Antifiriz Değişimi


@forzaGilles hocam asosyal medyada gördüm köpüklenme var diyor şahıs neden olabilir,bilgimiz olsun.
Yorumcular conta yanmış,yağ soğutucu gitmiş gibi yazmışlar.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2022-12-23-04-14-48-388_com.facebook.katana~2.jpg
    Screenshot_2022-12-23-04-14-48-388_com.facebook.katana~2.jpg
    96.1 KB · Görüntüleme: 38

hocam asosyal medyada gördüm köpüklenme var diyor şahıs neden olabilir,bilgimiz olsun.
Yorumcular conta yanmış,yağ soğutucu gitmiş gibi yazmışlar.
Soğutma sıvısına yağ karışıyor.
Acilen yapılması gerekiyor.
Yağ soğutucusu patlak olabilir. Yağ eksiltme yapar bu olursa..
Motor kapak contası olabilir. Genleşme kabının seviyesi yükselir sık sık ..
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar golf7 antifiriz eksiltiyor elimde önceki polo dan kalma g12 var azaldıkça ekliyorum birşey olur mu ?
Ben serviste devirdim arızası yüzünden antifiriz değişimi yaptırdım. G12 koydular. Öncesinde eksilmeye karşılık yedekte g13 vardı. Bunu kullanabilir miyim, dediğimde onu artık kullanmayın, ikisi farklı özellikte dediler. Ben de yedekteki antifirizi iade ettim. Allah'tan kapağını açmamıştım. Evet motul pahalı 1lt 280 TL.
 
Merhabalar Scala 1.0 TSI için hangi antifriz kullanmak gerekiyor g12 Evo yazıyor klavuzda nette g12 Evo bulamadım kfs13=g13 veya Castrol Radicool Si-OAT g13 karşılığı kullanılır mı 2.5 yıl oldu yarım litre kadar en fazla çeşme suyu ekledim ölçümde -5 çıktı dayanıklılık seviyesi bu normal mi
 
Merhabalar Scala 1.0 TSI için hangi antifriz kullanmak gerekiyor g12 Evo yazıyor klavuzda nette g12 Evo bulamadım kfs13=g13 veya Castrol Radicool Si-OAT g13 karşılığı kullanılır mı 2.5 yıl oldu yarım litre kadar en fazla çeşme suyu ekledim ölçümde -5 çıktı dayanıklılık seviyesi bu normal mi
Siz acilen yetkili servise gidip komple antifrizi değiştirin , güzelim arabaya çeşme suyu koyulur mu ? Bari içme suyu koysaydınız
 
Merhabalar Scala 1.0 TSI için hangi antifriz kullanmak gerekiyor g12 Evo yazıyor klavuzda nette g12 Evo bulamadım kfs13=g13 veya Castrol Radicool Si-OAT g13 karşılığı kullanılır mı 2.5 yıl oldu yarım litre kadar en fazla çeşme suyu ekledim ölçümde -5 çıktı dayanıklılık seviyesi bu normal mi



Az miktarda bile olsa, çeşme suyu ilave etmeniz iyi olmamış. Sistemdeki antifrizin özelliğini yitirmesine yol açmış. Çeşme suyu antifriz in ve dolayısıyla soğutma sisteminin baş düşmanıdır.

Zaten aracınızdaki -5 gösteren soğutma sıvısı özelliğini yitirmiş, ( üzerine antifriz ilavesi değil ) soğutma sıvısının acilen komple değişimi gerekiyor demektir.

Antifriz in motoru, donmaya karşı korumanın yanı sıra, paslanmaya karşı da yeterli koruma sağlayabilmesi için hiç çeşme suyu katılmamış ve ölçümde en az -35 derece gösteriyor olması gerekir.

VW 2018 sonrası üretilen araçlarda fabrika dolumu G 12 EVO ( kullanıma hazır karışım ) antifriz kullanmaktadır.


Volkswagen ANTİFRİZ ÇEŞİTLERİ

G111994Volkswagen TL 774 C
G12 / G12+1996Volkswagen TL 774 D/F
G12++2005Volkswagen TL 774 G
G13

G12 EVO
2008

2018
Volkswagen TL 774 J (OEM Parça Numarası: G013A8J1G)

OEM Parça Numarası: G12E050A2





G12 EVO (G13'ÜN YERİNİ ALIR) HAZIR KARIŞIM SOĞUTMA SUYU

Yepyeni Orijinal Audi/SEAT/Skoda/Volkswagen Soğutma Sıvısı/Antifriz. Bu şişe 1 Litre 1 L soğutucu içerir.
Orijinal G12evo (G13'ün yeni versiyonu) soğutma sıvısı katkı maddeleri, ayrı motor bileşenlerini koruyarak motorun uzun hizmet ömrünü korur. Korozyona karşı koruyucu bir kaplama oluşturan, köpürmeyi önlemeye yardımcı olan ve 'sert' suyu yani yüksek mineral içerikli suyu nötralize eden maddeler içerir.


  • Orijinal G12EVO Ready Mix soğutma sıvısı katkısı, Volkswagen Grubu markalarının motorları için özel olarak tasarlanmıştır.
  • Direkt kullanım: Kullanıma hazırdır, karıştırmaya veya seyreltmeye gerek yoktur.
  • Yeni G12evo Hazır Karışım ürünü daha çevre dostudur ve G13'ün öncülü G12 Plus Plus'ın yerini alır.
  • G12EVO, G12 Plus Plus, G12 +, G11 gibi önceki ürünlerle karıştırılabilir

Optimum antifriz, aşırı ısınma ve korozyon koruması sağlar. Özel bileşimi suyun kaynama noktasını buharlaşmayı önlerken 135C'ye (275F) yükseltir, donma noktasını -40C'ye (-40F) düşürürken pH değerini sabit tutar.

Yüksek sıcaklıklarda en iyi performansı verir ve motorun yanma ve sürtünmeden kaynaklanan ısı nedeniyle tahrip olmasını önler.

Nitrat, fosfat ve diğer zararlı maddeler içermediği ve yenilenebilir kaynaklardan üretildiği için çevre dostudur.

Optimum malzeme bileşimi, ürünün Volkswagen TL 774'e göre onaylandığı anlamına gelir

Aşırı miktarda soğutma sıvısı katkısı (yüzde 60'tan fazla) boruların patlamasına ve motorun kaynamasına neden olabilirken, yetersiz miktarda (yüzde 40'tan az) genleşme yoluyla silindir bloğunda/kafasında veya soğutma sisteminde çatlaklara neden olabilir.

G12 Evo soğutucunun Parça Numarası: G12E050A2 / G 12E050A2






G12 EVO diğer antifeiz çeşitleri ile birbirine karıştırılabilir gibi göründe de uzun vade de paslanmaya karşı korumada yetersiz kalabilir.

Bu nedenle tek çeşit antifriz kullanmak daha sağlıklıdır.


Türkiye de G12 EVO ve G12 ++ ( plus plus ) satışı yoktur.



Sizin motor soğutma suyunu komple yenilemeniz gerektiği için, her zaman kolay ulaşılabilir bir antifriz çeşidine geçmeniz daha uygun olur.


G 12

G12 +

G13


bunlardan hangisine , gerektiğinde kolayca ulaşabileceğinizi düşünüyorsanız, bir an önce sistemi tamamen boşaltıp, o antifriz çeşidine geçmeniz sizin ve aracınızın menfaatinedir.


.
 
Merhabalar Scala 1.0 TSI için hangi antifriz kullanmak gerekiyor g12 Evo yazıyor klavuzda nette g12 Evo bulamadım kfs13=g13 veya Castrol Radicool Si-OAT g13 karşılığı kullanılır mı 2.5 yıl oldu yarım litre kadar en fazla çeşme suyu ekledim ölçümde -5 çıktı dayanıklılık seviyesi bu normal mi
Arkadaşın da dediği gibi motor soğutma sistemine çeşme suyu, içme suyu, erikli su koyulmaz..!! Eksiltme yaptıysa saf su koyulmalıdır.!!

Çeşme suyu motorda zamanla (geri dönüşü olmayan) korozyon/paslanmaya sebebiyet verir, bunun neticesinde ağır onarım masraflarıyla karşı karşıya kalırsınız.!!

Ölçümde -5 °C derece çıktıysa sıvı ciddi şekilde bozulmaya uğramış., Normal şartlarda -35 °C derece olması gerekir,

VW/Audi/Seat/Skoda yeni nesil araçlarda G12 Evo tip antifriz kullanılıyor., G12 Evo tip antifriz şuan çok yeni çıkan bir antifriz türü olduğu için dışarda bulamazsınız, servislerde bulunuyor pahalı bir ürün değildir., G13, G12++ KSF13 vs.. sizin aracınıza uyumlu değildir.!

En kısa sürede serviste komple eski sıvıyı boşaltıp acilen antifrizi değiştirmeniz yararınıza olacaktır.
 
Serviste ölçüm yapıyorlar -25 derece izmir için yeter yeter diyip geçiyorlar
 
Serviste ölçüm yapıyorlar -25 derece izmir için yeter yeter diyip geçiyorlar


Bu gibi durumlarda iş başa düşüyor, kendi işimizi kendimiz halletmek durumundayız.

Eczneden en büyük boy şırınga alıp, geneleşme kabındaki bütün suyu şırınga ile boşaltıyoruz.

Boşalan genleşme kabına Max. seviyeye kadar, konsantre ( su karıştırılmamış ) antifriz dolduruyoruz.

İlave ettiğimiz antifriz seyir esnasında termostat veya devirdaim açıldığında sisteme karışacak ve antifriz ölçümü -35 derecelere ulaşacaktır.

Gerekirse, ( 30 - 32 derecelerde kalırsa ) genleşme kabından 300 ml kadar daha su çekip , 300 ml daha konsantre ( su karıştırılmamış ) antifriz ilave edilir.

-35 ila -45 arası antifriz ölçümü, paslanma koruması için ideal seviyedir.


.
 
Bu gibi durumlarda iş başa düşüyor, kendi işimizi kendimiz halletmek durumundayız.

Eczneden en büyük boy şırınga alıp, geneleşme kabındaki bütün suyu şırınga ile boşaltıyoruz.

Boşalan genleşme kabına Max. seviyeye kadar, konsantre ( su karıştırılmamış ) antifriz dolduruyoruz.

İlave ettiğimiz antifriz seyir esnasında termostat veya devirdaim açıldığında sisteme karışacak ve antifriz ölçümü -35 derecelere ulaşacaktır.

Gerekirse, ( 30 - 32 derecelerde kalırsa ) genleşme kabından 300 ml kadar daha su çekip , 300 ml daha konsantre ( su karıştırılmamış ) antifriz ilave edilir.

-35 ila -45 arası antifriz ölçümü, paslanma koruması için ideal seviyedir.


.
Peki derece olarak tamam ama sistemde kalan eski antifrizin korozyon önleyici özelliği hala varmıdır , yani sadece -35 , - 45 oldumu korozyonu önler mi , birde bunu ölçmek için alet lazım
 
Serviste ölçüm yapıyorlar -25 derece izmir için yeter yeter diyip geçiyorlar
-25 °C derece sistemde (%40 antifriz / %60 saf su) olduğu anlamına gelir., ve bu oran korozyon önleme için yeterlidir., araç üreticisi soğutma sisteminde en az %40 oranında antifriz olmasını tavsiye eder, Ancak motor sürekli ısınıp-soğuması kaynaklı sıvının donma derecesi ve korozyon koruması kötüleşeceği için çok sıcak iklimler Adana, Hatay, Antalya, Orta Doğu gibi bölgeler hariç %40 oranı pek önerilmez., bu oran sadece sıcak tropikal iklimlerde kullanılması önerilir.

-36 °C derece sistemde (%50 antifriz / %50 saf su) olduğu anlamına gelir., ve en optimum karışım oranı budur., motor sürekli ısınıp-soğuması kaynaklı sıvının donma ve korozyon korumasının azalması gibi durumlarından daha az etkilenir.,

-52 °C derece sistemde (%60 antifriz / %50 saf su) olduğu anlamına gelir. Bu oran Sibirya, Rusya, İskandinav ülkeleri gibi sadece aşırı soğuk karasal iklim koşullarında kullanılmalıdır.!! ***her ne olursa olsun sistemdeki antifriz oranı %60 ‘tan daha fazla olmamalıdır..!! Ciddi zararları olur.!!
 
Peki derece olarak tamam ama sistemde kalan eski antifrizin korozyon önleyici özelliği hala varmıdır , yani sadece -35 , - 45 oldumu korozyonu önler mi , birde bunu ölçmek için alet lazım



Derece arttırımı için konsantre ( su katılmamış ) antifriz ilavesinden önce genleşme kabındaki mevcut antifrizli suyun berraklık kontrolü yapılmalı mutlaka. mevcut su bulanık değilse, canlı berrak renkte ise , derece yükselme işlemi yukarıda bahsettiğim şekilde, gerektiği kadar konsantre ( su katılmamış ) antifriz ilavesi ile gerçekleştirilir.

Bu şartar altında yapılan derece yükseltme işlemi sonrası ;

Antifriz ölçümünde -35 ve -45 arası bir değer görüldüğünde , soğutma sıvısının kesinlikle yeterli derecede korozyon önleyici özelliğe kavuştuğu söylenebilir rahatlıkla.


Ama genleşme kabındaki mevcut soğutma sıvısının rengi, canlı berrak değil az da olsa hafif bulanık ise, derece yükseltmek için ( su katılmamış ) antifriz ilavesine gerek yoktur kesinlikle, bu sadece antifriz israfı olur. Direk, komple antifriz değişimi daha güvenli ve sağlıklıdır.



Kısacası korozyon koruması için, işin püf noktası :

Soğutma sıvısının, canlı berrak renkte ve ölçüm derecesinin -35 , -45 derece arasında olması dır.



Konu dışı Not :

G13 antifrizler, soğukken Pembe rentedir. Isınınca Mor renge dönüşür.


.
 
Son düzenleme:

Soğutma sıvısına yağ karışıyor.
Acilen yapılması gerekiyor.
Yağ soğutucusu patlak olabilir. Yağ eksiltme yapar bu olursa..
Motor kapak contası olabilir. Genleşme kabının seviyesi yükselir sık sık ..
CLH ve CAY dizel motorların kapak contası kolay bozulmaz. İlk akla gelen yağ soğutucusu
 

Geri
Üst Alt