Golf 8 Alternatör/Akü arızası


Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
8
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, yeni akü taktırdım ardından test yaptılar söylediklerine göre alternatör sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. 7-8 aydır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Bazı arkadaşlar ilk yıl ya da çok düşük kilometrede yaşamış, aracı çalışmayanlar olmuş. Benim başıma geldiğinde 37-38bin kmdeydi şu an 46bin km.
 
Son düzenleme:

Bu alternatör sorunu yaşayan arkadaşkarın yüzdesi nedir acaba kaç araç var kaçı sorun yaşıyor bu konu da fikir edinen var mı
 
Upvote 0

Doğuş bu işi resmen kullanarak haksız kazanç elde ediyor. Sos arızasında da aynı durum var. Servise gittim 32bin tl fiyat verdiler modül için. Vagcom cu 30 dakika da halletti şuan sorun kalktı sos de çatır çatır çalışıyor. Belki çok daha basit bir şekilde çözülecek işleri değiştir+işçilik geçir olarak hallediyor.
 
Upvote 0
Doğuş bu işi resmen kullanarak haksız kazanç elde ediyor. Sos arızasında da aynı durum var. Servise gittim 32bin tl fiyat verdiler modül için. Vagcom cu 30 dakika da halletti şuan sorun kalktı sos de çatır çatır çalışıyor. Belki çok daha basit bir şekilde çözülecek işleri değiştir+işçilik geçir olarak hallediyor.
her servisin iş yapış şekilleri farklı demek. garantiden çıktığından sos uyarıları almıştım. kapalı garajda uydu bağlantısı koptuğunda oluyor. sorun yok demişlerdi.sonraki güncellemelerle düzeldi gerçekten artık hiç almıyorum. (belki arıza da farklıdır bilmiyorum)
VW Almanya şuan alternatörü üreten firma ile davalık., bu arıza şuan için hemen çözülecek gibi durmuyor ve halen tüm eTSI araçlarında kullanılıyor.
Davalık olduklarını bilmiyordum. Ancak yeni parçadan ziyade tamir ile ilgili çözüm önerisi bulunabileceğini hayal ederek yazmıştım. Sonuçta cok satılan araçlar. Yetkili servis iyi para istiyor. özel servislerin de iştahı kabarır yani :) pastadan (vw kullanıcısı bizler) bir ısırık ister herkes.
 
Upvote 0
Sahsen 3 sene 7.5 kullandim Higline olarak suanda 8.5 aracim var etsi dsg. 7.5 ne kadar guzel bir arac olsada yeni her zaman daha iyidir.

Insanlar yeniyi kotulemeyi cok seviyor ozellikle bizim halkimiz bunu bazen ulasmasi daha zor oldugu icin bazen sadece kotulemek icin yapiyorlar. Atiyorum kaput amortisoru yok (cok onemliyse serviste 2500tl :)) torpitoda hali kapli degil ama ses yalitim kesinlikle daha iyi, koltuk ve direksiyon isitma gelmis, yol tutus iyilesmis, ambiyans isigi gelmis, 3. Seviye otonom surus gelmis ozellikle 8.5 daki tesladan bile iyi (yabanci kaynaklardan arastirabilirsiniz bircok test mevcut) vs vs.

Yani terazi gibi dusunmek lazim bazi yerlerden alip o generasyonun gerektirdigi baska yerlere vermek gerekebiliyor teknolojik donanim gibi ve buna kizmak yerine bence insanlar bunu kabullenmeli cunku her marka bunu yapiyor.

Ufak tefek malzeme kalitesi kisilmis ki bence hala 8.5 gayet iyi malzeme kalitesi olarak, zaten sinifi belli o gerekliligide sonuna kadar karsiliyor. Ama teknolojik olarak bircok sey eklenmis ve gelistirilmis kimse bunu konusmuyor 😂

Bu sadece Golfte olmuyor Mercedeste aynini yapiyor diger markalarda. Bu yaratilan 7.5 8 ve 8.5 dan iyi algisi bana cok sacma geliyor ve ikisinede sahip olmus birisi olarak kesinlikle katilmiyorum. Bu benim sahsi fikrim tabiki kimisi katilir kimisi katilmaz ama ikisinide deneyimlemis birisi olarak fikrimi paylasmak istedim.
Tesla kullandınız mı bilmiyorum ama her iki araçta otonom sistem çok farklı golf otonomda teslanın yanından geçemez golf seviye 2 otonoma sahip, tesla fsd ile seviye 4 e kadar bazı ülkelerde çıkabiliyor karşılaştırdığınız videoyu izledim önde lidar yerine kamera sensörü olduğu için yol çizgisi çizilmiş bariyeri algılayamıyor sisli vs durumda devre dışı kalıyor ama bu durum kullanıcı için zaten önemli olmamalı siste kim otonoma güvenebilir ki
 
Upvote 0
Tesla kullandınız mı bilmiyorum ama her iki araçta otonom sistem çok farklı golf otonomda teslanın yanından geçemez golf seviye 2 otonoma sahip, tesla fsd ile seviye 4 e kadar bazı ülkelerde çıkabiliyor karşılaştırdığınız videoyu izledim önde lidar yerine kamera sensörü olduğu için yol çizgisi çizilmiş bariyeri algılayamıyor sisli vs durumda devre dışı kalıyor ama bu durum kullanıcı için zaten önemli olmamalı siste kim otonoma güvenebilir ki
Selamlar oraya 2. seviye yazacaktim onu yanlis yazmisim ama sonuc ayni. Bahsettigim videoya denk gelmemis olabilirsiniz ama standart Vw Travel Assist vs Tesla Standart ve upgraded Autopilot icin size ozet geciyim (full self driving suan Turkiyede yok ve coook uzun sure olmayacak bu arada):

1) Tesla ile serit degistirmek isterseniz otonomu kapayip tekrar acmaniz lazim ancak Vw ile sinyal verdiginiz an ondeki araca yaklasip sollamaya hazirlaniyor ve manevra bitince otonom devrede kalip devam ediyor, hicbirseye basmiyorsunuz yani.

2) Teslada otonom acikken direksiyon en kucuk mudahelelere bile izin vermeyip devreden cikiyor. Vw hem ufak saga sola cekmelere izin veriyor manuel olarak ve otonomu kapamiyor (çukur, tir vs olunca insanin bir tarafa yonlendiresi geliyor araci) ve Travel assist zamanla saga veya sola yakin gitmek istendigini ogrenip size uygun kullanmaya basliyor.

3) Istanbulda Koprude teslanin yanindan motorlar gecerken bircok kullanici Tesla gereksiz fren yapiyor diye bahsetmis Travel assist onune biri atlasa bile sonrasini tahmin edip gereksiz frene basmiyor.

4) Ghost braking sorunu var Teslada, malum radar yok sadece kamera var bos yolda bile durduk yere frene asildigi defalarca raporlanmis. ek olarak sadece kamera bazli oldugu icin kotu hava kosullarinda radarli sistemlerden daha basarisiz hatta yok gibi birsey :D

5) Vw travel assist 3 surus moduna sahip yani sistemin daha sakin veya agresif olmasina karar verebiliyorsunuz, buda Teslada mevcut degil.

Kisacasi fanboyluk yapmaya gerek yok :) Teslanin standart ve yukseltmis otonomunun ne kadar basarisiz oldugu ortada Dogan Kabagin arkadasi Aslan Baturda yakin zamanda bu konudan bahsetti zaten sasirmistim neden Turkiyede kimse bahsetmedi diye.

Vw diyip gecmeyin bence Lamborghinide, Audide, Porschede benzer sistemi kullaniyor sonucta..

Bu arada bahsettigim videolarida ekledim, Aslanin videosunun 13:30 undan itibarende bakabilirsiniz. Bu arada yabanci baska videolarda mevcut, kendi deneyimlerimlede ortusuyor.

Kisaca ozellikle Turkiyede ve full sfd buraya gelene kadar teslanin otonomu Vw in yanindan bile gecemez :) Ezberden konusmamak lazim. Ek olarak vw da Lidar degil radar var o baska bir mevzu.


 
Son düzenleme:
Upvote 0
Bugün Varta efb N60 akü aldım, 12.6 ölçtü yeni aküyü takan kişi, normalde 13.5 olması gerekir dedi ve bir mekanikçi arkadaşını aradı, o arkadaşı da "bu araçlarda akıllı şarj dinamo var Hondalar'da olduğu gibi" dedi, o sebeple 12.6 nın normal olduğunu iletti. Şu an "besleme kısıtlı" uyarısı çıkmıyor. Son durumu güncellemiş olayım bu mesajla.
Hocam son 4 günde 3 kere "12 v besleme kısıtlı" hatası aldım. Aküyü değiştirmeyi düşünüyorum. Serviste değil dışarda değiştiniz aküyü sanırım. Ben de aynı aküden taktırmayı düşünüyorum. Kodlama falan gerekmeksizin tak çalıştır yaptınız sanırım. O günden sonra benzer bi hata aldınız mı hiç?
 
Upvote 0
Bu arada İzmir’de Yolcu Otomotiv vag grubu özel servisi alternatör sorunu yaşayanlar bizimle iletişime geçebilir diye instagram adresinde paylaşım yapmış. Valeo marka alternatör sıfır yedek parça görselininde paylaşmışlar. Tabi maliyet nedir o konuda bilgim yok.
 
