Antifiriz Değişimi


Merhabalar

Burada okuduklarımla bende 15 gün önce antifriz değiştirdim. Araç,fan ve kalorifer çalışır vaziyette saf su ekleyerek berrak su gelene kadar devirdaim yaptırdım 15lt saf su harcadım. Daha sonra 6lt g13 motul hazır antifriz ekledim, çıkıştan antifriz geldikten sonra hemen kapatmadım pembenin iyice gelmesini bekledim. Biraz tur attıktan sonra su eksildi yarım litre kadar da saf su ekledim tamamladım.

15 gün önce ve şu anki fotoğraflarını ekliyorum, bana pek normal gelmedi sizce bu kadar kısa sürede bu renk değişimi normal mi?

606B0876-FBE3-442E-A33E-F5AF6A37638B.jpeg

D495D54C-0752-4E24-9B52-26DA593D9595.jpeg
 

@umtumt06

İlk resim ?

Antifriz ambalajını açar acmaz bidondan bardağa bosaltılan numune mi ?

Yoksa motor sistemine koyulduktan sonraki ilk gün icin örnekmi ?
 
Purple dan soft pembe turuncu ya doğru bayağ bi renk değismiş. 15 günde .???
 
@umtumt06 paylaştığınız resimdeki ani renk değişimi --> normal şartlarda 60-70 bin km sonrasında veya 4-5 yıl sonrasında bu duruma gelmesi gerekirdi,

Anlaşılan o ki ; motorun soğutma sisteminde bir yerlerde iyi gitmeyen birşeyler var., antifrizi değiştirmekte geç kalındığı için sistemde paslanma/korozyon oluşmuş olabilir.,

Diğer olasılık kullandığınız saf su ---> gerçekte saf su olmayabilir.,

Sıvının renginin 15 gün içinde bu hale gelmesindeki sebeb nedir..? sorusu --> ilk akıllara acaba size sattıkları saf suyun gerçekte saf su olmayabilir şüphesini doğuruyor.,

Saf suyu kimyevi malzemeler satan bir yerden almak en doğru yaklaşımdır., internette, benzincilerde, veya piyasada saf su adı altında satılanların çoğu saf su değildir.,

Daha da önemlisi saf suyun kendi içinde de kalitesine göre değişen (1. derece / 2. derece / ultra saf su) olmak üzere saflık dereceleri vardır. Bu sebebten Laboratuvarlar için malzeme tedariği sağlayan kimyasal malzemeler satan yerlerden almanızı özellikle tavsiye ederim.,

6 Litre hazır karışım antifriz doldurmuşsunuz ancak 1.6 TDI motor için konuşacak olursak sistemin soğutma suyu kapasitesi yaklaşık 8 litre civarındadır., Kullandığınız antifriz ---> konsantre antifriz olsaydı 3,5-4 litre koymanız yeterli gelirdi ancak ready to use yani (kullanıma hazır kaşırım antifriz eklediğiniz) için sistemin tamamını (saf su ilavesi yapılmadan) doldurmanız gerekirdi.,

Olan olmuş peki şuan ne yapılması gerekir..?

(bana göre) yapılması gereken --> yeniden antifriz değişimi yapılması en doğru yaklaşım olacaktır, En baştan (gerçekten saf su olduğundan emin olduğunuz) sistemin içi saf su ile iyice yıkanmalı, hatta bana kalırsa sistemin içini saf su ile temizledikten sonra., sistemi doldurmada kullanacağınız saf su olarak saflık derecesi daha yüksek olan (ultra saf su) ile doldurulabilir.,

Sonrasında (%50 G13 antifriz / %50 saf su) olacak şekilde sistemi doldurunuz veya

(daha önce de yaptığınız gibi) sistemi --> direkt olarak (kullanıma hazır karışım G13 antifriz) ile "sistemin tamamını" doldurunuz (hangisi kolayınıza geliyor ise)., Tabii sistemin tamamını (kullanıma hazır karışım G13 antifriz) ile doldurmak daha masraflı olacaktır,

Aldığınız Motul G13 antifrizin bidonun üzerinde (üretim tarihi veya son kullanım tarihi) yazar, son kullanım tarihi geçmiş mi, eski mi değil mi kontrol etmeniz iyi olur. ve bidon da yazan tarihin üretim tarihimi yoksa son kullanım tarihi mi buna dikkat etmekte yarar var :)

***Not: araba ile turladıktan sonra yarım litre eksiltme yaptığını söylemişsiniz., normal şartlarda eksiltme yapmaması gerekirdi., muhtemelen sistemi dolum esnasında hava yaptırmışsınız., yeni sıvıları dolum yaparken (min. seviyesinin altına düşmeyiniz)., min. seviyesinin hemen altında sistemin (gidiş hattı) motora gidiş bulunur., genleşme kabını (soğutma suyu kabını) bu kadar boş bırakırsanız sistem hava yapar., bu bazı riskleri beraberinde getirir.
 
@forzaGilles

Öncelikle detaylı cevabınız için teşekkür ederim.

Saf suyu internetten bir medikalciden aldım yorumlarda da sıkıntı yoktu ama bilemiyorum dediğiniz gibi olabilir.
6lt almamın sebebi motul antifriz -37 derece ve bende sıcak bir bölgede olduğum için kalanını saf su ilave ederim diye düşündüm.
Yarım litreyi biraz fazla söylemişim aslında 1 parmak kadar eksildi turladıktan sonra.

Ayrıca atladığım bişey var, genleşme kabını fazla kirli olmadığından çıkarıp temizlemedim alt tarafında hafif turunculuk vardı ondan da bu kadar değişim olacağını düşünmedim. Acaba o yüzden mi böyle oldu?

Antifriz tarihlerinde bir sıkıntı göremedim 5lt olan 2022 1lt olan 2021 geldi. fotoğraf olarak ekliyorum saf su ve antifrizi bir bakın isterseniz.

44B35892-6BC1-414B-B23F-FF7B110EB08A.jpeg

B5BF571E-D34F-4F5E-887A-403B54377014.jpeg
 
Son düzenleme:
5 yıla yaklasan sürecte (4 yıl 10 ay)

Benim antifirizdeki renk kaybını geçtigimiz haftalarda eklemistim.

Sıfır aracta G13 fabrikasyon dolum Purple / menekşe iken

5 yılda bu renge degişim oldu ama 5 yılda???Screenshot_2022-11-23-21-01-37-750_com.miui.gallery.jpg
 
Araya gireyim izninizle, benim aracın kitapçıkta G12+ TT-VW 774 F tipi antrifiriz koyulur yazıyor, Motul G13 TL 774 J OEM VW standart kodu yazıyor, geriye dönükmüdür bu ürünler, koyulabilir mi G12+ yerine G13
 
@forzaGilles

Öncelikle detaylı cevabınız için teşekkür ederim.

Saf suyu internetten bir medikalciden aldım yorumlarda da sıkıntı yoktu ama bilemiyorum dediğiniz gibi olabilir.
6lt almamın sebebi motul antifriz -37 derece ve bende sıcak bir bölgede olduğum için kalanını saf su ilave ederim diye düşündüm.
Yarım litreyi biraz fazla söylemişim aslında 1 parmak kadar eksildi turladıktan sonra.

Ayrıca atladığım bişey var, genleşme kabını fazla kirli olmadığından çıkarıp temizlemedim alt tarafında hafif turunculuk vardı ondan da bu kadar değişim olacağını düşünmedim. Acaba o yüzden mi böyle oldu?

Antifriz tarihlerinde bir sıkıntı göremedim 5lt olan 2022 1lt olan 2021 geldi. fotoğraf olarak ekliyorum saf su ve antifrizi bir bakın isterseniz.

Ekli dosyayı görüntüle 62023

Ekli dosyayı görüntüle 62024
Eksiltme olayını şundan söyledim ; genleşme kabının (arka-alt tarafında) motora gidiş hattı bulunur., değişim esnasında motor --> soğutma suyunu sürekli olarak devirdaim ettiği için genleşme kabının (min. çizgisinin) daha da altına inerseniz sistem hava yapar onun için söylemiştim., ve sistemin hava yapması TDI motorlarda TSI motora göre daha sıkıntılı bir durumdur.

