DSG erken vites atmaya çözüm bulunmuş


manuelci olarak uydudan  arap kanalında dizi izler gibi izliyoruz ??? bu muhabbetleri 
Biz Manuelcilere vites değiştirme hızlarını soralım o zaman .

15 km 1>2

30 km 2>3

45 km 3>4

60 km 4>5

75 km 5>6

Sakin sürdüğüm için benimki çoğu zaman bunlara denk geliyor. 

 

Hayatımda duyduğum en enteresan şey yokuşta park ederken önce n sonra el freni sonra p. Nerdede yazıyor bir ben bulamadım. videoda ben böyle yaparım diyor. Orada izlemeyi bıraktım. 10-12 yıldır dsg araç kullanıyorum. Bir kere öyle yapmadım. Bir kere de arıza yapmadı.

 
Dq200 kuru kavrama cok daha verimli, 25 kg daha hafif ve ic surtunmeside cok daha az. 
Ulkemizde 2.0 motor zaten az oldugu icin kavrama sorununu duymadik. Ayrica DSG’nin 2. Vites orani kisa bayagi, yani manueli. 1’ine es deger diyebiliriz. 

Mercedesin 9 ilerisi hep 2. Viteste kaldiriyor, 1 resmen yok gibi bir sey ama 1. Vitesi yukluyken asirindik rampalar icin yapmislar.

Bende bu hali dsgnin(orijinal) bence cok basarili 

 
DSG yapisi biraz kamyon ve tirlardaki vites mantığına benziyor. 1. Vitesi genelde overdrive mantığıyla kullanıyor. Yokuşta yada güce ihtiyaç olduğunda stabil güç iletimi için. Videoda yapılan klasik şanzıman yazılımı. 

Bazen gerçekten DSG nin bu halleri can sıkıyor. 50 km ye gelmeden 7 ye geçme çabaları vs. ama spor moda çekip hayatımıza devam edebiliriz. 

Hayatın sırrını cozmemisler yani.

 
@İlker34 iyi de zaten olması gereken o, bunun yazmasına da gerek yok düşünülse bu mantıklı gelecektir. Önce n sonra el freni sonra p olacak. Doğru 

 
@İlker34 iyi de zaten olması gereken o, bunun yazmasına da gerek yok düşünülse bu mantıklı gelecektir. Önce n sonra el freni sonra p olacak. Doğru 
Buna ek, eğer ki aracınız düz bir zeminde değil ya da yüklü ise, elektronik park freni devreye girdikten sonra ayağınızı frenden çekip tekrar frene basıp p konumuna alınması iyi olacaktır.

Hayatımda duyduğum en enteresan şey yokuşta park ederken önce n sonra el freni sonra p. Nerdede yazıyor bir ben bulamadım. videoda ben böyle yaparım diyor. Orada izlemeyi bıraktım. 10-12 yıldır dsg araç kullanıyorum. Bir kere öyle yapmadım. Bir kere de arıza yapmadı.
Aracınızı park ederken araç eğimli ya da yüklü ise yukaridaki gibi aracı terk ederseniz, dönüşte aracınız ile hareket edecek olduğunuzda Vitesin p konumundan zor çıktığını fark edersiniz. 

Herkes aynı yollarda, aynı koşullarda ve aynı sürüş tarzına sahip değildir. Bu sebeple arıza olmaması olmayacağı anlamına gelmez ve uygulamak tercihtir. 

Dq200 kuru kavrama cok daha verimli, 25 kg daha hafif ve ic surtunmeside cok daha az. 
Ulkemizde 2.0 motor zaten az oldugu icin kavrama sorununu duymadik. Ayrica DSG’nin 2. Vites orani kisa bayagi, yani manueli. 1’ine es deger diyebiliriz. 

Mercedesin 9 ilerisi hep 2. Viteste kaldiriyor, 1 resmen yok gibi bir sey ama 1. Vitesi yukluyken asirindik rampalar icin yapmislar.

Bende bu hali dsgnin(orijinal) bence cok basarili 
Yukarıdaki gibi 

araçtaki yük, bulunduğu eğim, yolun bozuk oluşu gibi durumlara göre vites aralıkları değişkenlik gösteriyor. Bu şekilde konforu ve bir yandan da kendi korumasını sağlıyor diyebilir.

 
Auto hold açık kullanırsanız zaten böyle şeylere ihtiyaç duymuyorsunuz .  Yokuşta ilk önce n alıp el freni çekmediniz diye arabanız kavrama bitiriyor biraz saçma değil mi 😂

Dsg çok güzel çalışan bir şanzıman pürüzsüz ve hızlı . 1.6 tdi da çok hantal kalıyordu gaz tepkimesi kodlamasını  yaptıktan sonra çok daha iyi oldu .

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@İlker34 Selamlar,

Benim bildiğim de , bu forumda da çok uzun süre önce konuşulup kabullenilmiş bir uygulama olduğu.

 
2020 model a3 aracımın dsgsi 2015 golfümden baya farklı. Ciddi bir şekilde yavaş vites atıyor ve 1. vitesten 2. vitese geçişi eskiye nazaran oldukça geç. 15-16km hızdan önce hiçbir şekilde 2.vitese atmıyor. Ciddi bir güncelleme geldiği belli oluyor. 

 
Vitesi bu kadar cabuk 2'ye atması zaten Dsg'de çıkan sorunlar üzerine uzun arastirmalar sonucu yapılan bir yazılım değişikliği değil mi? VW baya para harcadı bu sorunu cozmek için ve yazilimda yapılan değişikliklerden biri de buydu. 1.Vites sanzimana cok yüksek gucler bindirmesi, ısınmasina sebep olmasi vs nedenlerle bi arkadaşında dediği gibi kamyonlardaki overdrive mantigina çevirdi ve sorunlarin oluşmasını büyük ölçüde engelledi.

Yokuş El Freni P meselesi bence de saçma bu arada, mekanik disliler vs onların mekatronikle bi alakasi yok ki sanzimandan yuk almak gereksin. Bozulan sey mekatronik kisim, fiziksel olarak sanzimana binen yukle alakası yok. Arabanin tüm ağırlığını motorun ürettiği tum gucle birbirine baglayan sanziman arabanin durur haldeki yukunden etkilenecekse yolda gazi kokleyince dagilip gitmesi lazim :)

DQ200 den sonra yaoilan degisiklikler ile birinci vites'in kullanimi ve geçiş orani değiştirilmiş olabilir, belki yeni nesil dq200 lere de uygulanan degisiklikler vardır ki vitea geçiş noktalari değişmiştir.

Ozetle fabrika bisey yaptiysa gercekten akil almaz buyuk paralar harcayip arge sonucu yapiyor, cok profesyonel modifikasyon bilgisine sahip olanlr disinda ellenmemesi en sağlıklısi :)

 
Yokuş El Freni P meselesi bence de saçma bu arada, mekanik disliler vs onların mekatronikle bi alakasi yok ki sanzimandan yuk almak gereksin. Bozulan sey mekatronik kisim, fiziksel olarak sanzimana binen yukle alakası yok. Arabanin tüm ağırlığını motorun ürettiği tum gucle birbirine baglayan sanziman arabanin durur haldeki yukunden etkilenecekse yolda gazi kokleyince dagilip gitmesi lazim :)
Kavrama, mekatronik, şanzıman, vites kutusu vs. vs. Özetle hepsi birbiri ile bağlantılı.

Bu konunun çıkış sebebi park sonrası aracın P konumundan zor çıkması ile ortaya çıkmıştır.

Özetle hiçbir zararı olmayan bir park sıralamasıyla bu zorlanmanın önüne geçmeye çözümdür bu tavsiye.

Sonuç olarak yukarıdaki parçaların  herhangi birinin arızalanması ; tespit onarım parça maliyeti olarak geri döneceği düşünülerek yapılan bir tavsiye. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt