2020 Volkswagen Golf 8 Lansmanı


Yani bu demek oluyorki 

Şu an icin ?

Vadi yamacında otlayan koyunlar misali , sürünün lideri ucurumdan atlayıp karşı yamaca geçerse bizde atlıycaz.

Baktık 200 metre aşağıda telef olmuş hareketsiz yatıyor , atlamıycaz 

Bir aracın yeni kasasında ilk sürümler icin  laboratuvar denekleri kullanmak 90 lar da vardı (1 yıl alan bi alsın hele bi kullansın sorunları görelim muhabbeti?)

2020 de bu muhabbetleri yaşamak garip
Bende ona şaşırdım hocam, benim aracın front asist hizmet dışı kaldığında gidip sormuştum böyle böyle diye, "Güvenlikle alakalı bir durum söz konusu olmadığı için acil olarak bakmayız, randevu alın aracınız kullanmaya devam edebilirsiniz aldığınız sorun güvenliği etkilemiyor" demişlerdi. 

Demek istediğim şuan bahsedilen sorun "Güvenlik" le alakalı, ve nasıl oluyorda bu şekilde tamamen test etmeden piyasaya sürdüler bu aracı, ya herhangi bir şekilde satın alan birine denk gelseydi Bu güvenlik açığı? Ölseydi o kişi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Makinlerin / makine motor ekipmanlarının üzerindeki  elektronik çalışma /on-off/ basınca/sıcaklığa karşı duyarlılıkla ilgili otomasyon yazılımlarındaki ? (Buda çip olarak motor beyni anakartında dır)

Mesela yağ basınç sensörü? Yağ basıncı azaldığında direk fiziksel basıncı az hissedip  beyine sinyal gönderecek , beyindeki alt üst limitler e ait yazılım olmazsa sensör alakasız zırt pırt öter

İşleri boschtan alıp dresden deki veya polonya daki taşeron yazılımcıya  verdilerse bu işler arapsaçı olabilir ilerde

Kaput pistonu çalan ? 

Nelere tenezzül eder ?

Ederse kötü

Etmezse iyi

 
@Savatage  kesinlikle haklisiniz hocam, mk8 bence vw den bir cok sey goturur, yani rakipleri ile kiyaslama videolarini merak ediyorum kaput pistonlu olan, torpido ici hali kaplama olmayan, jantlari tasarimsal anlamda facia olan daha yollara cikmadan yazilimsal guvenlik hatasi veren kac tane orta -ust sinif c sinifi hb mevcut. Bunlar kucuk detaylar evet ama ulkemizde 300 bin verilen arabada bunlarin olmamasi kabul edilemez bence , gider insanlar kral gibi bmw 1 alir hem tasarimi guzel hem bir cok detay mk8 den daha iyi dusunulmus.

 
@ZITIPAŞA

Birde burada  mk7 milliyetciliği  yapıyormuşuz gibi geliyor??

Mk 7 nin olmadıgı yada hiç üretilmemiş var sayıldığı bir alemde ben mk4 milliyetciliği yaparım her gün resim paylaşırım 

Yigitlerin hakkı yigide muhabbeti yani

 
Şuanlık acil Frenleme sistemi, veya acil durum asistanı tamamen güvenli olmadığı için siparişleri durdurmuş... Asıl soru bu sorunlar varken nasıl bu aracı piyasaya sürdüğü.... 
Şu yazıyı tekrar okusan da bize tercüme etsen :)  

acaba bu yazılım sıkıntıları Yeni kasa Audi A3 ‘de mi varmış yoksa eski kasa A3 ‘ten mi bahsediyor..?

 
@forzaGilles Yeni kasa A3 ve Yeni seat leonda var, yeni octaviada da e-call da sorunlar varmis, golfler geri cagrilmaya baslanacakmis

Bütün yeni golfler ilk basta depoda tutulacak, A3 ve leonda bayilere sevk edilmesi suanda belirsiz

Software güncellemesi yapilmasi bekleniyor

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benim kendi görüşüm MK 7.5 diye adlandırdığımız Golf'ün ve özelikle de Highline modelse hayatta satılıp da bu MK 8 alınmaz. 7.5 baştan aşağı hem dış hem de iç tasarım olarak kalite kokuyor.

 
Mk7 nin su pozu mk8 in tum ic dizayn pozlarindan ondedir. Her yerinden kalite akiyor resmen gerek tasarimsal gerek malzeme kalitesi olarak. Su fotografa bakinca zamanla alisiriz diyen cok az insan vardir. Ben kendi adima bu fotografi ilk gordugumde vay beee demistim. O senelerdeki rakiplerinden fersah fersah ondeydi yanina dahi yaklasan bir ic mekan kalitesi yoktu bence.

images (4).jpeg

Dıs tasarim olarakta ayni sekilde hele bu opsiyonlari bulunduran bir mk7 rakiplerinden cok daha agresif ve karizmatik bir havaya sahipti hala da oyle. Su dis tasarim bence cok ama cok net mk8 den cok daha basarili. Kaliteyi ne acidan bakarsan bak hissedebiliyorsun. 

images (5).jpeg

Sonuc olarak onceden de yazmistim; mk7 ve 7.5 kasasi mk8 den resmen daha sonra uretilmis gibi. Mk8 in eksiklikleri olan bir cok sey giderilmis ve ortaya mk7 cikmis gibi bir hava var. Yani ben mk8 e sahip olsam ve mk7 yeni cikmis olsa direkt satar gecerdim. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Biraz uzun yazacağım, affola.

Vw nin yıllardır eleştirilen ancak sadece kullanıcıları tarafından sevilen muhafazakar yaklaşımı belli, makyaj veya kasa değişiminde en minimal markadır. 

MK8 de ise durum:

Elektrikli otomobil çağına ayak uyduracağım diye biraz muhafazakar çizgimizin dışına çıkalım demişler ancak eklenen arka yolcu ambiyans aydınlatmalar, ön ve arka kapı içi ceplerde aynı renk ambiyans aydınlatmalar, büyük ekran gibi elektronik oyuncaklar gelirken,

Ergonomi tarafında ise kaput demiri, kilitli ve kumaş kaplı torpido, koltuk altı saklama gözü, far anahtarı altı saklama gözü, gözlük gözü, bardaklık sürgüsü gibi kullanışlı detaylar gitti. (Maalesef mk7.5 son üretimlerinde koltuk altı saklama gözü ve torpido kilidi çoktan gitmişti!)  Dış tasarım konusuna değinmiyorum henüz, zira işin bu tarafı göreceli.. Şahsım olarak düşüncem, golf başarısız. Bir zahmet Peugeot ya baksın vw baş tasarımcısı, eski kasa 3008 mpv sınıftan den devşirme aracı yeni 3008 de resmen Fransız devrimi SUV yaptılar, ilk yılında sınıfının yaratıcısı ve lideri Qashqai yi satış rakamlarında geçti. 

Neyse dağıtmayalım, konumuza dönersek:

Şimdi golf kullanıcı kitlesine sorulduğunda 20-30 yaş arası belki elektronik oyuncakları tercih edebilir ancak 30 yaş ve üstü (sanıyorum dünyada da ana kullanıcı grubu bu yaş aralığıdır) kullanıcısına ne kadar hitap edeceği biraz muamma. 

Tüm bunların ötesinde bir diğer husus ise, aracın kendi içerisindeki en marjinal kasa yenilemesine rağmen halen bir önceki kasadan devam eden ve audi, seat ortak platform MQB üzerine kurulu. Revizyon edildi diyorlar ancak kapı koruma barları gitmiş, arkada bir kaç noktaya güçlendirilmiş çelik gelmiş lakin nihayetinde kasa makyajındaki muhafazakar tutum, platform revizyonunda da benzer şekilde ilerlemiş gibi görünüyor. (belki de mk8 çarpışma testinde kapının açılmasının da sorumlusu bu koruma barlarının gitmesidir???) Bir diğer kafa kurcalayan husus, km77 geyik testlerinde golf ün rakipleri arasında ne kadar geride kaldığı aşikar. Aracın amortisör, süspansiyon geometrisi, aerodinamiği yanında en büyük etken aracın mevcut platformu değil mi? Focus u bir kenara bırakalım, milletin beğenmediği 308 testlerde sanıyorum sınıfında halen lider. 

Motora gelecek olursak 1.5tsi zaten 2 yıldır mk7.5da mevcuttu. mk8 de komple yeni gelen bir motor da yok, elektrik versiyonu saymazsak. Sadece 1.5 de 130 beygire downgrade edilmiş bir versiyonu var. 

Nihayetinde herşeyi toplarsak:

-MK8 dış tasarım olarak benim halen alışmadığım, mk7 ilk çıktığında bende uyandırdığı heyecanı uyandırmamış bir kasa. 

-MK8 iç tasarım ve ergonomide de pek çok maliyet kalemi gözetilerek kırpılmış bir kasa. 

- MK8 motor ve platform olarak da bir yenilik getirmemiş bir kasa. 

-MK8 teknolojik olarak da rakipleriyle kıyasla güvenlik, eğlence, konularında yenilik getirmiş görünmüyor. 

Ee bu kasa şimdi neden yenilendi? 

Resmen MK7 den ekmeği bol bulmuş, yeni kasaya da liderlik sarhoşluğu ile hazırlanmış. 

Bu tutumun aynısını yıllardır SUV sınıfta yapan Nissan ın halini görüyorsunuz, peugeot paramparça etti. Bir de karşısına opel i satın alıp teknoloji, yeni motor ve eat8 şanzıman ile doldurduğu grandland X koydu... Diğer taraftan aynı grupta sayılabilecek Citroën de C5 aircross ile çok başarılı bir araç koydu. Nissan ne yaptı? Renault da 15000km de periyodik bakıma giren birebir aynı motoru qashqai de 10000 km ye bakım aralığı koydu, milleti yılda 2 defa serviste öpülmeye mahkum etti. Üstüne yetmezmiş gibi Renault  da yapılan periyodik bakımın birebir aynısını 2 kata yakın fiyatla faturalandırdı. Yani bir yılda neredeyse toplamda 3 katı maliyete kullanıcısını periyodik bakıma mahkum etti . Kullanıcısı da tabi forumlarda, şikayet varda isyan üstüne isyan etti, etmediği lafı bırakmadı. Sonra yıl oldu 2016 ve yeni 3008 bir geldi, bütün sınıfı baştan aşağı değiştirdi. Üstelik sınıfının en pahalısı! Yakında qashqai satış rakamlarında ilk 3 e dahi giremezse bu rakiplerinin başarısı kadar kendi başarısızlığı olacak. 

Tüm bu laf salatasından sonra aşağıdaki soruyu sormak meşru değil mi? 

Şimdi liderliği bırakma sırası Golf e neden gelmesin? 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Golf’e aşık olduğum an, bu reklamı tvde gördüğüm andır. Başka hiçbir araba bende bu duyguyu uyandırmadı bugüne kadar [emoji2]

Mk8’in kötü tasarımına gözlerimiz mutlaka alışacaktır ama hislerimiz asla [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
@tiesay

Normal coronasız bir TR de Yeni 2008  3008 in satışlarını 3 e katlardı kesinlikle.

Sınırsız gemilerin yanaştığı/ al sat çıların olmadığı/ bayilerde çeşit çesit sayısız 2008 olması durumundan bahsediyorum tabi

Ocak 28 de bayilere geldi 

Allure 2008 i 196 dan 

Focalli gt line ları 216 dan verdiler

Şimdilerde hepsi sarı sitecilerde

Alurre lara 235 

Gt line lara 255 istiyorlar.

Karaborsasız bugün Sadece ilk gelen lere göre  kur artışı bindirilmiş , bayiden 210 bin   den alınabilecek Allure 1.5 blue hdi eat 8  sonucta yepyeni kasa bir 2008 e 

Hayır demezdim ! 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tiesay

Normal coronasız bir TR de Yeni 2008  3008 in satışlarını 3 e katlardı kesinlikle.

Sınırsız gemilerin yanaştığı/ al sat çıların olmadığı/ bayilerde çeşit çesit sayısız 2008 olması durumundan bahsediyorum tabi

Ocak 28 de bayilere geldi 

Allure 2008 i 196 dan 

Focalli gt line ları 216 dan verdiler

Şimdilerde hepsi sarı sitecilerde

Alurre lara 235 

Gt line lara 255 istiyorlar.

Karaborsasız bugün Sadece ilk gelen lere göre  kur artışı bindirilmiş , bayiden 210 bin   den alınabilecek Allure 1.5 blue hdi eat 8  sonucta yepyeni kasa bir 2008 e 

Hayır demezdim ! 
Aynı markaya ait 2008 in rağbet görmesininin pek çok sosyolojik ve maddi boyutu var, 

1) Kur ve araç yokluğu nedenli 3008 fiyatları uçup gittiği için, maddi olarak 2008 in daha ulaşılabilir olması. Ben Aralık ayında golf alırken 3008 ler 190bin civarıydı. Benim golf üstüne 30bin arttı, 3008 ler ise 50bin arttı. (donanımı dahi düşürülmesine, joystick vites gibi görselliği destekleyen unsurların kaldırılmasına rağmen araç katladı) 

2) 2008 de sınıfında bence yine en radikal değişikliği yapan ve en yakışıklı olan araç olması. Juke gibi ucube olmaması, yeni olmasına rağmen troc gibi kalite fakiri olmaması, crossland x gibi iç tasarımının eski olmaması, vs.. 

3) 3008 in başarılı grafiği ve 4-5 yılda SUV sınıfta kendini kanıtlaması sonrası cross over sınıfta da insaların 2008e güvenmesi. 

4) 3008 bulamayanları bir kısmının, 2008 e kayması.( 3008 e kapora verenlerin Şubat Mart aylarında yaşanılan gelişmeler nedeniyle araçlarının fiyatlarının fırlaması, kaporayı 2008 e geçmeleri.) 

5) 2008 in biraz daha küçük olması nedenli kolay kullanımına bayanların inanılmaz ilgi göstermesi.

Sanırım pek çok neden daha sayabiliriz. 

Sonuç? 

Peugeot şu anda getirdiği 3008/2008 lerin iki katını getirebilse yine yok satar. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Golf’e aşık olduğum an, bu reklamı tvde gördüğüm andır. Başka hiçbir araba bende bu duyguyu uyandırmadı bugüne kadar [emoji2]

Mk8’in kötü tasarımına gözlerimiz mutlaka alışacaktır ama hislerimiz asla [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hatırlıyorum bu reklami Depeche Mode hayraniyim super reklam
 


Geri
Üst Alt