Antifriz bidonunun üzerinde yazan tarihlerin üretim tarihi mi yoksa son kullanım tarihi mi..? kontrol etmenizi öneririm.,

-bazı üreticiler üretim tarihini yazar., arka etikette de bilgilendirme olarak 3 yıl ömrü gibi bir ifade yazar.,

-bazı üreticiler ise direkt olarak --> son kullanım tarihini yazar.,

Bunu öğrenmenin yolu bidonun arkasında yazan küçük yazıları okumanız lazım., mutlaka bidonun bir yerinde yazar.,

Sıcak iklimde yaşamanızdan dolayı 6 lt. antifriz kullanmanızı anlıyorum fakat gözden kaçırdığınız bir nokta var., kullandığınız antifriz (hazır karışım) yani sıvıyı üreten firma tarafından daha önceden (sulandırılmış bir antifriz) olduğu için bu sıvıyı --> bir de siz sulandırdığınız için yaklaşık 2 litre civarı sulandırmış oluyorsunuz.,

1.6 TDI motor soğutma sistemi kapasitesi: 8 Litre
Şuan sistemde 6 litre hazır karışım (daha önceden sulandırılmış) antifriz +2 litre saf su bulunuyor.,

Burdan yola çıkarsak ;

Yaklaşık 2 litre civarı sulandırmak ne anlama gelir..?

Motul G13 AutoCool -37°C
-37°C demek antifriz üreticisi bu sıvıyı (%50 antifriz / %50 saf su) olacak şekilde şişelemiş anlamına gelir.

Antifriz üreticisinin zaten sulandırılmış olarak şişelediği bu sıvıyı., bir de siz ekstra dan --> %25 oranında sulandırmış oluyorsunuz..!!

Aracın kullanım klavuzunda araç üreticisi açıkça şunu özellikle belirtirmektedir; sıcak iklimlerde dahi antifriz oranının en az %40 olması gerektiğini., paslanma/korozyon korumasının zayıflamaması için sistemdeki antifriz oranın %40 'ın altında olmaması gerektiğini ifade eder,

İdeal karışım oranı her zaman (%50-%50) şeklindedir., (%50-%50) oranında karışım -36-37°C dereceyi ifade eder., bu sebebten antifriz üreten firmalar (hazır karışım) olarak ürettiği ürünlerin şişesine bu sıcaklık derecesini yazar.,

Sonuç olarak; yaptığımız bu değişim neticesinde aracınızın soğutma sisteminde (%25 antifriz / %75 saf su) oranında bir karışım yapmış oldunuz :) bu zaten başlı başına sıvının (ani renk değişimi) için yeterli bir sebebtir.

Ayrıca kullanım klavuzunda şunu da yazar; çok soğuk iklim koşullarında donmaya karşı koruma sağlamak adına antifriz oranı artırılabilir, ancak çok soğuk iklim koşullarında dahi antifriz oranı %60 seviyesini aşmamalıdır.!

Saf suyun gerçekten saf su olduğunu anlamak için görerek veya koklayarak neredeyse imkansız olduğu için., içilmesi de oldukça tehlikeli olduğu için genellike bunu anlamak için TDS metre kullanılır., ancak aldığınız saf suyun gerçekte ne kadar saf su olduğunu bilemesekte ben su da bir dala-vere olacağına pek ihtimal vermiyorum.,

Diğer olasılıklar;
-genleşme kabının kirli mi değil mi.? veya ne kadar kirli olduğunu bilmiyoruz., genleşme kabında tortulaşma var mı bilmiyoruz.

-şayet bunların hiç biri değil ise malesef en kötü senaryo ilk başta da belirttiğim gibi; motorun soğutma sisteminde bir yerlerde iyi gitmeyen birşeyler var demektir. motorda, radyatörde veya başka bir yerlerde paslanma başlangıcı vs. oluşmuş olabilir.,


Yazının bundan sonrası tüm araç sahiplerini ilgilendirmektedir;

***Önemli Not
; genleşme kabınızın üzerinde (mit silikat) ibaresi varsa., kabın içi (tertemiz de olsa) yenisi ile değiştirmenizi öneririm.,

Sebebi --> G13 antifriz sıvılarının içinde hali hazırda zaten silikat (sıvı halde) bulunur., ancak G13 antifrizin içindeki silikat (soğutma sıvısının sürekli ısınma-soğuma kaynaklı) zamanla özelliğini yitirir., bu sebebten mit silikat yazılı genleşme kablarının içinde bir silikat poşeti bulunur., bildiğimiz "demlik çay poşetleri" gibi düşünün., bu sebebten genleşme kabının içine takviye amaçlı silikat torbası konulmuştur.,

Ancak bu silikat poşeti zamanla yıpranarak patlıyor veya deliniyor., ve poşetin içindeki silikat maddesi (kristalize yapıda) olduğu için silikat kristalleri ---> aracın motoru her devirdaim yaptığında 100 'lerce silikat kristali motorun soğutma sistemine ve radyatöre kadar ulaşarak buraları tıkıyor.!!

Bunun neticesinde motorun komple sökülmesi ve radyatör değişimi, soğutma sistemi hortumları, devirdaim pompası, yardımcı sirkülasyon motorları, termostat vs.. bu parçaların tamamının değişmesi gerekir.!

Hatta ilerki safhalarda silikat kristalleri yüzünden tıkanan soğutma sistemi ve radyatör yüzünden motor hararet yapıyor, kullanıcı farkına varamaz ise motor su kaynatıyor veya conta yakıyor., böyle bir senaryoda müdahele etmekte dakikalar bile önemli olduğu için yüksek maliyetli motor hasarına yol açması ile sonuçlanıyor.,

VW tarafından (mit silikat) ibaresi olan 2 tip genleşme kabı üretilmiş., bunlardan bir tanesinde silikat poşeti sökülebilir versiyon., diğeri sökülemez şekilde tasarlanmış.,

Sökülemez olan da zatenökülemiyor ssökmek için elektrikli testere lazım., diğerinde yani sökülebilir olanında biraz zor da olsa --> tornavida, karga burun anahtar ve el yardımıyla zor da olsa yerinden çıkartılabiliyor ancak çok kolay bir şekilde yerinden çıkmadığı için eğer sökerken poşet patlarsa geçmiş olsun., başınıza iş alırsınız serviste genleşme kabının yenisi zaten 350-400 tl.

VW bu sorundan dolayı yeni üretilen genleşme kaplarında artık (silikat poşeti) koymuyor.
yeni tip genleşme kabı parça kodu: 5Q0 121 407M

Bu (mit silikat) genleşme kabları yüzünden yurt dışında yüzlerce mağdur olan kullanıcı var.
 
Araya gireyim izninizle, benim aracın kitapçıkta G12+ TT-VW 774 F tipi antrifiriz koyulur yazıyor, Motul G13 TL 774 J OEM VW standart kodu yazıyor, geriye dönükmüdür bu ürünler, koyulabilir mi G12+ yerine G13
G12+ tip antifriz halaa kolayca bulunabilir bir antifrizir.,
G12+ tip yerine G13 kullanabilirsiniz bundan bir sıkıntı yok ancak

Mk6 Golf 'lerde G12+ tip antifriz kullanılmadı., Mk6 Golf 'lerde --> G12++ ve G13 kullanılmıştır.

Aracınız kaç model..? Mk6 kullanım klavuzunda normalde G13 yazması lazım, kullanım klavuzu eski olabilir mi
 
G12+ tip antifriz halaa kolayca bulunabilir bir antifrizir.,
G12+ tip yerine G13 kullanabilirsiniz bundan bir sıkıntı yok ancak

Mk6 Golf 'lerde G12+ tip antifriz kullanılmadı., Mk6 Golf 'lerde --> G12++ ve G13 kullanılmıştır.

Aracınız kaç model..? Mk6 kullanım klavuzunda normalde G13 yazması lazım, kullanım klavuzu eski olabilir mi
Teşekkürler cevap için, araç tdi cay motor DSG leon, belki bahsettiğiniz antifriz farkı ondandır.
 