Upvote 0
Hocam son 4 günde 3 kere "12 v besleme kısıtlı" hatası aldım. Aküyü değiştirmeyi düşünüyorum. Serviste değil dışarda değiştiniz aküyü sanırım. Ben de aynı aküden taktırmayı düşünüyorum. Kodlama falan gerekmeksizin tak çalıştır yaptınız sanırım. O günden sonra benzer bi hata aldınız mı hiç?
Evet hocam serviste değil, Varta bayisinden aldım ve takma işlemini de orada yaptırdım. Kodlama gerekmedi, sadece araç 4-5 hata birden verdi, işin komik yanı bu hataların geçmesi için Varta bayisindeki kişi direksiyonu tam sola ve sonrasında tam sağa çevirdi, hata kodları gitti :))) "Bir tur adın" dedi arabayla, "bir problem olursa gelin" dedi, problem çıkmadı. Sanırım orjinalindeki amper değerlerinde aldığım için aküyü, ekstra işlem yapılmadı. 12 V hatası da bir daha almadım, henüz!! :)
 
Upvote 0
Evet hocam serviste değil, Varta bayisinden aldım ve takma işlemini de orada yaptırdım. Kodlama gerekmedi, sadece araç 4-5 hata birden verdi, işin komik yanı bu hataların geçmesi için Varta bayisindeki kişi direksiyonu tam sola ve sonrasında tam sağa çevirdi, hata kodları gitti :))) "Bir tur adın" dedi arabayla, "bir problem olursa gelin" dedi, problem çıkmadı. Sanırım orjinalindeki amper değerlerinde aldığım için aküyü, ekstra işlem yapılmadı. 12 V hatası da bir daha almadım, henüz!! :)
Anladım hocam, inşallah almazsınız da :) Ben de değiştim bu öğleden önce. Aynı şekilde varta bayisinde taktırdım, kodlama vs. yapılmadı. Araç çalışırken değiştirdiler. Hiç hata falan vermedi. 4500 tl ödedim. Umarım bende de tekrarlamaz :) 2023 benim aracım, 2 senede akü biter mi anlam veremedim. Km modeline göre biraz yüksek, 67 binde. Onun etkisi sanırım. Sizin araç kaç modeldi ve km'si neydi?
 
Upvote 0
Anladım hocam, inşallah almazsınız da :) Ben de değiştim bu öğleden önce. Aynı şekilde varta bayisinde taktırdım, kodlama vs. yapılmadı. Araç çalışırken değiştirdiler. Hiç hata falan vermedi. 4500 tl ödedim. Umarım bende de tekrarlamaz :) 2023 benim aracım, 2 senede akü biter mi anlam veremedim. Km modeline göre biraz yüksek, 67 binde. Onun etkisi sanırım. Sizin araç kaç modeldi ve km'si neydi?
Araç çalışırken akü değişmez.
Araç çalışırken 12V akü değişimi yapılırsa alternatör ve 48V sistem aniden yükten boşalır voltaj dalgalanması oluşabilir. Bu dalgalanma elektronik kontrol ünitelerine zarar verebilir.
 
Upvote 0
Araç çalışırken akü değişmez.
Araç çalışırken 12V akü değişimi yapılırsa alternatör ve 48V sistem aniden yükten boşalır voltaj dalgalanması oluşabilir. Bu dalgalanma elektronik kontrol ünitelerine zarar verebilir.
Şanslıymışım o halde. Bir şey olmadı çünkü. Kutup başı sıfırlanınca teyp hafızası falan siliniyor ya diğer araçlarda, o yüzden yaptı herhalde. Çok değiştim bu araçlardan akü deyince bir şey demedim. Aklımızda bulunsun ama.
 
Upvote 0
Şanslıymışım o halde. Bir şey olmadı çünkü. Kutup başı sıfırlanınca teyp hafızası falan siliniyor ya diğer araçlarda, o yüzden yaptı herhalde. Çok değiştim bu araçlardan akü deyince bir şey demedim. Aklımızda bulunsun ama.
Bizimkinde hafıza falan silinmez. Sadece hata kodu verebilir onu da üstteki arkadaşın dediği gibi direksiyonu tam sola tam sağa kırarak silebilirsin veya en garanti yol obd cihazları ile hem hataları silmek hem akü kodlaması yapmak.
 
Upvote 0
Bizimkinde hafıza falan silinmez. Sadece hata kodu verebilir onu da üstteki arkadaşın dediği gibi direksiyonu tam sola tam sağa kırarak silebilirsin veya en garanti yol obd cihazları ile hem hataları silmek hem akü kodlaması yapmak.
gizli özellik açan bi yere gidip akü için kodlama yaptırmamı önerir misin?
 
Upvote 0


Geri
Üst