Golf 8 Alternatör/Akü arızası


Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
8
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, yeni akü taktırdım ardından test yaptılar söylediklerine göre alternatör sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. 7-8 aydır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Bazı arkadaşlar ilk yıl ya da çok düşük kilometrede yaşamış, aracı çalışmayanlar olmuş. Benim başıma geldiğinde 37-38bin kmdeydi şu an 46bin km.
 
Son düzenleme:

Alternatör arızalanıyorsa tamir de edilebilmeli.Servis yeniyi takar geçer tıpkı kolayca tamir edilebilen kaporta aksamında değişim yaptığı gibi.Ben hala özel serviste tamir ettirdim diyeni duymadım var mı gören duyan , olursa paylaşsın lütfen.

Bu arada akü ile ilgili bazı kaçak testleri yapıyorum.Mesela aracı kilitledikten 2-3 dk sonra 240 mA sabit tüketim var ve 10 .dk ya kadar değişmiyor.ilginç olan 10 dk sonra 0 mA e düşüyor..15. dk sonunda değişiklik olmamıştı yani hala sıfırdı, bu süreyi belki 1-2 saate yayarak tekrar deneyeceğim.Sıfır tüketim mantıklı gelmedi bana.Ayrıca 240 ma değeri de normal değil.Genel olarak uyku modunda 10-50 mA arası olur çoğu araçta ve maksimumda 100 mA kabul edilebilir sınırdır.Sigortaların kontrolü ve uzun bekleme testlerini de yapıp belki bir konu altında paylaşırm.

Şahsen akü ömrünün normalden kısa olması ve alternatörün arıza sebebi olarak araçta sorunlu bir modül yada hatalı bir yazılım olabileceğini düşünmekteyim.
ilk bir iki dk aracı kapdıktan sonra motor kaputunda garip bir ses cıkarıyor ondan başta yüksek güc çekmiş olabilir. ayrıca 12v ile 48v ortak calıstıgı icin o yüzden 0 değerini görmüş olabilirsiniz.

alternatör icin de bu sistem üst segment audilerde de kullanılıyor ve aynı problemler onlarda da var. bence modul veya yazılım değil direkt alternatör üreticisi valeo suçlu. zaten audi ile valeo bu yüzden davalık olmalı.
 
Upvote 0

ilk bir iki dk aracı kapdıktan sonra motor kaputunda garip bir ses cıkarıyor ondan başta yüksek güc çekmiş olabilir. ayrıca 12v ile 48v ortak calıstıgı icin o yüzden 0 değerini görmüş olabilirsiniz.

alternatör icin de bu sistem üst segment audilerde de kullanılıyor ve aynı problemler onlarda da var. bence modul veya yazılım değil direkt alternatör üreticisi valeo suçlu. zaten audi ile valeo bu yüzden davalık olmalı.
Başta 8 Amperle başlıyor zaten 2-3 dk sonra 0.25 Amper de sabitleniyor.Kaput altında duyduğun o ses turbo wastegate den geliyor motorun arka tarafında wastegate çubuğunun hareketini görebilirsin.
 
Upvote 0
Başta 8 Amperle başlıyor zaten 2-3 dk sonra 0.25 Amper de sabitleniyor.Kaput altında duyduğun o ses turbo wastegate den geliyor motorun arka tarafında wastegate çubuğunun hareketini görebilirsin.
evet gördüm onu çık çık yapıyor ama ayrıca baska tiz bir ses de oluyor sebebi nedir acaba
 
Upvote 0
valla hocam istediğini söyleyebilirsin, yerden göğe kadar haklısın. Hatta haklıyız :) 3 ay sonra borcu bitiyor direkt satıyorum. Alternatörlü araçlara tövbe:) 2025 phev formentor almayı düşünüyorum.
Ben ilana koydum hocam, eşime de Tiguan alacaktık sıfır, vazgeçip Corolla Cross Yeni Kasa aldık, 10 yıl 160.000 km garanti! Kendim de Corolla Hybrid'e geçeceğim, ben uğraşmak istemiyorum servisiyle şusuyla busuyla Golf'ün. Uğraşmak isteyen fanları buyursun güle güle kullansın. Size hayırlı uğurlu olsun şimdiden hocam.
 
Upvote 0
Ben ilana koydum hocam, eşime de Tiguan alacaktık sıfır, vazgeçip Corolla Cross Yeni Kasa aldık, 10 yıl 160.000 km garanti! Kendim de Corolla Hybrid'e geçeceğim, ben uğraşmak istemiyorum servisiyle şusuyla busuyla Golf'ün. Uğraşmak isteyen fanları buyursun güle güle kullansın. Size hayırlı uğurlu olsun şimdiden hocam.
A noktasından b noktasına gitmek için sorunsuzluktan başka vadi bulunmayan arabayı da siz buyurun güle güle kullanın
 
Upvote 0
Bu konudan ne sonuç çıkar ?

