Golf 8 Alternatör/Akü arızası


Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, yeni akü taktırdım ardından test yaptılar söylediklerine göre alternatör sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. 7-8 aydır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Bazı arkadaşlar ilk yıl ya da çok düşük kilometrede yaşamış, aracı çalışmayanlar olmuş. Benim başıma geldiğinde 37-38bin kmdeydi şu an 46bin km.
 
Son düzenleme:

Benzer problemi yaşayan başka kullanıcılarımız var mı ?

Varsa yıl ve km bilgisi paylaşarak yazması faydalı olur.

Her marka modelde çeşitli kronik problemler olur, bir şekilde çözülür ama yüksek maliyetler göz korkutuyor.
Benim aracım 61.000 km'de ve bu aralar sıkça 12 V akü uyarısı vermeye başladı, Golf 1.0 etsi.. Yazılanları gördükçe açıkçası korkmaya başladım. Akü satanlar akü değerlerini kontrol edebiliyorlar mı ? Bu arabayı 4 aydır kullanıyorum, en az 15-20 kere uyarı hatası ve birkaç kere de geri görüş kamerası çalışmaması, multmedyasının da siyah ekran şeklinde kalması problemi yaşadım. 3 yıllık Toyota Corolla tecrübemin üzerine şunu söyleyebilirim ki bu durum devam ederse kesinlikle satıp, Toyota'ya dönüş yapacağım.
 
Upvote 0

Benim aracım 61.000 km'de ve bu aralar sıkça 12 V akü uyarısı vermeye başladı, Golf 1.0 etsi.. Yazılanları gördükçe açıkçası korkmaya başladım. Akü satanlar akü değerlerini kontrol edebiliyorlar mı ? Bu arabayı 4 aydır kullanıyorum, en az 15-20 kere uyarı hatası ve birkaç kere de geri görüş kamerası çalışmaması, multmedyasının da siyah ekran şeklinde kalması problemi yaşadım. 3 yıllık Toyota Corolla tecrübemin üzerine şunu söyleyebilirim ki bu durum devam ederse kesinlikle satıp, Toyota'ya dönüş yapacağım.
Toyota konusunda dikkatli olun hocam.
Yeni nesil motorları hakkında şikayetler var.

Yerinizde ben olsam öncelikle yetkili servise başvururum, 12v akü değişecek derlerse fiyat alırım. Dışarıdaki fiyatıyla karşılaştırır ona göre hareket ederim.
 
Upvote 0
Toyota konusunda dikkatli olun hocam.
Yeni nesil motorları hakkında şikayetler var.

Yerinizde ben olsam öncelikle yetkili servise başvururum, 12v akü değişecek derlerse fiyat alırım. Dışarıdaki fiyatıyla karşılaştırır ona göre hareket ederim.
Hocam yarın ilk iş aküyü bir ölçtüreceğim, teşekkürler yorum için. Toyota 2023-2024 bakmaya başladım bile hocam, adamlar sıfırını 10 yıl / 160.000 km garantiyle satıyorlar. Ben Golf'ü çok keyifli buluyorum genel olarak ancak bu devirde bu kazançlarla bir araba 10 kere problem çıkarıyorsa yok hocam, öyle iyi araba olmaz.
 
Upvote 0
Benim aracım 61.000 km'de ve bu aralar sıkça 12 V akü uyarısı vermeye başladı, Golf 1.0 etsi.. Yazılanları gördükçe açıkçası korkmaya başladım. Akü satanlar akü değerlerini kontrol edebiliyorlar mı ? Bu arabayı 4 aydır kullanıyorum, en az 15-20 kere uyarı hatası ve birkaç kere de geri görüş kamerası çalışmaması, multmedyasının da siyah ekran şeklinde kalması problemi yaşadım. 3 yıllık Toyota Corolla tecrübemin üzerine şunu söyleyebilirim ki bu durum devam ederse kesinlikle satıp, Toyota'ya dönüş yapacağım.
Belirttiğiniz problemleri yaşadım aküyü değiştirdikten sonra bir problemle karşılaşmadım. Aracı zayıf aküyle kullanmamanızı tavsiye ederim
 
Upvote 0
Benim aracım 61.000 km'de ve bu aralar sıkça 12 V akü uyarısı vermeye başladı, Golf 1.0 etsi.. Yazılanları gördükçe açıkçası korkmaya başladım. Akü satanlar akü değerlerini kontrol edebiliyorlar mı ? Bu arabayı 4 aydır kullanıyorum, en az 15-20 kere uyarı hatası ve birkaç kere de geri görüş kamerası çalışmaması, multmedyasının da siyah ekran şeklinde kalması problemi yaşadım. 3 yıllık Toyota Corolla tecrübemin üzerine şunu söyleyebilirim ki bu durum devam ederse kesinlikle satıp, Toyota'ya dönüş yapacağım.
Akünüzü değiştirin,voltaj sorunu birçok hata mesajı verebiliyor. Bu araçlarda (etsi) birçok araçtan edindiğim izlenim akünün 3-4 yıl max ömrü olduğu yönünde.Aynı araca sahibim, şubat 2025 te aküm sağlam göründüğü halde efb 60 Ah varta ile değiştirdim.Ara ara şarj voltajını kontrol ediyorum ve 14.4 v max değerle şarjlanıyor.Eski aküm 15.6 v ile şarjlanıyordu çoğu kere.Sanıyorum aküyü sistem zayıf gördüğü için redresör şarja sokuyordu.Ben hiç 12v uyarısı almamıştım üstelik.
Ekran konusu son güncelleme ile bende düzeldi.Forumda nasıl yapılacağı detaylı şekilde mevcut

https://www.golftutkusu.com/topic/21315-golf-8-multimedya-guncellemesi/page/13#post-413388
 
Upvote 0
Akünüzü değiştirin,voltaj sorunu birçok hata mesajı verebiliyor. Bu araçlarda (etsi) birçok araçtan edindiğim izlenim akünün 3-4 yıl max ömrü olduğu yönünde.Aynı araca sahibim, şubat 2025 te aküm sağlam göründüğü halde efb 60 Ah varta ile değiştirdim.Ara ara şarj voltajını kontrol ediyorum ve 14.4 v max değerle şarjlanıyor.Eski aküm 15.6 v ile şarjlanıyordu çoğu kere.Sanıyorum aküyü sistem zayıf gördüğü için redresör şarja sokuyordu.Ben hiç 12v uyarısı almamıştım üstelik.
Ekran konusu son güncelleme ile bende düzeldi.Forumda nasıl yapılacağı detaylı şekilde mevcut

https://www.golftutkusu.com/topic/21315-golf-8-multimedya-guncellemesi/page/13#post-413388
Hocam ben de Varta alacağım belirttiğiniz model, ne kadar ödediniz acaba ? Ekran sorunuyla ilgili bilgi için de teşekkür ederim.
 
Upvote 0
Upvote 0
Akünüzü değiştirin,voltaj sorunu birçok hata mesajı verebiliyor. Bu araçlarda (etsi) birçok araçtan edindiğim izlenim akünün 3-4 yıl max ömrü olduğu yönünde.Aynı araca sahibim, şubat 2025 te aküm sağlam göründüğü halde efb 60 Ah varta ile değiştirdim.Ara ara şarj voltajını kontrol ediyorum ve 14.4 v max değerle şarjlanıyor.Eski aküm 15.6 v ile şarjlanıyordu çoğu kere.Sanıyorum aküyü sistem zayıf gördüğü için redresör şarja sokuyordu.Ben hiç 12v uyarısı almamıştım üstelik.
Ekran konusu son güncelleme ile bende düzeldi.Forumda nasıl yapılacağı detaylı şekilde mevcut

https://www.golftutkusu.com/topic/21315-golf-8-multimedya-guncellemesi/page/13#post-413388
Bugün Varta efb N60 akü aldım, 12.6 ölçtü yeni aküyü takan kişi, normalde 13.5 olması gerekir dedi ve bir mekanikçi arkadaşını aradı, o arkadaşı da "bu araçlarda akıllı şarj dinamo var Hondalar'da olduğu gibi" dedi, o sebeple 12.6 nın normal olduğunu iletti. Şu an "besleme kısıtlı" uyarısı çıkmıyor. Son durumu güncellemiş olayım bu mesajla.
 
Upvote 0
Bugün Varta efb N60 akü aldım, 12.6 ölçtü yeni aküyü takan kişi, normalde 13.5 olması gerekir dedi ve bir mekanikçi arkadaşını aradı, o arkadaşı da "bu araçlarda akıllı şarj dinamo var Hondalar'da olduğu gibi" dedi, o sebeple 12.6 nın normal olduğunu iletti. Şu an "besleme kısıtlı" uyarısı çıkmıyor. Son durumu güncellemiş olayım bu mesajla.
1 hafta kadar bende 12.6-12.7 v ölçtüm, akü yeni olduğu için alternatör hiç besleme yapmadı. Bu normal bu araçlarda. Mümkün olduğunca aracı yatırmayın, yatmak zorunda ise 3 günde bir 20 dk kadar çalıştırın.Hele ki aracı genelde kısa mesafe kullanıyorsanız ihmal etmeyin.

Akünün araç uyku modunda iken bildiğimiz klasik araçlardan daha çok akım çektiğini düşünüyorum.Bu belkide üretim kaynaklı veya donanım fazlalığı sebebiyle bilemiyorum.2-3 gün bekleme durumunda yaptığım ölçümlerde akünün voltaj kaybını biraz fazla gördüm.
 
Upvote 0
Selamlar hocam 70-80.000 alternatör değişimi dahil onarım maliyeti. Servisteki fahiş fiyat uygulamasını bildikleri için dışarıda onarım maliyetleri de yüksek. Ataşehir retrofit garajdan destek alabilirsiniz . Yine de karşılaşmamanız dileğiyle (:
İnşallah karşılaşmayız bu arkadaşlar garanti veriyor mu yaptıranlar varmı
 
Upvote 0

Geri
Üst