Golf 8 Alternatör/Akü arızası


Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, yeni akü taktırdım ardından test yaptılar söylediklerine göre alternatör sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. 7-8 aydır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Bazı arkadaşlar ilk yıl ya da çok düşük kilometrede yaşamış, aracı çalışmayanlar olmuş. Benim başıma geldiğinde 37-38bin kmdeydi şu an 46bin km.
 
Son düzenleme:

Aracımı yeni aldım (2025 1.5etsi 116hp) bu sorunla karşılaşma olasılığını en aza indirmek için araçlarımızı olabildiğince yatırmamak dışında başka ne yapılabilir yelken modunu çok kullanmak olumsuz etkiler mi şahsen benim çok hoşuma gidiyor o şekilde süzülmesi. Önerilerinizi bekliyorum
Yelken modu diye bahsi geçen durumu yanlış anlamadığımdan emin olmak için soruyorum, Golf8 benim aracım ve serbest sürüş diye geçiyor bizde, ayağınızı gazdan çektikten sonra motoru da kapatıp, aracın salınım şeklinde gitmesi durumu değil mi ? Eğer bundan bahsediyorsak aracın olayı bu zaten, tamamen yakıt tüketimi optimizasyonu zaten bunun üzerine kurulu araçta, yani aracın mild hybrid özelliğinin verdiği avantaj tamamen bu. Bunu kullanmadıktan sonra 2019 model 1.0 motorlu Golf almak gerek zaten, o daha az yakıyor mesela bu araçta "yelken modu" dediğiniz şeyi kullanmazsanız etsi'ya göre. Ben mi yanlış anladım acaba sorunuzu veya ben yanlış mı biliyorum, bilemedim şu an. Eğer yelken modu bahsettiğim durum ise ve kullanılması belirli arızalara sebebiyet veriyorsa bu çok tuhaf ve traji komik bir durum olur. Ruh tatmini için mi Golf alacağız veya adı "Golf" diye mi alacağız bu arabayı :) Hayırlı uğurlu olsun aracınız ve yelken modu da dahil aracın izin verdiği her şeyi kullanınız bence, aksi taktirde zaten VW bıraksın bu işi, dsg'sidir, akümülatör arızasıdır şusudur busudur eğer baktınız sorun var, sizi servisten servise sürüklüyor, satarsınız aracınızı.
 
Upvote 0

Yelken modu diye bahsi geçen durumu yanlış anlamadığımdan emin olmak için soruyorum, Golf8 benim aracım ve serbest sürüş diye geçiyor bizde, ayağınızı gazdan çektikten sonra motoru da kapatıp, aracın salınım şeklinde gitmesi durumu değil mi ? Eğer bundan bahsediyorsak aracın olayı bu zaten, tamamen yakıt tüketimi optimizasyonu zaten bunun üzerine kurulu araçta, yani aracın mild hybrid özelliğinin verdiği avantaj tamamen bu. Bunu kullanmadıktan sonra 2019 model 1.0 motorlu Golf almak gerek zaten, o daha az yakıyor mesela bu araçta "yelken modu" dediğiniz şeyi kullanmazsanız etsi'ya göre. Ben mi yanlış anladım acaba sorunuzu veya ben yanlış mı biliyorum, bilemedim şu an. Eğer yelken modu bahsettiğim durum ise ve kullanılması belirli arızalara sebebiyet veriyorsa bu çok tuhaf ve traji komik bir durum olur. Ruh tatmini için mi Golf alacağız veya adı "Golf" diye mi alacağız bu arabayı :) Hayırlı uğurlu olsun aracınız ve yelken modu da dahil aracın izin verdiği her şeyi kullanınız bence, aksi taktirde zaten VW bıraksın bu işi, dsg'sidir, akümülatör arızasıdır şusudur busudur eğer baktınız sorun var, sizi servisten servise sürüklüyor, satarsınız aracınızı.
Aynen yelken modu derken serbest sürüş modundan bahsediyordum salınım modu diye de geçiyor. Bakış açınız bence de çok dogru diken üstünde hesap kitap yaparak araba kullanmanın keyfi çıkmıyor gerçekten ama yine de dikkat edilebilecek şeylere dikkat etmek lazım, güzel dilekleriniz icin teşekkür ederim 👍🏻🙏
 
Upvote 0
Yelken modu diye bahsi geçen durumu yanlış anlamadığımdan emin olmak için soruyorum, Golf8 benim aracım ve serbest sürüş diye geçiyor bizde, ayağınızı gazdan çektikten sonra motoru da kapatıp, aracın salınım şeklinde gitmesi durumu değil mi ? Eğer bundan bahsediyorsak aracın olayı bu zaten, tamamen yakıt tüketimi optimizasyonu zaten bunun üzerine kurulu araçta, yani aracın mild hybrid özelliğinin verdiği avantaj tamamen bu. Bunu kullanmadıktan sonra 2019 model 1.0 motorlu Golf almak gerek zaten, o daha az yakıyor mesela bu araçta "yelken modu" dediğiniz şeyi kullanmazsanız etsi'ya göre. Ben mi yanlış anladım acaba sorunuzu veya ben yanlış mı biliyorum, bilemedim şu an. Eğer yelken modu bahsettiğim durum ise ve kullanılması belirli arızalara sebebiyet veriyorsa bu çok tuhaf ve traji komik bir durum olur. Ruh tatmini için mi Golf alacağız veya adı "Golf" diye mi alacağız bu arabayı :) Hayırlı uğurlu olsun aracınız ve yelken modu da dahil aracın izin verdiği her şeyi kullanınız bence, aksi taktirde zaten VW bıraksın bu işi, dsg'sidir, akümülatör arızasıdır şusudur busudur eğer baktınız sorun var, sizi servisten servise sürüklüyor, satarsınız aracınızı.

Keşke dediğiniz gibi olsa hocam bir dünya mağdur üye var. Sos tuşunu da kullanın diye koymuşlar ancak bir çok araçta arıza ikazı yakıyor.

Doğuş diyor ki yelkenle kullanın aracı tüketim ve emisyonu düşürün, daha sonra 3 kuruş yakıttan ettiğiniz karla 170.000 faturalı alternatör ve 48v aküsünü değiştirelim.

40.000deki aracımın başına birebir gelmiş bir olay, antalya-istanbul güzergahında ısparta burdur taraflarında eğim aşağı giderken sürekli yelkende kullandım aracı(ciddi anlamda bayır aşağı sürekli yelkende gittim) ilk durduğum mola yerinde araç ikaz lambası yaktı. Mk8'i çok fazla tecrübe ettiğim için sürekli arıza konumuna düşmesin diye ilk iş kutup başını söktüm taktım. Arıza ışığı söndü ancak Sandıklı'dan istanbula kadar araç yelken moduna girmedi ve deli bir fan sesiyle(48v aküden gelen bir fan sesi) yolculuk yaptım fan sesi ciddi manada duyuluyordu ve koltuktan ateş çıkıyordu bildiğiniz. Ondan sonra bir daha problem yaşatmadı.


Çok güzel araçlar gerçekten çok memnunum araçtan ancak 2021 model 40.000de fazlasıyla bakımlı bir araçla uzun yolda yolda kalırım riskini yaşamak çok rahatsız etti.


Öncesinde sadece 2021 de var denilen arıza sonra 2022 de var oldu. 2023'de çözüldü dediler cupra leon 2023 modeller patır patır 48v yakmaya başladı. Hatta mk8 1.0 r line satan arkadaşım, 2023 model cupra leon aldı 1 hafta sürmeden 48V denk geldi başına. 8y 2025 model a3 sahibi bir arkadaş facebooktan denk geldim daha 1000 kilometre yapmamış aracı, yelken modda arızaya düşüyor, alternatör kayışı sesli çalışıyor hata ile kod açılıyor 1.5 aydır serviste araç. İade almıyorlar ancak aynı paket bir araçla 200.000TL üstüne verme karşılığında "0" ile değişimi artık ikame araçtan sıkıldığı için kabul ediyor.



Yani azımsanmayacak kadar fazla olan bu arıza eminim ki en az ben kadar bir çok mk8 kullanıcısını soğutmuştur.
 
Upvote 0
Aracımı yeni aldım (2025 1.5etsi 116hp) bu sorunla karşılaşma olasılığını en aza indirmek için araçlarımızı olabildiğince yatırmamak dışında başka ne yapılabilir yelken modunu çok kullanmak olumsuz etkiler mi şahsen benim çok hoşuma gidiyor o şekilde süzülmesi. Önerilerinizi bekliyorum
Aracınız hayırlı olsun

Sürekli dur kalktı trafikte vitesi d'den s'ye almanız yelken modunu kapatacaktır. Onun dışı kapatmaya gerek yok bence
 
Upvote 0
Aracımı yeni aldım (2025 1.5etsi 116hp) bu sorunla karşılaşma olasılığını en aza indirmek için araçlarımızı olabildiğince yatırmamak dışında başka ne yapılabilir yelken modunu çok kullanmak olumsuz etkiler mi şahsen benim çok hoşuma gidiyor o şekilde süzülmesi. Önerilerinizi bekliyorum
bana satış temsilcisi bu araçlara start stop yaramıyor diye her çalıştırdığımda kapatmamı tavsiye etmişti, geçenlerde forumda bir konuda etsi'ların rölantide beklemesinin akülere faydası olduğu ortaya çıkmıştı
 
Upvote 0

Geri
Üst