Golf 8 Alternatör/Akü arızası


Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
10
Tepkime puanı
13
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, akünün ömrünün bittiğini ve berbat durumda olduğunu söylediler ardından yeni bir 60ah EFB akü taktık ve test yaptık söylediklerine göre alternatör gayet sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. Neredeyse 1 yıldır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Akünün ömrü bitmeye yakın bu tarz besleme arızaları verebiliyor, eğer sorgulamayıp servisi dinleseydim sapasağlam alternatörden ve 112bin tlden olacaktım, çözüm odaklı değil de sömürü odaklı çalıştıklarını bir kez daha anlamış oldum. Arızayı yaşadığımda 37-38bin kmdeydi araç şu an 54bin kmde.
 
Son düzenleme:

Ne mutlu size valla hocam ben tırsarak kullanıyorum 😁

Hocam hayırlı olsun öncelikle. Aracınız kaç modeldi, hangi paketti, km falan neydi hata/boya durumu falan ve kaça gitti? Piyasa nedir şu an bilgilendirici olur en azından. Bir de hangi model düşünüyorsunuz bi sonraki aracınızı?
Hocam Life 2021 63.000 km'de idi, cam tavanlıydı. Boya, değişen ve tramer yoktu. 1635 e sattım, teşekkür ederim.
 
Upvote 0

Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, yeni akü taktırdım ardından test yaptılar söylediklerine göre alternatör sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. 7-8 aydır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Bazı arkadaşlar ilk yıl ya da çok düşük kilometrede yaşamış, aracı çalışmayanlar olmuş. Benim başıma geldiğinde 37-38bin kmdeydi şu an 46bin km.
Acaba daha önce alternatör değişimi yaptıran kaç kişi akü değiştirip sorunu halletmek varken gereksiz yere yüzbinler verdi.
 
Upvote 0
Arkadaşlar, yaşadığım bir tecrübeyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Belki benim gibi aynı sorunu yaşayanlara faydası olur, gereksiz yere yüksek masraflara girmenizi engeller.


Geçtiğimiz günlerde aracımda bir problem yaşadım. Tanıdığım bir ustamı aradığımda bana, serviste bu tarz bir sorunun 200.000 TL civarında masraf çıkardığını söyledi. Hatta daha geçenlerde, 45.000 km'de olan bir Audi'nin aynı durumdan dolayı tamir edildiğini ve çok yüksek bir rakam tuttuğunu belirtti.


İşin komik yanı, ben bu aracı 2021 yılında 327.000 TL gibi bir fiyata almıştım. 🙂


Durumu ChatGPT'ye de danıştım. Bana, bu tür sorunların önüne geçmek için akünün 4 yılda bir değiştirilmesi veya 40.000 km'de bir yenilenmesi gerektiğini önerdi. Ayrıca, akünün beslemesi gereken voltaj ve amper değerlerini de verdi.


Bunun üzerine sanayiye giderek bu değerleri ölçtürdüm ve akünün yeterli besleme yapmadığını fark ettim. Aracımda 60 amperlik bir Varta EFB akü vardı. Akü yuvasına baktığımda biraz daha büyük bir akünün sığabileceğini gördüm. Bunun üzerine 70 amperlik bir Varta EFB akü aldım ve yerine taktık. Bu akü bana 5.500 TL'ye mal oldu.


Tabii ki, yeni akü biraz büyük olduğu için fabrikasyon olarak takılan koruma kılıfının uçları yetişmedi, fakat aküyü düzgünce oturttuktan sonra etrafını güzelce kapattık.


Aracı çalıştırdığımızda hiçbir arıza uyarısı almadım. Daha sonra telefonda bana fikir veren sanayici arkadaşıma gittim. Cihazla araca bağlanarak hata kodlarını kontrol etti ve çıkan hataları sildi.


Şu anda aracı yaklaşık 1 haftadır kullanıyorum ve hiçbir sıkıntı veya ekranda uyarı yok.


Bu foruma da sırf bu yazıyı paylaşmak için üye oldum. Çünkü biliyorum ki, benim başıma gelen bu durum başka kullanıcıların da başına gelebilir. İnsanlar gereksiz yere serviste yüz binlerce lira masraf yapmasınlar diye bu tecrübemi paylaşıyorum.


Özetle:


  • Aracınızdaki akü zayıflamışsa, besleme değerlerini mutlaka ölçtürün.
  • Eğer akü yetersizse, gerekirse bir üst amperdeki aküyle değiştirin.
  • Arıza ışıkları, çoğu zaman düşük beslemeden kaynaklanabiliyor.
  • Servislerin yüksek fiyat çıkardığı bazı durumlar, aslında basit bir akü değişimiyle çözülebiliyor.

Umarım bu tecrübem birilerine faydalı olur. 👍
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2025-09-23 at 12.26.59.jpeg
    WhatsApp Image 2025-09-23 at 12.26.59.jpeg
    163 KB · Görüntüleme: 38
Upvote 0
Arkadaşlar, yaşadığım bir tecrübeyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Belki benim gibi aynı sorunu yaşayanlara faydası olur, gereksiz yere yüksek masraflara girmenizi engeller.


Geçtiğimiz günlerde aracımda bir problem yaşadım. Tanıdığım bir ustamı aradığımda bana, serviste bu tarz bir sorunun 200.000 TL civarında masraf çıkardığını söyledi. Hatta daha geçenlerde, 45.000 km'de olan bir Audi'nin aynı durumdan dolayı tamir edildiğini ve çok yüksek bir rakam tuttuğunu belirtti.


İşin komik yanı, ben bu aracı 2021 yılında 327.000 TL gibi bir fiyata almıştım. 🙂


Durumu ChatGPT'ye de danıştım. Bana, bu tür sorunların önüne geçmek için akünün 4 yılda bir değiştirilmesi veya 40.000 km'de bir yenilenmesi gerektiğini önerdi. Ayrıca, akünün beslemesi gereken voltaj ve amper değerlerini de verdi.


Bunun üzerine sanayiye giderek bu değerleri ölçtürdüm ve akünün yeterli besleme yapmadığını fark ettim. Aracımda 60 amperlik bir Varta EFB akü vardı. Akü yuvasına baktığımda biraz daha büyük bir akünün sığabileceğini gördüm. Bunun üzerine 70 amperlik bir Varta EFB akü aldım ve yerine taktık. Bu akü bana 5.500 TL'ye mal oldu.


Tabii ki, yeni akü biraz büyük olduğu için fabrikasyon olarak takılan koruma kılıfının uçları yetişmedi, fakat aküyü düzgünce oturttuktan sonra etrafını güzelce kapattık.


Aracı çalıştırdığımızda hiçbir arıza uyarısı almadım. Daha sonra telefonda bana fikir veren sanayici arkadaşıma gittim. Cihazla araca bağlanarak hata kodlarını kontrol etti ve çıkan hataları sildi.


Şu anda aracı yaklaşık 1 haftadır kullanıyorum ve hiçbir sıkıntı veya ekranda uyarı yok.


Bu foruma da sırf bu yazıyı paylaşmak için üye oldum. Çünkü biliyorum ki, benim başıma gelen bu durum başka kullanıcıların da başına gelebilir. İnsanlar gereksiz yere serviste yüz binlerce lira masraf yapmasınlar diye bu tecrübemi paylaşıyorum.


Özetle:


  • Aracınızdaki akü zayıflamışsa, besleme değerlerini mutlaka ölçtürün.
  • Eğer akü yetersizse, gerekirse bir üst amperdeki aküyle değiştirin.
  • Arıza ışıkları, çoğu zaman düşük beslemeden kaynaklanabiliyor.
  • Servislerin yüksek fiyat çıkardığı bazı durumlar, aslında basit bir akü değişimiyle çözülebiliyor.

Umarım bu tecrübem birilerine faydalı olur. 👍
https://www.golftutkusu.com/topic/26348-etsi-kullanim-klavuzu-ve-gerekli-bilgiler/
 
Upvote 0
Arkadaşlar, yaşadığım bir tecrübeyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Belki benim gibi aynı sorunu yaşayanlara faydası olur, gereksiz yere yüksek masraflara girmenizi engeller.


Geçtiğimiz günlerde aracımda bir problem yaşadım. Tanıdığım bir ustamı aradığımda bana, serviste bu tarz bir sorunun 200.000 TL civarında masraf çıkardığını söyledi. Hatta daha geçenlerde, 45.000 km'de olan bir Audi'nin aynı durumdan dolayı tamir edildiğini ve çok yüksek bir rakam tuttuğunu belirtti.


İşin komik yanı, ben bu aracı 2021 yılında 327.000 TL gibi bir fiyata almıştım. 🙂


Durumu ChatGPT'ye de danıştım. Bana, bu tür sorunların önüne geçmek için akünün 4 yılda bir değiştirilmesi veya 40.000 km'de bir yenilenmesi gerektiğini önerdi. Ayrıca, akünün beslemesi gereken voltaj ve amper değerlerini de verdi.


Bunun üzerine sanayiye giderek bu değerleri ölçtürdüm ve akünün yeterli besleme yapmadığını fark ettim. Aracımda 60 amperlik bir Varta EFB akü vardı. Akü yuvasına baktığımda biraz daha büyük bir akünün sığabileceğini gördüm. Bunun üzerine 70 amperlik bir Varta EFB akü aldım ve yerine taktık. Bu akü bana 5.500 TL'ye mal oldu.


Tabii ki, yeni akü biraz büyük olduğu için fabrikasyon olarak takılan koruma kılıfının uçları yetişmedi, fakat aküyü düzgünce oturttuktan sonra etrafını güzelce kapattık.


Aracı çalıştırdığımızda hiçbir arıza uyarısı almadım. Daha sonra telefonda bana fikir veren sanayici arkadaşıma gittim. Cihazla araca bağlanarak hata kodlarını kontrol etti ve çıkan hataları sildi.


Şu anda aracı yaklaşık 1 haftadır kullanıyorum ve hiçbir sıkıntı veya ekranda uyarı yok.


Bu foruma da sırf bu yazıyı paylaşmak için üye oldum. Çünkü biliyorum ki, benim başıma gelen bu durum başka kullanıcıların da başına gelebilir. İnsanlar gereksiz yere serviste yüz binlerce lira masraf yapmasınlar diye bu tecrübemi paylaşıyorum.


Özetle:


  • Aracınızdaki akü zayıflamışsa, besleme değerlerini mutlaka ölçtürün.
  • Eğer akü yetersizse, gerekirse bir üst amperdeki aküyle değiştirin.
  • Arıza ışıkları, çoğu zaman düşük beslemeden kaynaklanabiliyor.
  • Servislerin yüksek fiyat çıkardığı bazı durumlar, aslında basit bir akü değişimiyle çözülebiliyor.

Umarım bu tecrübem birilerine faydalı olur. 👍
70 mah önerilmiyor forumlarda. Alternatöre ek yük bindirme ihtimali olduğu için. Sorun olmaz diyenler de var ama neye göre bunu savunuyorlar soru işareti. 60 taktırmak daha mantıklı sanki. Riske girmeye gerek yok.
 
Upvote 0
Arkadaşlar, yaşadığım bir tecrübeyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Belki benim gibi aynı sorunu yaşayanlara faydası olur, gereksiz yere yüksek masraflara girmenizi engeller.


Geçtiğimiz günlerde aracımda bir problem yaşadım. Tanıdığım bir ustamı aradığımda bana, serviste bu tarz bir sorunun 200.000 TL civarında masraf çıkardığını söyledi. Hatta daha geçenlerde, 45.000 km'de olan bir Audi'nin aynı durumdan dolayı tamir edildiğini ve çok yüksek bir rakam tuttuğunu belirtti.


İşin komik yanı, ben bu aracı 2021 yılında 327.000 TL gibi bir fiyata almıştım. 🙂


Durumu ChatGPT'ye de danıştım. Bana, bu tür sorunların önüne geçmek için akünün 4 yılda bir değiştirilmesi veya 40.000 km'de bir yenilenmesi gerektiğini önerdi. Ayrıca, akünün beslemesi gereken voltaj ve amper değerlerini de verdi.


Bunun üzerine sanayiye giderek bu değerleri ölçtürdüm ve akünün yeterli besleme yapmadığını fark ettim. Aracımda 60 amperlik bir Varta EFB akü vardı. Akü yuvasına baktığımda biraz daha büyük bir akünün sığabileceğini gördüm. Bunun üzerine 70 amperlik bir Varta EFB akü aldım ve yerine taktık. Bu akü bana 5.500 TL'ye mal oldu.


Tabii ki, yeni akü biraz büyük olduğu için fabrikasyon olarak takılan koruma kılıfının uçları yetişmedi, fakat aküyü düzgünce oturttuktan sonra etrafını güzelce kapattık.


Aracı çalıştırdığımızda hiçbir arıza uyarısı almadım. Daha sonra telefonda bana fikir veren sanayici arkadaşıma gittim. Cihazla araca bağlanarak hata kodlarını kontrol etti ve çıkan hataları sildi.


Şu anda aracı yaklaşık 1 haftadır kullanıyorum ve hiçbir sıkıntı veya ekranda uyarı yok.


Bu foruma da sırf bu yazıyı paylaşmak için üye oldum. Çünkü biliyorum ki, benim başıma gelen bu durum başka kullanıcıların da başına gelebilir. İnsanlar gereksiz yere serviste yüz binlerce lira masraf yapmasınlar diye bu tecrübemi paylaşıyorum.


Özetle:


  • Aracınızdaki akü zayıflamışsa, besleme değerlerini mutlaka ölçtürün.
  • Eğer akü yetersizse, gerekirse bir üst amperdeki aküyle değiştirin.
  • Arıza ışıkları, çoğu zaman düşük beslemeden kaynaklanabiliyor.
  • Servislerin yüksek fiyat çıkardığı bazı durumlar, aslında basit bir akü değişimiyle çözülebiliyor.

Umarım bu tecrübem birilerine faydalı olur. 👍
Hem agm hem de kapasitenin kodlanmasi gerekir.
 
Upvote 0
Hem agm hem de kapasitenin kodlanmasi gerekir.
Evet şimdilik hatalar silindiği için herhangi bir uyarı vermiyor ama dediğiniz gibi ODM den 70 lik olduğu kodlanmazsa ileriki zamanda kullanıma bağlı olarak akü ömrünün azalması ve star stop düzgün çalışmamasına sebep yaratıyormuş.

Tavsiyeniz için teşekkür ederim..
 
Upvote 0
Arkadaşlar, yaşadığım bir tecrübeyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Belki benim gibi aynı sorunu yaşayanlara faydası olur, gereksiz yere yüksek masraflara girmenizi engeller.


Geçtiğimiz günlerde aracımda bir problem yaşadım. Tanıdığım bir ustamı aradığımda bana, serviste bu tarz bir sorunun 200.000 TL civarında masraf çıkardığını söyledi. Hatta daha geçenlerde, 45.000 km'de olan bir Audi'nin aynı durumdan dolayı tamir edildiğini ve çok yüksek bir rakam tuttuğunu belirtti.


İşin komik yanı, ben bu aracı 2021 yılında 327.000 TL gibi bir fiyata almıştım. 🙂


Durumu ChatGPT'ye de danıştım. Bana, bu tür sorunların önüne geçmek için akünün 4 yılda bir değiştirilmesi veya 40.000 km'de bir yenilenmesi gerektiğini önerdi. Ayrıca, akünün beslemesi gereken voltaj ve amper değerlerini de verdi.


Bunun üzerine sanayiye giderek bu değerleri ölçtürdüm ve akünün yeterli besleme yapmadığını fark ettim. Aracımda 60 amperlik bir Varta EFB akü vardı. Akü yuvasına baktığımda biraz daha büyük bir akünün sığabileceğini gördüm. Bunun üzerine 70 amperlik bir Varta EFB akü aldım ve yerine taktık. Bu akü bana 5.500 TL'ye mal oldu.


Tabii ki, yeni akü biraz büyük olduğu için fabrikasyon olarak takılan koruma kılıfının uçları yetişmedi, fakat aküyü düzgünce oturttuktan sonra etrafını güzelce kapattık.


Aracı çalıştırdığımızda hiçbir arıza uyarısı almadım. Daha sonra telefonda bana fikir veren sanayici arkadaşıma gittim. Cihazla araca bağlanarak hata kodlarını kontrol etti ve çıkan hataları sildi.


Şu anda aracı yaklaşık 1 haftadır kullanıyorum ve hiçbir sıkıntı veya ekranda uyarı yok.


Bu foruma da sırf bu yazıyı paylaşmak için üye oldum. Çünkü biliyorum ki, benim başıma gelen bu durum başka kullanıcıların da başına gelebilir. İnsanlar gereksiz yere serviste yüz binlerce lira masraf yapmasınlar diye bu tecrübemi paylaşıyorum.


Özetle:


  • Aracınızdaki akü zayıflamışsa, besleme değerlerini mutlaka ölçtürün.
  • Eğer akü yetersizse, gerekirse bir üst amperdeki aküyle değiştirin.
  • Arıza ışıkları, çoğu zaman düşük beslemeden kaynaklanabiliyor.
  • Servislerin yüksek fiyat çıkardığı bazı durumlar, aslında basit bir akü değişimiyle çözülebiliyor.

Umarım bu tecrübem birilerine faydalı olur. 👍
Merhaba, gerçekten değerli bir deneyim. Devamında yaşadığınızı güncellemeniz, soru işareti olanlar için faydalı olacaktır.
 
Upvote 0
Merhaba, bende de 21 golf life var. 2025 Mart ayında 39.000 km civarında 12v akü zayıf uyarısı verdi. Bir gün yol üstü sanayiye uğradım ölçüm yaptılar ve alternatörün aküyü şarj etmediğini söylediler, alternatör problemi bu biz ellemeyelim deyip gönderdiler :) aynı gün sanayide akücüye uğrayıp üstündeki aküyü kontrol ettirdim eski ve bitik olduğunu değişmesini gerektiğini söylediler. O gün varta'nın 12v 70 amper efb aküsünü taktım. Aküye herhangi bir kodlama vs. yapmadım. Şuan araç 46.000 binde. Şimdilik herhangi bir şikayetim yok.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2025-09-25 saat 16.32.35_c757eebd.jpg
    WhatsApp Görsel 2025-09-25 saat 16.32.35_c757eebd.jpg
    161.3 KB · Görüntüleme: 27
  • WhatsApp Görsel 2025-09-25 saat 16.37.36_516a4c74.jpg
    WhatsApp Görsel 2025-09-25 saat 16.37.36_516a4c74.jpg
    215 KB · Görüntüleme: 27
Upvote 0
Merhaba, bende de 21 golf life var. 2025 Mart ayında 39.000 km civarında 12v akü zayıf uyarısı verdi. Bir gün yol üstü sanayiye uğradım ölçüm yaptılar ve alternatörün aküyü şarj etmediğini söylediler, alternatör problemi bu biz ellemeyelim deyip gönderdiler :) aynı gün sanayide akücüye uğrayıp üstündeki aküyü kontrol ettirdim eski ve bitik olduğunu değişmesini gerektiğini söylediler. O gün varta'nın 12v 70 amper efb aküsünü taktım. Aküye herhangi bir kodlama vs. yapmadım. Şuan araç 46.000 binde. Şimdilik herhangi bir şikayetim yok.
Kodlama yaptırın yoksa verimli şekilde aküyü kullanamazsınız.
 
Upvote 0


Geri
Üst