıçına tekmeyi ,, sarı sitede tez zamanda şutlarım (hakkaten sinirden arka tamponuna iyi bir tekme atardım nasıl olsa darbe emici özelligi var tamponların)

Bunları görüp garanti uzattırma yapan yapsın tabi

Zaten bu video da onun icin cekilmiş gibi geldi bana

İbreti alem videosu sanki ?

Garanti uzattırmayan yanar ?

Çahallll vw Tr !!!!
 
Upvote 0
mk 8 deki bu sorunlar yüzünden 7/7.5 kasa prim yaptı. 50 bin km alt 1.5 tsı dolu golfler 2 milyon + . Kazalılar 1.7 / 1.8 bandında

Kusursuz 2021 1.0 life satıp üzerine 400 bin koyarsam 2019 model benzer km de hasar kayıtlı 1.5 tsı higline golf alabiliyorum :)
 
Upvote 0
Selamlar hocam


Bu videodaki araç 1 yıl kadar kapalı otoparkta yatmış diye biliyorum. Keza aynı şekilde forumda aracı aylarca yattığı için 48v akü arızası alanı okumuştum. Yatan araçlarda çook sık sanırım bu durum. Yüksek kilometreler devirmiş araçlarda değil de daha çok düşük kilometredeki araçlarda yatmış araçlarda daha sık oluyor sanırım
 
Upvote 0
Selamlar hocam


Bu videodaki araç 1 yıl kadar kapalı otoparkta yatmış diye biliyorum. Keza aynı şekilde forumda aracı aylarca yattığı için 48v akü arızası alanı okumuştum. Yatan araçlarda çook sık sanırım bu durum. Yüksek kilometreler devirmiş araçlarda değil de daha çok düşük kilometredeki araçlarda yatmış araçlarda daha sık oluyor sanırım
Aynen , yatması da iyi değil.
 
Upvote 0
yatan araçta 48v lion batarya sıkıntı olabilir ama alternatör olmaması lazım
 
Upvote 0
1 hafta kadar bende 12.6-12.7 v ölçtüm, akü yeni olduğu için alternatör hiç besleme yapmadı. Bu normal bu araçlarda. Mümkün olduğunca aracı yatırmayın, yatmak zorunda ise 3 günde bir 20 dk kadar çalıştırın.Hele ki aracı genelde kısa mesafe kullanıyorsanız ihmal etmeyin.

Akünün araç uyku modunda iken bildiğimiz klasik araçlardan daha çok akım çektiğini düşünüyorum.Bu belkide üretim kaynaklı veya donanım fazlalığı sebebiyle bilemiyorum.2-3 gün bekleme durumunda yaptığım ölçümlerde akünün voltaj kaybını biraz fazla gördüm.
Düşünceniz tamamen doğru hocam; uyku modunda bile çalışan çok sayıda alıcı, sensör vs. mevcut araçta. Teyitli bilgi :)
 
Upvote 0

Geri
Üst