Golf 8 Alternatör/Akü arızası


Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
10
Tepkime puanı
13
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, akünün ömrünün bittiğini ve berbat durumda olduğunu söylediler ardından yeni bir 60ah EFB akü taktık ve test yaptık söylediklerine göre alternatör gayet sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. Neredeyse 1 yıldır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Akünün ömrü bitmeye yakın bu tarz besleme arızaları verebiliyor, eğer sorgulamayıp servisi dinleseydim sapasağlam alternatörden ve 112bin tlden olacaktım, çözüm odaklı değil de sömürü odaklı çalıştıklarını bir kez daha anlamış oldum. Arızayı yaşadığımda 37-38bin kmdeydi araç şu an 54bin kmde.
 
Son düzenleme:

Aracımı yeni aldım (2025 1.5etsi 116hp) bu sorunla karşılaşma olasılığını en aza indirmek için araçlarımızı olabildiğince yatırmamak dışında başka ne yapılabilir yelken modunu çok kullanmak olumsuz etkiler mi şahsen benim çok hoşuma gidiyor o şekilde süzülmesi. Önerilerinizi bekliyorum
Yelken modu diye bahsi geçen durumu yanlış anlamadığımdan emin olmak için soruyorum, Golf8 benim aracım ve serbest sürüş diye geçiyor bizde, ayağınızı gazdan çektikten sonra motoru da kapatıp, aracın salınım şeklinde gitmesi durumu değil mi ? Eğer bundan bahsediyorsak aracın olayı bu zaten, tamamen yakıt tüketimi optimizasyonu zaten bunun üzerine kurulu araçta, yani aracın mild hybrid özelliğinin verdiği avantaj tamamen bu. Bunu kullanmadıktan sonra 2019 model 1.0 motorlu Golf almak gerek zaten, o daha az yakıyor mesela bu araçta "yelken modu" dediğiniz şeyi kullanmazsanız etsi'ya göre. Ben mi yanlış anladım acaba sorunuzu veya ben yanlış mı biliyorum, bilemedim şu an. Eğer yelken modu bahsettiğim durum ise ve kullanılması belirli arızalara sebebiyet veriyorsa bu çok tuhaf ve traji komik bir durum olur. Ruh tatmini için mi Golf alacağız veya adı "Golf" diye mi alacağız bu arabayı :) Hayırlı uğurlu olsun aracınız ve yelken modu da dahil aracın izin verdiği her şeyi kullanınız bence, aksi taktirde zaten VW bıraksın bu işi, dsg'sidir, akümülatör arızasıdır şusudur busudur eğer baktınız sorun var, sizi servisten servise sürüklüyor, satarsınız aracınızı.
 
Upvote 0

Yelken modu diye bahsi geçen durumu yanlış anlamadığımdan emin olmak için soruyorum, Golf8 benim aracım ve serbest sürüş diye geçiyor bizde, ayağınızı gazdan çektikten sonra motoru da kapatıp, aracın salınım şeklinde gitmesi durumu değil mi ? Eğer bundan bahsediyorsak aracın olayı bu zaten, tamamen yakıt tüketimi optimizasyonu zaten bunun üzerine kurulu araçta, yani aracın mild hybrid özelliğinin verdiği avantaj tamamen bu. Bunu kullanmadıktan sonra 2019 model 1.0 motorlu Golf almak gerek zaten, o daha az yakıyor mesela bu araçta "yelken modu" dediğiniz şeyi kullanmazsanız etsi'ya göre. Ben mi yanlış anladım acaba sorunuzu veya ben yanlış mı biliyorum, bilemedim şu an. Eğer yelken modu bahsettiğim durum ise ve kullanılması belirli arızalara sebebiyet veriyorsa bu çok tuhaf ve traji komik bir durum olur. Ruh tatmini için mi Golf alacağız veya adı "Golf" diye mi alacağız bu arabayı :) Hayırlı uğurlu olsun aracınız ve yelken modu da dahil aracın izin verdiği her şeyi kullanınız bence, aksi taktirde zaten VW bıraksın bu işi, dsg'sidir, akümülatör arızasıdır şusudur busudur eğer baktınız sorun var, sizi servisten servise sürüklüyor, satarsınız aracınızı.
Aynen yelken modu derken serbest sürüş modundan bahsediyordum salınım modu diye de geçiyor. Bakış açınız bence de çok dogru diken üstünde hesap kitap yaparak araba kullanmanın keyfi çıkmıyor gerçekten ama yine de dikkat edilebilecek şeylere dikkat etmek lazım, güzel dilekleriniz icin teşekkür ederim 👍🏻🙏
 
