Partikül filtresi tıkanması


lasttohit

Katılımcı Üye
 
Katılım
14 Nis 2019
Mesajlar
511
Tepkime puanı
242
Konum
İstanbul
İsim
Kubilay
Selamın aleyküm abiler, dün akşam aracımda fotoğrafdaki arızayı aldım ve biraz gazladıktan sonra lamba yok oldu.

Duyduğum kadarıyla 2 bin devirde sabit bir şekilde 15-20 dakika gidildiği zaman sorun büyük ölçüde çözülüyor.

Bu akşam boş bir yolda gazlamayı düşünüyorum tavsiyeniz veya dikkat etmem gereken bir durum var mıdır? 
5988A247-C1CB-4144-BFD0-07E917FF2A7C.jpeg

648B5635-7EF6-4777-B8C6-5425C51EE057.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Adv_Dbl PO dan benim siftahım yok . bir deneyim.

aracı ilk aldığımda shell !!!  sonra opete geçtim en son  6 aydır totalciyim.     bu 3 ü içinde  her 300-310 km de bir pasif rejenerasyona giriyor. ..ha arabayı hangi devirde kullanıyorum genelde ? 

1500 dv / dk  ????  evet çok düşük !!!      evdeki  ariston çamaşır makinesi bile 1600  devir çeviriyor sıkarken .... 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Savatage  hocam bende neredeyse her yakiti denedim depo doldurarak TDI motorlara total iyi geliyor kanaatimce, po en son vmaxi denemedim onum harici totalin keyfini vermemisti, sizinde yorumunuzu merak ediyorum yakit konusunda.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@bf417

Youtube da bir a3 kullanıcısı bu temizlemeyi 4000 devirde yapıyor...

Vw mühendislerinin kadrana her hızlanmada 1500 devirde vites yükselt fetvasını koyması ile ....(dizel devirli kullanılır atasözünü almanlar bilmiyor demekki)

4000 devirde motoru ağlatmak tam zıtlık



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Adv_Dbl PO dan benim siftahım yok . bir deneyim.

aracı ilk aldığımda shell !!!  sonra opete geçtim en son  6 aydır totalciyim.     bu 3 ü içinde  her 300-310 km de bir pasif rejenerasyona giriyor. ..ha arabayı hangi devirde kullanıyorum genelde ? 

1500 dv / dk  ????  evet çok düşük !!!      evdeki  ariston çamaşır makinesi bile 1600  devir çeviriyor sıkarken .... 
Hocam biraz devir yükselt., motor için bu kadar düşük devir iyi değil.,

2.000 dv/dk en ideal değişim aralığı

 
Upvote 0
@Savatage Dostum benim araçta 55 bin km de henüz jiç ışık yanmadı bu zamana dek pasif rejenerasyonu da başladığında 1-2 kez hiç bitirmemezlik yapmadım açıkçası zaten 1 depoda 1 kez yapıyor. Yalnız ne zaman shell den yakıt alsam peş peşe rejenerasyon yapıyor delı ediyor beni. Aldığımdan bu yana neredeyse %95 PO kullanıyorum son derece memnunum. Shell-Opet-BP gibi yakıtları sevmiyor benim araba ki zaten bozuk üretim kesin :)  
Olaya farklı bir bakış açısıyla yaklaşmak istedim bence shell opet bp den almalısınız motorda biriken kurumu temizleyip partiküle gönderiyor çok sık temizlik yapması normal daha az temizliğe girmesi motor temizliği açısından iyi değil, kül oranı üç aşağı her yakıtta aynıdır, motorda birikmesindense filtrede biriksin daha iyi.

 
Upvote 0
19 dakika önce, Savatage yazdı:

@bf417

Youtube da bir a3 kullanıcısı bu temizlemeyi 4000 devirde yapıyor...

Vw mühendislerinin kadrana her hızlanmada 1500 devirde vites yükselt fetvasını koyması ile ....(dizel devirli kullanılır atasözünü almanlar bilmiyor demekki)

4000 devirde motoru ağlatmak tam zıtlık

Bu arkadaşı izledim kendisi vur dediysek öldürenlerden, 2 2.5k iyidir diye düşünüyorum.

 
Upvote 0
@bf417 Sevgili dostum benım ıcın temeldekı fark şu benım pek kısa mesafe yolum olmuyor en kısa yolum hareket ettiğimde yıne 20 km oluyor o yuzden bende pek sık devreye gırmıyor açıkçası ve bır kez daha ısık yanmadı. Ancak shell ve dıger çok bılınen yerlerden aldıgımda hem aracın sesı bır garıplesıyor daha metalik bir sesle calısıyor hem de dpf rejenerasyonu daha sık yapıyor. Ustelık çorlu da PO son derece temız ve bakımlı bır ıstasyon o bakımdan guvendıgım bıldıgım yer.

 
Upvote 0
@Adv_Dbl çorlua meydandai (saatçiydi sanırım) harley davidson motosikleti olan arkadaş halaa her akşamüstü tekirdağ turu yapıyor mu?

 
Upvote 0
Dizel partikül filtresi çalıştığı zaman, star-stop açık olsa bile çalışmıyor, araç boşta iken devir 1.000'de sabit kalıyor ve ilave sesten durumu anlıyorum. Kimi zaman sürüş esnasında kendi temizleme işini hallediyor ya da devam ederse boşta çalıştırıp 7-10 dakika kendisini temizlemesini bekleyebilirsiniz. Ben böyle yapıyorum, sayesinde işe çok geç kalmışlığım vardır...
hocam ben de dpf konusunda cok hassasim ne zaman aktif rejenerasyon devreye girse beklerim. fakat bu durum yaga mazot karismasina sebep olmaya basladi. sizde de ayni problem var mi?

 
Upvote 0
4. vites  + 3. vites   = 2000 ve 2500 devir  civarlarında karışık

otoban tarzı 80 km hıza çıkabileceğiniz güzergahta 

26-27 km de PASİF REJENERASYON sonlanıyor (3-5 keredir dikkatle gözlemledim)

sadece 4. vites 2000 devir   32-33 km de bitiyor pasif rejenerasyon. (yine max 80 hızda ) 

ışık yakan aktif rejenerasyonda  kaç km de bitti  hesabı yapamadım.  araç 51 bin km de .... şu ana kadar  sadece 2 kere aktif ışık yakmıştı ? farklı zamanlarda 


@Adv_Dbl PO dan benim siftahım yok . bir deneyim.

aracı ilk aldığımda shell !!!  sonra opete geçtim en son  6 aydır totalciyim.     bu 3 ü içinde  her 300-310 km de bir pasif rejenerasyona giriyor. ..ha arabayı hangi devirde kullanıyorum genelde ? 

1500 dv / dk  ????  evet çok düşük !!!      evdeki  ariston çamaşır makinesi bile 1600  devir çeviriyor sıkarken .... 
rejenerasyon konusunda bir karisiklik var sanirim. pasif olan yolda giderken motor devri herhangi bir sekilde degismeden yapilan rejenerasyon turu. aktif rejenerasyoj ise neredeyse hic bir zaman isik yakmayan motorun rolantide 1000 devirde calistigi fanin guclu bir sekilde sesinin geldigi rejenerasyon turu. bu asamada enjektorler silindirlerin duvarina puskurtme yapmakta ve bu puskurtme egzoz zamanlamasinda yapildigi icin dizel yanmadan manifolda oradanda dpf gitmektedir.

tabiki tamami manifolda erisemiyor bu yakitin bir kismi yaga karismakta. bende 10-15 bin kmde  yaklasik yari litre bir artis oluyor yag miktarinda.

 
Upvote 0
@huzeyfeaskin dpf i ustaya söktürün ve kimyasal ile yıkayan firmlar var yıkattırın sıfır gibi oluyor.. 

Yurt dışında 120 bin ağır bakımda dpf egr  enjektörler  vs..  herşeyi söküp temizleyip ayar yapıp  trigeri vs.. takıyorlar burda ne yazıkkı bozulursa yaptır mantığı var  ..  saydıklarımı burda 5 bine yaparlar heralde.:)



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Muhammed Muhammed hocam benim aracım golf7 1.6 dizel dgs anahtarı ilk açtığımda motor lambası yanıyor çalıştırdıgımda lamba hemen sönüyor taki stop edene kadar 

böyle durumda ne yapmam gerekiyor bilginiz var mı?

 
Upvote 0

@Muhammed Muhammed hocam benim aracım golf7 1.6 dizel dgs anahtarı ilk açtığımda motor lambası yanıyor çalıştırdıgımda lamba hemen sönüyor taki stop edene kadar 

böyle durumda ne yapmam gerekiyor bilginiz var mı?
Hiç bilgim yok hocam bilgisi olan yazabilir 

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt