Golf’ten Elektrikli Zoe’ye Geçiş ⚡️⚡️



İyi günlerde....kullanın
Günde 100 km için
Yazı tura atıp elektriğe geçmeye değer bir durum varmış zaten

Bu zoe nin 1650 kg aşırı obez bir kütle. Niye böyledir merak konusu tabi. (Teknik veri ağırlığa tekrar bakıp dogrulamak lazım 1480 yazan kaynaklarda var ama 1480 bile fazla)

Menzil/kütle ilişkisinde

Demekki araç 1050 kg olsa 380 km lik menzil 580 olacak rahat.
 
İyi günlerde....kullanın
Günde 100 km için
Yazı tura atıp elektriğe geçmeye değer bir durum varmış zaten

Bu zoe nin 1650 kg aşırı obez bir kütle. Niye böyledir merak konusu tabi. (Teknik veri ağırlığa tekrar bakıp dogrulamak lazım 1480 yazan kaynaklarda var ama 1480 bile fazla)

Menzil/kütle ilişkisinde

Demekki araç 1050 kg olsa 380 km lik menzil 580 olacak rahat.
Aslinda cogu insanin fark etmedigi cok ciddi bir güvenlik sorunuda var.

Mercedes EQC'ye bindim, araba yüklü bir sekilde yaklasik 3 ton, bu araba C-Suv gibi birsey, düsünsenize trafikte arabalar ortalama 2.5-3.5 ton agirliginda, fren mesafesi, carpisma kuvveti.... 2 araba degil 2 kamyon carpismasi gibi.

Suanda akilsiz arabalar ve akilli arabalar birarada trafikte, bütün arabalar akilli olana kadar cok zor günler bizi bekliyor, devlet simdiden avrupa standartlari ile carpisma önleyici gibi aktif güvenlik donanimlarini zorunlu kilmali.
 
Hayırlı olsun.

Yaklaşık 1 aya yakıt şirket aracı olarak ZOE 50 kullanıyorum, önceki araç clio4 dü ve ondan geçince kğ ağırlığından ve hayalet ekrandan dolayı D seğmen araç hissiyatı oldu.
Şehir içi çok sakin kullanım / deme için 400 km yol gitti
Karışık sakin kullanım 350 km ortalama gidiyor
100 km hız üzeri kullanımlarda 275 km anca

özellikle şehir içi çok fazla km yapan için alınabilecek araçlardan, Hyundai KONA yı da test etmeniz öneririm..

Şu aşamada İstanbul dışında şehirler arası yolculuklarda şarj istasyonu ve özellikle dolum zaman kaybı için hızlı şarj istasyonlarına ihtiyaç var gibi.

Tüm dünyada olduğu gibi zamanla elektrikli araçlara geçilecek fakat bu kadar fosil yakıtlı araçlar tatbiki birden yok olmayacak.

Kullanım konusunda sormak istediğiniz bir konu var ise bende yardımcı olmaya çalışırım.

İşyerinde TESLA + 2 Adet ZOE mevcut.
Ayrıca Possat B8 sahibiyim, kullanmadığım için akü bitti ;)
 
Ayrıca şerit takip uyarı ve şeritte tutma aktif şeklide çalışıyor.
Mesafe takip yok.

Far ve Sis far aydınlatmasına diyecek yok.. B8 Led aratmıyor.
 
Hayırlı olsun. İstanbul' da ki otomobil kullanıcılarını takdir ediyorum bu tip cesaretlerinden dolayı..maalesef Anadolu' da insanlar araba için veya marka için yaşıyor..
 
Hayırlı olsun. Güzel bir tercih ve cesur bir karar alarak elektrikli araçlara yönelim konusunda öncü bir deneyim olmuş.
 
Hayırlı uğurlu olsun Ali hocam. Günlük yüksek km yaptığınız için ilaç gibi çözüm olmuş verilere bakılırsa. Daha detaylı fotoğraflar da bekliyoruz havalar düzelince. :)
 
İyi günlerde....kullanın
Günde 100 km için
Yazı tura atıp elektriğe geçmeye değer bir durum varmış zaten

Bu zoe nin 1650 kg aşırı obez bir kütle. Niye böyledir merak konusu tabi. (Teknik veri ağırlığa tekrar bakıp dogrulamak lazım 1480 yazan kaynaklarda var ama 1480 bile fazla)

Menzil/kütle ilişkisinde

Demekki araç 1050 kg olsa 380 km lik menzil 580 olacak
teşekkür ediyorum. bana da garip geliyor bu boyuttaki aracın bu ağırlıkta olması.
bu boyutta diyorum fakat boyutunu herkes clio gibi sanıyor ama değil.İç hacmi hiç değil.Ama yinede olmaması gereken bi ağırlıkta tabii.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Hayırlı olsun.

Yaklaşık 1 aya yakıt şirket aracı olarak ZOE 50 kullanıyorum, önceki araç clio4 dü ve ondan geçince kğ ağırlığından ve hayalet ekrandan dolayı D seğmen araç hissiyatı oldu.
Şehir içi çok sakin kullanım / deme için 400 km yol gitti
Karışık sakin kullanım 350 km ortalama gidiyor
100 km hız üzeri kullanımlarda 275 km anca

özellikle şehir içi çok fazla km yapan için alınabilecek araçlardan, Hyundai KONA yı da test etmeniz öneririm..

Şu aşamada İstanbul dışında şehirler arası yolculuklarda şarj istasyonu ve özellikle dolum zaman kaybı için hızlı şarj istasyonlarına ihtiyaç var gibi.

Tüm dünyada olduğu gibi zamanla elektrikli araçlara geçilecek fakat bu kadar fosil yakıtlı araçlar tatbiki birden yok olmayacak.

Kullanım konusunda sormak istediğiniz bir konu var ise bende yardımcı olmaya çalışırım.

İşyerinde TESLA + 2 Adet ZOE mevcut.
Ayrıca Possat B8 sahibiyim, kullanmadığım için akü bitti ;)
maşallah hocam tecrübeleriniz çok güzel. Evet ben de golften geçmeme rağmen hayalet ekran olsun elektronik vites olsun bana da segmenti daha iyi bir araç gibi hissettirdi.Özellikle vites kullanımı çok rahat.Öyle kanırtarak çektiği bi şey olmayınca insanın...
ben henüz şehiriçi normal denilecek havalarda kullanamadım o yüzden şuana kadar en yükse menzili 320 olarak gördüm fakat havalar 10 derece ve üstü olduğunda 400ü görebileceğimi de söylediler kullanıcılar...
hundai kona ya baktım fakat fiyatı yüksek geldi açıkçası bana.
ben şehirlerarası yolculuklarda da doğuya çok gidilmeyecekse CCS şarjın yeterli olduğunu düşünüyrum.tabii ki artması çok güzel olacaktır.
Aklıma takılan bir şeyler olması halinde rahatsız ederim hocam artık sizi :)
 
Ayrıca şerit takip uyarı ve şeritte tutma aktif şeklide çalışıyor.
Mesafe takip yok.

Far ve Sis far aydınlatmasına diyecek yok.. B8 Led aratmıyor.
Şu araçta en en üst bulduğum seviye aydınlatması.
Megane ların led aydınlatmasını çok beğenirdim hep.Ailemde var ve kullandığım çok oldu her bindiğimde bu nasıl bi aydınlatma ya diyordum.Bunda aynısı var o led farın ve çok memnun olduğum ilk nokta diyebilirim. mercedes c200d 2017 aracımız vardı onun bile böyle bir aydınlatması yoktu...
 
Hayırlı olsun. İstanbul' da ki otomobil kullanıcılarını takdir ediyorum bu tip cesaretlerinden dolayı..maalesef Anadolu' da insanlar araba için veya marka için yaşıyor..
Teşekkür ediyorum hocam, hiçbi zaman gösteriş-marka merakında olmadım.İşim için gerekirdi biraz sırf o yüzden A3 sedan baktığım da oldu fakat işler tam tersine döndü aksine daha küçük bir araca geçtim.Fakat mecburen oldu biraz da elektrikli isteğimden oldu :)
 


Geri
Üst Alt