Upvote 0
Yelken modu diye bahsi geçen durumu yanlış anlamadığımdan emin olmak için soruyorum, Golf8 benim aracım ve serbest sürüş diye geçiyor bizde, ayağınızı gazdan çektikten sonra motoru da kapatıp, aracın salınım şeklinde gitmesi durumu değil mi ? Eğer bundan bahsediyorsak aracın olayı bu zaten, tamamen yakıt tüketimi optimizasyonu zaten bunun üzerine kurulu araçta, yani aracın mild hybrid özelliğinin verdiği avantaj tamamen bu. Bunu kullanmadıktan sonra 2019 model 1.0 motorlu Golf almak gerek zaten, o daha az yakıyor mesela bu araçta "yelken modu" dediğiniz şeyi kullanmazsanız etsi'ya göre. Ben mi yanlış anladım acaba sorunuzu veya ben yanlış mı biliyorum, bilemedim şu an. Eğer yelken modu bahsettiğim durum ise ve kullanılması belirli arızalara sebebiyet veriyorsa bu çok tuhaf ve traji komik bir durum olur. Ruh tatmini için mi Golf alacağız veya adı "Golf" diye mi alacağız bu arabayı :) Hayırlı uğurlu olsun aracınız ve yelken modu da dahil aracın izin verdiği her şeyi kullanınız bence, aksi taktirde zaten VW bıraksın bu işi, dsg'sidir, akümülatör arızasıdır şusudur busudur eğer baktınız sorun var, sizi servisten servise sürüklüyor, satarsınız aracınızı.

Keşke dediğiniz gibi olsa hocam bir dünya mağdur üye var. Sos tuşunu da kullanın diye koymuşlar ancak bir çok araçta arıza ikazı yakıyor.

Doğuş diyor ki yelkenle kullanın aracı tüketim ve emisyonu düşürün, daha sonra 3 kuruş yakıttan ettiğiniz karla 170.000 faturalı alternatör ve 48v aküsünü değiştirelim.

40.000deki aracımın başına birebir gelmiş bir olay, antalya-istanbul güzergahında ısparta burdur taraflarında eğim aşağı giderken sürekli yelkende kullandım aracı(ciddi anlamda bayır aşağı sürekli yelkende gittim) ilk durduğum mola yerinde araç ikaz lambası yaktı. Mk8'i çok fazla tecrübe ettiğim için sürekli arıza konumuna düşmesin diye ilk iş kutup başını söktüm taktım. Arıza ışığı söndü ancak Sandıklı'dan istanbula kadar araç yelken moduna girmedi ve deli bir fan sesiyle(48v aküden gelen bir fan sesi) yolculuk yaptım fan sesi ciddi manada duyuluyordu ve koltuktan ateş çıkıyordu bildiğiniz. Ondan sonra bir daha problem yaşatmadı.


Çok güzel araçlar gerçekten çok memnunum araçtan ancak 2021 model 40.000de fazlasıyla bakımlı bir araçla uzun yolda yolda kalırım riskini yaşamak çok rahatsız etti.


Öncesinde sadece 2021 de var denilen arıza sonra 2022 de var oldu. 2023'de çözüldü dediler cupra leon 2023 modeller patır patır 48v yakmaya başladı. Hatta mk8 1.0 r line satan arkadaşım, 2023 model cupra leon aldı 1 hafta sürmeden 48V denk geldi başına. 8y 2025 model a3 sahibi bir arkadaş facebooktan denk geldim daha 1000 kilometre yapmamış aracı, yelken modda arızaya düşüyor, alternatör kayışı sesli çalışıyor hata ile kod açılıyor 1.5 aydır serviste araç. İade almıyorlar ancak aynı paket bir araçla 200.000TL üstüne verme karşılığında "0" ile değişimi artık ikame araçtan sıkıldığı için kabul ediyor.



Yani azımsanmayacak kadar fazla olan bu arıza eminim ki en az ben kadar bir çok mk8 kullanıcısını soğutmuştur.
 
Upvote 0
Aracımı yeni aldım (2025 1.5etsi 116hp) bu sorunla karşılaşma olasılığını en aza indirmek için araçlarımızı olabildiğince yatırmamak dışında başka ne yapılabilir yelken modunu çok kullanmak olumsuz etkiler mi şahsen benim çok hoşuma gidiyor o şekilde süzülmesi. Önerilerinizi bekliyorum
Aracınız hayırlı olsun

Sürekli dur kalktı trafikte vitesi d'den s'ye almanız yelken modunu kapatacaktır. Onun dışı kapatmaya gerek yok bence
 
Upvote 0
Aracımı yeni aldım (2025 1.5etsi 116hp) bu sorunla karşılaşma olasılığını en aza indirmek için araçlarımızı olabildiğince yatırmamak dışında başka ne yapılabilir yelken modunu çok kullanmak olumsuz etkiler mi şahsen benim çok hoşuma gidiyor o şekilde süzülmesi. Önerilerinizi bekliyorum
bana satış temsilcisi bu araçlara start stop yaramıyor diye her çalıştırdığımda kapatmamı tavsiye etmişti, geçenlerde forumda bir konuda etsi'ların rölantide beklemesinin akülere faydası olduğu ortaya çıkmıştı
 
Upvote 0
Selamlar, 48v mild hybrid hatası ve alternatör sorunlarını chatgpt aracılığı ile araştırdım ve şu şekilde bir tablo çıkardı. Tabiki yüzde yüz sorun gitmiş demek çok zor ancak görüldüğü üzere 8.5 kasa ile net revizyonlar yapılmış hem yazılımsal hemde donanımsal anlamda. Konu ile ilgili stres yapanlar veya almaktan çekinenler için yararlı olabilir. Konuşmanın sonucunu ekran görüntüsü olarak buraya ekledim. Özetle Alternatör parçası 05E 903 018 G -> 05E 903 019 H olarak değişmiş ve iyi kötü bir revizyona uğramış gibi görünüyor.

Vw doğrudan açıklama yapmasada arka planda sessiz sedasız iyileştirmeler yapıyor gibi ama yinede bu bilgiyi kontrol edin derim. Kendim kontrol ettiğim kadarı ile doğru gibi duruyor.

Screenshot 2025-08-28 at 00.50.32.png
 
Upvote 0
Selamlar, 48v mild hybrid hatası ve alternatör sorunlarını chatgpt aracılığı ile araştırdım ve şu şekilde bir tablo çıkardı. Tabiki yüzde yüz sorun gitmiş demek çok zor ancak görüldüğü üzere 8.5 kasa ile net revizyonlar yapılmış hem yazılımsal hemde donanımsal anlamda. Konu ile ilgili stres yapanlar veya almaktan çekinenler için yararlı olabilir. Konuşmanın sonucunu ekran görüntüsü olarak buraya ekledim. Özetle Alternatör parçası 05E 903 018 G -> 05E 903 019 H olarak değişmiş ve iyi kötü bir revizyona uğramış gibi görünüyor.

Vw doğrudan açıklama yapmasada arka planda sessiz sedasız iyileştirmeler yapıyor gibi ama yinede bu bilgiyi kontrol edin derim. Kendim kontrol ettiğim kadarı ile doğru gibi duruyor.

Screenshot 2025-08-28 at 00.50.32.png
ben bu güncellemenin 2023'te direksiyonu değişen golf 8'lerde gizli makyajla yapıldığını düşünüyordum, 8.5'lara kadar değişiklik yapmadılarsa 23-24 model golf 8'lerde de aynı risk var
 
Upvote 0
Selamlar, 48v mild hybrid hatası ve alternatör sorunlarını chatgpt aracılığı ile araştırdım ve şu şekilde bir tablo çıkardı. Tabiki yüzde yüz sorun gitmiş demek çok zor ancak görüldüğü üzere 8.5 kasa ile net revizyonlar yapılmış hem yazılımsal hemde donanımsal anlamda. Konu ile ilgili stres yapanlar veya almaktan çekinenler için yararlı olabilir. Konuşmanın sonucunu ekran görüntüsü olarak buraya ekledim. Özetle Alternatör parçası 05E 903 018 G -> 05E 903 019 H olarak değişmiş ve iyi kötü bir revizyona uğramış gibi görünüyor.

Vw doğrudan açıklama yapmasada arka planda sessiz sedasız iyileştirmeler yapıyor gibi ama yinede bu bilgiyi kontrol edin derim. Kendim kontrol ettiğim kadarı ile doğru gibi duruyor.

Screenshot 2025-08-28 at 00.50.32.png
Hocam yapay zekaya arabalar konusunda çok güvenmeyin. Golf 1.4 TSI 150 beygir olan modellerde DQ250 veya DQ381 vardır diyor. Aslında olan DQ200 kuru kavrama.
 
Upvote 0
Hocam yapay zekaya arabalar konusunda çok güvenmeyin. Golf 1.4 TSI 150 beygir olan modellerde DQ250 veya DQ381 vardır diyor. Aslında olan DQ200 kuru kavrama.
Selamlar, bende oyuzden bilgiyi kontrol etmeden tam guvenmeyin gibi bir notta dustum ama Alternator icin 05E 903 018 G -> 05E 903 019 H revizyonu ve yazilimsal gelistirme yapilmis olmasi durumu direkt resmi kaynaklardan o yuzde yuz dogru. Revizyonun icerigini uretici firmanin sitesinden vs bulmus o bilgi kesin degil. Ama revizyon + yazilim konusu Volkswagenin konu hakkinda aksiyonu oldugunu dogruluyor
 
Upvote 0
Bence sistem sorunlu o yüzden ne kadar güncelleme vs dese de özellikle chatgpt çoğu zaman sallıyor yani sana yalakalık yapıyor bir nevi 🫢 yüzden çok güvenmemek lazım
 
Upvote 0
Chatgptyi surekli kullaniyorum ve bahsettiginiz sebeplerden dolayi zaten bilginin kontrol edilmeside gerekir demistim.

Dogruladigim kisim su sekilde: 05E 903 018 G -> 05E 903 019 H alternator parca kodu guncellemesi ve yazilimsal iyilestirme yapildigi. Kendinizde parcayi aratip bakabilirsiniz kontrol etmek icin tek yuzde yuz net olmayan sey revizyonun icerigi. Sorun tamamen gitmis vs demedim ama inkar edilemez bir revizyon var ortada hepsi bu aslinda. Yuksek ihtimalle bu sorunun cikma olasiligi dusmustur diyebiliriz gibi duruyor ama gonul isterdiki Vw kalkip aciklama yapsin ama nerde :D
 
Upvote 0

Chatgptyi surekli kullaniyorum ve bahsettiginiz sebeplerden dolayi zaten bilginin kontrol edilmeside gerekir demistim.

Dogruladigim kisim su sekilde: 05E 903 018 G -> 05E 903 019 H alternator parca kodu guncellemesi ve yazilimsal iyilestirme yapildigi. Kendinizde parcayi aratip bakabilirsiniz kontrol etmek icin tek yuzde yuz net olmayan sey revizyonun icerigi. Sorun tamamen gitmis vs demedim ama inkar edilemez bir revizyon var ortada hepsi bu aslinda. Yuksek ihtimalle bu sorunun cikma olasiligi dusmustur diyebiliriz gibi duruyor ama gonul isterdiki Vw kalkip aciklama yapsin ama nerde :D
Açıklama yaparsa sorunlu olduğunu kabul etmek zorunda o yüzden yapamaz
 
Upvote 0

Geri
Üst