Eksiltme olayını şundan söyledim ; genleşme kabının (arka-alt tarafında) motora gidiş hattı bulunur., değişim esnasında motor --> soğutma suyunu sürekli olarak devirdaim ettiği için genleşme kabının (min. çizgisinin) daha da altına inerseniz sistem hava yapar onun için söylemiştim., ve sistemin hava yapması TDI motorlarda TSI motora göre daha sıkıntılı bir durumdur.

Antifriz bidonunun üzerinde yazan tarihlerin üretim tarihi mi yoksa son kullanım tarihi mi..? kontrol etmenizi öneririm.,

-bazı üreticiler üretim tarihini yazar., arka etikette de bilgilendirme olarak 3 yıl ömrü gibi bir ifade yazar.,

-bazı üreticiler ise direkt olarak --> son kullanım tarihini yazar.,

Bunu öğrenmenin yolu bidonun arkasında yazan küçük yazıları okumanız lazım., mutlaka bidonun bir yerinde yazar.,

Sıcak iklimde yaşamanızdan dolayı 6 lt. antifriz kullanmanızı anlıyorum fakat gözden kaçırdığınız bir nokta var., kullandığınız antifriz (hazır karışım) yani sıvıyı üreten firma tarafından daha önceden (sulandırılmış bir antifriz) olduğu için bu sıvıyı --> bir de siz sulandırdığınız için yaklaşık 2 litre civarı sulandırmış oluyorsunuz.,

1.6 TDI motor soğutma sistemi kapasitesi: 8 Litre
Şuan sistemde 6 litre hazır karışım (daha önceden sulandırılmış) antifriz +2 litre saf su bulunuyor.,

Burdan yola çıkarsak ;

Yaklaşık 2 litre civarı sulandırmak ne anlama gelir..?

Motul G13 AutoCool -37°C
-37°C demek antifriz üreticisi bu sıvıyı (%50 antifriz / %50 saf su) olacak şekilde şişelemiş anlamına gelir.

Antifriz üreticisinin zaten sulandırılmış olarak şişelediği bu sıvıyı., bir de siz ekstra dan --> %25 oranında sulandırmış oluyorsunuz..!!

Aracın kullanım klavuzunda araç üreticisi açıkça şunu özellikle belirtirmektedir; sıcak iklimlerde dahi antifriz oranının en az %40 olması gerektiğini., paslanma/korozyon korumasının zayıflamaması için sistemdeki antifriz oranın %40 'ın altında olmaması gerektiğini ifade eder,

İdeal karışım oranı her zaman (%50-%50) şeklindedir., (%50-%50) oranında karışım -36-37°C dereceyi ifade eder., bu sebebten antifriz üreten firmalar (hazır karışım) olarak ürettiği ürünlerin şişesine bu sıcaklık derecesini yazar.,

Sonuç olarak; yaptığımız bu değişim neticesinde aracınızın soğutma sisteminde (%25 antifriz / %75 saf su) oranında bir karışım yapmış oldunuz :) bu zaten başlı başına sıvının (ani renk değişimi) için yeterli bir sebebtir.

Ayrıca kullanım klavuzunda şunu da yazar; çok soğuk iklim koşullarında donmaya karşı koruma sağlamak adına antifriz oranı artırılabilir, ancak çok soğuk iklim koşullarında dahi antifriz oranı %60 seviyesini aşmamalıdır.!

Saf suyun gerçekten saf su olduğunu anlamak için görerek veya koklayarak neredeyse imkansız olduğu için., içilmesi de oldukça tehlikeli olduğu için genellike bunu anlamak için TDS metre kullanılır., ancak aldığınız saf suyun gerçekte ne kadar saf su olduğunu bilemesekte ben su da bir dala-vere olacağına pek ihtimal vermiyorum.,

Diğer olasılıklar;
-genleşme kabının kirli mi değil mi.? veya ne kadar kirli olduğunu bilmiyoruz., genleşme kabında tortulaşma var mı bilmiyoruz.

-şayet bunların hiç biri değil ise malesef en kötü senaryo ilk başta da belirttiğim gibi; motorun soğutma sisteminde bir yerlerde iyi gitmeyen birşeyler var demektir. motorda, radyatörde veya başka bir yerlerde paslanma başlangıcı vs. oluşmuş olabilir.,


Yazının bundan sonrası tüm araç sahiplerini ilgilendirmektedir;

***Önemli Not
; genleşme kabınızın üzerinde (mit silikat) ibaresi varsa., kabın içi (tertemiz de olsa) yenisi ile değiştirmenizi öneririm.,

Sebebi --> G13 antifriz sıvılarının içinde hali hazırda zaten silikat (sıvı halde) bulunur., ancak G13 antifrizin içindeki silikat (soğutma sıvısının sürekli ısınma-soğuma kaynaklı) zamanla özelliğini yitirir., bu sebebten mit silikat yazılı genleşme kablarının içinde bir silikat poşeti bulunur., bildiğimiz "demlik çay poşetleri" gibi düşünün., bu sebebten genleşme kabının içine takviye amaçlı silikat torbası konulmuştur.,

Ancak bu silikat poşeti zamanla yıpranarak patlıyor veya deliniyor., ve poşetin içindeki silikat maddesi (kristalize yapıda) olduğu için silikat kristalleri ---> aracın motoru her devirdaim yaptığında 100 'lerce silikat kristali motorun soğutma sistemine ve radyatöre kadar ulaşarak buraları tıkıyor.!!

Bunun neticesinde motorun komple sökülmesi ve radyatör değişimi, soğutma sistemi hortumları, devirdaim pompası, yardımcı sirkülasyon motorları, termostat vs.. bu parçaların tamamının değişmesi gerekir.!

Hatta ilerki safhalarda silikat kristalleri yüzünden tıkanan soğutma sistemi ve radyatör yüzünden motor hararet yapıyor, kullanıcı farkına varamaz ise motor su kaynatıyor veya conta yakıyor., böyle bir senaryoda müdahele etmekte dakikalar bile önemli olduğu için yüksek maliyetli motor hasarına yol açması ile sonuçlanıyor.,

VW tarafından (mit silikat) ibaresi olan 2 tip genleşme kabı üretilmiş., bunlardan bir tanesinde silikat poşeti sökülebilir versiyon., diğeri sökülemez şekilde tasarlanmış.,

Sökülemez olan da zatenökülemiyor ssökmek için elektrikli testere lazım., diğerinde yani sökülebilir olanında biraz zor da olsa --> tornavida, karga burun anahtar ve el yardımıyla zor da olsa yerinden çıkartılabiliyor ancak çok kolay bir şekilde yerinden çıkmadığı için eğer sökerken poşet patlarsa geçmiş olsun., başınıza iş alırsınız serviste genleşme kabının yenisi zaten 350-400 tl.

VW bu sorundan dolayı yeni üretilen genleşme kaplarında artık (silikat poşeti) koymuyor.
yeni tip genleşme kabı parça kodu: 5Q0 121 407M

Bu (mit silikat) genleşme kabları yüzünden yurt dışında yüzlerce mağdur olan kullanıcı var.
Ben en iyisi servisten yeni genleşme kabı ve fiyat durumuna göre 4lt antifrizi servisten veya kfs 13 alıp tekrardan %50 şeklinde değişimini yapayım teşekkür ederim.

Değişimden önce radyatör temizleyicilerden kullanmamı önerir misiniz?
 
Doguşta sogutma sivisi tamamen degisim ucreti nekadar
Tam yerinde bi soru olmuş fakat

Doğuşun fiyatlar hiç yerinde durmuyor hergün değsik fiyat veriyorlar en son devirdaim ile birlikte fiyat almıştım zibuzu indirimi dahil 4.200 denmişti 2.5 ay kadar oluyor
 

Ben en iyisi servisten yeni genleşme kabı ve fiyat durumuna göre 4lt antifrizi servisten veya kfs 13 alıp tekrardan %50 şeklinde değişimini yapayım teşekkür ederim.

Değişimden önce radyatör temizleyicilerden kullanmamı önerir misiniz?
Temizleyici ürünler risklidir., içerde ince kanalları tıkayabilir., paslı soğutma sisteminde en son çare olarak kullanılıyor
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt