4.2 lt den 9.8 lt ye çıkan yakıt


Keremdogan

Yeni Üye
Katılım
3 Tem 2018
Mesajlar
23
Tepkime puanı
12
İsim
Kerem
20180615_202104.jpg

Selamun aleyküm arkadaşlarım.

Şimdi ustalarım tecrübenizden faydalanmak acısından bir soru sormak istiyorum. Detaylı yazayım.

Ömcelikle aracım 2015 comfortline 110 bg 1.6 tdi.

Aracı alalı 4 ay kadar oldu aracı ilk 2 ay orjinal lastik yay vs. kullandım uzun yol ve şehir içi 1000 - 1500 km kadar yol yaptım araçtan aldığım yakıt rakamları uzun yol 4.2 şehir içi 6.5 en fazlaydı. 2 ay evvel araca 3mm yay artı 18 replica durban jant lastik taktırdım lastikler arka 2 petlas ön 2 komho şeklimde. (Ön lastiğin tekini patlattığım içim önlere 2 tane aldım) bu değişiklikten sonra araçtan 2 aydır alfığım rakamlar 9.5 - 10 - 11 lt gibi .. hatta şöyle diyim özellikle düşürmek için elimden ne geliyorsa yaptım sıfır klima ve kesinlikle agresif kullanmadım ancak ne yaptıysam araç 9 lt renin altına kesinlikle düşmedi. 1 ay önce serviste bütün bakımlarınıda yaptırdım. Filtre vs. 

Şimdi soru şu ustalarım :(

ben ne yapıcammmm :(((( yaptığım modifiyeden soğudum resmen haftada bir 250tl mazot atar olduk evlat acısı mübarek. Neden yapar bunu neyi atlıyorum neyi gözümden kaçırmış olabilirim. Kime sorsam imkansız o rakamlar diyor. Fazla diyor vs. Bi fikriniz varsa size zahmet bi akıl verin. Saygılar sevgiler.

20180901_225511.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ekli dosyayı görüntüle 17209

Selamun aleyküm arkadaşlarım.

Şimdi ustalarım tecrübenizden faydalanmak acısından bir soru sormak istiyorum. Detaylı yazayım.

Ömcelikle aracım 2015 comfortline 110 bg 1.6 tdi.

Aracı alalı 4 ay kadar oldu aracı ilk 2 ay orjinal lastik yay vs. kullandım uzun yol ve şehir içi 1000 - 1500 km kadar yol yaptım araçtan aldığım yakıt rakamları uzun yol 4.2 şehir içi 6.5 en fazlaydı. 2 ay evvel araca 3mm yay artı 18 replica durban jant lastik taktırdım lastikler arka 2 petlas ön 2 komho şeklimde. (Ön lastiğin tekini patlattığım içim önlere 2 tane aldım) bu değişiklikten sonra araçtan 2 aydır alfığım rakamlar 9.5 - 10 - 11 lt gibi .. hatta şöyle diyim özellikle düşürmek için elimden ne geliyorsa yaptım sıfır klima ve kesinlikle agresif kullanmadım ancak ne yaptıysam araç 9 lt renin altına kesinlikle düşmedi. 1 ay önce serviste bütün bakımlarınıda yaptırdım. Filtre vs. 

Şimdi soru şu ustalarım :(

ben ne yapıcammmm :(((( yaptığım modifiyeden soğudum resmen haftada bir 250tl mazot atar olduk evlat acısı mübarek. Neden yapar bunu neyi atlıyorum neyi gözümden kaçırmış olabilirim. Kime sorsam imkansız o rakamlar diyor. Fazla diyor vs. Bi fikriniz varsa size zahmet bi akıl verin. Saygılar sevgiler.

Ekli dosyayı görüntüle 17210
Aracın dinamiklerini değiştirirseniz yakıtın artması kadar doğal bişey olamaz., Ön aksta farklı desenli lastik arka aksta farklı desenli lastik yakıt tüketimini zaten kafadan 1,5-2 lt. artırır., Size bir ayağınıza çivili krampon, diğer ayağınıza da kundura ayakkabı versek ve desek ki; bundan sonra her gün işe böyle gideceksin., bu şekilde işlerini halledeksin., sonrada eve bu şekilde yürüyeceksin desek, o bacaklarınız ve ayaklarınız ne hale gelir..? iskelet dengeniz bozulmaz mı..? 

Replika jantlar orjinal jantlara göre ağırlık olarak ciddi şekilde ağırlık farkları vardır yani replika jant göz ardı edilemiyecek kadar daha ağırdır buda yakıt tüketimi artırır., Buna ilaveten ebat olarak 16 inch janttan 18 inch jantta geçmenizde yakıt tüketimini artıran bir etkendir., jant büyükdükçe yakıt tüketimi artar.,

Son olarak aracın yaylarının değişmesi eğer orjinal spor yay takmadıysanız aracın sürüş dinamiklerini olumsuz yönde etkiler., Ayrıca orjinal spor yay taksanız bile aracın amortisörleri normal/standart amortisörlere uygun olarak tasarlanmasından dolayı olumsuzluklar devam edecektir., Yani Mk7 'de  aracı sipariş aşamasında bayide 18 inch jant tercih etmiş ise spor süspansiyon denilen sistem/opsiyon sadece spor yaylardan değil buna ilaveten spor amortisörler de dahil olarak gelir..,

Tüm bu olumsuzluklar neticesinde yakıt tüketiminin 3-4lt. hatta 5 lt. artması kaçınılmaz olur.,

Yapmanız gereken ya orjinal 16 inch dover lar ile devam etmelisiniz veya bu jantı çok seviyorsanız Orjinal 18" Durban tedarik etmelisiniz veya TSE onayı olan kaliteli bir jant ile hepsi aynı marka, modele ve desene sahip lastikler ile kombine etmeniz yakıt tüketimini düşürecektir., ve 4 lastik aynı marka model ve desene sahip olmasına ilave olarak lastik ölçülerinizin seçeceğiniz jant ebadına göre lastikler fabrikanın belirlediği lastik ölçüleri dışında olmamalıdır..!!

Mk7 Golf fabrikanın önerdiği lastik ölçüleri;

16 inch jantta: 205/55 R16 91V veya 91W

17 inch jantta: 225/45 R17 91W veya 91Y veya 94Y XL

18 inch jantta: 225/40 R18 92Y XL veya 92W XL

19 inch jantta: 235/35 R19 91Y XL veya ZR19 91Y XL

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Bende de 17 dijon var,18 durban alsam illa yayi degistirmem mi lazim?Degistirmesrm dezavantaji nedir?

 
Upvote 0
Aracın dinamiklerini değiştirirseniz yakıtın artması kadar doğal bişey olamaz., Ön aksta farklı desenli lastik arka aksta farklı desenli lastik yakıt tüketimini zaten kafadan 1,5-2 lt. artırır., Size bir ayağınıza çivili krampon diğer ayağınıza da kundura ayakkabı versek ve desek ki; bundan sonra her gün işe böyle gideceksin., bu şekilde işlerini halledeksin., sonrada eve bu şekilde yürüyeceksin desek o bacaklarınız ve ayaklarınız ne hale gelir..? iskelet dengeniz bozulmaz mı..? 

Replika jantlar orjinal jantlara göre ağırlık olarak ciddi şekilde ağırlık farkları vardır yani replika jant göz ardı edilemiyecek kadar daha ağırdır buda yakıt tüketimi artırır., Buna ilaveten ebat olarak 16 inch janttan 18 inch jantta geçmenizde yakıt tüketimini artıran bir etkendir., jant büyükdükçe yakıt tüketimi artar.,

Son olarak aracın yaylarının değişmesi eğer orjinal spor yay takmadıysanız aracın sürüş dinamiklerini olumsuz yönde etkiler., Ayrıca orjinal spor yay taksanız bile aracın amortisörleri normal/standart amortisörlere uygun olarak tasarlanmasından dolayı olumsuzluklar devam edecektir., Yani Mk7 'de  aracı sipariş aşamasında bayide 18 inch jant tercih etmiş ise spor süspansiyon denilen sistem/opsiyon sadece spor yaylardan değil buna ilaveten spor amortisörler de dahil olarak gelir..,

Tüm bu olumsuzluklar neticesinde yakıt tüketiminin 3-4 lt. artması kaçınılmaz olur.,

Yapmanız gereken ya orjinal 16 inch dover lar ile devam etmelisiniz veya bu jantı çok seviyorsanız Orjinal 18" Durban tedarik etmelisiniz veya TSE onayı olan kaliteli bir jant ile hepsi aynı marka, modele ve desene sahip lastikler ile kombine etmeniz yakıt tüketimini düşürecektir., ve 4 lastik aynı marka model ve desene sahip olmasına ilave olarak lastik ölçülerinizin seçeceğiniz jant ebadına göre lastikler fabrikanın belirlediği lastik ölçüleri dışında olmamalıdır..!!

Mk7 Golf fabrikanın önerdiği lastik ölçüleri;

16 inch jantta: 205/55 R16 91V veya 91W

17 inch jantta: 225/45 R17 91W veya 91Y veya 94Y XL

18 inch jantta: 225/40 R18 92Y XL veya 92W XL

19 inch jantta: 235/35 R19 91Y XL
Kesinlikle her söylediğinize katılıyorum hocam. Görünüş için bazı şeylerden ödün verdik lakin yakıtın bu denli üzeceğini tahmin edemedim. Lastikleri en kısa zamanda aynı tip kombine edicem o aklımda zaten. Orjinal jant olayı resmen sıkıntı. Ben çabuk sıkılan biriyim o nedenle kullan at mantığı uyguluyorum yada takas olayı daha mantıklı geldiğinden replika tercih ettim 1 ay evvel jantlar farklıydı yine 18 inc. Şuan  durban. O yüzden orjinal fiyat acısı dan üzer biraz. Ama lastik olayını kesinlikle yapıcam muhtemelen 1 - 1.5 lt kırtarırım gibi. Teşekkür ederim tavsiyelerin için hocam. 

20180901_225314.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Bende de 17 dijon var,18 durban alsam illa yayi degistirmem mi lazim?Degistirmesrm dezavantaji nedir?
Ailen ile biniyorsan arka koltuktakilerin selameti için bence 18 jant yay olayına girmeyin derim hocam. Yakıt oldum olası sıkıntı daha konfor kayıplarından bahsetmedik bile :(

 
Upvote 0
Bende de 17 dijon var,18 durban alsam illa yayi degistirmem mi lazim?Degistirmesrm dezavantaji nedir?
Yol tutuş ve frenleme performansı olumsuz yönde etkilenecektir., Bir Golf Mk7 sipariş aşamasında eğer müşterinin tercihi doğrultusunda 18 jant ile sipariş ediliyor ise müşteri ya spor süspansiyonu seçme zorunluğu veya DCC (adaptif süspansiyon) opsiyonu seçmesi mecburidir., diğer türlü o araç üretime girmez., Opsiyon olan spor süspansiyon: spor yaylar ve spor amortisörden oluşur., Spor süspansiyonlu araç, stndart sisteme göre daha alçaktır.

 
Upvote 0
18” orijinal Durban var. Aracım 1.6 TDI

Dün trafiksiz duble yolda 45 km mesafeyi 90 km/h ile gidip geldim. Tüketimim 4.2 lt/100km oldu. 
Ooo iştw bu farkı arıyordum hocam.. olması gereken bu. Benim replika olmasından dolayı artı lastik farklılığından dolayı heralde şimdi biraz taşlar yerine oturuyor. Teşekkürler

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Kesinlikle her söylediğinize katılıyorum hocam. Görünüş için bazı şeylerden ödün verdik lakin yakıtın bu denli üzeceğini tahmin edemedim. Lastikleri en kısa zamanda aynı tip kombine edicem o aklımda zaten. Orjinal jant olayı resmen sıkıntı. Ben çabuk sıkılan biriyim o nedenle kullan at mantığı uyguluyorum yada takas olayı daha mantıklı geldiğinden replika tercih ettim 1 ay evvel jantlar farklıydı yine 18 inc. Şuan  durban. O yüzden orjinal fiyat acısı dan üzer biraz. Ama lastik olayını kesinlikle yapıcam muhtemelen 1 - 1.5 lt kırtarırım gibi. Teşekkür ederim tavsiyelerin için hocam. 

Ekli dosyayı görüntüle 17214
Sıkılıp çok jant değiştiren birisiyseniz mutlaka orjinal jant almanıza gerek yok ama en azından TSE onaylı yerli marka jant üreticilerinden birini tercih edin., Mesela o çok sevdiğiniz 18" Durbanları Volkswagen 'e %100 yerli sermaye olan CMS firması üretir., yine örnek Kormetal firması Mercedes 'in jantlarını üretir., örnekler çoğaltılabilir.. Replika jantların karpuz gibi ikiye ayrılması gibi oldukça risleri vardır., Hiç bir göz zevki sizden önemli değildir sayın hocam.,

Ayrıca hatırlatmak isterim; farklı marka ve desenli lastikler sadece yakıt tüketimini artırmakla kalmaz aynı zaman da aracın fren performasını etkiler, yol tutuşunu etkiler herşeyini etkiler ciddi riskler taşır..

 
Upvote 0
Sıkılıp çok jant değiştiren birisiyseniz mutlaka orjinal jant almanıza gerek yok ama en azından TSE onaylı yerli marka jant üreticilerinden birini tercih edin., Mesela o çok sevdiğiniz 18" Durbanları Volkswagen 'e %100 yerli sermaye olan CMS firması üretir., yine örnek Kormetal firması Mercedes 'in jantlarını üretir., örnekler çoğaltılabilir.. Replika jantların karpuz gibi ikiye ayrılması gibi oldukça risleri vardır., Hiç bir göz zevki sizden önemli değildir sayın hocam.,

Ayrıca hatırlatmak isterim; farklı marka ve desenli lastikler sadece yakıt tüketimini artırmakla kalmaz aynı zaman da aracın fren performasını etkiler, yol tutuşunu etkiler herşeyini etkiler ciddi riskler taşır..
Replika jant konusunda iyi bir dostumdan alıyorum onunda baba mesleği şirinevlerde. Ben tabiki onlar kadar anlamam ama dediğine göre zaten yerli üretimi tercih ettiriyor bana arkadaşım. Dost kazığı yemiyorsak tabi. :) güveniyoruz gözlerimiz kapalı hocam işte. Tavsiyeleriniz baş tacı eyvAllah. Acele tarafınden lastiklere çözüm bulacağım sağ olun :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Keremdogan Hocam benim aracım 1.4 TSI ACT 140 hp, geçen sene kışlıkları çıkaracağım sırada bir arkadaş kanıma girdi 18” Clubsport aldım. 4 janta da petlas lastik taktım. Kışlıklar 16” CMS ve uzun süreli şehir içi tüketimim 6 litreydi. 18” lere geçince uzun süreli tüketim 7 litre oldu. Ben aradaki farkı makul buluyorum. Sizin tüketim artışı ise normal değil, jantttan da değil bence.

DPF kaynaklı bir aşırı tüketim olması mümkün müdür ?

1623CFFF-698F-45D2-9901-89A13BE244DC.jpeg

C62478BB-0CB9-41A8-9FEE-64EC74C252DF.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Hocam bende 1.16i var. Ben de 18 janta geçtim ona rağmen uzun yolda 6-7 arası tüketim. Tabi benim jantlar orjinal. 

 
Upvote 0
merhaba arkadaşlar benim de araç 1.2 tsi dsg 16 doverle başladım serüvene sonra 17replika ve 18 replika kullanıyorum suanda durban fakat dediğiniz gibi uçuk

tüketimler görmedim ben şehir dışı aynı 5 ler 6 lar goruyorum şehir içi de max 0.5-0.6 jantlar geregınden agır olabılır

 
Upvote 0
dpf  kaynaklı anca ortalamada 1 litre oynatması lazım ki zaten oynatıyor.

yani 4,4 ile varacağınız 15-20 km lik bir yolun sonunda bir bakıyorsunuz başlangıçtan itibaren 5,4 gösteriyor. dpf çalışır iken

sonra çevre yoluna çık  bas gaza yüksek devir araç kendini temizlesin

birde burda extra yakıt tüket.

benim ekonomiden çalan bir durum var tartışmasız

max menzil 1100 km gidip her seferinde benzinliğe giriyorum .(bu anda gidilebilecek mesafe genelde 10-15-20 km civarı kalıyor ) ortalama hız bir depoda genelde hep  tam 49-50 km/h oluyor.

şu dpf menzilden kesin bi 100 km çalıyor hatta bi ihtimal 150 km

yoksa tdi =1200-1250 km menzil rahat olurdu.

ve hatta tümü şehirdışı 90 sabit hız ile 1400 km  ihtimali  yok oluyor dpf ile

 
Upvote 0
@Keremdogan Hocam benim aracım 1.4 TSI ACT 140 hp, geçen sene kışlıkları çıkaracağım sırada bir arkadaş kanıma girdi 18” Clubsport aldım. 4 janta da petlas lastik taktım. Kışlıklar 16” CMS ve uzun süreli şehir içi tüketimim 6 litreydi. 18” lere geçince uzun süreli tüketim 7 litre oldu. Ben aradaki farkı makul buluyorum. Sizin tüketim artışı ise normal değil, jantttan da değil bence.

DPF kaynaklı bir aşırı tüketim olması mümkün müdür ?

Ekli dosyayı görüntüle 17217

Ekli dosyayı görüntüle 17216


Hocam bende 1.16i var. Ben de 18 janta geçtim ona rağmen uzun yolda 6-7 arası tüketim. Tabi benim jantlar orjinal. 


işte dostlarım çoğu kişi sizin bu verdiğiniz tepkiyi verince yani (aga bu normal değil bende 2 -3 senedir 18 '' kullanıyorum hiç bu rakamları almadım demesi. bende müthiş şekilde moral bozukluğu yaptı. gerçekten sizin bu yazdığınız şekilde olması gerekiyor.. yani misal 5 lt olan yakıt 6-7 olursa eyv. olması gereken sizdeki gibi işte.. ama ben 9 dan aşağı indiremiyorum bu canımı sıktı.. öncelikle lastiklere bir el atıcam mecburen eğer güzel bir düşüş alamazsam muhtemelen bi servise bir yere götürme niyetindeyim. inşAllah lastiklerdendirde tez vakit kurturulur. teşekkürler yorumlarınız için.

 
  • Beğen
Tepkiler: MSE
Upvote 0

@Savatage depoyu sonuna kadar kullanmamanızı öneririm serviste tanıdığım bir ustanın önerisidir çeyrek deponun altına inme demişti nedendir bilmem zaten çeyrek deponun altında dpf de devreye girmiyor. çeyreğin altına düşmeden almaya çalışıyorum.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt