Güncel Bakım Masrafları


@forzaGilles iyi de hocam geçen gün serviste antifirizi ölçeriz ona göre koyarız dedi, komple değişini ben söyledim, ölçünce sağlam çıkıyor sa sorun demek ki bu sıvıda, sanırım yani! Servis için söylüyorum hocam, onlarda aynısını yapıyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@forzaGilles iyi de hocam geçen gün serviste antifirizi ölçeriz ona göre koyarız dedi, komple değişini ben söyledim, ölçünce sağlam çıkıyor sa sorun demek ki bu sıvıda, sanırım yani! Servis için söylüyorum hocam, onlarda aynısını yapıyor.
Hocam o sıvı motora sadece donmaya karşı mı koyuldu..? Antifiriz sadece motorun donmasını mı engeller..? aynı zamanda motorun içinde dolanarak motoru soğutmuyor mu..? Sıvı sürekli ısınıp-soğuduğundan bir süre sonrası donma korumasını yerine getirse de., diğer görevi olan motoru korozyona karşı koruması zayıflar.,

O ölçüm yaptıkları cihaz sadece sıvının donma noktasını ölçer., Korozyon koruması azalan antifiriz zamanla rengi değişmeye başlar özelliğini yitirir., Malesef serviste yanlış uygulama yapıyor., 4-5 yılda bir veya her 60-70bin km’de (önce hangisi dolar ise) antifirizin değişmesi gereklidir/şarttır..!!

Tekrarlıyorum aracın hiç bir sıvısı ömürlük değildir., Servis kazanacağı ücret kaybedeği zamana denk olmadığımdan uğraşmak istemez., eski sıvı boşaltılacak., Yeni antifiriz ile saf su karışımı yapılacak., bitti mi bitmedi., Sonra motorun tekrardan ısınması ve aracın fan açması beklenilecek., bu sırada devirdaim pompası çalışıp sıvıyı sistemin içinde dolaştırarak, sistemdeki hava tahliye edilmiş olacak., sistemin havası alınırken azalan miktar kadar yeniden antifiriz ilavesi yapacak. Sistemde kaçak var mı kontrol edilicek, onlara angarya gelir alacağı rakam ile uğraşacağı zaman kendilerini tatmin etmez., 

Buyrun bakın aşşağıda araçlarımız için uygun olan G13 tip antifirizin resmini aşşağıda paylaşıyorum., dikkatli baktığınız zaman hiç kullanılmamış sıfır antifirizin bile son kullanım tarihi olduğunu görürsünüz.,  

Dipnot: azalan antifiriz miktarı çok mecbur kalınmadıkça çeşme suyu, kuyu suyu veya marketlerde satılan içme suyu ile ilave yapılmaz., azalan miktar kadar saf su konulur veya azalan miktar fazla ise 50:50 oranında hazırlanmış G13 tip antifiriz/saf su karışımı ile ilave yapılır/yapılmalıdır.! Saf antifirizin donma noktası -12 derecedir., Antifiriz donma noktası ancak  su ile karışımı sonrası oluşan kimyasal reaksiyon sonrası -30 -40 gibi değerlere ulaşır., Yani rakı gibi düşünmeyin sek olunca daha sert olmuyor  :)  

Antifiriz son kullanım tarihi hakkında resim;

Ekli dosyayı görüntüle 8827

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles 

estağfurullah, bilgilenelim hep beraber ki araçlarımızı uzun yıllar sorunsuz kullanalım. ben çok sık araç alıp satan bi insan değilim. sıfır almak nasip olan aracımı uzun zaman kullanmayı planlıyorum. e artık araç fiyatları da malum yanına yaklaşılmıyor. 

fakat frenlerin bu değişimi beni çok şaşırttı, bilseydim önceden değiştirirdim. öncekinden kesinlikle çok daha iyi oldu. yanlız fiyatı bana fazla ucuz geldi. 40 lira çok az bi fiyat. acaba diyorum tamamlama usulümü yaptılar. şüphelendim doğrusu.  özellikle sorduğumda ise , kesinlikle tamamının değitirildiğini söylediler. özel bi makineye bağlanıp değiştirildiğini söyledi. 

ha bu arada bişey daha paylaşayım. ben çerkezköyde oturuyorum. buraların istanbul kadar tozlu olmadığını düşünürdüm. polen filtresi geçen sene değiştirmemiştim gerek yok diye. fakat çıkan flitre öyle bi kirlenmişki , hava filtresinden fazla kirlenmiş. her bakım değiştirmek gerekli sanırım poleni de.  veya kendim alıp değiştireceğim. 

servise fazla para verip bakım yaptırmak benimde pek hoşuma gitmiyor ama verilen parayı hak ediyor diye düşünmeye başladım. sanayiye sokmadan daha mantıklı sanırım. bilen gözün bakmasıyla bilmeyen bi gözün bakması bir değil. 

saygılar sevgiler. 

 
@forzaGilles ali hocam selamlar. 1.2 benzinli aracım için yağ alacağım. Senim önerdiğin liqui moly ya da castrol edge düşünüyorum. Yukarıda adı geçen yağlar dizeller için mi geçerlidir? Benzinli için de geçerli midir?

- castrol edge LL 5w30
- liqui moly 4200 top tec 5w30




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
@forzaGilles ali hocam selamlar. 1.2 benzinli aracım için yağ alacağım. Senim önerdiğin liqui moly ya da castrol edge düşünüyorum. Yukarıda adı geçen yağlar dizeller için mi geçerlidir? Benzinli için de geçerli midir?

- castrol edge LL 5w30
- liqui moly 4200 top tec 5w30




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Her ikisi içinde geçerli., VW/Audi grubunda çok spesifik super sport araçlar hariç benzin ve dizel tek tip yağ kullanılıyor

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadaşımda 2014 otomatik jetta var bakımı ucuza çıkartmak için bu senede sanayide halletmiş işi malzemeyi kendi almış 50tl ustaya işçilik vermiş 450tl ye halletmiş işi hesapta , akşam arabayı alıp dolaşmaya çıkıyor 4-5 km sonra araç arıza ışığını yakıp motoru durdurun  falan demiş yağ ışığı falan yanıyormuş sanırım neyse arkadaş istop etmiş adamı aramış böyle böyle neyse adam gelmiş elinde yağ ile.. kapağı tam kapatmamış galiba çocuklar demiş yok arada oluyor böyle şeyler falan eklemiş yağı tabi marka falan belli değil bir karışım çıkmış ortaya :)  arkadaş geldi anlattı bunları sonrasında ekledi yarın servise götüreceğim hepsini değiştirsinler diye :)  ne desem bilemedim :)  bu arada benim bakıma da 23 gün kaldı :)

 
Yıllık bakıma servise giderken motor yağını kendimiz götürürsek

servis ne diyor.

 
@KabileReisi 

Arkadaş fazla ucuza kaçmış, 50 tl işçilik mi olurmuş 😁 İşi usta denen kişi değil de muhtemelen 14-15 yaşlarındaki çırağı yapmıştır. Karter tapasını veya yağ filtre kapağını uygun ayarda sıkmazsa yağ kaçağı kaçınılmaz oluyor. Farklı bir markanın yetkili servisinde filtre kapağını düzgün sıkmayı becerememişlerdi. Sonuç kaçınılmaz olan yağ sızıntısı 😁

 
@ognemir yarın belli olacak bakalım işçilik 50 mi 250 mi :)  servisten de bir çıksın bakalım :)

 
@forzaGilles 

estağfurullah, bilgilenelim hep beraber ki araçlarımızı uzun yıllar sorunsuz kullanalım. ben çok sık araç alıp satan bi insan değilim. sıfır almak nasip olan aracımı uzun zaman kullanmayı planlıyorum. e artık araç fiyatları da malum yanına yaklaşılmıyor. 

fakat frenlerin bu değişimi beni çok şaşırttı, bilseydim önceden değiştirirdim. öncekinden kesinlikle çok daha iyi oldu. yanlız fiyatı bana fazla ucuz geldi. 40 lira çok az bi fiyat. acaba diyorum tamamlama usulümü yaptılar. şüphelendim doğrusu.  özellikle sorduğumda ise , kesinlikle tamamının değitirildiğini söylediler. özel bi makineye bağlanıp değiştirildiğini söyledi. 

ha bu arada bişey daha paylaşayım. ben çerkezköyde oturuyorum. buraların istanbul kadar tozlu olmadığını düşünürdüm. polen filtresi geçen sene değiştirmemiştim gerek yok diye. fakat çıkan flitre öyle bi kirlenmişki , hava filtresinden fazla kirlenmiş. her bakım değiştirmek gerekli sanırım poleni de.  veya kendim alıp değiştireceğim. 

servise fazla para verip bakım yaptırmak benimde pek hoşuma gitmiyor ama verilen parayı hak ediyor diye düşünmeye başladım. sanayiye sokmadan daha mantıklı sanırım. bilen gözün bakmasıyla bilmeyen bi gözün bakması bir değil. 

saygılar sevgiler. 
Hocam insanın aklına böyle şeyler gelebilir ama ben ekleme yaptıklarını  düşünmüyorum faturaya bakın 1,15lt. f.hidroliği koymuşlar., sistemin kapasitesi zaten 1-1,5lt. arası bişey., isteseler onu 1,5lt. bile yazabilirlerdi., Fren hidroliği aracın en ucuz sıvısıdır., pahalı bir kalem değildir.,

Hidrolik değişimi zaten sizin düşündüğünüz gibi sistem tamamen boşaltılıp yapılamaz., Sisteme en uzak teker olan sağ arka tekerden başlanıp her lastiğin fren sisteminden kirli hidrolik sıvısı çıkıp taaki temiz sıvı gelene kadar fren pompalanır temiz sıvı geldiğinde., tapa kapatılıp diğer tekere geçilir.., bu arada azalan fren sıvına ilave yapılır., Çünkü fren sistemi hava yaparsa veya tamamen boşaltılıp yapılırsa sistemde hava oluşur., ve tekrardan havasını almak oldukça zor bir iştin., Yani sizin anlayacağınız bi yandan eski sıvı tahliye edilirken., diğer yandan aynı anda yeni sıvı koyulur ki bu sayede eski sıvıdan tamamen kurtuluruz hem de sistemde hava oluşmaz.,

Polen filtresini basit gibi gözüken ama yaptığı görev azımsanmayacak kadar önemli görevi var., Senede bir karbonlu olan ile değiştirin., Hatta bazı arkadaşlarımız 6 ayda bir değiştiren de var., Kendiniz bile değiştirebilirsiniz., kirlendiğinde alın internetten 1 tane karbonlu olanlarından., değiştirmesi 5dk. lık bişey.,

 
@forzaGilles hocam peki motor antifirizi nasıl boşaltılıyor, onuda tamamen değişmek gerekir.

 
@forzaGilles 

gerçekten sıvısı ucuz ama işçiliği oldukça meşakatliymiş.

neden bu kadar değişti bilmiyorum ama şişme hissi tamamen yok artık. sanki fazla yumuşakmış gibi geliyor ama dip frende abs devreye giriyor. sanki dibe oturacakmış gibi hissediyorum basarken , fakat basma kuveeti azalırken durdurma kabiliyeti eskisi gibi.. balatalar için de daha yarısına gelmemiş dedi arkadaş. onada sevindim. 

polen konusu da bu bana ders oldu , sanırım netten alıp ben de kendim değiştireceğim. 

sağlıcakla kalın dostlar. 

 

9 Şubat Cumartesi günü ben de fren hidroliğini değiştirdim. Samzun Özön'de. Ve başıma neler geldi; anlatacağım :)  

Değişimden sonra @gokayozyer'in birkaç mesaj yukarıda belirttiği gibi frenlerde harika bir yumuşaklık oluştu; sanırım olması gereken de bu şekilde. Çünkü son zamanlarda frene basarken belli bir noktadan (ortalardan) sonra aynı kuvveti uyguladığım hâlde arada bir boşluk varmış gibi bir anda ayağım daha ileriye gidiyor ve bir anda daha sıkı fren yapıyordu. Yani frene basarken az fren, sonra bir anda daha sert fren yapıyordu. Fren yağını değiştirdikten sonra doğru orantılı ve aralıksız aynı hisle oldukça yumuşak bir şekilde frenlemeye başladı. Fren hidroliğinin en son ne zaman değiştiğini aracın asıl sahibi kayınpedere sorduğumda hatırlamadığını söylediği için ve VW onaylı yağ piyasada bulamadığım için fiyat ve randevu alıp yetkiliye gittim. Yağ ve işçilik fiyatı makuldü (detaylar aşağıda). Normalde 3, Karadeniz gibi nemli bölgelerde 2 yılda bir değişmesi gereken bu işlemi yetkilide yaptırmaya devam edeceğim.  

İşlemimin daha önce telefonda ve e-postada vadedilen gibi 45 dk sürmesi bekleniyordu fakat servise gider gitmez danışman, sizin aracınızın 23R7 servis aksiyonu var; güncelleme atacağız, 1 saat de bu sürer, dedi. 

İlk defa böyle bir şey duyduğum için nedir ne değildir diye sordum ve VW emisyon skandalına yol açan 2012-2014 arası üretilen 1.6 ve 2.0 Euro5 motordan  kaynaklandığını ve güncelleme yapacaklarını söyledi. Chip varsa silineceğini iletti. Getirisi götürüsü nedir diye sordum. Bazı müşterilerimiz daha fazla yakıt yaktığını iletti, dedi. Bu işlemi yaparsanız motor koruma ya da klima temizlemeyi ücretsiz yapacaklarını, belirtti. Ben de araç daha çevredostu olsun; hem güncelleme de iyidir diye saf gibi iknâ olup tamam dedim. Bu arada, bu işlemi yaptırmazsam yazılı kâğıt alacaklarını ve muayeneden (egzoz ölçümünden) geçemeyeceğimi de belirttiler...

Sonra showroom'da yeni araçları gezerken 23R7 nedir ne değildir diye bir araştırayım dedim ve başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Türkçe, Ingilizce ve Almanca tüm kaynaklarda bu işlemi yaptıran araç sahiplerinin çoğunluğu güç kaybı ve fazla yakıtın yanı sıra çeşit çeşit mekanik arızalardan da yakınmışlar hep. Hemen teyit etmek için bizim foruma da baktım fakat bununla ilgili bir şey bulamadım ve şaşırdım. Güç kaybı ya da yakıt aracın ayarlarıyla oynayacakları için, daha doğrusu VW kendi ayıbını örtmeye çalıştığı için, kabul edilebilir ve doğal fakat kullanıcılar başka sorunlarla karşılaşıp arabalarından buz gibi soğudukları için 5-10 dk araştırmadan sonra aksiyon kararımdan vazgeçtim (aşağı Ekşi'den birkaç örnek yorum da bırakacağım). Saat gibi çalışan ve memnun olduğum aracım için neden bile bile lades diyeyim ki... Aracı teslim alırken forma kendi el yazımla ''şu şu şu bilgi tarafıma bildirildi ve bu işlemin yapılmasını onaylamıyorum'' gibi bir ibare yazdırdılar. 

Bu durumla ilgili bir tecrübesi olan kimse var mı?

Fatura: İskontolarla beraber işçilik ve KDV dahil 140 TL.

Fren hidroliğinin değiştirildiği makine:
P90209-092554.jpg

Örnek yorumlar:
''volkswagen'in, emisyon skandalı sonrası, dizel motorlu araçları için hazırladığı geri çağırma kampanyasının kodu. 

yetkili servise gittiğinizde, aracınızın şasi numarasından geri çağrılan araçlar arasında olup olmadığı kontrol ediliyor. eğer skandala konu olan yazılım ya da her neyse aracınızda var ise, 23r7adında bir güncelleme yapılması gerektiği söylenip, bunun yapılmasının yararlarından vs. bahsediliyor, kağıtlar imzalatılıyor, itiraz etmeniz ya da soru sormanız halinde uygulama zorunluluğundan, muayenede çıkabilecek sorunlardan bahsediliyor. yani serviste işinizi yaptırmanız için önce bu güncellemeyi onaylamanız gerekiyor.

ben bunu onaylarken kıllandım kıllanmasına ama pek umudum olmamasına rağmen garantiden yaptırdığım bir işlem sonrasındaki mutluluğumdan ötürü pürüz çıkartmamak için onayladım. hatta bunun meşhur emisyon skandalı ile ilgili olduğundan bahsedip, geçin bu verimlilik, güncelleme vs ayaklarını diye takıldım. onlar da durumun zorunluluğundan dem vurup, konunun emisyon skandalı ile ilgili olduğunu doğruladılar.

sonuca gelince; kendi aracımda tecrübe ettiğim kadarıyla, motor aynı gücü daha fazla devirde üretmeye başladı. hissedilir bir güç kaybı var. internette bu kodu arattığınız takdirde, tartışmaları ve şikayetleri görebilirsiniz.''


''elbette araba güç kaybedecek. yanma odasında aşırı yüksek ısı ve basınç altında nox oluşumu çevrenin anasını belliyor ama motor da verimli çalışıyor. nox istemiyorsan ya düzgün filtreleme yapacaksın ya da güç kaybedeceksin. o öve öve bitiremediğiniz tdi vw'ler güç kaybına, verimlilik kaybına uğrayacak servise gidince.

kağıtları imzalayacağınıza davanızı açın, bana emisyonu hileli araba sattın. al g*tüne sok arabanı ver paramı diye.''


 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt