Golf 8 Alternatör/Akü arızası


Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
10
Tepkime puanı
13
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, akünün ömrünün bittiğini ve berbat durumda olduğunu söylediler ardından yeni bir 60ah EFB akü taktık ve test yaptık söylediklerine göre alternatör gayet sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. Neredeyse 1 yıldır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Akünün ömrü bitmeye yakın bu tarz besleme arızaları verebiliyor, eğer sorgulamayıp servisi dinleseydim sapasağlam alternatörden ve 112bin tlden olacaktım, çözüm odaklı değil de sömürü odaklı çalıştıklarını bir kez daha anlamış oldum. Arızayı yaşadığımda 37-38bin kmdeydi araç şu an 54bin kmde.
 
Son düzenleme:



Adam ne kadar tınlamaz keder yapmaz ruhta

insan cektiği videoda 2 çift küfür eder vw Ag + vw Tr ye

Benim 2017 tdi golf aracım 130 binlik arıza verse

Bi daha bu vw denen markanın yanından gecmem

Koyarım kıçına tekmeyi ,, sarı sitede tez zamanda şutlarım (hakkaten sinirden arka tamponuna iyi bir tekme atardım nasıl olsa darbe emici özelligi var tamponların)

Bunları görüp garanti uzattırma yapan yapsın tabi

Zaten bu video da onun icin cekilmiş gibi geldi bana

İbreti alem videosu sanki ?

Garanti uzattırmayan yanar ?

Çahallll vw Tr !!!!
 
Upvote 0
mk 8 deki bu sorunlar yüzünden 7/7.5 kasa prim yaptı. 50 bin km alt 1.5 tsı dolu golfler 2 milyon + . Kazalılar 1.7 / 1.8 bandında

Kusursuz 2021 1.0 life satıp üzerine 400 bin koyarsam 2019 model benzer km de hasar kayıtlı 1.5 tsı higline golf alabiliyorum :)
 
Upvote 0
Selamlar hocam


Bu videodaki araç 1 yıl kadar kapalı otoparkta yatmış diye biliyorum. Keza aynı şekilde forumda aracı aylarca yattığı için 48v akü arızası alanı okumuştum. Yatan araçlarda çook sık sanırım bu durum. Yüksek kilometreler devirmiş araçlarda değil de daha çok düşük kilometredeki araçlarda yatmış araçlarda daha sık oluyor sanırım
 
Upvote 0
Selamlar hocam


Bu videodaki araç 1 yıl kadar kapalı otoparkta yatmış diye biliyorum. Keza aynı şekilde forumda aracı aylarca yattığı için 48v akü arızası alanı okumuştum. Yatan araçlarda çook sık sanırım bu durum. Yüksek kilometreler devirmiş araçlarda değil de daha çok düşük kilometredeki araçlarda yatmış araçlarda daha sık oluyor sanırım
Aynen , yatması da iyi değil.
 
Upvote 0
yatan araçta 48v lion batarya sıkıntı olabilir ama alternatör olmaması lazım
 
Upvote 0
1 hafta kadar bende 12.6-12.7 v ölçtüm, akü yeni olduğu için alternatör hiç besleme yapmadı. Bu normal bu araçlarda. Mümkün olduğunca aracı yatırmayın, yatmak zorunda ise 3 günde bir 20 dk kadar çalıştırın.Hele ki aracı genelde kısa mesafe kullanıyorsanız ihmal etmeyin.

Akünün araç uyku modunda iken bildiğimiz klasik araçlardan daha çok akım çektiğini düşünüyorum.Bu belkide üretim kaynaklı veya donanım fazlalığı sebebiyle bilemiyorum.2-3 gün bekleme durumunda yaptığım ölçümlerde akünün voltaj kaybını biraz fazla gördüm.
Düşünceniz tamamen doğru hocam; uyku modunda bile çalışan çok sayıda alıcı, sensör vs. mevcut araçta. Teyitli bilgi :)
 
Upvote 0
Herkese merhaba,
Genel olarak birkac soru olustu kafamda da sizlere de danismak istedim. Bu alternatör arizasinin gorulme sıklığı nedir acaba cok yuksek mi dusuk mu? Sanki forumdan gordugum uzere boyle vites kolu arizasi gibi falan yaygin bir durum degil gibi, bir de bununla ilgili sizlerin yaptigi bir önlem var mi? Surekli sport mode’da kullanmak vs gibi yoksa d’de mi kullaniyorsunuz; yani surekli s’de kullanacaksak o da enteresan yani. Birde bu ariza direkt dan diye geliyor mu yoksa sanki bu 48v akuyu surerek sarj edin vs gelip sonra mi geliyor yani demek istedigim aku ile ilgili bir sey gelirse direkt servise gidip halletsek acaba bu alternator problemine donusmeden cozmus olur muyuz yoksa zaten direkt geldigi icin bizlik cok bir durum kalmiyor mu? Genel olarak bir fikir olusmasi acisindan sordum bir de tabi onleyici bir sey yapabileceksek ogrenmek acisindan. Guncel olarak bu durumu yasayip serviste yaptiran varsa guncel maliyet bilgisi paylasilirsa da cok guzel olur. Benim aracim da 2021 model 1.0 etsi bu arada 48000km de, gecen sene 48v surerek sarj edin mi ne klasik uyari o gelmisti servise gittigimde soylemistim akuyu degistirmislerdi onun disinda baska bu tarz bi durum olmadi, umarim da olmaz
 
Upvote 0
Bu alternatör arızası ve 48v hatası gibi problemlerin çözümünün sanayi de özel servislerde ilerleyen zamanlarda yaygınlaşacağını düşünüyorum. Aşırı komplike bir arıza değil sonuçta. Ayrıca serviste yaptırılıp masraflar için dava vs de açılabilir. And Çetin’in kanalında ilk duydum bu arızayı. Kendisi bilgili bir arkadaş o konuda şüphem yok ama patlamaya hazır bomba gibi bahsetmesi bu motorlardan bazen bunaltıcı oluyor. Ayrıca Dsg düzgün kullanılıp 150-200 binler de kavrama için 40-50bin tl vereceksem çok bir para değil bence. Artık kroniği olmayan araba yok. Ama ben yine de Fransız grubuna tercih ederim vag grubunu. Hele hele stellantis grubu araçlara göre bence daha az sorunlu. Japon civic yeni kasa güzel olsa da corollaya ben alışamadım. Çirkin abi arabaya ısınamıyor insan. Ayrıca 8 silindir YouTube kanalında 1.0 etsi araç konuk olmuştu. Araç 350bin üzeriydi alternatör 300bin e yakın değişmişti. Sanki kullanılan araçlarda pek problem yok gibi. Demek ki bu motora sahip araçlar çok yatmayacak. Ayrıca bu sorunla karşılaşılınca servise yaptırıp, emsal Avrupa kararlarını bulup dava açmakta bence mantıklı bir seçenek. Herkese keyifli, kazasız sürüşler dilerim.
 
Upvote 0
Cupra yeni modellerindeki mhev denilen mild hybrid sistemde bu kronik ekipman olan aynı alternatörü mü kullanıyor?
 
Upvote 0
Cupra yeni modellerindeki mhev denilen mild hybrid sistemde bu kronik ekipman olan aynı alternatörü mü kullanıyor?
2 versiyon var birisi 150 lik mhev, diğeri 270 e-hibrit. 150 lik aynı mantıktır hocam. Markaların bu problemi çözmesi lazım atla deve değil. vag grubunun yarı hibrit tüm araçlarında var bu sistem.
 
Upvote 0
2 versiyon var birisi 150 lik mhev, diğeri 270 e-hibrit. 150 lik aynı mantıktır hocam. Markaların bu problemi çözmesi lazım atla deve değil. vag grubunun yarı hibrit tüm araçlarında var bu sistem.
Cevap için teşekkürler hocam. Satışçılar doğal olarak bunu kabullenmeyip kıvırıyorlar. Eski sistem onlar golf. bu cupra yeni sistem dedi hatta geçiştirdi konuştuğum kişi. Normal içten yanmalı 1.5 tsi da yok artık hepsi tüm modellere entegre ediyor.

Bunları gördükçe de 5 buçuk yıldır sorunsuz bindiğim mk7.5 aracımı değiştirmek istemiyorum. Ama yaşlandıkça tutmak da istemiyorum:)
 
Upvote 0
Cevap için teşekkürler hocam. Satışçılar doğal olarak bunu kabullenmeyip kıvırıyorlar. Eski sistem onlar golf. bu cupra yeni sistem dedi hatta geçiştirdi konuştuğum kişi. Normal içten yanmalı 1.5 tsi da yok artık hepsi tüm modellere entegre ediyor.

Bunları gördükçe de 5 buçuk yıldır sorunsuz bindiğim mk7.5 aracımı değiştirmek istemiyorum. Ama yaşlandıkça tutmak da istemiyorum:)
7.5 kasanın temizleri 8 lerden pahalı zaten tutuluyor bu kasa. Her markanın belli başlı kroniği var. Youtuberlar abartıyorlar, özellikle vag grubunda bir problem olduğu zaman.
 
Upvote 0
Şu an yapılıyor mu bilmiyorum ama eğer yapılabiliyorsa yazılımla yelken modunu komple kapattırmak en büyük önerim olur sanırım. Kapatılmıyorsa da S modunda ya da kulakçıklarda manuel modda sürmek, o zaman devreye girmiyor. Günlük 10 km'nin üstünde sürüş yapmak, aracın olabildiğince yatmaması. Aracın fren durumuda şarj ettiğini göz önünde bulundurarak bol frenli sürüş yapmak :)
Yanlış anlamayın lütfen de neden alıyoruz o zaman mild hybrid Golf :) Bir başka yerde de şöyle bir cümle görmüştüm "trafik çok şıkışık ise dsg'li araba kullanıyorsanız manuel'e alın, öyle kullanın" e ben zaten sıkışık trafik için otomatik vites araba alıyorum :) Tamam dsg de manuele alınca tabii ki debriyaj derdi hala yok ancak bu nasıl bir arabadır o zaman beni sürekli kısıtlayan ? :) Neyse ben daha yazmayayım, Golf tutkusu yüksek arkadaşlardan linç yemeyeyim :) Müşteri deneyimlerini okudukça zaten arabanın fotoğrafları çekip hemen sarı siteye koyasım geliyor ilan :)
 
Upvote 0

Aracımı yeni aldım (2025 1.5etsi 116hp) bu sorunla karşılaşma olasılığını en aza indirmek için araçlarımızı olabildiğince yatırmamak dışında başka ne yapılabilir yelken modunu çok kullanmak olumsuz etkiler mi şahsen benim çok hoşuma gidiyor o şekilde süzülmesi. Önerilerinizi bekliyorum
 
Upvote 0

Geri
Üst