12 V akü / alternatör / 48 V akü üçlemesinde sorun yaşayıp yetkiliye 115 bin lira ödeme yapan varsa ?

Aracını paketler ilana koyar ivedi zamanda şutlar. (Yapması gereken bu zaten)

vw + vag defterini bir daha açmamak üzere kapatır.

Yok benim aracım böyle bir sorun yaşatmadı diyen biner gecer.

Güler yüzlü kibarcık vw-tr servislerine 115 bin para kaptırdıktan sonra teşekkür edip bunada şükür demek hakkaten vw fanatikligine girer.
 
Upvote 0
Benim aracın alternatörü bozulursa yetkli servise 115 falan vermem.Yetkili servis hariç bir çok servise tamir için danışırım o da olmadıysa şunlardan birini alır geçerim.
Yetkli servis ve kendini usta zanneden piyasa ustacıklarına oldum olası alerjim var ve bi türlü geçmiyor :)

https://www.sahibinden.com/ilan/yed...or-48v-golf-8-1.0tsi-1.5tsi-1225282113/detay/

https://www.sahibinden.com/ilan/yed...golf-8-valeo-alternator-48v-1244988785/detay/

https://www.sahibinden.com/ilan/yed....0-1.5-05e903018g-05e903018-1223167439/detay/
 
Upvote 1
Benim aracın alternatörü bozulursa yetkli servise 115 falan vermem.Yetkili servis hariç bir çok servise tamir için danışırım o da olmadıysa şunlardan birini alır geçerim.
Yetkli servis ve kendini usta zanneden piyasa ustacıklarına oldum olası alerjim var ve bi türlü geçmiyor :)

https://www.sahibinden.com/ilan/yed...or-48v-golf-8-1.0tsi-1.5tsi-1225282113/detay/

https://www.sahibinden.com/ilan/yed...golf-8-valeo-alternator-48v-1244988785/detay/

https://www.sahibinden.com/ilan/yed....0-1.5-05e903018g-05e903018-1223167439/detay/
tamiri olmuyor maalesef direkt değişim. parça da sadece serviste var diye biliyorum
 
Upvote 0
tamiri olmuyor maalesef direkt değişim. parça da sadece serviste var diye biliyorum
Direk alternatör değil de, 48V arızasının Parça değişmeden çözüme ulaştıran işletmeler var .Forum üyelerinden bir büyüğümüzün başına geldi aracını satmadan 2 gün önce . 38.000 veya 40 küsür öyle bir şeye akü dahil onarıldı 48V aküsü ve alternatör.

Kayseri ve istanbul bostancı sanayiler sitesinde parça değişmeden sorunu çözen birkaç firma var .

Not: Alternatöre fiziki müdahalede bulunulmadı.


Yani eskisi gibi alternatör değişecek 48V aküsü değişecek olayları sanırım eskide kalacak çözüm yaygınlaştıkça maliyeti de düşecektir. Bu konu muydu hatırlamıyorum ancak daha önce de dillendirmiştim retrofit garaj kapıyı 15.000tl'den açıyor 48v onarımı için. Birkaç vagcom noktasında da yapıldığını duydum.

Duyduklarım bir kenara birebir canlı şahit olduğum parça değişmeden de çözüme kavuşturulma örneğinden sonra @balaban75'in bahsettiği hatalı yazılım ve modül kısmına kesinlikle katılıyorum. Belki de çok iddialı olacak ancak bu arızanın sebebi yazılımsal ve bir modülün hataya düşmesi kaynaklı, aracın kendini korumaya almasından kaynaklı tıpkı kazada olduğu gibi.
 
Upvote 0
Adamın biri pejo forumuna yazmış

Başa gelen çekilir demiş

Her 30 bin km de bir

Mecburen Yağlı kayışı degistiricem

Triger kayışı 1.2 puretech icin 1600 tl

Triger rulmanlarının degismesine gerek yok (hakkaten 30 bin ve 60 binde gerek yok)

İşcilik ustamda 2000 tl (rulmanlar degismediği icin)

Sonuç olarak

30 bin ve 60 binde bana bu isin maliyeti

3600+3600 = 7200 lira

90 binde zaten rutin triger seti + devirdaim degisecek psa kitaba göre

Durum bu !!

Bir markanın ayıbını uygun maliyet olarak çözecekseniz bu sekilde olmalı

Vw-tr ye 115 bin vererek alternatör isini çözdüm diyene PSA cı adam kıçıyla güler
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Upvote 0

Geri
Üst